Gå til innhold

Villa Paprika og Lord Gekko AS


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Den 31.3.2016 at 21.54, Varma skrev:

Seriøst? Går ikke butikken rundt hvis ikke daglig leder er der? Det var jo et sjokkerende innsyn i daglig drift av en butikk :P fra spøk til alvor, dette ser ikke bra ut. Men lønna for bloggen må være skyhøy..

Hadde ihvertfall aldri handlet i en sånn butikk. Ser for meg at feks komplett hadde skrevet at

" Desverre Var Frode syk med omgangssyke denne uka, så butikken stoppet opp. Håper dere gir oss en ny sjanse, forhåndsbetal masse produkter, så ser vi om vi får sendt det snart..." 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

33 minutter siden, neiognei skrev:

Innlegget fra Style by Norway på Facebook tar kaka! Hvilket seriøst firma ber om "en ny sjanse", fordi at "hovedpersonen" har vært syk. 

 

4 minutter siden, neiognei skrev:

Hovedpersonen i firmaet er kunden. Er der det skorter litt-mye på holdningen der i gata.

Jeg leste inne på kommentarfeltet til Camilla i går, og ble mildt sagt overrrasket over tilbakemeldingene hun får fra tilhengerne. Jeg skjønner at det er trasig å lese dritt om seg selv, og jeg skjønner at situasjonen til Camilla selv er knalltøff. Helt ærlig, dere fem som sier dere tar screenshots her stadig vekk - la dette være sagt for the record: jeg tror veldig få her ønsker at Camilla skal gå på trynet. Men:

Kritikken som kommer fram her er ikke tatt ut av luften. Det vi ser, er en jente som prøver veldig hardt å framstå som en bedriftsleder med suksess, men som gjentatte ganger handler på en måte som viser det stikk motsatte. Det er ikke bare uheldige omstendigheter, det er beviselig dårlig bedriftsetikk (å handle varer for store beløp, rett før bedriften melder oppbud, og senere skylde på at "jeg visste ikke" at det gikk så dårlig - samtidig som man allerede dagene før konkursen, starter et nytt AS som umiddelbart etter konkursen, kjøper varelageret til det gamle AS'et)

Når dere tar printscreen av hva som kommer fram i "sagaen om Villa Paprika/Camilla Øvestad/Style by Norway" - så håper jeg dere også lagrer kopier av hva Camilla selv skriver om andre i sitt eget kommentarfelt. Det gjør nemlig jeg. Jeg har blitt sjokkert nok til bla. å ta printscreen av Camilla sine rants mot Hans, som senere har blitt slettet. De var så grove, at det etter hva jeg kan bedømme er grunnlag for polititanmeldelse for ærekrenkelse.

Når det er sagt, så syns jeg Camilla/ Style by Norway har tatt de rette grepene etter at opplysningene om betalingsanmerkningene kom ut. Med unntak av noen forsøk på unnamanøvre fra Camilla selv, ("men jeg bare jobber der, og har vært sykmeldt, så....") så syns jeg innlegget på Facebook er nokså innenfor. De ER en liten bedrift, og de har et mer personlig forhold til kundekretsen sin enn mange andre, på bakgrunn av Camilla sin tidvis MEGET personlige blogg. I innlegget syns jeg de legger kortene på bordet på en helt ok måte, de stikker ikke under en stol at det har vært tøffe tak, og at de ønsker å starte på nytt, sakte, men sikkert. Klarer de det, så er det faktisk ingenting som er bedre!

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, WalkerTexas skrev:

 

Jeg leste inne på kommentarfeltet til Camilla i går, og ble mildt sagt overrrasket over tilbakemeldingene hun får fra tilhengerne. Jeg skjønner at det er trasig å lese dritt om seg selv, og jeg skjønner at situasjonen til Camilla selv er knalltøff. Helt ærlig, dere fem som sier dere tar screenshots her stadig vekk - la dette være sagt for the record: jeg tror veldig få her ønsker at Camilla skal gå på trynet. Men:

Kritikken som kommer fram her er ikke tatt ut av luften. Det vi ser, er en jente som prøver veldig hardt å framstå som en bedriftsleder med suksess, men som gjentatte ganger handler på en måte som viser det stikk motsatte. Det er ikke bare uheldige omstendigheter, det er beviselig dårlig bedriftsetikk (å handle varer for store beløp, rett før bedriften melder oppbud, og senere skylde på at "jeg visste ikke" at det gikk så dårlig - samtidig som man allerede dagene før konkursen, starter et nytt AS som umiddelbart etter konkursen, kjøper varelageret til det gamle AS'et)

Når dere tar printscreen av hva som kommer fram i "sagaen om Villa Paprika/Camilla Øvestad/Style by Norway" - så håper jeg dere også lagrer kopier av hva Camilla selv skriver om andre i sitt eget kommentarfelt. Det gjør nemlig jeg. Jeg har blitt sjokkert nok til bla. å ta printscreen av Camilla sine rants mot Hans, som senere har blitt slettet. De var så grove, at det etter hva jeg kan bedømme er grunnlag for polititanmeldelse for ærekrenkelse.

Når det er sagt, så syns jeg Camilla/ Style by Norway har tatt de rette grepene etter at opplysningene om betalingsanmerkningene kom ut. Med unntak av noen forsøk på unnamanøvre fra Camilla selv, ("men jeg bare jobber der, og har vært sykmeldt, så....") så syns jeg innlegget på Facebook er nokså innenfor. De ER en liten bedrift, og de har et mer personlig forhold til kundekretsen sin enn mange andre, på bakgrunn av Camilla sin tidvis MEGET personlige blogg. I innlegget syns jeg de legger kortene på bordet på en helt ok måte, de stikker ikke under en stol at det har vært tøffe tak, og at de ønsker å starte på nytt, sakte, men sikkert. Klarer de det, så er det faktisk ingenting som er bedre!

Veldig enig i det meste du skriver. Selv om jeg syns innlegget til SBN på FB er litt for personlig.
Men hvorfor i all verden kan ikke C legge seg LITT flat i kommentarfeltet på egen blogg, og faktisk innrømme at:
-JA, SBN har hatt problemer, men dette er tatt tak i nå. Jeg beklager til kunder som har måttet svi for dette, og kan forstå at folk reagerer.
-JA, jeg har gått over streken når det gjelder å sverte Lilas pappa, og jeg har delt ting på blogg og IG som burde vært holdt innenfor husets 4 vegger. Jeg beklager dette, og har innsett at jeg må ta skjeen i en annen hånd.

Istedenfor jatter hun med fanklubben, og får det til å fremstå som at "kjerringene på KG" tar ting ut av løse luften.
Det meste som skrives her inne er faktisk saklig kritikk, selv om enkelte brukere av og til går over streken!
 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, FruRosa skrev:

Og en ting til jeg stusser på...
I perioden med "ekstrem svangerskapskvalme" klarte hun fint å skrive personlige innlegg på bloggen. Bl.a. masse om ting som angår henne og Lilas pappa. Men nettbutikken måtte lide...

Hun klarte til og med å pusse opp, og skifte møbler, Martine burde vel heller ha konsentrert som om SbN, emm å bruke dagene på å tapesere og møblere om hos Camilla. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, FruRosa skrev:

Veldig enig i det meste du skriver. Selv om jeg syns innlegget til SBN på FB er litt for personlig.
Men hvorfor i all verden kan ikke C legge seg LITT flat i kommentarfeltet på egen blogg, og faktisk innrømme at:
-JA, SBN har hatt problemer, men dette er tatt tak i nå. Jeg beklager til kunder som har måttet svi for dette, og kan forstå at folk reagerer.
-JA, jeg har gått over streken når det gjelder å sverte Lilas pappa, og jeg har delt ting på blogg og IG som burde vært holdt innenfor husets 4 vegger. Jeg beklager dette, og har innsett at jeg må ta skjeen i en annen hånd.

Istedenfor jatter hun med fanklubben, og får det til å fremstå som at "kjerringene på KG" tar ting ut av løse luften.
Det meste som skrives her inne er faktisk saklig kritikk, selv om enkelte brukere av og til går over streken!
 

Ja, en del kunne med fordel vært tatt ut av teksten i innlegget, men det er jo uansett kjent stoff for de fleste som følger Camilla. Jeg har selv drevet en liten bedrift i snart 20 år, og har også et "nært og personlig" forhold til mine kunder, så jeg kan sette meg inn i hvorfor de skrev det :) Jeg syns det var greit, og det glattet nok over en hel del i forhold til gamle og nye forbindelser.

Camilla hadde tjent mye på å ta et skritt tilbake og se hvordan hun framstår utenfra. Bare dette med hvor mye hun vingler med IG - kontoene sine; og det er så ekstremt symptomatisk på hvordan hun forholder seg til bedriftsledelse. Men det virker som om hun er fullstendig blottet for selvinnsikt, og i svarene sine framstår hun ekstremt arrogant.

I denne tråden syns jeg det er komplett uinteressant å se diskusjoner på hvorvidt hun handler til babyen eller ei, om det hun legger ut av interiørbilder er stygt eller fint, om hun leier eller kjøper bolig, etc. Det jeg kritiserer henne for er den uetsike måten hun tidligere har drevet bedriften sin på, at hun vrir og vrenger på sannheten alt ettersom det passer HENNE, at hun helt ukritisk henger ut tredjepersoner på sin offentlige blogg, og at hun eksponerer tilblivelsen til sitt tredje barn for all verden, før hun i det hele tatt er født.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, WalkerTexas skrev:

Ja, en del kunne med fordel vært tatt ut av teksten i innlegget, men det er jo uansett kjent stoff for de fleste som følger Camilla. Jeg har selv drevet en liten bedrift i snart 20 år, og har også et "nært og personlig" forhold til mine kunder, så jeg kan sette meg inn i hvorfor de skrev det :) Jeg syns det var greit, og det glattet nok over en hel del i forhold til gamle og nye forbindelser.

Camilla hadde tjent mye på å ta et skritt tilbake og se hvordan hun framstår utenfra. Bare dette med hvor mye hun vingler med IG - kontoene sine; og det er så ekstremt symptomatisk på hvordan hun forholder seg til bedriftsledelse. Men det virker som om hun er fullstendig blottet for selvinnsikt, og i svarene sine framstår hun ekstremt arrogant.

I denne tråden syns jeg det er komplett uinteressant å se diskusjoner på hvorvidt hun handler til babyen eller ei, om det hun legger ut av interiørbilder er stygt eller fint, om hun leier eller kjøper bolig, etc. Det jeg kritiserer henne for er den uetsike måten hun tidligere har drevet bedriften sin på, at hun vrir og vrenger på sannheten alt ettersom det passer HENNE, at hun helt ukritisk henger ut tredjepersoner på sin offentlige blogg, og at hun eksponerer tilblivelsen til sitt tredje barn for all verden, før hun i det hele tatt er født.

Eksempel på arrogant svar til "Anita" i kommentarfeltet her:   http://villapaprika.blogg.no/1459533684_01042016.html#comment

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest canacas
57 minutter siden, WalkerTexas skrev:

Ja, en del kunne med fordel vært tatt ut av teksten i innlegget, men det er jo uansett kjent stoff for de fleste som følger Camilla. Jeg har selv drevet en liten bedrift i snart 20 år, og har også et "nært og personlig" forhold til mine kunder, så jeg kan sette meg inn i hvorfor de skrev det :) Jeg syns det var greit, og det glattet nok over en hel del i forhold til gamle og nye forbindelser.

Camilla hadde tjent mye på å ta et skritt tilbake og se hvordan hun framstår utenfra. Bare dette med hvor mye hun vingler med IG - kontoene sine; og det er så ekstremt symptomatisk på hvordan hun forholder seg til bedriftsledelse. Men det virker som om hun er fullstendig blottet for selvinnsikt, og i svarene sine framstår hun ekstremt arrogant.

I denne tråden syns jeg det er komplett uinteressant å se diskusjoner på hvorvidt hun handler til babyen eller ei, om det hun legger ut av interiørbilder er stygt eller fint, om hun leier eller kjøper bolig, etc. Det jeg kritiserer henne for er den uetsike måten hun tidligere har drevet bedriften sin på, at hun vrir og vrenger på sannheten alt ettersom det passer HENNE, at hun helt ukritisk henger ut tredjepersoner på sin offentlige blogg, og at hun eksponerer tilblivelsen til sitt tredje barn for all verden, før hun i det hele tatt er født.

Veldig enig med deg. Jeg bryr meg ikke om shoppingen hennes eller hva barna gjør/ikke gjør, fremtidige ferieplaner osv. Jeg trakk meg ut av denne tråden fordi det for ofte blir pirket på unødvendige ting. Det fremstår svært smålig. 

Jeg unner Camilla ett liv med trygghet og glede, og syns det er hyggelig at hun er gravid. Det er utelukkende virksomheten hennes jeg har vært skeptisk til, alt annet anser jeg for å være privat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pizzaface

Hun skriver på instagram kontoen at hun ikke vil at den andre delen av familien skal snoke lenger i alt hun gjør, og for en uke siden skrev hun i bloggen at de verste kommentarene kom fra 4 min. borti gata. Derfor skal hun igjen slutte å legge ut om private ting.

Likevel er det Kvinneguiden og brukerne her som får skylda. Det er ikke riktig at brukerne her blir syndebukker når hun VET at det ikke er herfra det kommer.

Alle burde ta skjermdumper og legge ved link til dem her, så har vi bevis på ting og dessuten slipper folk å klikke inn på bloggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker jenta alt godt i livet, og håper ting går veien for henne. Jeg sitter ikke å godter meg når andre har det vondt eller slitsomt. Men når en på bloggen sin forteller sine lesere hva de skal få være med på, og hun skal " fortelle og dele" hele tiden, og det ikke skjer, gang på gang! Da syns jeg en fortjener kritikk. Det hadde vært helt greit første gangen og at hun feks hadde skriv dessverre ting ble ikke slik og derfor og atte , når hun er såpass personlig på bloggen. Har fulgt bloggen pga interiør, og det har vært koselig med enkelte private innslag. Den bloggen jeg fulgte for en tid tilbake føler jeg dessverre er borte. Jeg kommer nok til å følge med i ny og ned i tillfellet bloggen kommer tilbake. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 31. mars 2016 at 21.33, RaraAvis78 skrev:

Ref. 3 siste innlegg på Villa paprikas instagram. Hun skriver at butikken stoppet helt opp da hun var sykmeldt i 2 mnd, og at SBN er heeelt avhengig av hennes "fronting" av produkter.Nå var hun endelig frisk og rask igjen og klar for å få butikken "opp på bena igjen". Vil det si at de planlegger å legge ned når hun går ut i permisjon? 

I headingen er hun "owner"  av SBN,- men i teksten omtaler hun firmaet "de" og ikke "vi" ...

Mye som skurrer:klo:

En kan jo forstå at i en veldig liten bedrift med få ansatte blir det problemer når noen er borte. Hvordan få logistikken til å gå rundt i den daglige driften . Men slik jeg har forstått det så er dette en nettbutikk. De har ikke ett butikklokale som er oppe 8-16, 6 dager i uken?Ang om hun er eier/ansatt/ leder i SBN vet jeg ikke, hun sier den ene dagen hun er eier, en annen dag ansatt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sendte en kommentar til kommentar til C og spurte om nettopp dette. Hun er jo eier/ansatt alt etter hva situasjonen er? Den ble merkelig nok ikke godkjent.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Problemet er jo at hun ikke har så mye å dele - og da blir det i desperasjonen altfor privat og personlig med detaljer som ikke bør deles. Ser det samme på mange andre blogger også, kanskje særlig mamma/unge mødre-blogger.

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, EllaSays skrev:

Problemet er jo at hun ikke har så mye å dele - og da blir det i desperasjonen altfor privat og personlig med detaljer som ikke bør deles. Ser det samme på mange andre blogger også, kanskje særlig mamma/unge mødre-blogger.

 

Litt som Anna, da hun byttet plattform lovet hun at hun skulle skjerme barna og det varte omtrent i 5 min.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om innlegget om mascaraen kommer før eller etter innlegget om tapeten?

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Shoppingqueen skrev:

Lurer på om innlegget om mascaraen kommer før eller etter innlegget om tapeten?

:fnise::fnise::fnise:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bildet av ungene sittende "oppå" hverandre bak i bilen og tenkte, står barnesetet i bilen enda? Og så kom neste bilde og bekreftet det. Er ikke det litt "sykt"? Av en som er gravid med nr 3? Synes hele gravidbesettelsen er skremmende. Mulig at det er vanlig å kjøpe inn alt (hamstre) før man er halvveis nå for tiden (vet jo mer hva andre gjør nå med alle SM), men når man i tillegg er overengstlig for at det gå galt så virker det veldig rart og ulogisk. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Shoppingqueen skrev:

Så bildet av ungene sittende "oppå" hverandre bak i bilen og tenkte, står barnesetet i bilen enda? Og så kom neste bilde og bekreftet det. Er ikke det litt "sykt"? Av en som er gravid med nr 3? Synes hele gravidbesettelsen er skremmende. Mulig at det er vanlig å kjøpe inn alt (hamstre) før man er halvveis nå for tiden (vet jo mer hva andre gjør nå med alle SM), men når man i tillegg er overengstlig for at det gå galt så virker det veldig rart og ulogisk. 

Til hennes forsvar, så er det kanskje en god måte å distrahere seg selv når hun har mye å tenke på?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nå skal jeg PRØVE og ikke bry meg mer med svangerskapet hennes, føler at jeg virkelig synker ned på et lavt nivå, selv om jeg visstnok ikke har et liv, misunner Camilla alt hun får til, og ikke har utdannelse og er lavpanna :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...