Gå til innhold

Samboer vil at jeg skal betale full husleie.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er moren til TS.

Du er ingen god svigersønn, kjære svigersønn... Du har utnyttet dattera mi. Hun har ikke kunnet spare pengene sine fordi hun har hjulpet deg med din kredittkortgjeld og alle tilleggene du har hatt på bilen. Når du har bil som hobby, så sier det seg at det fort går mange penger! Stereo til 50.000,-, felger til 15.000,- osv. 

Anonymkode: bcac8...172

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pølsevev ! Sikkert en og samme person.

Anonymkode: bf8a4...c85

Mhm.. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du leier bolig fra en utleier du ikke er samboer med, vil du aldri kunne kjøpe deg inn uansett om du så leier i 20 år. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

For en gentleman....

Han der vil du ikke ha på litt sikt, så finn deg noe eget 

Anonymkode: e1d47...fe5

Gentleman? Hun har jo bodd mye billigere. Jeg er kvinne, og jeg vil ha likestilling - også mht. boligutgifter.

Anonymkode: 8329a...aee

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pølsevev ! Sikkert en og samme person.

Anonymkode: bf8a4...c85

To ulike anonymkoder, ganske like, men ikke helt.

Anonymkode: 8329a...aee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må bare si, fantastisk trolling av de involverte her! 😄 Dette er slik det skal gjøres, man skal humre og bli i godt humør av det, og bli litt engasjert. Tommel opp!

Anonymkode: b0a16...3f2

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Søstera og nå, ja særlig.. Snart kommer vel svigermor fra helvete og blander seg inn 

Anonymkode: 0fab0...44f

Disse andre her er jo for at tråden skal miste troverdigheten.

Anonymkode: 055bd...2e9

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

To ulike anonymkoder, ganske like, men ikke helt.

Anonymkode: 8329a...aee

Noen opererer med forskjellige kontoer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tante Edle her:

Dere to søtnosene mine, ikke la temperamentet fare avsted med dere nå. Kom innom landstedet på aftensmat førstkommende søndag klokken 18 så diskuterer vi igjennom saken og får ryddet litt i uhumskhetene. Onkel Hagbarht insisterer på at studiene dine i England må gå efter planen, og imens kan den lille skjønne trolig få en huspost litt lengre nede i alléen her. Jeg vet at enkefru snabeltotth ser etter en rappfinfingret påklederske til eksempel.

 

 

Anonymkode: e1d47...fe5

Tenkte Edle.. hoho

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kusina til tanten til faren til samboerens nabo her! 

Skjerp dere! 

Anonymkode: 1830f...827

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns aldeles ikke samboeren din er urimelig, jeg syns heller han har vært veldig grei med deg til nå - at du har bodd så billig. Det sier seg selv at en student ikke har råd til å holde to bosteder, og hvis dere ikke var sammen hadde han jo leid ut leiligheten uansett. HVIS det stemmer som en skriver at du er i full jobb i tillegg, får du ikke ett fnugg av sympati fra meg. Er du student, skjønner jeg at det er kjipt, men fortsatt helt rimelig. Han kan ikke sitte i utlandet og betale for ditt bodsted i tillegg til sitt eget.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Samboer her igjen.

Først vil jeg bare si at jeg var litt harsh i mitt tidligere innlegg. Jeg slår selvsagt ikke opp over KG (Dette vet hun, vi tok nettopp en kjapp prat på tlf), men vi må nok ta oss en lang prat når hun kommer hjem fra Rhodos.

Jeg har tidligere lest litt her på KG, og det har spesielt vært tråder som denne som har interessert meg. Her har jeg lest om alt fra kvinner som mener de ikke skal betale noe i boutgifter, til kvinner som skal ha samme eierandel til tross for at de har null ek og betaler 30% på lånet. Som økonom overasker det meg at så mange kvinner er irrasjonelle når det kommer til økonomi. Innen atferdsøkonomi sier vi at alle aktører er rasjonelle og vil forsøke og oppnå maksimal nytte. Vi kan tydeligvis se at mange er svært opptatt av å oppnå maksimal nytte, men denne rasjonelle delen mangler tydeligvis litt. 

Jeg synes jeg har vært grei mot henne i disse årene og tenkte at jeg skulle være fair og la henne leie til mindre en markedspris. Til tross for at et par ekstra tusenlapper hadde gjort godt (å studere i London er jævlig dyrt).  

Anonymkode: 7fe2c...b6f

Du er en jævla dårlig økonom når du ikke vet at hennes mangel på EK ikke vil være en gevinst for henne om hun kjøper seg inn i leiligheta, da du uansett har krav på meir enn hu. 

Vet du, du virker som den standard "jeg er mer rasjonell og logisk fordi jeg er mann, og kvinner jevnt over er dumme" typen. Mao har hu det nok best med at dudrar og at dere gjør det slutt. En mann med gudekomplekser har ingen bruk for. 

Ha en god studietur til England. Mest sannsynlig like bortkasta som min master "over there". Forhåpentligvis finner du gode leieboere sånn at du slipper skade på leilighet. God tur :)

Anonymkode: 28813...52f

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med at du betaler litt under halvparten av fellesutgiftene og renter? Er det halvparten av rentene eller alle rentene?  Hvis halvparten, bør dette økes til å dekke alt.

Hvis du skal betale mer enn fellesutgiftene og renter etter skatt (dvs renter minus 24% skattefradrag), som er det vanlige utleiere har som retningsledende, betaler du altså avdrag på hans lån, dette bør konverteres til eierandel. Merk da: Renter på totalbeløpet, ikke bare lånet, det er jo ikke leietakers fortjeneste at utleier kun har 50% lån. Men han burde vurdere å gi rabatt siden risiko ved å leie til deg er lavere enn om ham leier til fremmede

Skjønner at han for tiden er student men synes ikke det borger så godt for fremtiden hvis han vil profitere på deg.

Anonymkode: 655b2...6d7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Chiubi skrev:

Om du leier bolig fra en utleier du ikke er samboer med, vil du aldri kunne kjøpe deg inn uansett om du så leier i 20 år. 

Men nå er de da samboere, så stråmannsarguementasjonen kan du slutte med. Det er overhode ikke relevant. 

Anonymkode: 28813...52f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Samboer her igjen.

Først vil jeg bare si at jeg var litt harsh i mitt tidligere innlegg. Jeg slår selvsagt ikke opp over KG (Dette vet hun, vi tok nettopp en kjapp prat på tlf), men vi må nok ta oss en lang prat når hun kommer hjem fra Rhodos.

Jeg har tidligere lest litt her på KG, og det har spesielt vært tråder som denne som har interessert meg. Her har jeg lest om alt fra kvinner som mener de ikke skal betale noe i boutgifter, til kvinner som skal ha samme eierandel til tross for at de har null ek og betaler 30% på lånet. Som økonom overasker det meg at så mange kvinner er irrasjonelle når det kommer til økonomi. Innen atferdsøkonomi sier vi at alle aktører er rasjonelle og vil forsøke og oppnå maksimal nytte. Vi kan tydeligvis se at mange er svært opptatt av å oppnå maksimal nytte, men denne rasjonelle delen mangler tydeligvis litt. 

Jeg synes jeg har vært grei mot henne i disse årene og tenkte at jeg skulle være fair og la henne leie til mindre en markedspris. Til tross for at et par ekstra tusenlapper hadde gjort godt (å studere i London er jævlig dyrt).  

Anonymkode: 7fe2c...b6f

Din samboer drømmer ikke tilfeldigvis om å bli rørlegger?

Anonymkode: 68af0...9d7

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første; takk for en jævla god latter en formiddag!!!

for det andre; skjønner studenten veldig godt! Og må si meg enig med han!

og sist, men ikke minst; hvordan tenkte du egentlig, ts?? At du ville bruke pengene dine på shopping???

Anonymkode: a0a4d...1ca

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kusina til tanten til faren til samboerens nabo her! 

Skjerp dere! 

Anonymkode: 1830f...827

😂😂😂

Anonymkode: 38cac...34d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, BearMama skrev:

Jeg tenker at du ikke er klar for å se for deg en fremtid med henne på sikt. Om du elsker henne, vil gifte deg og få barn med henne så ville det vært naturlig å la henne kjøpe seg inn og eie sammen? 

Men til det trengs det et lån og EK. Og dette måtte hun jo betjene selv. En leilighet i Oslo har steget kraftig i verdi de siste tre årene - og hun ville måtte muligens ut med godt over millionen, for å få til dette (skal hun kjøpe seg inn er det markedstakst som gjelder) og som samboer påpeker: Hun har ikke lagt av en krone til tross for 100% jobb! Gitt lån og andre løpende utgifter ville hun ikke kommet så mye bedre ut pr. mnd. Hun vil bo der, da må hun ta boutgiftene. Hadde dette vært min mann, og for å snu situasjonen - en jeg tenkte på å gifte meg og få barn med, hadde jeg gladelig hjulpet han så godt jeg kunne gjennom masterstudier. Det ville gagne oss i det lange løp. Dessuten tror jeg samboerens kvasse svar i første innlegg, kom av setningen; «det skal fan ikke gå ut over meg...» Den hadde fått meg til å se rødt. 

Hilsen singel mamma på 40, med alt på stell. 

Anonymkode: 0a991...5d8

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...