Gå til innhold

Pluss size utgaven; Hva har du kjøpt i det siste av klær/sko/tilbehør?

Wonders

Anbefalte innlegg

Noen som har tips til ammevennlig kjole som kan brukes i kirkelig dåp i mars? Jeg er mor til dåpsbarnet så vil jo gjerne se litt fin ut, men uten å være for utspjåket eller upassende siden vi skal ha det i kirka. 

Skulle gjerne hatt på bunad men den er enda litt trang og utgår uansett pga hyppig amming. 

Vurderer noe sånt, men er eeeegentlig ikke så glad i disse strikkene Floyd ofte operer med i midjen eller rundt håndleddet.. 

https://www.floyd.no/floyd-kjole-cairo-uni-navy

https://www.floyd.no/floyd-kjole-lila-linno-bordeaux

Anonymkode: 724bc...608

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 1 måned senere...
AnonymBruker

Noen som har tips til "daffebukser" som er behagelige men litt finere enn joggebukser med knær? Jeg er hjemme i mammaperm og orker ikke gå rundt i ubehagelige klær hele dagen, men det hadde vært greit med noe som ikke føltes krise å plutselig måtte ut døra i. Vil altså ha et stoff som holder litt fasongen, og en modell som ikke skjærer i midjen når man sitter lenge og ammer, og som er stretchy/mykt nok til å kunne leke på gulvet med babyen.

(Joggebuksa jeg bruker mest er ikke en gang typisk joggebukse i collegestoff, men mer som en tynnere bomullsvariant, og den er fin nok nyvasket men blir ekstremt fort slaskete.)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Noen som har tips til "daffebukser" som er behagelige men litt finere enn joggebukser med knær? Jeg er hjemme i mammaperm og orker ikke gå rundt i ubehagelige klær hele dagen, men det hadde vært greit med noe som ikke føltes krise å plutselig måtte ut døra i. Vil altså ha et stoff som holder litt fasongen, og en modell som ikke skjærer i midjen når man sitter lenge og ammer, og som er stretchy/mykt nok til å kunne leke på gulvet med babyen.

(Joggebuksa jeg bruker mest er ikke en gang typisk joggebukse i collegestoff, men mer som en tynnere bomullsvariant, og den er fin nok nyvasket men blir ekstremt fort slaskete.)

Jeg kjøpte en strikket daffebukse på KappAhl om jeg ikke tar helt feil. Trodde den skulle bli slapp rimelig kjapt og få skikkelig knær, men den har holdt overraskende godt og den ser litt penere ut enn en joggebukse. Men den kommer til å legges bort snart da den begynner å bli for varm. 
Når det er varmt så går jeg mer og mer over til skjørt og kjoler

Endret av Wenda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år har jeg kjøpt isbrodder og en strømpebukse. Ifjor tre basic t-treskjorter, sokker, truser, fleecejakke, turbukse. Synes forresten det er skammelig dårlig utvalg av tykkere strømpebukser i fysisk butikk året rundt. Noen som har noen butikker eller nettsider å anbefale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg synes Flåm LS turbukse fra Twentyfour er myk og god, samtidig fin nok til å vise seg ute i.

Anonymkode: 5f918...742

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg skal snart være gjest i et bryllup og har kjøpt meg denne fra Floyd for anledningen.

image.thumb.png.2d7ef8807fa53556a0075ba93e25a9fe.png

Anonymkode: 3e7b3...bdb

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jeg skal snart være gjest i et bryllup og har kjøpt meg denne fra Floyd for anledningen.

Knallfin 😍

Anonymkode: 9d2a2...3aa

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Wenda skrev (9 timer siden):

Jeg kjøpte en strikket daffebukse på KappAhl om jeg ikke tar helt feil. Trodde den skulle bli slapp rimelig kjapt og få skikkelig knær, men den har holdt overraskende godt og den ser litt penere ut enn en joggebukse. Men den kommer til å legges bort snart da den begynner å bli for varm. 
Når det er varmt så går jeg mer og mer over til skjørt og kjoler

Jeg brukte også stort sett skjørt og kjoler før men det er litt begrenset med fine, ammevennlige topper og kjoler synes jeg, så går stort sett for bukser med ammesinglet og cardigan for tida - men skal sjekke KappAhl, takk.

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg synes Flåm LS turbukse fra Twentyfour er myk og god, samtidig fin nok til å vise seg ute i.

Takk for tips, skal sjekke den ut.

Dro faktisk en kjapp tur ut i dag og plukket med meg denne her fra Cubus: https://cubus.com/no/p/bukse-i-jersey-kvalitet-med-knyting-svart-bukser-penbukse-dameklar/7331198_F990

Veldig behagelig på i alle fall, men har ikke fått sett ordentlig på passformen i opplyst speil enda. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
AnonymBruker

Noen som har denne jakken, eller lignende jakke fra Sportypluss? 
Trenger ny turjakke til høst, vinter og vårturer, men mange av de jeg prøver i butikkene er for smale over skuldre/overarmer eller ikke har store nok størrelser (eller for store størrelser så de blir ubehagelige å gå med) 

Aldri bestilt fra Sportypluss før

B1BC9B88-F2EE-49A1-85E1-C4F041D9F4B2.jpeg

Anonymkode: 66638...951

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Noen som har denne jakken, eller lignende jakke fra Sportypluss? 
Trenger ny turjakke til høst, vinter og vårturer, men mange av de jeg prøver i butikkene er for smale over skuldre/overarmer eller ikke har store nok størrelser (eller for store størrelser så de blir ubehagelige å gå med) 

Aldri bestilt fra Sportypluss før

B1BC9B88-F2EE-49A1-85E1-C4F041D9F4B2.jpeg

Anonymkode: 66638...951

Twentyfour sine klær er veldig store i størrelsen, så du kan trygt bestille fra dem.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen butikker i Oslo som fører only carmacorma? Skal til Oslo en tur og liker å kunne prøve klær i butikk før kjøp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 14.3.2022 den 17.32):

Denne finnes jo ikke i plus size - xxl hos floyd er str 44. Feil tråd?

Anonymkode: 9705d...a64

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Denne finnes jo ikke i plus size - xxl hos floyd er str 44. Feil tråd?

Anonymkode: 9705d...a64

Over hodet ikke feil tråd. Jeg bruker str 48/50 oventil, har BH i J-cup, og denne kjolen i xxl er mer enn stor nok. Da er den definitivt plus size. 

• Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Annonse
  • 2 uker senere...
AnonymBruker
Perelandra skrev (6 minutter siden):

Kjoler fra Zizzi

Den siste var superfin!

Anonymkode: 68dc2...4d4

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Den siste var superfin!

Anonymkode: 68dc2...4d4

Takk for det! :)

Synes Zizzi har fått inn mye fint nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...