Gå til innhold

Pluss size utgaven; Hva har du kjøpt i det siste av klær/sko/tilbehør?


Wonders

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har en forkjærlighet for Ko:Ko-kjoler, og bestilte nylig denne (på salg). Kjempefint snitt, deilig stoff og perfekt til å føle seg hverdagsfin i. Det eneste jeg savner er lommer og en hette, da hadde den vært perfekt! :)
Passer dessuten perfekt nå for tiden når jeg føler meg litt ekstra "fragile".

28045_ko_ko_norway_Vera_fragile_kjole__1

Et tips til dem som vurderer å kjøpe kjole derfra, og som ikke har gjort det før; velg en størrelse mindre enn du vanligvis bruker.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin kjole @Ardwinna! Jeg synes også at Ko:Ko har mye fint, men jeg har foreløpig ikke kjøpt noe derfra. Det nærmer jeg har kommet er å prøve en av kjolene deres på Fretex. Da la jeg merke til som du skriver at de er store i størrelsen. 

Her er mitt siste kjøp: Jakke fra Lindex kjøpt med 70% rabatt. Den er ganske tynn så den passer fint i overgangene på høsten og våren. Selv om dette egentlig er en høstjakke, kommer den til å passe fint som vårjakke også. 

4.thumb.jpeg.6fa37f50fdfcd12487cb8b10e34789b3.jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.1.2020 den 12.20, GjestSiden2006 skrev:

 

Da er de kommet. Denne pakken kostet 290kr å hente på posten! Skal ikke handle på nett på lenge, det er virkelig dyrere enn butikk. 

Buksa satt som et skudd. Jakka var 3 størrelser for liten. Gidder ikke returnere med alt styret det har med seg. Jeg bruker den selv om jeg kjenner valkene på ryggen synes alt for godt. Jeg har en skjorte under også. Kan ikke gå med bh bare, på jobb:sexy::hoho:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Takk for en fin tråd 😊 

Jeg kunne trenge hjelp til inspirasjon til klesstil. Er 53 år og har aldri klart å finne min stil. Blir mye bukse og genser, kjempekjedelig. Skulle gjerne brukt både kjole og skjørt, gjerne en feminin men samtidig casual stil. 

Er det noen som har tips til Instagram kontoer eller tagger som kan inspirere en voksen overvektig dame?

Anonymkode: 6b0a5...215

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Takk for en fin tråd 😊 

Jeg kunne trenge hjelp til inspirasjon til klesstil. Er 53 år og har aldri klart å finne min stil. Blir mye bukse og genser, kjempekjedelig. Skulle gjerne brukt både kjole og skjørt, gjerne en feminin men samtidig casual stil. 

Er det noen som har tips til Instagram kontoer eller tagger som kan inspirere en voksen overvektig dame?

Anonymkode: 6b0a5...215

Syns Zizzi har noen fine kjoler og skjørt, men noe kan bli litt «kjærring», så man må være litt selektiv. De legger ut mye på Facebook iallefall når de får inn nytt eller har salg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Takk for en fin tråd 😊 

Jeg kunne trenge hjelp til inspirasjon til klesstil. Er 53 år og har aldri klart å finne min stil. Blir mye bukse og genser, kjempekjedelig. Skulle gjerne brukt både kjole og skjørt, gjerne en feminin men samtidig casual stil. 

Er det noen som har tips til Instagram kontoer eller tagger som kan inspirere en voksen overvektig dame?

Anonymkode: 6b0a5...215

dette er en kjent voksenmoteblogger: https://thatsnotmyage.com/ - hun har ikke fokus på overvekt, men jeg tenker det er viktigere å finne stilen sin, så kan man tilpasse til størrelsen sin etterpå. 

Anonymkode: 41acf...219

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
På 13.2.2020 den 19.28, AnonymBruker skrev:

dette er en kjent voksenmoteblogger: https://thatsnotmyage.com/ - hun har ikke fokus på overvekt, men jeg tenker det er viktigere å finne stilen sin, så kan man tilpasse til størrelsen sin etterpå. 

Anonymkode: 41acf...219

Enig, samtidig er det størrelsen som blir utfordringen. Jeg har en helt egen stil, men det finnes jo ikke i min størrelse... så da leter man seg skakk da, å prøver å ta til takke med det man faktisk får kjøpt. Men det er ikke tilfredsstillende.

Se på Zizzi, de har en dressjakke, resten er slaraffen-klær som om man ikke har sans for noe som helst av penere tøy.

Huff, jeg gremmes. Nå som jeg har mer former vil jeg i hvert fall ikke kle meg som en strie-sekk...liksom gjemme bort uflatterende former i ufombare plagg uten noe sans for linjer og innsving. 

Endret av Wonders
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Dette er mine nyeste kjøp 😊 2 sorte, vide bukser fra Boohoo, ELSKER dem! Jeg har en greie for vide bukser, og disse sitter altså så fint på. Boohoo sine klær er litt små i str, så disse kjøpte jeg i str 54. Bruker Vanligvis 50 i plus size-avdelingen til H&M og ASOS. 
 

Oversized denimjakke fra ASOS Curve, klarte ikke dy meg. Tror den blir kul til sommerkjoler osv. Kjøpte den i str 50.
 

Også har jeg kjøpt meg 2 nye kjoler. Den blå/grønne blomstrete er fra H&M, str XL i vanlig avdeling faktisk. Men den er romslig i fasongen. Veldig fin! Den oransje er fra Lindex, også str XL. Den er nok blitt favoritten. Veldig kul med en hvit strikkegenser over også 😊

A0D42BBA-5C4E-413F-A19B-A270B64E4F5E.jpeg

19A148D8-2F9E-4203-B819-9B53649DE249.jpeg

247D4CBA-6761-40DB-840D-06815A2273C6.jpeg

387C3013-34F2-49BE-912C-E296160D5ACB.jpeg

C0BE2E59-C584-4BAB-BC4A-A54F1CAF4A33.jpeg

Anonymkode: bab4a...79b

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, GjestSiden2006 skrev:

Veldig fin, takk for tipset! :) Kunne godt tenke meg å kjøpe både en grønn og en blå. 

Vet du om de lett blir nuppete? Har dessverre erfaring med at ullblandinger nupper lett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.7.2018 den 11.33, Perelandra skrev:

Bra initiativ til tråd @Wonders

Jeg er også midt i mellom når det gjelder størrelser. Kjøper minste størrelse på Zizzi og andre stormote-butikker, og gjerne største på de vanlige kjedebutikkene. 

Her er mitt siste kjøp: Den limegrønne tunikaen på midten av bildet. Kjøpte den på salget til Gudrun Sjöden

80412_80412-80.jpeg

Jeg likte også den siden. Ikke fordi jeg er spesielt svær jeg klikket på tråden, men fordi jeg vil dekke meg mer til er lei disse åletrange klesplaggene som ikke overlater noen ting igjen til fantasien :) 

Anonymkode: 48fb4...733

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Perelandra skrev:

Veldig fin, takk for tipset! :) Kunne godt tenke meg å kjøpe både en grønn og en blå. 

Vet du om de lett blir nuppete? Har dessverre erfaring med at ullblandinger nupper lett. 

Den gjør nok det. Jeg har også sett etter slikk nuppefjerner, men de selger det ikke på Nille eller på Noe For Enhver heller. Skal kjøpe fra Power.  Jeg pleier å ta med meg en del slike tekstiler å fjerne nupper mens jeg ser på tv-serie eller noe...Enkelt og greit.

 

894382_1_600x600_w_g.webp 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjøpte dette skjørtet på salg hos Spar Kjøp til 100 kr og er storfornøyd. Veldig pent og behagelig på (strikk i livet + knyting som man kan dandere på valgfri måte). Gleder meg til å bruke det når det blir greit å dra ut blant folk igjen! :) Kanskje jeg må innføre skjørte-dag på hjemmekontoret bare for å ta det i bruk? :ler:

vXiRm8g.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.2.2020 den 17.46, AnonymBruker skrev:

Takk for en fin tråd 😊 

Jeg kunne trenge hjelp til inspirasjon til klesstil. Er 53 år og har aldri klart å finne min stil. Blir mye bukse og genser, kjempekjedelig. Skulle gjerne brukt både kjole og skjørt, gjerne en feminin men samtidig casual stil. 

Er det noen som har tips til Instagram kontoer eller tagger som kan inspirere en voksen overvektig dame?

Anonymkode: 6b0a5...215

Jeg syns du skulle sjekke bonprix og floryday sine nettbutikker de har endel fint 

Anonymkode: 87dd5...62a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns du skulle sjekke bonprix og floryday sine nettbutikker de har endel fint 

Anonymkode: 87dd5...62a

Jeg har mistet litt sansen for BonPrix. De har i utgangspunktet masse fine klær, i hvertfall på bildene, men jeg oppfatter klærne som ganske dårlige, ofte med rare stoffer og dårlig passform. Skal man kjøpe herfra, anbefaler jeg i hvert fall at man velger klær i ull og bomull, og tar en størrelse mindre enn man vanligvis pleier.

Anonymkode: db7f5...a3b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raptuza

Har lest på Trustpilot at svært mange kunder som har prøvd BonPrix er veldig misfornøgde med kundeservicen der. Mange har ikkje fått pengane sine att når dei returnerer varer og kundeservice svarar ikkje på mail...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg postet disse i den andre tråden (det er noen kjøp fra en stund siden), men tenkte jeg kunne jo poste her også:

 

Carousel Image 3

the-pretty-dress-company-hepburn-mid-sleeve-swing-dress-p282-23532_image.jpg

I likhet med mange her er jeg en mellomting mellom vanlig størrelser og plus size. Handler primært i UK, da de er flinkere med fasonger og størrelser der enn her. Jeg bruker primært størrelse 42-44. 

Favorittbutikkene min er gjerne Yours Clothing, M&S, Matalan, Dorothy Perkins, Next, New Look, Evans, The Pretty Dress Compnany, Lindy Bop, Tiger MIlly, Collectif m.fl.

Hvis man ser etter gode bukser i riktig lengde kan jeg absolutt anbefale M&S og Next, de har ikke bare mange ulike størrelser, men alt fra Petite til Curvy til Tall. Det er en drøm i motsetning til i Norge. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Var på Zizzi. Fant 3 jakker, blazere, dressjakker. 

Stripete dobbeltseng: https://www.zizzi.no/yttertoey/blazere/blazer-hvit-j10212a

636903985935804006%20-%202019-04-0400170

 

Olajakke med blomstermønster på ermene

https://www.zizzi.no/yttertoey/jakker/denim-jakker/denimjakke-blaa-j10040c

 

637194255322158496%20-%20637098441033245

 

 

 

Den siste var offwhite med gulltråder kåpe. Fant den ikke på nettsiden. Den har lengre ermer enn på bildet. Nærmeste jeg fant. Kåpen var lett, men ikke for tynn, hadde indre fór og skjulte knapper. Jeg setter på en brosje og tar på et sjal så er den perfekt.

128e4cd7f6a575733436f3c2cd6ff49c.jpg

 

 

 

Endret av GjestSiden2006
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...