Gå til innhold

Villa Paprika og Lord Gekko AS


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Keikolina

Det er rotete og lite realistisk, hvem har 15 puter i sofaen 14 pledd, skjerf hengende rundt og kasser med dill dall på bord og kjøkkenbenken?  Jeg blir sliten av bildene og får heller ikke noe særlig overblikk over hva som er på bildet. Det blir alt for deprimerende med alt det grå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, TallulahBGood skrev:

Når det gjelder de som legger igjen kommentarer i bloggens kommentarfelt så virker de fleste som veldig godhjertede, velmenende mennesker som virkelig føler med bloggeieren i hennes hverdag som alenemor.

Dessverre later de fleste også til å være tildels ukritiske til det man får presentert, og litt naive i forhold til hva de aksepterer som sannhet. 

Det er slett ikke slik at jeg leser bloggen til Camilla fordi jeg ikke vil henne vel. Jeg startet også som en vanlig leser som likte bloggen. Etterhvert ble det for mange selvmotsigelser og for mye som ikke hang på greip, og da firmaet gikk konkurs i fjor ble dette ekstra tydelig, synes jeg.

Om det føles plagsomt at man får kritikk for noe man velger å ha som levebrød der man er er 100% avhengig av lesere så burde man kanskje se nærmere på denne kritikken, og vurdere om det kan være noe i det. Besynderlig nok virker det ikke som om dette er noe alternativ for bloggeieren som derfor iblant fremstår som ansvarsfraskrivende i forhold til sin rolle i det hele.

Så veldig enig med deg. Spot on!

Ang det å være interørblogger som flere nevner; jeg synes en blogger bør gjøre mer enn å publisere de samme tingene i ulike vinkler. Jeg liker interiørblogger som tilfører meg noe, og som er om akkurat det det skal være om; interiør.
 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg foretrekker den stilen som er linket til litt lenger opp her, så syns jeg jo Camilla er flink med interiør. Det er den stilen hun liker, hva er vitsen med å kritisere det? Man har forskjellig smak, og godt er det, si :Nikke:

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, EllaSays skrev:

Så veldig enig med deg. Spot on!

Ang det å være interørblogger som flere nevner; jeg synes en blogger bør gjøre mer enn å publisere de samme tingene i ulike vinkler. Jeg liker interiørblogger som tilfører meg noe, og som er om akkurat det det skal være om; interiør.
 

 

DETTE!

 

Dette utgjør forskjellen på en profesjonell, nyskapende og innovativ blogger eller ikke. Nye stiler, være i forkant, delta på mote/interiør messer og events, bra bilder i ulike settings/vinkler i nye miljøer og nye klær/inredning. IKKE samme møbler/dill i ulike vinkler, eller stille seg selv opp i samme posering innlegg etter innlegg. 

(stylizimo deltog blandt annet på et interiørblogger/instagram event her i Sverige, hos en dame som er en virkelig maktfaktor innen design og interiør i skandinavia)

 

Hverken villa paprika eller stylizimo er min egen personlige inredningsstil. Men som en som studerer inredningsdesign, så leser man jo masse blogger, har oppdaterte instagramkonto, leser magasiner og så videre. Og kan love at VP er ikke en av bloggene som inspirerer de som vil være i framkant, vite "whats next" eller bare få inspirasjon til nye prosjekt. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 12.5.2016 at 0.13, Solopp skrev:

Jeg heier på Camilla :) Jeg heier i grunnen på alle som satser og riskerer å miste/tape. De som tør velge andre veier. De som snubler og reiser seg igjen, og igjen. De som erfarer og lærer. De som erfarer og ikke lærer, men allikevel ikke lar seg stanse av det. 

Jeg er mindre glad i A4. De som lar seg begrense av andre i redsel for å stikke ut. De som aldri tør følge sine drømmer fordi andre mener drømmene deres ikke er av verdi. 

Og minst av alt liker jeg dem som skal fortelle andre hvordan de skal leve sitt eget liv, hvordan andre skal opptre/oppføre seg, hva de skal satse på for å gli best mulig inn i det forventede, grå og kjedelige. De som forsøker fremstå som om de ønsker andre godt ved å "oppdra" og begrense dem gjennom stadig å forfølge og påberope seg retten til å fortelle andre hvordan de skal unngå å feile gjennom å fortelle dem til stadighet hva de feiler i. Denne formen for "oppdragelse" fungerer ikke på noen, meg bekjent og ikke på noen arenaer. 

Jeg kommer ikke til å støtte opp i form av å kjøpe produkter for at noen skal unngå konkurs. Men jeg heier allikevel på Camilla og ønsker henne alt godt. Jeg håper hun fortsetter å gripe livet, våge og med det tape og vinne. At hun aldri lar seg begrense av bedrevitere, oppdragere, hetsere og andre som rett og slett ikke evner å forstå at vi burde heie på hverandre, motivere, glede oss med hverandre og trøste/oppmuntre/omfavne når tryning er faktum.

Hear! Hear! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Keikolina skrev:

Hva skjedde med den nye mannlige vennen hun viste fram for noen uker siden?

Det trenger vi vel egentlig ikke å vite noe om. Vi bør vel holde oss til blogg, interiør og forretningsdrift. :)

Selv om hun deler så mye personlig at jeg skjønner at både du, jeg og mange andre blir nysgjerrige på fortsettelsen av påbegynte historier... Men vi får droppe å "spekulere" her inne.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keikolina
Et øyeblikk siden, Veslefrikk skrev:

Det trenger vi vel egentlig ikke å vite noe om. Vi bør vel holde oss til blogg, interiør og forretningsdrift. :)

Selv om hun deler så mye personlig at jeg skjønner at både du, jeg og mange andre blir nysgjerrige på fortsettelsen av påbegynte historier... Men vi får droppe å "spekulere" her inne.

Nei, det var meget merkelig siden hun omtrent deler antall dobesøk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Keikolina skrev:

Nei, det var meget merkelig siden hun omtrent deler antall dobesøk :P

Ja, enig med deg. Men dumt om denne tråden blir stengt også. :P

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun kan ha akkurat den interiørstilen hun vil ha. Men det er et problem at den ikke er cutting edge når hun ønsker å bruke den som utgangspunkt for en butikk. Varene hun selger er ganske dyre og det skal være noe helt spesielt for at folk vil betale ganske mye penger for det. Når stilen og tingene hun selger har blitt mainstream blir det til at folk kjøper helt like produkter på Skeidar eller Nille til en brøkdel av prisen. Hennes utdaterte interiørstil tror jeg har mye å si for at både VP og snart SBN går konkurs. Butikkene kan til en vis grad overleve på å være en del av en blogg, men ikke til den grad som trengs for å selge akrylpledd til 1000 kr stykket. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er ryddet for brukerdebatt, spekulasjoner og hets.

- Pavilion, mod

Endret av Pavilion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bluebird1992

Jeg leser sjelden bloggen til Anne Brith, men idag var jeg innom og kom over dette innlegget:

http://annebrith.blogg.no/1462605950_du_er_herved_advart_s.html

Mange husker kanskje denne saken med at bildet hennes ble brukt av andre uten at hun ble kreditert. 6000,- per gang vil hun ha per gang noen publiserer det, og nå skal jeg komme til poenget:

I bloggen Villa Paprika og på bloggerens instagramkonto har man flere ganger kunnet se at det er tatt i bruk bilder som tilhører andre uten at det er blitt søkt om bruk eller at eier krediteres. Når dette har blitt påpekt har svaret vært at 'alle gjør det', 'det er fra Pinterest' eller at 'det som skrives om bildet jo er positivt, så hva bryr det deg'.

Eksempler:

https://imgur.com/Fox6jDm 

Hun "lånte" bilder herfra:

http://interiormagasinet.hegnar.no/interior/112/Nytt-og-gammelt-i-skjonn-forening 

Men bildene måtte fjernes av blogg.no:

(http://villapaprika.blogg.no/1450701409_julen_flger_med_inspi.html )

Her kan man lese mer, evt. bla noen sider tilbake:

http://forum.kvinneguiden.no/topic/878415-villa-paprika/?page=66

Jeg håper bloggeieren fremdeles er innom Kvinneguiden.no iblant og ser hvordan det kan gå når en driver med ufarlig "låning" av andres åndsverk.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mer "låning":

http://imgur.com/A5S3jH5

https://imgur.com/a/UYmIX

http://imgur.com/kFjULmb

http://imgur.com/pIjRIOq

 

1 og 3 fra IG til Villa P, 2 og 4 er kilden.

Siden dette er jobben til en bloggeier, å merke riktig når man bruker andres bilder, skulle man tro at det gikk kjapt å finne ut hvor det kommer fra. Og om det er ok at man bruker det. 

 

Endret av Francis
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Varma

Og dette er fra ei som henger ut en kunde som har "kopiert" stilen hennes? Og som hun velger å henge ut offentlig i bloggen sin, istedenfor for å ta det direkte med den det gjelder. I tillegg så lar hun folk  skrive krenkende om  samme person  i kommentarfeltet, samtidig som hun selv skriker opp om hets og sjikane. Det var det med  "murblokker"  i glasshus..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Varma skrev:

Og dette er fra ei som henger ut en kunde som har "kopiert" stilen hennes? Og som hun velger å henge ut offentlig i bloggen sin, istedenfor for å ta det direkte med den det gjelder. I tillegg så lar hun folk  skrive krenkende om  samme person  i kommentarfeltet, samtidig som hun selv skriker opp om hets og sjikane. Det var det med  "murblokker"  i glasshus..

Er jo forskjell på å kopiere stilen og teksten helt, enn å bare ha noen bilder på insta? Just sayin...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...