Gå til innhold

Samboer vil at jeg skal betale full husleie.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor stor sannsynlighet er det for at en trådstarters kjæreste "tilfeldigvis" ramler over ts sin tråd og begynner å skrive i samme tråd og attpåtil er svært engasjert  i samme tråd? Her er det 1 bruker med flere kontoer eller to venner som samarbeider om tråden :Nikke:

Anonymkode: 68af0...9d7

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 hour ago, AnonymBruker said:

Hva mener du med at du betaler litt under halvparten av fellesutgiftene og renter? Er det halvparten av rentene eller alle rentene?  Hvis halvparten, bør dette økes til å dekke alt.

Hvis du skal betale mer enn fellesutgiftene og renter etter skatt (dvs renter minus 24% skattefradrag), som er det vanlige utleiere har som retningsledende, betaler du altså avdrag på hans lån, dette bør konverteres til eierandel. Merk da: Renter på totalbeløpet, ikke bare lånet, det er jo ikke leietakers fortjeneste at utleier kun har 50% lån. Men han burde vurdere å gi rabatt siden risiko ved å leie til deg er lavere enn om ham leier til fremmede

Skjønner at han for tiden er student men synes ikke det borger så godt for fremtiden hvis han vil profitere på deg.

Anonymkode: 655b2...6d7

Ja tenke seg til å få lov til å leie en stor og fin leilighet til langt under markedspris, der man også har fått bo tilnærmet gratis (i forhold til tilsvarende) i mange år allerede. Makan til frekkhet av TS sin saboer må jeg si :rolleyes: Ta deg en bolle eller 5.

Profitere på henne? det er heller hun som profiterer på han, og har gjort det i mange år allerede! Han har allerede latt hun bo det tilnærmet gratis kontra hvis hun skulle leid sitt eget, og han taper faktisk mange tuser hver eneste måned hvis hun skulle leid kontra noen andre til markedspris. Jeg er bare glad kjæresten min er et fornuftig mennske som ikke er så opptatt av å ikke gå i den imaginære "kvinnefellen" at hun prøver å dytte meg inn mannefellen.

Anonymkode: 3c8d3...02e

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvor stor sannsynlighet er det for at en trådstarters kjæreste "tilfeldigvis" ramler over ts sin tråd og begynner å skrive i samme tråd og attpåtil er svært engasjert  i samme tråd? Her er det 1 bruker med flere kontoer eller to venner som samarbeider om tråden :Nikke:

Anonymkode: 68af0...9d7

Samtidig som ts fordufter fra tråden :) Men hun kommer nok tilbake i tråden, skal vi se...

Anonymkode: 68af0...9d7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvor har ts skrevet at han skal sponse henne med egenkapital? Men om han forlanger at hun skal betale såpass mye, bør han heller la henne kjøpe seg inn. Det er ikke urimelig at en samboer kjøper seg inn så de eier samnen, selv om den ene "klarer" å sitte med leiligheten alene. Urimelig at den ene er "bra nok" til å betale, men ikje til å få sin del av kaka.

Anonymkode: ed742...83c

Hvis hun vil kjøpe seg inn så får hun betale markedspris for å leie + alt over det kan hun betale inn for å kjøpe seg inn eierskap. At hun skal få lov til å kjøpe seg inn samtidig som han sponser henne med billigere bosted er så mannefellen det kan bli!

Anonymkode: 3c8d3...02e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor ble det av ts?

Anonymkode: 8329a...aee

Vi kjenner henne ikke. Noe har vi fått opplyst og noe kan vi spekulere i. Hun er ung, jobber 100% og har bodd billig hos samboer. Vi vet at hun er på en gresk øy på ferie. Hun sitter vel med en dyr mobiltelefon og eksklusiv håndveske. Hun leser det vi skriver og tenker litt? Burde hun hatt BSU? De unge vet litt om slikt, men de vet vel også at sparing er definert som inntekt minus konsum og da blir det lite attraktivt for enkelte. 

Boliginvestering er jo så lønnsomt. Det burde være mulig heller øke konsumet. Altså få tilgang til en bolig uten å spare EK.

Hun gråter en skvett og lurer fortsatt på om samboerens tilbud om gunstig husleie er sleipt og urimelig. Hun tenker ikke på at han går glipp av avkastning på innskutt egenkapital i dette regnestykket. Han kan tjene på en eventuell prisøkning, men kan også tape om prisene faller.

Hun lurer på om det er mulig å få rabatt på husleien og samtidig få en opsjon på å kjøpe seg inn som eier uten egenkapital. Altså kjøpe en kjøpsopsjon med negativ premie...

Tror ikke at hun tenker på hva som vil skje med husleien når sentralbanken kommer med første renteøkning i september. Den første i en serie.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, du er jo ikke økonom bare fordi du har en bachelor i økonomi... 

Anonymkode: 1a5a7...b6c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker said:

TS, du er jo ikke økonom bare fordi du har en bachelor i økonomi... 

Anonymkode: 1a5a7...b6c

TS har ikke en bachelor i økonomi. Gå til sengs og kom tilbake når du har fått ryddet i hjernecellene.

Anonymkode: 712c6...6b6

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt overaskende med alle disse likestilte og moderne kvinnene som synes det er helt greit å bli forsørget av en mann, til og med før man er gift.

Anonymkode: 712c6...6b6

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei jenta mi, håper du koser deg på Rhodos med jentene. Ja, jeg kjente deg igjen fra tråden, og ja hender jeg titter litt innom KG.

Et par ting:

1. "Skal faen ikke gå ut over meg at han velger å gå på en dritdyr skole". Dette snakket vi om før jeg søkte. Jeg sa at du måtte regne med høyere boutgifter, men du sa selv at jeg måtte ta sjansen om jeg fikk den. 

2. I de tre årene vi har bodd i denne leiligheten har jeg vært student med en liten deltidsjobb. Du var student det første året før du begynte å jobbe fulltid. De to siste årene har du tjent veldig godt, men du har fortsatt betalt som du sier litt under halvparten av alle fellesutgiftene, og til tross for dette har du ikke spart en krone. Jeg har hele tiden påpekt viktigheten av at du sparer litt til bolig (BSU osv) slik at vi er litt mer på samme level når vi skal kjøpe sammen en dag. For en vanlig hybel her i Oslo må du regne med ca 6k. Du burde altså fint klart å spare 3k i mnd de siste tre årene. Dette hadde blitt i overkant av 100k, mer en nok til at du kunne funnet deg en fin leilighet og tatt fra disse pengene til å betale leie. 

3. En tilsvarende leilighet her i området vet du som sagt at ligger på rundt 11k, så jeg raner deg ikke.

4. Alternativet mitt er som sagt å leie ut på privatmarkedet. Da vil jeg ha enda mer å rutte med enn om jeg leier til deg. Jeg trenger ikke å bekymre meg for skatt fordi jeg ikke kommer til å jobbe og ha lønn når jeg bor i England. En annen mulighet er selvsagt at jeg bare selger. 

Så dette skal skje nå. Når du kommer hjem om 11 dager komme jeg til å dra til søsteren min. Kommer til å variere mellom å låne sofaen hos hun og hos pappe gjennom aug. (Ikke snakket med dem enda, men 95% sikker på at dette går fint). Da har du over en mnd til å finne deg noe nytt, om du velger å bo i Oslo, egen leilighet eller kollektiv, det driter jeg i. Men jeg vil gjerne at nye leieboere kan flytte inn rett før jeg drar i starten av sept.

Nyt ferien videre! 

Anonymkode: 7fe2c...b6f

Ja, du høres ut som en godgutt. :roll: Tosk. Skjønner at (eks)dama di reagerer.

Anonymkode: aa5d2...c22

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei far til samboer her! 

Du har dårlig påvirkning på min sønn og viser tydelig at du vil utnytte ham. 

Når han reiser håper jeg det er slutt for dere! 

Anonymkode: 006d0...23d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes også det er merkelig med moderne kvinner som synes det er greit at de betaler vesentlig mindre enn samboeren. Jeg hadde nok i så tilfelle følt meg som en prostituert. Hadde vi vært gift hadde det vært en annen sak og helt greit.

Anonymkode: 712c6...6b6

Det var da voldsomt. Hos oss er det motsatt, han bor svært billig i min leilighet, uten at han føler seg som noen gigolo av den grunn. 

Jeg velger rett og slett å være grei mot ham fordi jeg i utgangspunktet er bedre stilt økonomisk, slik at han også får mulighet til å komme seg inn på boligmarkedet på sikt (samme om det blir alene eller sammen med meg). 

Anonymkode: 4e08e...a77

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Litt overaskende med alle disse likestilte og moderne kvinnene som synes det er helt greit å bli forsørget av en mann, til og med før man er gift.

Anonymkode: 712c6...6b6

Det er rett og rimelig at hun betaler halvparten av husleie, strøm, tv, internett, mat og husholdningsartikler. Jeg synes også at det er helt ok at hun betaler hele husleien når han er i utlandet, men det som jeg ikke sier meg enig i er at hun skal betale på rentene på hans lån. 

Ville du betalt rentene på lånet til samboeren din? Svarer du ja blir jeg meget overrasket. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, Macaroni skrev:

Hva med å lage kollektiv der du bor nå mens han er borte? 

Veldig bra forslag 👍👍👍

Anonymkode: 9947a...467

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS sin fastlege her:
Beklager, det er samme person. Pasienten min lider av personlighetsforstyrrelse. Jeg har identifisert 7 personligheter, men jeg mistenker at det er flere i pasienten. Mer kan jeg ikke si pga taushetsplikt.

Anonymkode: 7f70f...66c

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

TS sin fastlege her:
Beklager, det er samme person. Pasienten min lider av personlighetsforstyrrelse. Jeg har identifisert 7 personligheter, men jeg mistenker at det er flere i pasienten. Mer kan jeg ikke si pga taushetsplikt.

Anonymkode: 7f70f...66c

Good one! 😂

Anonymkode: 25845...12b

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 timer siden, Macaroni skrev:

Hva med å lage kollektiv der du bor nå mens han er borte? 

:Nikke: Lur ide. Så kommer han hjem til herpet  husvære fullt av veggedyr om to år :filer: Og hun blir erstatningsansvarlig...

Anonymkode: 68af0...9d7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei far til samboer her! 

Du har dårlig påvirkning på min sønn og viser tydelig at du vil utnytte ham. 

Når han reiser håper jeg det er slutt for dere! 

Anonymkode: 006d0...23d

Følger du ikke med? Det er allerede slutt mellom de

Anonymkode: 68af0...9d7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var da voldsomt. Hos oss er det motsatt, han bor svært billig i min leilighet, uten at han føler seg som noen gigolo av den grunn. 

Jeg velger rett og slett å være grei mot ham fordi jeg i utgangspunktet er bedre stilt økonomisk, slik at han også får mulighet til å komme seg inn på boligmarkedet på sikt (samme om det blir alene eller sammen med meg). 

Anonymkode: 4e08e...a77

Men i denne situasjonen her er jo han student hvor hun er i 100% jobb - allikevel betaler hun kun 3K. 

Og ang å kjøpe seg inn som ble nevnt tidligere: 
Hun har jo ikke råd til å betale under markedspris i leie (hun nevner hun har råd til max kollektiv som er typisk 4-6K pr mnd), hvordan skal hun da ha råd til å kjøpe seg inn? 4-6K dekker ikke nok for å kunne kjøpe seg inn gradvis. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS sin fastlege her:
Beklager, det er samme person. Pasienten min lider av personlighetsforstyrrelse. Jeg har identifisert 7 personligheter, men jeg mistenker at det er flere i pasienten. Mer kan jeg ikke si pga taushetsplikt.

Anonymkode: 7f70f...66c

Kona til ts sin fastlege her. Dere må unnskylde min mann. Han er dement og vet ikke hva han snakker om.

Gå og legg deg legemannen min :kjefte:

Anonymkode: 68af0...9d7

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...