Gå til innhold

Kunne du blitt sammen med en muslim?

Gjest Daniella_

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har siden jeg var 16år vært sammen med en gutt i fra Pakistan. Han er født her, og rimelig "norsk" av seg selv.

Men han er jo muslim, uten at jeg merker noe særlig til det.

Vi har hatt et opphold på rundt 2 år, og ble sammen igjen. Har det kjempe kos med han, skikkelig god gutt.

Men av bekjente og når jeg leser på andre forum så ser jeg jenter skrive slikt som: nei æsj, en muslim, kvinneundertrykker osv...

Hva tenker dere om dette?

Kunne dere vært sammen med en muslim, som da i mitt tilfelle er født her... ?

Blant endel fanatiske muslimer oppfattes mannen som det naturlige overhodet i familien, man kan derfor til nøds godta at en muslimsk mann gifter seg med en ikke-muslimsk kvinne. Familien blir da likevel oppfattet som muslimsk, siden den dominerende personen er muslim. En muslimsk kvinne får derimot ikke under noen omstendighet gifte seg med en ikke-muslimsk mann. Familien er samfunnets grunnleggende byggesten i det muslimske samfunn, og det er viktig at det alltid er en muslim som dominerer i familien.

Det er vanskelig å si hvor mange av muslimene i Norge som deler denne uspiselige sjåvinistiske oppfatningen, men jeg tror dessverre tallene vidner om at giftemål mellom ikke-muslimske menn og muslimske kvinner er svært sjeldne. Som norsk ikke-muslimsk mann hadde jeg ikke hatt noe problem med å gifte meg med en muslimsk jente, men det blir altså neppe aktuelt, ikke fordi jeg ikke vil, men på grunn av relgiøs sjåvinisme kombinert med et gammelt kjønnsrollemønster som gjør det umulig for muslimske jenter å velge en ikke-muslimsk mann.

Nå skal det også sies at de aller fleste ungdomskjæresteforhold mellom norske jenter og muslimske gutter bare er en midlertidig løsning for disse guttene, de fleste muslimske guttene velger en muslimsk jente når de er gamle nok til å gifte seg. Den kvinnen han skal gifte seg med skal være jomfru, og helst en god muslim, og svært få muslimske gutter med norske ungdomskjærester ville godtatt at søsteren deres var sammen med en norsk gutt.

Hore/madonna-tankegangen lever og står sterkt i mange innvandrermiljøer. Norske jenter er greie å ha å pule på så lenge man er for ung til å gifte seg. Og det er jo kjekt for de muslimske guttene at såpass mange norske jenter er villige til å stille opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg kunne ikke vært sammen med en muslim, jøde, neger eller andre rasefremmede. Kun hvite jenter og kun jenter som ikke har sin lojalitet hos folkegrupper av ikke-europeisk opphav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Dette var en tråd full av fordommer og tullball!

Her drar man med glede 1 milliard mennesker med vanvittig mange forskjellige kulturelle bakgrunner under en kam. Kostelig!

Men for å svare, jeg ER sammen med en muslim. Han er arabisk. Og det er det beste forholdet jeg noensinne har vært i, han er mannen i mitt liv, min sjelevenn, hele klisjepakka og litt til. Vi møttes i voksen alder, og vi har noen år sammen på baken.

Nå skal det nevnes at han kommer fra et land som nordmenn flest vet svært lite om, noe som er veldig opplagt i møte med fordommer.

Et lite utvalg av fordommer vi har møtt ganske mange ganger:

- Er du ikke redd for at han skal omskjære en eventuell datter?

Nei, ikke mer redd enn jeg er for at en norsk mann skal gjøre det samme. Hans hjemland har like stor utbredelse av omskjæring av jenter som Norge har, altså praktisk talt null. Om det skjer er det innvandrere som står for det.

- Vil han at du skal gå med hijab?

Nei. Av den enkle grunn at jeg ikke er muslim. Moren hans begynte ikke å bruke hijab før for et par år siden, han er oppvokst med kvinneruten hijab, både i hjemmet og ute på gatene.

- Kvinnesyn?

I hans hjemland finner man jevn fordeling av kvinner og menn i høyere utdannelse, man finner kvinner i militæret, poiltiet, yrkeslivet og til og med som livvakter for statsoverhodet. Hans kvinnesyn er ganske likt det typisk norske, og en del tråder her inne viser også norske menn med et mye dårligere kvinnesyn enn det som er normalt i hans hjemland.

- Kulturforskjeller?

Fint lite. Vi er mer like enn ulike, jeg har pr dags dato aldri møtt et menneske jeg har mer til felles med. Verdisyn, interesser, holdninger..alt!

- Han er bare sammen med deg for å få opphold, så henter han en kone fra hjemlandet.

Han fikk opphold i Norge 4 år før vi møttes. Han kunne ha hentet seg en kone for lenge siden om det var det han ønsket.

- Presser han religionen sin på deg?

Aldri. Så lenge jeg har respekt for han, har han det for meg. Den eneste gangen jeg har opplevd religiøst press var den gangen jeg var sammen med en overbevist kristen.

- Familien hans vil aldri akseptere deg.

Det har de gjort, for lenge siden. Det eneste slitsomme med svigers er at de maser om barnebarn.

Så må dere gjerne finne ut hvilket land han kommer fra, siden det er så mange her som tydeligvis har god peil på både muslimske land og arabisk kultur. Lykke til! :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest brutal_mann

Nei. Heller ikke en kristen person eller andre religiøse freaks. Samtidig så skal en ikke kimse av kulturforskjeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var sammen med et par sånne muslimer i sånn i perioden 14 år til 16 år. ALDRI igjen... ! Skjønte det ikke var bra når han ene puttet noe i drinken min på fest og veldig gjerne ville utnytte seg av effekten av det, samt dele meg med en annen motbydelig muslimkompis av seg... så nei takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Siden når hadde muslimske menn kun en type utseende? Det finnes muslimer fra alle typer nasjonaliteter, og dermed finnes det blonde og blåøyde muslimske menn.

Finn fem muslimske menn som har blondt hår og blå øyne. Jeg vet det er en tidligere kristenkonservativ mann i USA som har det, og som har konvertert til islam, men du skal lete LENGE for å finne mange muslimer som ikke har brune øyne og mørkt hår. Det er mulig en del av muslimene fra Balkan skiller seg ut på dette punktet, men de er i så fall den eneste gruppen av muslimer som tilhører unntaket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann
Så må dere gjerne finne ut hvilket land han kommer fra, siden det er så mange her som tydeligvis har god peil på både muslimske land og arabisk kultur. Lykke til! :lur:

Jordan eller Israel. Iran er persisk og derfor utelukket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen
Finn fem muslimske menn som har blondt hår og blå øyne. Jeg vet det er en tidligere kristenkonservativ mann i USA som har det, og som har konvertert til islam, men du skal lete LENGE for å finne mange muslimer som ikke har brune øyne og mørkt hår. Det er mulig en del av muslimene fra Balkan skiller seg ut på dette punktet, men de er i så fall den eneste gruppen av muslimer som tilhører unntaket.

Min samboer har innslag av både blå og grønne øyne, blondt og rødt hår i familien. Og nei, han kommer ikke fra Balkan.

Selv har han mørkt hår med rødt skjær (om man ser det i sola), og til og med noen små fregner under øynene som blir ganske tydelige på sommeren.

I Afghanistan finner du også slike innslag.

Ta en titt på øyene til denne jenta: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Sharbat_Gula.png

Pashtun og Nuristani folket i Afghanistan har blonde innslag i ca av 1 av 3 mennesker. Du finner også blondt hår i Syria, Libanon, Palestina og Tyrkia. Blondt hår er til og med vanlig blandt berbere i Nord Afrika. Blandt Rif Berberne har 38.6% blå eller grønne øyne. Det er høyere % enn du finner hos f.eks spanjoler.

Så ja, jeg tror LETT du kan finne 5 muslimske menn med andre farger enn mørke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen
Jordan eller Israel. Iran er persisk og derfor utelukket.

Feil og feil. Og nei, det er heller ikke Iran, selv om du finner en del arabere der også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest brutal_mann
Feil og feil. Og nei, det er heller ikke Iran, selv om du finner en del arabere der også.

Jeg skrev jo at det ikke var Iran! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen
Jeg skrev jo at det ikke var Iran! ;)

Jeg vet det, og det var riktig, poenget mitt var at han teknisk sett kunne ha kommet fra Iran selv om han er araber.. :jepp: Sånn ca 2,5% av befolkningen i Iran er arabere. Men det er han da altså ikke, så jeg gir deg rett på den, og stryk på Jordan og Israel. :fnise: Det var dagens flisespikking fra denne kanten. :filer:;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Libya?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...