Gå til innhold

Mest skuffende landet du har vært i?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Siden Italia er nevnt; jeg har litt ambivalent forhold til landet; I nord så synes jeg det kan være litt slitsomt med endel "diktator" service i butikker og restauranter (altså italienere vet best, kunden har alltid feil), mens det i sør er mer rolig tempo og hyggeligere folk.

Anonymkode: 34ec0...160

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 hours ago, AnonymBruker said:

Island. Mest over-hypede reisemålet ever.

Anonymkode: f4ac3...ffb

Hva syntes du var overhyped? 

Anonymkode: 45acf...295

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt an på om man vet noe om landet man reiser til:
Vil si man er ansvarlig selv for at reisen ikke blir dårlig ved å lese litt, og planlegge før man reiser hva man kunne funnet interessant i landet man besøkte.

Mest skuffet jeg har blitt ut ifra å planlegge en reise må vel være Amerika. Har hatt gode reiser ditt, men også dårlige. Den dårligste var i New York, shoppingen var greit nok, men var skuffende opplevelsesmessig fra det man ønsket å oppleve. 
At byen stinker får være en sak i seg selv (søppel i elva), men jeg ser generelt på opplevelse av en planlagt tur. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Norge,  dyrt, stygg hovedstad og lite å ta seg til.

Anonymkode: 4f270...9f2

Helt enig. Liker heller ikke Norge. Altfor mye fjorder og fjell. Jeg trives best i åpent landskap og vil ikke ha et eneste fjell i synsfeltet

Anonymkode: 6f1c9...6d8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke land generelt, men Kos i Hellas ble jeg mest skuffet over og jeg har vært mange steder. Det var gammelt og slitt, røyking inni matbutikkene, dårlige hoteller og altfor mange fulle norske ungdommer

Anonymkode: 487d6...fff

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Norge,  dyrt, stygg hovedstad og lite å ta seg til.

Anonymkode: 4f270...9f2

Naturen kan du ikke få så mange andre steder. Veldig vakker er en på de rette stedene:-)

Anonymkode: 8d505...74b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig. Liker heller ikke Norge. Altfor mye fjorder og fjell. Jeg trives best i åpent landskap og vil ikke ha et eneste fjell i synsfeltet

Anonymkode: 6f1c9...6d8

Du vet jo at norge er fjord og fjell. Så hvorfor booke en tur hit??

Anonymkode: 8d505...74b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

India. Fint og spennende land, men selv med desinfeksjonsflaska i lomma e det altforlett å få magesjsu🤢

Anonymkode: 8d505...74b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble litt skuffet over Italia, hadde hørt så mye flott om de stedene vi skulle til (Toscana, Firenze og Siena) og hadde nok litt vel høye forventninger til hvor vakkert det skulle være. Altfor mye turister (horder av asiatere overalt), og byene var veldig likt mye annet i Europa, altså ikke noe unikt eller spesielt i mine øyne. 

Anonymkode: 7830f...1ab

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere som svarer at de baltiske landene er så ille skulle bare visst hvor fantastisk det føltes å komme til Baltikum etter et opphold i Russland. :fnise: 
Plutselig traff vi folk i serviceyrker som kunne være både smilende og serviceinnstilte... 

Anonymkode: 467a7...be1

Jeg synes at Russland er hundre ganger bedre enn de baltiske land. Det er et vakkert land med mye spennende historie. Men nå synes jeg ikke servicenivå er noe viktig da, jeg driter i serviceinnstilling så lenge jeg kan boltre meg i palasser og museer i St. Petersburg. Moskva er også veldig spennende på sin måte. 

For å svare på tråden: jeg ble skuffet over Bulgaria. Ble skuffet over det meste på den turen egentlig. Folk var kun ute etter å robbe oss for penger, så politifolk som bøtela turister for alt mulig rart, det meste av maten vi spiste smakte vondt, følte oss generelt veldig utrygge der.. 

Anonymkode: 075fc...50b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ikke land generelt, men Kos i Hellas ble jeg mest skuffet over og jeg har vært mange steder. Det var gammelt og slitt, røyking inni matbutikkene, dårlige hoteller og altfor mange fulle norske ungdommer

Anonymkode: 487d6...fff

Da jeg var der var det ingen som røykte inne på butikkene... Alt det andre derimot skjønner jeg.

Anonymkode: 2cc82...049

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da jeg var der var det ingen som røykte inne på butikkene... Alt det andre derimot skjønner jeg.

Anonymkode: 2cc82...049

Vi var der forrige måned og to av matbutikkene vi var innom satt de å røyket bak kassen. Det synes jeg er motbydelig! 🤢

Anonymkode: 487d6...fff

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes at Russland er hundre ganger bedre enn de baltiske land. Det er et vakkert land med mye spennende historie. Men nå synes jeg ikke servicenivå er noe viktig da, jeg driter i serviceinnstilling så lenge jeg kan boltre meg i palasser og museer i St. Petersburg. Moskva er også veldig spennende på sin måte. 

For å svare på tråden: jeg ble skuffet over Bulgaria. Ble skuffet over det meste på den turen egentlig. Folk var kun ute etter å robbe oss for penger, så politifolk som bøtela turister for alt mulig rart, det meste av maten vi spiste smakte vondt, følte oss generelt veldig utrygge der.. 

Anonymkode: 075fc...50b

Etter å ha vært inn og ut av Russland i flere år og prøvd å vært postivt til alt det rare i landet der (inkl. okkuperte områder av Putin), så skal ihvertfal ikke jeg mer tilbake. Jeg har lært. Drittland.

Anonymkode: 34ec0...160

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Etter å ha vært inn og ut av Russland i flere år og prøvd å vært postivt til alt det rare i landet der (inkl. okkuperte områder av Putin), så skal ihvertfal ikke jeg mer tilbake. Jeg har lært. Drittland.

Anonymkode: 34ec0...160

Jeg har bodd i Russland i fem år, samt turnert hele landet med jobben. Nydelig land med nydelige mennesker. Vil flytte tilbake, men tjener ikke nok der borte.å

Anonymkode: 825e1...898

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Etter å ha vært inn og ut av Russland i flere år og prøvd å vært postivt til alt det rare i landet der (inkl. okkuperte områder av Putin), så skal ihvertfal ikke jeg mer tilbake. Jeg har lært. Drittland.

Anonymkode: 34ec0...160

Så bra! Da slipper jeg å risikere å møte på deg når jeg skal dit i fremtiden :)

Anonymkode: 075fc...50b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.8.2018 den 11.28, AnonymBruker skrev:

Ikke land generelt, men Kos i Hellas ble jeg mest skuffet over og jeg har vært mange steder. Det var gammelt og slitt, røyking inni matbutikkene, dårlige hoteller og altfor mange fulle norske ungdommer

Anonymkode: 487d6...fff

Det er jeg enig i. Fløy dit en gang vi skulle til Tyrkia. Hadde en natt der både ved ankomst og avreise. Var ganske enkelt sjokkert over alle de fulle ungdommene som ravet rundt og skrålte. Dette er en del år siden. Etter sommerens skriverier ville jeg ikke blitt sjokkert! Men syntes også det var elendig standard på de hotellene vi prøvde å sove på. Dårlig service på restauranter, ga oss totalt en dårlig opplevelse.  Vi var så glade vi hadde valgt Bodrum i Tyrkia som reisemål! Kos virket veldig skittent og shabby sammenlignet med Bodrum. Er klar over at det finnes mange andre fine steder i Hellas. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.8.2018 den 15.30, HanenIFlokken skrev:

Malaysia, generelt kjedelig i forhold til Thailand eller andre naboland der øst :)

Enig!!!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.8.2018 den 11.53, AnonymBruker skrev:

India. Fint og spennende land, men selv med desinfeksjonsflaska i lomma e det altforlett å få magesjsu🤢

Anonymkode: 8d505...74b

Uff da! Spiste du på vanlige restauranter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...