Gå til innhold

Samboer vil at jeg skal betale full husleie.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 18.7.2018 den 1.15, AnonymBruker skrev:

Hei,

Jeg og kjæresten har vært sammen i 4 år og bodd sammen i 3. Da vi flyttet til denne byen arvet han 1 mill og kjøpte en leilighet for 2 mill. Til nå har jeg kun betalt litt under halvparten av alle fellesutgifter inkl renter på lånet hans, total ca 3k i mnd.

Han flytter til England nå pga master og vil at jeg skal betale mer i leie slik at det dekker alle utgiftene ifm leiligheten, pluss at det blir igjen litt mer til han pga høye boutgifter der han skal studere. Jeg synes dette er helt urimelig og vil ikke gå med på det. Har sagt at jeg kan vurdere det dersom det jeg betaler ekstra teller som at jeg kjøper meg inn i leiligheten, men dette er han ikke interessert i. Han sier at jeg heller får finne meg noe billigere, men da må jeg bo i kollektiv og det vil jeg ikke. En tilsvarende leilighet vil koste ca 11k, så vil jo betale mindre, men er fortsatt 3 ganger så mye som jeg har betalt hittil. 

Noen råd og tips? Føler at han er utrolig urimelig, og jeg blir såret over at han ikke vil gå med på mitt kompromiss om å kjøpe meg inn, virker som at han ikke vil satse på forholdet.

Anonymkode: b9ac2...b6e

Vet du hva dette høres ut som ? At han faktisk har deg der nå kun for å få hjelp til å betale ned på gjelda hans. Bare vent, en dag blir det slutt, han planlegger ikke å satse på dette forholdet. 

Anonymkode: f63d8...dae

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet du hva dette høres ut som ? At han faktisk har deg der nå kun for å få hjelp til å betale ned på gjelda hans. Bare vent, en dag blir det slutt, han planlegger ikke å satse på dette forholdet. 

Anonymkode: f63d8...dae

Gjett hva? Han gjorde det slutt med ts. Det står i tråden.

Anonymkode: 68af0...9d7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fruen til den demente fastlegen til ts her :sexy: Hvordan går det ts?

Anonymkode: 68af0...9d7

Basisten i satanistbandet Satan her, er på jakt etter et nytt øvingslokale til gutta, etter det gamle dessverre brant ned etter kortslutning i PA annlegget, har du mulighet til å sette oss i kontakt med samboer til TS?

Anonymkode: 0a5f2...901

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.7.2018 den 1.28, Macaroni skrev:

Hva er ditt eget forslag da?

Syns ikke han er så urimelig. Du får leie leiligheten for 9K i mnd, normal markedsleie er 11? Dritdyr skole er sikkert bra på lang sikt:)

Nei, det er ikke alltid fordel å ta master.   Ser mer og mer på forskjellige forumer at folk med master ofte har problemer med å få jobb for de er "overkvalfisert" til jobben.  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis Ts fortsatt leser: se det positive i deg. Denne mannen ville vært utrolig kjip mot deg i framtiden, og det er sunt for deg å komme deg videre i livet. Hvis han brydde seg nok om deg, etter fire år sammen, så ville han ønsket å finne en god løsning som hadde vært bra for deg samt for han. Du må finne deg noen som ser vi og ikke jeg og meg. 

Anonymkode: d1700...6e5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.7.2018 den 3.33, AnonymBruker skrev:

Hei jenta mi, håper du koser deg på Rhodos med jentene. Ja, jeg kjente deg igjen fra tråden, og ja hender jeg titter litt innom KG.

Et par ting:

1. "Skal faen ikke gå ut over meg at han velger å gå på en dritdyr skole". Dette snakket vi om før jeg søkte. Jeg sa at du måtte regne med høyere boutgifter, men du sa selv at jeg måtte ta sjansen om jeg fikk den. 

2. I de tre årene vi har bodd i denne leiligheten har jeg vært student med en liten deltidsjobb. Du var student det første året før du begynte å jobbe fulltid. De to siste årene har du tjent veldig godt, men du har fortsatt betalt som du sier litt under halvparten av alle fellesutgiftene, og til tross for dette har du ikke spart en krone. Jeg har hele tiden påpekt viktigheten av at du sparer litt til bolig (BSU osv) slik at vi er litt mer på samme level når vi skal kjøpe sammen en dag. For en vanlig hybel her i Oslo må du regne med ca 6k. Du burde altså fint klart å spare 3k i mnd de siste tre årene. Dette hadde blitt i overkant av 100k, mer en nok til at du kunne funnet deg en fin leilighet og tatt fra disse pengene til å betale leie. 

3. En tilsvarende leilighet her i området vet du som sagt at ligger på rundt 11k, så jeg raner deg ikke.

4. Alternativet mitt er som sagt å leie ut på privatmarkedet. Da vil jeg ha enda mer å rutte med enn om jeg leier til deg. Jeg trenger ikke å bekymre meg for skatt fordi jeg ikke kommer til å jobbe og ha lønn når jeg bor i England. En annen mulighet er selvsagt at jeg bare selger. 

Så dette skal skje nå. Når du kommer hjem om 11 dager komme jeg til å dra til søsteren min. Kommer til å variere mellom å låne sofaen hos hun og hos pappe gjennom aug. (Ikke snakket med dem enda, men 95% sikker på at dette går fint). Da har du over en mnd til å finne deg noe nytt, om du velger å bo i Oslo, egen leilighet eller kollektiv, det driter jeg i. Men jeg vil gjerne at nye leieboere kan flytte inn rett før jeg drar i starten av sept.

Nyt ferien videre! 

Anonymkode: 7fe2c...b6f

Samme nivå. Ikke level.

Anonymkode: 9ac11...90e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Denne tråden vil for alltid være aktuell 

Anonymkode: 68af0...9d7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Dette temaet er vel like aktuelt i dag :ac:

Anonymkode: cb1b3...798

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Rullestolbruker skrev (På 26.10.2018 den 21.33):

Synes han kan betale husleien selv og du betaler strømmen pluss fellesutigifter evt. Da har han iallefall mindre å betale på.

Helt enig!

Anonymkode: cb1b3...798

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skaff deg egen leilighet og innse at dere ikke har noen fremtid sammen. Meningsløst å betale leie i hans leilighet. Og svært mistenkelig at du ikke får kjøpt deg inn i leiligheten hans. Hadde heller flyttet hjem til foreldrene mine enn det opppleget som denne mannen tilbyr deg. 

Anonymkode: 409cc...155

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Helt enig!

Anonymkode: cb1b3...798

 

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Skaff deg egen leilighet og innse at dere ikke har noen fremtid sammen. Meningsløst å betale leie i hans leilighet. Og svært mistenkelig at du ikke får kjøpt deg inn i leiligheten hans. Hadde heller flyttet hjem til foreldrene mine enn det opppleget som denne mannen tilbyr deg. 

Anonymkode: 409cc...155

DETTE ER FRA 2018

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår han.  Selv har jeg en voksen sønn som bor billig her. Men hvis jeg får meg jobb et helt annet sted. Der jeg selv må på leiemarkedet. Så er min sønn allerede inneforstått med å betale for alle utgifter. Eller å flytte, slik at jeg får kuttet utgiftene og leid ut til noen andre.  

Som deg er han voksen. Og det er ingen grunn til at jeg skal måtte betale for f. Eks strøm og Internett som jeg selv ikke bruker. Disse utgiftene vil jeg da ha et annet sted. 

Så jeg synes ikke at han er urimelig. Regner med at det ikke er lånet hans han ber deg om å betale. Men om de faktiske utgiftene som du og bare du påfører leiligheten.  Ser ingen grunn til at han skal betale halvparten på dette. Når han ikke er der. 

Anonymkode: 8c141...ab0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden husker jeg godt! Lurer på hvordan det gikk med studiene til Stian og om ts noensinne kom seg ut fra pikerommet😂

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Annonse

Den dagen det blir slutt mellom dere sitter du igjen med kr 0. Du betaler ned på lånet hans, dette er urettferdig. Men viss dere gjør en avtale at du sitter igjen med en sum viss det blir slutt, er det greit. 

Anonymkode: 9ce7d...771

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
On 10/21/2021 at 8:49 AM, AnonymBruker said:

Den dagen det blir slutt mellom dere sitter du igjen med kr 0. Du betaler ned på lånet hans, dette er urettferdig. Men viss dere gjør en avtale at du sitter igjen med en sum viss det blir slutt, er det greit. 

Anonymkode: 9ce7d...771

Hun betalte aldri ned på lånet hans. Det er også slutt mellom de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...