Gå til innhold

Bondekona får endelig flere til gards!


bondekone

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, Sjokoladepiken skrev:

Ååå så koselig med en gutt💛 lykke til med å velge navn. 

Ja kjempekoselig😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

22+ 0

tenk at jeg har bikket halvveis❤ baby skal veie 500 gr etter denne uka, og nå begynner det å nærme seg tiden for at det er en sjanse for å overleve om fødselen setter igang. Men håper selvsagt at den holder seg unna i omtrent 18 uker til. 

❤Trimester: 2 trimester

❤ Neste kontroll: i starten av august

❤ Kjønn: gutt💙 

❤ Navn: har flere forslag, men ikke landet noe enda.

❤ Utålmodig: delvis, gleder oss veldig, men samtidig syns jeg tida går alt for fort. Alt for mye som må ordnes😅

Innkjøp: mangler hovedsakelig småting som litt klær, stelleprodukter, kluter osv, i tillegg til madrass og babycall. Har kjøpt alt brukt utover det, samt sydd og strikket mye🙂 

❤ Søvn: ganske greit, ikke så trøtt lengre, så må ikke sove på ettermiddagen. Kan verke litt i bekken og hofte når jeg våknet, men har kjøpt bbhugme, så håper det blir bedre🙂

Strekkmerker: nei

Hevelser og vann i kroppen: nei

Har magen begynt å vise? absolutt, kan enda skjule i posete klær (men ser fryktelig uflatterende ut😅) men ingen tvil om jeg går i tettsittende lenger. 

❤ Vektøkning: +5 kg (økt veldig de siste ukene, på tross av at matinntak er normalt, og aktiviteten har økt)

❤ Aktivitet: ja, daglig. For en uke siden begynte vi og å kjenne på utsiden❤

❤ Sulten: helt normal

Mat craving? Nei

❤ Noe som gjør deg kvalm eller dårlig? kjøtt er fortsatt lite fristende. Eller blir jeg kvalm om jeg blir veldig sliten.

❤ Hodet ned: Nei

❤ Tungt: Nei

❤ Plager: veldig lite, men bekkenet har begynt litt igjen, samtidig som jeg begynte å jobbe etter ferien. 

❤ Humør: normalt, tror jeg😅

❤ Beste øyeblikk denne uken: for hver gang jeg kjenner bevegelse, og kjenner den stadig sterkere❤

Savner du noe? trene skikkelig, og ikke føle noe begrensninger. 

Sykehusbagen: nei

❤ Høygravid: Nei

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Sjokoladepiken skrev:

💛💛💛 så kjekt å være over hallveis. Kos deg den siste tiden også. 

Ja nå går det virkelig fremover❤ takk, det skal jeg😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sååå koselig å lese at du har bikket halvveis i svangerskapet 🥰❤️ Sååå glad på dine vegne! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Patriotpaula skrev:

Det er sååå koselig å lese at du har bikket halvveis i svangerskapet 🥰❤️ Sååå glad på dine vegne! ❤️

Ja tenk det❤ og du som snart er i slutten av ditt. Tida har gått fort!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, bondekone skrev:

Ja tenk det❤ og du som snart er i slutten av ditt. Tida har gått fort!

Tiden har gått fort, samtidig som den ikke har det 🙊😅 Om tre uker er hun garantert født (fordi jeg blir satt i gang) 👶🏻💕🌸

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Patriotpaula skrev:

Tiden har gått fort, samtidig som den ikke har det 🙊😅 Om tre uker er hun garantert født (fordi jeg blir satt i gang) 👶🏻💕🌸

😅 ser den🙈 synes på mange måter det er leeeenge igjen, samtidig synes jeg nylig jeg fikk positiv test😅 tiden kan egentlig ikke gå fort nok!

Tenk det, det er jo vilt å tenke på. Snart er hun her❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, bondekone skrev:

😅 ser den🙈 synes på mange måter det er leeeenge igjen, samtidig synes jeg nylig jeg fikk positiv test😅 tiden kan egentlig ikke gå fort nok!

Tenk det, det er jo vilt å tenke på. Snart er hun her❤

Dere får jo verdens fineste julegave litt på forskudd ❤️🥰 Endelig er det deres tur til å bli foreldre til en utrolig ønsket liten gutt 💙

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Patriotpaula skrev:

Dere får jo verdens fineste julegave litt på forskudd ❤️🥰 Endelig er det deres tur til å bli foreldre til en utrolig ønsket liten gutt 💙

Ja dette blir en spesiell jul💙💙

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du! Bare innom og kikker ❤️ så fantastisk å se at du er gravid med en liten gutt 😍 nå ble jeg skikkelig glad! Endelig 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, lillemeg90 skrev:

Hei du! Bare innom og kikker ❤️ så fantastisk å se at du er gravid med en liten gutt 😍 nå ble jeg skikkelig glad! Endelig 🥰

Så koselig❤ ja dette er veldig stas❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå så lurt med en sånn liste! Tror jeg må kopiere den og fylle ut selv i min dagbok🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25+0

tiden går fort nå! Bevegelsene blir sterkere og kommer oftere, og det er så koselig💕 ingen problemer med å kjenne utenpå magen. Samtidig gjør det meg bekymret med en gang det er en rolig periode e.l., merker virkelig hvordan bekymringene øker på😅🙈 

Det er iallefall godt å kjenne at for hver dag er det større sannsynlighet for at en eventuell fødsel hadde gått bra. 

Ellers er dyrene litt på styr for graviditeten. Hunden fikk innbilt svangerskap, og kattene elsker å ligge kliss inntil magen💕😅 om ikke annet er hunden klar for å være ammehjelp🙈 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26+1 

100 dager igjen- milepæl!😁 

❤Trimester: 2 trimester

❤ Neste kontroll: jordmor om ca 2 uker

❤ Kjønn: gutt💙 

❤ Navn: står hovedsakelig mellom to navn

❤ Utålmodig: tja, gleder oss veldig, men samtidig synes jeg tida går mer enn fort nok. 

Innkjøp: har det meste utenom madrass, babycall og litt stelleprodukter🙂 tenker forøvrig å bruke tøybleier, så mangler litt av det enda. 

❤ Søvn: den har begynt å bli værre gitt🙄 våkner tidlig hver dag, vondt i hofte og rygg, samt av kramper i leggen. Sover med BBHugme, og den hjelper absolutt en del, men likevel ikke nok. Tenker jeg skal kjøpe støttestrømper for å se om det kan hjelpe på krampene.

Strekkmerker: nei, men hadde en drøm hvor jeg drømte at HELE kroppem plutselig var dekt av strekkmerker😂🙈 altså inkludert armer og legger🙄 hadde i tillegg lagt på meg enormt, så når jeg våknet å så at alt var normalt ble jeg utrolig lettet😅 

Hevelser og vann i kroppen: kan bli litt i fingrene etter veldig varm dag

Har magen begynt å vise? Absolutt, føler meg som en hval, og værre blir det vel😂 ligger akkurat på kurven da, så helt normal. 

❤ Vektøkning: +7 kg

❤ Aktivitet: ja, daglig, og kjenner fint på utsiden, samt ser det. MEN dette har bare gjort meg mer bekymret ift de gangene det faktisk er rolig😩 

❤ Sulten: helt normal

Mat craving? Nei

❤ Noe som gjør deg kvalm eller dårlig? kan fortsatt bli kvalm om jeg blir veldig sliten. Eller har jeg fortsatt aversjon mot særlig kjøtt, og ender ofte opp med å lage middag, men kun ta brødmat eller grøt til meg selv.

❤ Hodet ned: har ingen anelse om hvordan han ligger, sparkene er over alt.

❤ Tungt: kan vel ikke si det enda, men tyngre absolutt. Begynner å kjenne den ekstra vekta, i tillegg til at ryggen har begynt å krangle pga større mage. 

❤ Plager: den siste uka har utfordringene blitt større😑 tyngre, og dermed vondt i ryggen. Kramper i leggen, vondt i hofter/bekken om natta, dårligere lungekapasitet bl.a. helt overlevelelig, men det begynner å kjennes.

Det vanskeligste er derimot at jeg har blitt så økende bekymret, værre enn jeg var i første trimester liksom. Dvs, bekymringene kommer om det er litt stille en liten periode, og jeg ikke kjenner han. Da blir jeg livredd for at han plutselig dør i magen. Vet jo at det er lite sannsynlighet for det, og at det er vanlig med rolige perioder, i tillegg til at morkaka er fremme, men det knekker meg altså helt. Det er liksom en visshet over at vist det skulle skje, klarer jeg ikke å se at vi noen gang skulle komt oss gjennom det. Gleder meg til han kommer ut, og jeg faktisk kan se at han lever, selvom bekymringene kommer i fullt vigør da og, regner jeg med🙄

❤ Humør: relativt normalt, men har nok noen pigger ute😅

❤ Beste øyeblikk denne uken: tja, nyter hverdagene hjemme ettervært som stadig flere prosjekt blir ferdigstilt😅 nyter sola, selvom jeg føler jeg dør av varmen🙈

Savner du noe? å ikke ha noen kroppslige begrensninger, guri som jeg hater det! 

Sykehusbagen: nei

❤ Høygravid: Nei

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vondt med de bekymringene du har! Skjønner deg så godt, for man har jo aldri noen garantier. Men som du sier er det veldig usannsynlig med noe annet utfall enn en flott og fin, sprell levende baby om bare noen måneder💕

Selv ble jeg helt opphengt i å måtte ta mye bilder av henne i starten etter hun var født, for da hadde jeg noe å se tilbake på hvis hun plutselig døde. Helt sykt å si (sier ikke dette høyt til de rundt meg for å si det sånn), for det er jo irrasjonelt. Svært lite sannsynlig. Du er hvertfall ikke alene om bekymringer, selv om det kanskje ikke hjelper stort.

Det er så fint å følge deg og graviditeten, gleder meg til det blir din tur til å dele gladmeldingen om at du har blitt mamma❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, Irisiri skrev:

Så vondt med de bekymringene du har! Skjønner deg så godt, for man har jo aldri noen garantier. Men som du sier er det veldig usannsynlig med noe annet utfall enn en flott og fin, sprell levende baby om bare noen måneder💕

Selv ble jeg helt opphengt i å måtte ta mye bilder av henne i starten etter hun var født, for da hadde jeg noe å se tilbake på hvis hun plutselig døde. Helt sykt å si (sier ikke dette høyt til de rundt meg for å si det sånn), for det er jo irrasjonelt. Svært lite sannsynlig. Du er hvertfall ikke alene om bekymringer, selv om det kanskje ikke hjelper stort.

Det er så fint å følge deg og graviditeten, gleder meg til det blir din tur til å dele gladmeldingen om at du har blitt mamma❤️

Nei, det er virkelig slitsomt🙄 huff, det hørtes tøft ut... men er nok ikke sikkert det er så uvanlig å tenke slik, man sier det bare ikke høyt🤔 

Takk for det, veldig koselig med en kommentar💕 gleder meg veldig til å bli mamma, sprøtt å tenke på at det bare er om noen måneder😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok rett i at det ikke snakkes så mye om sånne tanker..

Har du vurdert å begynne med sparketelling? Jeg tror ikke det anbefales før uke 28, nettopp fordi det ofte ikke er helt regelmessig før det. Men jeg begynte litt før selv og synes det var betryggende. 

https://kjennliv.no/folg-med-pa-livet-i-magen/a-telle-spark/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Irisiri skrev:

Du har nok rett i at det ikke snakkes så mye om sånne tanker..

Har du vurdert å begynne med sparketelling? Jeg tror ikke det anbefales før uke 28, nettopp fordi det ofte ikke er helt regelmessig før det. Men jeg begynte litt før selv og synes det var betryggende. 

https://kjennliv.no/folg-med-pa-livet-i-magen/a-telle-spark/

Ja har vurdert det, men alltid livredd for at det ikke er nok🙄🙈 men merker jo når han først begynner er det fort minst 10 spark på kort tid, så skal jo være innafor det. I ttillegg blir jeg mer og mer kjent med døgnrytmen, ift når han kan være rolig og ikke. 

Gikk et lite lys opp for meg her om dagen da. De dagene han har vært spesielt rolig, er ofte helger. Jeg er vel over gjennomsnittet aktiv på dager jeg har fri, og mistenker litt at det «forstyrrer» rytmen han da er vandt til. Snakket iallfall med noen andre med samme erfaring. Dager jeg er på jobb, og sitter da betydelig mer, er alt som normalt😉 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, bondekone skrev:

Ja har vurdert det, men alltid livredd for at det ikke er nok🙄🙈 men merker jo når han først begynner er det fort minst 10 spark på kort tid, så skal jo være innafor det. I ttillegg blir jeg mer og mer kjent med døgnrytmen, ift når han kan være rolig og ikke. 

Gikk et lite lys opp for meg her om dagen da. De dagene han har vært spesielt rolig, er ofte helger. Jeg er vel over gjennomsnittet aktiv på dager jeg har fri, og mistenker litt at det «forstyrrer» rytmen han da er vandt til. Snakket iallfall med noen andre med samme erfaring. Dager jeg er på jobb, og sitter da betydelig mer, er alt som normalt😉 

Kan også være at når du er mer aktiv, så kjenner du ikke like godt etter, og får dermed heller ikke med deg aktiviteten så godt. Det merket i alle fall jeg, jeg glemte liksom å registrere det når jeg selv hadde det travelt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...