Gå til innhold

Villa Paprika og Lord Gekko AS


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 timer siden, Kristanna skrev:

En fjær til en bondegård? :fnise: Nå lo jeg høyt :D Hun er helt rå på ordtak..

Svinger fort da, hun som akkurat var fattig. Og nå klarer hun seg bra økonomisk.

Jeg digger disse selfmade ordtakene jeg! -Iallefall denne! :)

Dette med økonomi kunne jeg derimot ha diskutert en hel del, men jeg syns nok ikke det passer seg på nett....

Man tenker sitt, og ærligheten på dette området er vel litt som en slitt, gammel dokost.

3 uker før konkursen, skrev hun i bloggen at hun tjente en mill i året. :heks:

 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

etter alt som har skjedd i full offentlighet, så må jeg si det er forferdelig at hun føler at babyen er en belønning for det veldig bra som de har gjort sammen? Forstå det den som kan.

Endret av Bond
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bluebird1992

Nå har jeg lest det siste blogginnlegget  hennes "Det kan noen dager være litt trist, men så blir det positvt" (sic).

Link:

(http://villapaprika.blogg.no/1455824999_det_kan_noen_dager_vr.html)

Jeg sitter igjen med et klart inntrykk av at hun ønsker å lappe sammen historien sin, og rede ut noen av de utallige selvmotsigelsene hun har kommet med.

Hun skriver at Hans var med på flyttelasset selv om det dalte, at han hadde nøkkel til leiligheten, og at hun håpte de skulle kunne starte på nytt. Her strekker hun seg veldig for å få det til å henge sammen, for hun hevder altså på den ene siden at de var samboere på et vis, men at de ikke var sammen.

Hun bruker altså uttrykket om at han ble med på flyttelasset denne gangen også, akkurat slik hun brukte uttrykket da hun nylig skrev at Hans faktisk ble med på flyttelasset da de solgte huset. Dette påpeker jeg fordi svært mange reagerte på at hun plutselig hevdet dette til tross for utallige innlegg om det vonde bruddet i fjor, singeltilværelsen, m.m. ("Veien opp fra avgrunnen", etc).. Hun later til å bruke uttrykket for å få vise at han egentlig flyttet inn siden han hadde nøkkel, og at hun derfor fortalte sannheten da hun nylig gjorde helomvending m.t.p. de forskjellige versjonene rundt bruddet. Nå snakker hun derimot om at splitten ble brå i januar etter at de var sammen mye i desember og ønsket hverandre gått nyttår med en ny start. 

Innlegget er stappfullt av slikt som dette, så det er jo ikke rart at vi som leser dette synes at det ikke henger på greip og at det er selvmotsigende! Det betyr da slett ikke at noen er misunnelige på henne i denne situasjonen eller at kritikerne gnir seg i hendene i glede over at hun sliter! Hun klarer ikke å holde narrativen lik i det samme innlegget engang! Dette blogginnlegget virket slett ikke oppklarende på meg, om det faktisk var hensikten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun skriver at hun ikke er ute etter å henge ut folk, bare fortelle hennes side av saken!!! Tror kanskje hun har missforstått ha det betyr å henge ut folk, for det har hun jo gjort med hans til de grader, har hun glemt det?  

Jeg hadde liksom slutta å lese bloggen, men må jo inn å lese etter det som legges ut her😜

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Emilim skrev:

Hun skriver at hun ikke er ute etter å henge ut folk, bare fortelle hennes side av saken!!! Tror kanskje hun har missforstått ha det betyr å henge ut folk, for det har hun jo gjort med hans til de grader, har hun glemt det?  

Jeg hadde liksom slutta å lese bloggen, men må jo inn å lese etter det som legges ut her😜

Eller man kan lese blogginnlegget her (skjermbilde): http://0o2471.net/64064  :)

+ Tidligere innlegg og noen av kommentarene vedr. hva bloggeren har skrevet om det tidligere (skjermbilde): http://0o2471.net/63948 ).

Endret av Asti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruMacchiato

Camilla skriver om denne "nye starten" sin nærmest ukentlig. Også i nyeste blogginnlegg. Består livet virkelig av disse nye startene? Eller er livet en fortsettelse, som oftest basert på de erfaringer og forhold vi har fra før av? Jeg ser det psykologiske aspektet ved å ha "en ny start", for da kan man liksom snu ryggen til det som var før. Men i det virkelige livet må man ta ansvar for det man har gjort i fortiden, og avslutte et kapittel før man begynner på neste. Det er vel slik jeg ser på livet: som en bok med én start, én slutt, og med mange kapitler. Camilla ser vel heller kanskje livet som en bokserie med drøssevis av bøker, hvor hver eneste bok handler om noe nytt og spennende. For oss andre fremstår hver bok som en kopi av de forrige bøkene😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er sånn at når man begynner å fikse litt på sannheten for å bli interessant, så er det vanskelig å huske hva man egentlig har sagt. Dette er VP i et nøtteskall, rett og slett. Det er nok en kjerne der inne som er det virkelige livet hennes, men så har hun pynta på ting underveis og det gjør det vanskelig å huske hva hun egentlig har sagt.

Man kan henge seg opp i uendelig med detaljer, jeg vet nesten ikke hvor jeg skulle begynt, men når alt kommer til alt så synes jeg synd på henne. Håper hun på et tidspunkt modnes og ser at hun må finne seg selv, finne balansen og de verdiene som er viktige, ikke all staffasjen i livet.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke døm henne for hardt da. Det er ikke ei hardbarka kjærring på over 50 vi diskuterer, og feilen er jo helt klart at hun i sin labile tilstand IKKE burde ha blogget! Men her kommer jo forklaringen på det: Ny kontrakt med Nettavisen= hun forplikter seg å fortsette. 

Hun skriver at hun ikke kan så mye om politikk & krig & fred & sånn (ikke helt de ordene, men det er den setningen som popper opp i mitt hode) -men kanskje dette hadde vært det riktige tidspunktet å prøve å sette seg inn i andres situasjoner, og heller blogge om de, i stedenfor å rusle 20 runder rundt grøten, og prøve å gjøre seg forstått uten at hun vil at vi skal vite alt....

-Det ble en forferdelig lang setning, og jeg tror jeg akkurat strøk i norsk! 

Ellers må vi alle ha en flott helg! :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså, hun sa jo at hun solgte huset pga det ble slutt mellom Hans og henne og at hun ikke kunne ha det alene?

Og nå så ble Hans med på flyttelasset, hva var greia da? 

Endret av Bond
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 18/02/2016 at 0.13, Shoppingqueen skrev:

 etter alt som har skjedd i full offentlighet, så må jeg si det er forferdelig at hun føler at babyen er en belønning for det veldig bra som de har gjort sammen? Forstå det den som kan.

Bruk av ordet belønning om en baby er kanskje ikke det beste ordet. Men å få et barn sammen er når de faktisk ikle trodde at de kunne få, er en fin ting å se fem mot :) 

Endret av Bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bluebird1992

@FruMacchiato,

Veldig godt observert. Jeg har tidligere tenkt på det du tar opp her, men klarte ikke å sette ord på det slik du gjør.

Hun snakker alltid om at en dør lukker seg, og en annen åpnes. (Jeg tror faktisk hun også iblant skriver at 'et vindu åpnes', men det får så være.) Det er tydelig begynnelse og slutt, og ikke en kontinuitet slik de fleste er vant til å tenke på livet. 

For meg ble dette veldig åpenbart i det innlegget jeg stadig vender tilbake til; "Veien opp av avgrunnen" (se tidligere link). I innlegget tar hun bl.a. oppgjør med sitt tidligere jeg, vender ryggen til det, og hevder hun nå er en endret person. Hun har tidligere ledd av og dømt de som gikk konkurs og ikke klarte å holde forholdene sine sammen. Det kunne da ikke være så vanskelig for andre siden det var så lett for henne, skriver hun at hun pleide å tenke.

Men nå vet hun bedre, og er ikke lengre redd (!) for å ikke kunne spise ute hver helg og kun reise på dyre turer. Hun tror ikke lenger at hun er bedre enn andre fordi hun har fin bil, dyre vesker og designerklær.

Jeg oppfatter henne nærmest som illojal mot seg selv ved å totalt dytte sitt tidligere jeg ut i kulda på denne måten. Man endrer seg ikke fullstendig som menneske selv om man skulle motta tung terapi, lobotomi, 180 graders endring av livet eller som en følge av at livet butter imot. Som Fru Macchiato så velartikulert skriver så bygger vi alle på tidligere erfaringer, og utvikler oss kontinuerlig. Man rydder ikke det nåværende livet opp i en boks, setter lokket på og plasserer det på loftet for så å hente en ny boks man kan begynne å fylle opp på nytt. Det vil vel i såfall være det som kalles å "compartmentalize" og anbefales ikke av psykologer generelt. 

For noen dager siden skrev noen i denne tråden, jeg husker dessverre ikke hvem, et ganske direkte innlegg der hun skriver at hun fikk et dårlig inntrykk av Camilla da hun var med i "Unge mødre", og at dette ikke har endret seg. M.t.p. hvordan Camilla beskriver sitt tidligere jeg og hvilket menneske- og verdisyn hun hadde så er det kanskje ikke så rart. Hun beskriver jo seg selv som en som satt på sin høye hest og så ned på andre. 

Vi får håpe at det stemmer at hun fått opp øynene for livets realiteter nå som hun nærmer seg tredve og snart skal ha ansvaret for å oppdra tre barn.

 

Endret av TallulahBGood
omformulering
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Sialove skrev:

Bruk av ordet belønning om en baby er kanskje ikke det beste ordet. Men å få et barn sammen er når de faktisk ikle trodde at de kunne få, er en fin ting å se fem mot :) 

Hadde de vært et par, hadde det vært en fin ting å se frem til. Men de er jo ikke sammen. Da er det vel litt snodig å sette et barn til verden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 7.2.2016 at 1.21, Asti skrev:

 

Sponsore i kø nå? Ny bil og ny vogn. Og nytt hjem i 2017? Hvordan får de dette til etter en konkurs?

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Joppe skrev:

Hadde de vært et par, hadde det vært en fin ting å se frem til. Men de er jo ikke sammen. Da er det vel litt snodig å sette et barn til verden. 

Dette er nok noe av det dummeste jeg har lest på KG, og tror nok at DU Joppe, tråkker mange alenemødre på tærne ved å skrive dette. Ikke noe snodig å sette et barn til verden selv om man ikke er sammen, det barnet kommer nok til å få nok kjærlighet og en god oppvekst uansett om mamma og pappa er sammen. Skjerpings!! 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Sialove skrev:

Dette er nok noe av det dummeste jeg har lest på KG, og tror nok at DU Joppe, tråkker mange alenemødre på tærne ved å skrive dette. Ikke noe snodig å sette et barn til verden selv om man ikke er sammen, det barnet kommer nok til å få nok kjærlighet og en god oppvekst uansett om mamma og pappa er sammen. Skjerpings!! 

 

Da har ikke du vært mye på kg:fnise: Men han har jo et poeng, det å gå inn for å få et barn når man har det så kaotisk i livet som hun har, er faktisk snodig.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Birdo skrev:

Da har ikke du vært mye på kg:fnise: Men han har jo et poeng, det å gå inn for å få et barn når man har det så kaotisk i livet som hun har, er faktisk snodig.

Les en gang til det han skrev, du. Joppe nevnte aldri om kaos i livet hennes. De prøvde å få barn når de var sammen, dette barnet kom som en overraskelse når de ikke var sammen. Noen ting går det ikke an å planlegge alltid, så da gjør man det beste ut av situasjonen som Hans og Camilla  gjør nå. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Sialove skrev:

Les en gang til det han skrev, du. Joppe nevnte aldri om kaos i livet hennes. De prøvde å få barn når de var sammen, dette barnet kom som en overraskelse når de ikke var sammen. Noen ting går det ikke an å planlegge alltid, så da gjør man det beste ut av situasjonen som Hans og Camilla  gjør nå. 

Du trenger ikke dra den lenger. Vi har forskjellig mening - så enkelt er det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Joppe skrev:

Du trenger ikke dra den lenger. Vi har forskjellig mening - så enkelt er det!

Drar ikke noe lengre. Folk som slenger seg på og drar dette lengre enn nødvendig. Dette er som sagt et diskusjonsforum, dine meninger blir da diskutert også. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Varma skrev:

hun skrev at hun hadde tapt 700.000 pga konkursen?  er det ikke familien som eier leiligheten? mange ubesvarte spørsmål der..

Men dette har vel ikke andre folk noe med..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Sialove skrev:

Les en gang til det han skrev, du. Joppe nevnte aldri om kaos i livet hennes. De prøvde å få barn når de var sammen, dette barnet kom som en overraskelse når de ikke var sammen. Noen ting går det ikke an å planlegge alltid, så da gjør man det beste ut av situasjonen som Hans og Camilla  gjør nå. 

Men vi som har fulgt denne tråden her lenge vet at det er kaos i livet hennes, så det trengs ikke å nevnes. Hun skrev senest i desember, FØR hun ble gravid, om hvor slem han var når de var sammen og det var ikke måte på.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...