Gå til innhold

Mest skuffende landet du har vært i?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tyrkia! Tyrkere er noe av det verste folkeslaget jeg har opplevd. Innpåslitne, tar ikke nei for et nei, frekke, tror de er Guds gave til vestlige kvinner og tror de samtidig kan kalle alle vestlige kvinner for horer når de blir avvist og null respekt for andre. Reiste med kjæresten og foreldrene mine, men selv da fikk jeg ikke gå i fred. 

Finland som en god nummer to. Finner er generelt sure og lite imøtekommende og har null peiling på hva service er. 

Anonymkode: a3d6f...ad7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bulgaria - sure eller likegyldige, dårlig service. Og mye ekkelt. Det var mugg på brødet på hotellfrokosten. Da jeg påpekte det kom det noen å fjerna de skivene med mugg på å ikke hele brødet. Da jeg ikke ga meg og sa de måtte fjerne hele, ble de drisur.

 Vi trodde Tyrkia og Bulgaria kanskje ble å være like turistland messig siden de var naboland, men det stemte ikke. Virker ikke som Bulgaria var like vant til turister eller service/å være sprudlende.  Om du bestiller noe kald å drikke i Tyrkia sier de «here you go, enjoy» . I det man dro kunne de si «have a Nice day, pleace come again». Mens i Bulgaria sa de ikke noe. Bare ga deg det mutt.

Vi skulle kjøpe strandsenger men haddd glemt cameraet og sa vi skulle bare hente noe før vi kom tilbake, da banner selgeren og så stygt på oss. 

Så ikke så koselig land nei

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tunisia. Var nesten umulig å oppdrive en øl. Tok islam litt vel seriøst. 

Anonymkode: 8cd3f...92f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.8.2018 den 19.36, AnonymBruker skrev:

Dere som svarer at de baltiske landene er så ille skulle bare visst hvor fantastisk det føltes å komme til Baltikum etter et opphold i Russland. :fnise: 
Plutselig traff vi folk i serviceyrker som kunne være både smilende og serviceinnstilte... 

Anonymkode: 467a7...be1

For ikke å snakke om Hviterussland! 😂 Men jeg har både bodd og reist mye i Øst-Europa, og synes det er en del av sjarmen med horribel service som grenser til parodisk. 

Ellers, for å svare på HI, må jeg si Egypt. Ikke på grunn av selgerne, de fant vi fort ut var veldig hyggelige da vi 1) begynte å unngå alt som lignet på papyrus»museer» og 2) fant ut at selgere på gata ofte tullet, og man kom langt med humor. 

Men den generelt elendige holdningen til kvinner er grunnen til at jeg nevner Egypt i denne tråden. Da spesielt mot hvite kvinner, mulig det er NOE bedre hvis man er egyptisk, men siden de har egen kvinnevogn på metroen, så vet jeg sannelig ikke... da vi dro derfra (dro sammen med en venninne), ble vi enige om at vi aldri igjen skulle fra til Egypt uten en mann. Vi ble både truet, presset og forsøkt voldtatt. Fysj. Jeg har reist mye rundt omkring i verden, i inkludert land som er vesentlig fattigere enn Egypt, og jeg har aldri opplevd noe lignende. 

Anonymkode: 6b84d...562

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.8.2018 den 16.45, Mass skrev:

Enig i dette. Jeg har heller aldri blitt skuffet, men reiser også med et åpent sinn og vet at jeg alltids finner meg til rette når jeg bare har blitt litt kjent der jeg er. 

Nå er ikke jeg så veldig kulturell av meg at jeg finner gamle bygninger og historie så veldig spennende da.

Jeg er enig i dette - til en viss grad. Men selv om jeg elsket pyramider og templer og museer og alt det fantastiske vi så i Egypt, var det ikke særlig «spennende» å stadig bli truet og presset, og generelt bli behandlet som dritt av altfor mange menn fordi vi var kvinner. Da hjelper det ikke med pyramider, for man er ikke trygg.

Anonymkode: 6b84d...562

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er enig i dette - til en viss grad. Men selv om jeg elsket pyramider og templer og museer og alt det fantastiske vi så i Egypt, var det ikke særlig «spennende» å stadig bli truet og presset, og generelt bli behandlet som dritt av altfor mange menn fordi vi var kvinner. Da hjelper det ikke med pyramider, for man er ikke trygg.

Anonymkode: 6b84d...562

Altså, i motsetning til den jeg quotet liker jeg gamle bygninger etc da. 😉 Men likevel hjelper ikke det når man går rundt og er utrygg hele tiden. 

Anonymkode: 6b84d...562

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mange sier øst europa/mot russland. Dere må forstå at de har en annen kultur, de sier ting rett ut, ekte ærlighet, ingen påtatt falsk vennlighet som i Usa og som vi i vesten etterhvert har lagt til oss.

Anonymkode: 4c936...e65

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GIBRALTAR. Helt jævlig. Heeelt jævlig. Har aldri sett så mye søppel. Mer søppel enn telt i Seattle. Fysj. 

Anonymkode: 42556...4d3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket
3 hours ago, AnonymBruker said:

For ikke å snakke om Hviterussland! 😂 Men jeg har både bodd og reist mye i Øst-Europa, og synes det er en del av sjarmen med horribel service som grenser til parodisk. 

Anonymkode: 6b84d...562

Hviterussland er faktisk et veldig interessant land synes jeg, kunne gjerne dratt tilbake.

2 hours ago, AnonymBruker said:

Mange sier øst europa/mot russland. Dere må forstå at de har en annen kultur, de sier ting rett ut, ekte ærlighet, ingen påtatt falsk vennlighet som i Usa og som vi i vesten etterhvert har lagt til oss.

Anonymkode: 4c936...e65

Det er en myte, eller faktisk en fordom, at vennligheten i USA er påtatt eller falsk. Det er to fordummende myter som hele Norge liker å gjenta i det uendelige, at franskmenn er arrogante og amerikanere er falske. Noen amerikanere kan så klart være falske, akkurat som at noen nordmenn er det, men generelt er faktisk vennligheten i USA oppriktig og ektefølt. Det at du ikke liker måten de er vennlige på betyr ikke at det er de som gjør noe feil eller forleder deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tunisia. Var nesten umulig å oppdrive en øl. Tok islam litt vel seriøst. 

Anonymkode: 8cd3f...92f

Hvor i Tunisia? Sousse? Bodde der i nesten 1 år. Og jeg syntes folkene er slitsomme. Nå snakker jeg en del arabisk, og lærte meg kodene for å ikke bli plaget i hjel, så da gikk det fint :) Øl/vin er ingen problem å få tak i :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mange sier øst europa/mot russland. Dere må forstå at de har en annen kultur, de sier ting rett ut, ekte ærlighet, ingen påtatt falsk vennlighet som i Usa og som vi i vesten etterhvert har lagt til oss.

Anonymkode: 4c936...e65

Akkurat! Har bodd i Russland selv, og syns det er forfriskende. Da jeg studerte i Norge, var det så mye baksnakking, misunnelse og intriger, at jeg nesten angret på valg av yrke. Kom til Russland, og der var det så innmari godt miljø og samhold, for ingen snakket om hverandre, men TIL hverandre. Nydelige mennesker.

Anonymkode: 825e1...898

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Overrasket skrev:

Hviterussland er faktisk et veldig interessant land synes jeg, kunne gjerne dratt tilbake.

Det er en myte, eller faktisk en fordom, at vennligheten i USA er påtatt eller falsk. Det er to fordummende myter som hele Norge liker å gjenta i det uendelige, at franskmenn er arrogante og amerikanere er falske. Noen amerikanere kan så klart være falske, akkurat som at noen nordmenn er det, men generelt er faktisk vennligheten i USA oppriktig og ektefølt. Det at du ikke liker måten de er vennlige på betyr ikke at det er de som gjør noe feil eller forleder deg.

Har bodd både i Russland og USA. Vennligheten i USA er ikke mye ektefølt. Det er vennlighet med «strings attached», som den ene (amerikanske) kollegaen min så fint definerte det.

Anonymkode: 825e1...898

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket
1 hour ago, AnonymBruker said:

Har bodd både i Russland og USA. Vennligheten i USA er ikke mye ektefølt. Det er vennlighet med «strings attached», som den ene (amerikanske) kollegaen min så fint definerte det.

Anonymkode: 825e1...898

Hvis vi skal argumentere basert på å fremheve oss selv tror jeg nok jeg vinner den debatten. Jeg har også bodd i USA, i tillegg til fire andre land, og basert på det grunnlaget kan jeg uten tvil si at det er en europeisk mistforståelse at hele USA er overfladisk og uekte.

USA er like stort i kvadrakilometer som Europa. Men det er ingen som sier noe om hvordan hele Europa er basert på erfaringer fra ett land eller en by. Jeg ville f.eks. ikke kategorisert Europa basert på opplevelser fra London, akkurat som jeg ikke ville kategorisert hele USA basert på opplevelser i NYC eller Los Angeles.

Det er masse, masse uselvisk, ektefølt og genuin vennlighet i USA, akkurat som det nok er både kyniske mennesker og mennesker som later som de er snille. Det at du mener at den ekte, genuine amerikanske gjestfriheten og vennligheten ikke finnes bare beviser at du nok ikke opplevede landet til tross for å ha bodd er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

32 minutter siden, Overrasket skrev:

Hvis vi skal argumentere basert på å fremheve oss selv tror jeg nok jeg vinner den debatten. Jeg har også bodd i USA, i tillegg til fire andre land, og basert på det grunnlaget kan jeg uten tvil si at det er en europeisk mistforståelse at hele USA er overfladisk og uekte.

USA er like stort i kvadrakilometer som Europa. Men det er ingen som sier noe om hvordan hele Europa er basert på erfaringer fra ett land eller en by. Jeg ville f.eks. ikke kategorisert Europa basert på opplevelser fra London, akkurat som jeg ikke ville kategorisert hele USA basert på opplevelser i NYC eller Los Angeles.

Det er masse, masse uselvisk, ektefølt og genuin vennlighet i USA, akkurat som det nok er både kyniske mennesker og mennesker som later som de er snille. Det at du mener at den ekte, genuine amerikanske gjestfriheten og vennligheten ikke finnes bare beviser at du nok ikke opplevede landet til tross for å ha bodd er. 

Du siterte en person, som snakket om ærligheten man møter i Russland, samt den falske høfligheten man møter i USA. Jeg har bodd i begge, og tenkte det er en viktig detalj i diskusjonen om hvordan man oppfatter en kultur, at man faktisk har nær kjennskap til kulturen. Enhver intensjon om å "skryte om meg selv" er det du som har skapt. Er virkelig ikke interessert i å diskutere med noen som skriver noe så arrogant som "Hvis vi skal argumentere basert på å fremheve oss selv tror jeg nok jeg vinner den debatten." Jeg nevnte to land jeg har bodd i basert på diskusjonens tema, du aner ingenting om andre land jeg har bodd i. Vel, kos deg med å måle penisen din alene, arrogansen din drepte en hver interesse jeg hadde for temaet...

Anonymkode: 825e1...898

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Egypt. Var der på bryllupsreise og kommer nok aldri til å reise tilbake dit. Mest pga folkene. Fikk ikke sitte i fred på restauranter en gang. Mennene ropte ting etter meg og var overhodet ikke hyggelig. 

Russland, pga folket. Mye hat ovenfor folk som er annerledes. Korrupsjon og de ortodokse religiøse har for mye makt. Følte meg ikke trygg.

Anonymkode: 4fa11...e22

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hittil besøkt 32 land og selv om der er land jeg er fornøyd med det ene besøket, så kan jeg ikke si at jeg har blitt skuffet over noen land noen gang.  Ja jeg har opplevd masete selgere, folk som prøver å lure deg, grusomme toaletter, sure og stive folk i passkontoller,  militær med maskingevær på grensekontroller,  dårlig mat, salmonellainfeksjon,  lungebetennelse  grunnet aircondition  og mye annet.  Men jeg har også oppleve spennende steder,  hyggelige folk, god mat, fine toaletter og shopping uten masete selgere. 

 Av dårlige opplevelser så har jeg vært oppmerksom på dette på forhånd da jeg alltid leser meg opp på steder før jeg kommer dit.  Så jeg tar det bare med som endel av pakka og tar mine forhåndsregler for  å prøve å unngå problemer så godt det lar seg gjøre. Så at det er slitsomt enkelte steder, ja det er det men det er endel av de som bor der sin kultur og det må man bare ta med seg når man er ute på tur.  Man må selvfølgelig ta fornuftige forhåndsregler  som kontroll på alkohol, passe seg for enkelte utesteder, ikke vandre rundt gatelangs alene om kvelden og slike ting . Og med en sunn porsjon fornuft og en god porsjon nysgjerrighet og et åpent sinn for andre sin levemåte så tenker jeg at man alltid kan finne noe positivt om de fleste land som turister pleier å reise til.  

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, caroprins skrev:

Jeg har hittil besøkt 32 land og selv om der er land jeg er fornøyd med det ene besøket, så kan jeg ikke si at jeg har blitt skuffet over noen land noen gang.  Ja jeg har opplevd masete selgere, folk som prøver å lure deg, grusomme toaletter, sure og stive folk i passkontoller,  militær med maskingevær på grensekontroller,  dårlig mat, salmonellainfeksjon,  lungebetennelse  grunnet aircondition  og mye annet.  Men jeg har også oppleve spennende steder,  hyggelige folk, god mat, fine toaletter og shopping uten masete selgere. 

 Av dårlige opplevelser så har jeg vært oppmerksom på dette på forhånd da jeg alltid leser meg opp på steder før jeg kommer dit.  Så jeg tar det bare med som endel av pakka og tar mine forhåndsregler for  å prøve å unngå problemer så godt det lar seg gjøre. Så at det er slitsomt enkelte steder, ja det er det men det er endel av de som bor der sin kultur og det må man bare ta med seg når man er ute på tur.  Man må selvfølgelig ta fornuftige forhåndsregler  som kontroll på alkohol, passe seg for enkelte utesteder, ikke vandre rundt gatelangs alene om kvelden og slike ting . Og med en sunn porsjon fornuft og en god porsjon nysgjerrighet og et åpent sinn for andre sin levemåte så tenker jeg at man alltid kan finne noe positivt om de fleste land som turister pleier å reise til.  

Men du vil ikke si hvilket land som har vært mest skuffende eller minst skuffende?

Det er jo ikke det at det ikke finnes positive ting ved hvert land. Men noen land er bedre å feriere i enn andre.

Anonymkode: 4fa11...e22

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Charterlandene? Så oppbrukt.
Ikke et land, og jeg syns ikke alt er like galt, men ble iallefall VELDIG skuffet over byen Alicante.

Anonymkode: 7ac66...8d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.8.2018 den 10.09, matrobot skrev:

Hmm, kan ikke huske å ha blitt skuffet over å være i et annet land. Alle land har alltid noe å tilby.

Men jeg husker hvor trist det var å være i Lillestrøm. Stedet har ingen sjel. Det er kanskje fordi jeg var der i en jobbsammenheng for noen år siden. Når jeg tenker meg om, var det ingen julepynt der på slutten av november?

Jula er ikke før i slutten av desember.  Hvorfor skal det pyntes en hel måned før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nice. Dyrt, dårlig mat, mye helt åpenlys prostitusjon (rett ved siden av hotellet vårt)   Steinstrender, skal man ha solseng må man gå på en strandklubb og leie for 20 euro ++, man kan heller ikke ha med verken egen drikke eller mat til disse strandklubbene. Byen så sliten ut. Skjønner ikke hvorfor denne byen er forbundet med glamour.  Butikkene stenger tidlig, rundt 16-17 om jeg ikke tar feil og det er sjelden aircondotion i butikkene.  Lyspromenaden ved stranden ser så forlokkende ut men biler raser rett ved siden av den i 100 km i t og det var vanskelig å krysse gaten selv om det var lyskryss der. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...