Gå til innhold

Liker ikke hunder..

Fremhevede innlegg

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Skjønner ikke at det går an å ikke like hunder. De er jo så herlige. Jeg lot en valp slikke meg på nesetippen i dag, og klappet den forsiktig.

Den var bare tre måneder, lysebrun, og veldig søt 😊

Anonymkode: c895c...918

Valper er søte ja, men de blir fort store. Tror mange wannabe-hundeeiere bommer der: skaffer seg den "ååÅÅå så SØØØTE valpen!!!", en liten bamse liksom, og plutselig er den en krevende hund og da er det ikke så søtt lenger. Og så får ikke hunden den oppfølgingen den skal ha.

Selv om jeg er kattemenneske og aldri vil ha hund selv, er jeg opptatt av at hunder i likhet med andre kjæledyr og husdyr skal ha det ordentlig bra hos eierne. For er det noe jeg hater uendelig mye mer enn selv den aller skumleste og ekleste hund, så er det dyreplagere.

Anonymkode: bf849...31e

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Liker ikke hunder heller noe særlig. Hater dem ikke, men bryr meg ikke særlig. Synes mange av de er så masete, irriterende når de kommer løpende mot deg og skal hoppe, snuse og løpe rundt beina dine. Greit å være på besøk hos folk med hund, men lær den å holde seg unna! 

Anonymkode: d9ce0...cde

• Liker 4
Skrevet

Fryktelig slitsomt å gå tur med hund, de skal stoppe og snuse på alt hele tiden. 

• Liker 3
Skrevet

Må faktisk innrømme at jeg begynner å kjenne på at jeg ikke liker hunder så fryktelig godt lenger. Vi har 2 stk selv som jeg er veldig glad i - det jeg ikke er glad i er sirkuset rundt. Syns jeg sitter å hører på bjeffing som trigger våre to utenfra hele tiden. Vi må forholde oss til bjeffing, hilsing og styr hele tiden på tur osv. det er ikke kos lenger, bare styr og mas.

Tror grunnen til at det er blitt sånn for min del er alle disse f**** koronahundene. Naboene på 80 år skaffet seg valp for 2 år siden, den ble for mye for dem så den bor nå i hagen. Bjeffer hele tiden, er aggressiv og skummel og jeg virkelig hater den hunden!! Mine foreldre på 80 skaffet seg også hund rundt samme tid. Den er også understimulert, aggressiv og direkte skummel. De sitter å holder den i bånd med munnkurv på INNE de få gangene vi våger oss på besøk. Nå tør vi ikke besøke de lenger.

Det er jo faktisk folk sin feil at hundene er sprø, jeg ser den. Men er så lei av å forholde meg til bjeffing og gale, skumle hunder at hunder i seg selv byr meg imot.

Når de to vi har nå går bort orker jeg ikke mer hund. Takke meg til en søt og snill katt som holder kjeft og smyger seg malende langs beina før den forsvinner opp på en hylle et sted 🥰

Anonymkode: a8160...ede

• Liker 4
Skrevet
mo1234 skrev (22 minutter siden):

Fryktelig slitsomt å gå tur med hund, de skal stoppe og snuse på alt hele tiden. 

Synes er det når venninner drar med seg hundene når jeg spør om de vil ver med  ut en tur. Nå vet jeg folk mener at det med turer osv.

Men ja, veldig irriterende når de skal stoppe og snuse her og der, hilse her og der, umulig å få til en samtale med personen.. 

Anonymkode: 40111...8b9

• Liker 3
Skrevet

Hunder er ikke mitt favoritt dyr, men jeg har ikke så mye i mot dem heller. Seller, jeg synes egentli de er slitsomme og litt teite egentlig. Er oppvokst med hund, alle i familien/slekta har hund til div jakt, men jeg tror ikke jeg kommer til å. Skaffe meg hund. Er nok mer en katteperson😂

Anonymkode: 1e06d...429

• 3 uker senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.8.2022 den 2.34):

Jeg har blitt mye mer skadet av katt enn av en hund. Armene mine har vært helt oppskrapet av en katt som gikk til angrep på meg engang, og den beit! MYE verre enn en hund. Jeg HATER katter. De er ikke lojale en plass. Katten er der bare fordi den får mat. Hunden derimot er lojal. Hunden er ei heller et flokkdyr, men et sosialt dyr. Ulven er et flokkdyr, hunden er domestisert.  

Anonymkode: 8a6d9...b35

At du har blitt klort av en katt endrer ikke det faktum at hunder kan gjøre hundre ganger mer skade enn katter. De har drept og kan drepe mennesker hvis de angriper. Jeg har selv blitt klort av en katt under lek, men den gir seg med engang når de ser at du får vondt. Lekebiting har aldri skadet meg. Venninnen min ble angrepet av en hund og holdt på å mista hånden sin, eieren var sjokkert og aldri opplevd at huden hennes hadde bitt noen. 

katten er superlojal mot eierne sine og er kosete, men de er ikke pågående og skal følge etter deg 24/7, slik hunder ofte gjør, nettopp fordi de er flokkdyr. At de er husdyr endrer jo ikke at de er flokkdyr og derfor er avhengig av eieren sin.

Anonymkode: 4f2e5...463

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.8.2022 den 3.58):

Det finnes mange hunderaser som ikke lukter noe hund.

Anonymkode: 66433...2c0

Har aldri møtt en hund som ikke har luktet. Blir kvalm av lukten. Har jeg klappet en hund må hendene vaskes med engang, for lukten er ille.

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har aldri møtt en hund som ikke har luktet. Blir kvalm av lukten. Har jeg klappet en hund må hendene vaskes med engang, for lukten er ille.

Rasen jeg har lukter ikke. Potene lukter ostepop, men resten av kroppen lukter ingenting, selv ikke når de blir våte. Det er ikke bare fordi jeg er vant til de; det gjelder alle hundene av denne rasen. De er som nyfødte rådyr- helt luktfri såfremt de slipper en fis.

Synes det er mange hunder som lukter vondt, som fuglehunder og golden retrivere. Klapper man de, så sitter man igjen med et lag av illeluktende olje på håndflatene. Andre hunderaser lukter ikke så mye at det plager. 

Anonymkode: ec03c...2ee

Skrevet
On 8/16/2022 at 2:34 AM, AnonymBruker said:

Jeg har blitt mye mer skadet av katt enn av en hund. Armene mine har vært helt oppskrapet av en katt som gikk til angrep på meg engang, og den beit! MYE verre enn en hund. Jeg HATER katter. De er ikke lojale en plass. Katten er der bare fordi den får mat. Hunden derimot er lojal. Hunden er ei heller et flokkdyr, men et sosialt dyr. Ulven er et flokkdyr, hunden er domestisert.  

Anonymkode: 8a6d9...b35

Hunder er det fjerde mest dødelige dyret for mennesker, etter mygg, andre mennesker, og slanger.

Katter er veldig loyale. Faktisk viser forskning at katter foretrekker oppmerksomhet over mat og leker. 

Anonymkode: 41b28...23c

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Hvem som ikke vil ha katt etter å ha sett denne videoen?😍

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Liker de heller ikke, men aksepterer individ. De smisker, lite selvstendige, selvopptatte, all "lojalitet" er for å passe seg selv osv. 

Anonymkode: d87e3...17e

• Liker 2
Skrevet

Liker bare min egen hund. Samme med barn, liker ikke andre sine unger heller.

Anonymkode: 729d9...a0d

Skrevet

Jeg var før jeg fikk egen hund, super-redd for hunder. Så kjenner igjen følelsen. 

Men jeg fikk en omplasseringshund for 7 år siden. Da var han 2 år. Når jeg begynte å lære meg språket deres, så var det som å knekke koden. Etter det ble hund ufarliggjort. 

Dette er en hund som ikke er glad i andre en sine nærmeste, så kan virke skummel for andre. Så det respekters. 

Lever mitt beste liv med denne skapningen sendt fra himmelen. Så hvis jeg ikke hadde åpnet meg opp, så hadde jeg mistet denne muligheten❤️

Skrevet
mo1234 skrev (På 17.8.2022 den 19.42):

Man går på tur for hunden sin skyld, ikke din. Selvopptatte mennesker har ingen ende. Det er hunden som eier den turen. Han/hun skal få bestemme hvor og hva den vil gjøre på turen sin. 

Skrevet

Jeg liker verken hund eller katt, og det kommer nok av voldsom allergi som jeg har hatt nesten hele livet. Jeg tenker på kløe, rennende øyne og lunger som snører seg sammen når jeg tenker på hunder og katter, og det er svært sjeldent de fremkaller gode følelser i meg. 

De aller fleste av vennene mine i barndommen hadde hund eller katt, så jeg klarte ikke være hjemme hos dem, og kunne aldri delta på overnattinger, bursdager, besøk hvor vi var inne. Av og til gikk jeg på pur trass, men ble etter kort tid sittende ute på trappa og gispe etter luft. Ganske stusselig, så jeg synes ikke det er så rart at mine negative følelser for pelsdyr stikker ganske dypt. Jeg hater dem ikke, men de vekker kjipe følelser hos meg. Og vansker med å puste. 

Synes det er helt stuerent å si at man ikke liker hunder og katter. Jeg ønsker dem jo ikke noe vondt, men jeg blir irritert når kollegaer tar de med på jobb for eksempel. 

Anonymkode: f02d8...d15

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg liker verken hund eller katt, og det kommer nok av voldsom allergi som jeg har hatt nesten hele livet. Jeg tenker på kløe, rennende øyne og lunger som snører seg sammen når jeg tenker på hunder og katter, og det er svært sjeldent de fremkaller gode følelser i meg. 

De aller fleste av vennene mine i barndommen hadde hund eller katt, så jeg klarte ikke være hjemme hos dem, og kunne aldri delta på overnattinger, bursdager, besøk hvor vi var inne. Av og til gikk jeg på pur trass, men ble etter kort tid sittende ute på trappa og gispe etter luft. Ganske stusselig, så jeg synes ikke det er så rart at mine negative følelser for pelsdyr stikker ganske dypt. Jeg hater dem ikke, men de vekker kjipe følelser hos meg. Og vansker med å puste. 

Synes det er helt stuerent å si at man ikke liker hunder og katter. Jeg ønsker dem jo ikke noe vondt, men jeg blir irritert når kollegaer tar de med på jobb for eksempel. 

Fikk du medisiner for det som barn? Slik at du kunne dra til venner

Skrevet
Hmmmmmm skrev (3 minutter siden):

Fikk du medisiner for det som barn? Slik at du kunne dra til venner

Ja, fikk selvfølgelig allergimedisin. Men allergimedisin hjelper best om man har milde plager, det gjelder all allergi. Det dempet såvidt min allergi, og jeg kunne derfor i begrenset grad være med venner hjem - blir veldig syk uansett om jeg er hjemme hos noen med pelsdyr, og medisin har begrenset effekt.

Vennene var med meg hjem, men de fleste hadde masse dyrehår på klærne, så var ikke bare lett det heller. Jeg tror ikke dyreeiere vet hvor mye hår og dyreflass de drasser rundt på, og slipper fra seg på steder de ferdes. Vi lekte helst ute. Og det fantes heldigvis noen som ikke hadde dyr, så jeg var naturlig mer med dem. 

• Liker 1
Skrevet

Kommer an på. Labradorer er koselige og komfortable, selv om jeg forstår at også de er dyr med instinkter hvor jeg ikke tøyer grensene. Rottweiler er det verste jeg vet. De er skikkelig skumle,  stygge og jeg stoler ikke et sekund på dem. Hvis du ikke har kontroll på dem eller oppdrar dem er de muskeldrapsmaskiner 

Anonymkode: 7388b...9bc

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...