Gå til innhold

Liker ikke hunder..

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ikke særlig glad i hunder. Mye fordi jeg er allergisk og blir veldig syk av dem. Hundeeiere er verst synes jeg, som mener dyra må være med overalt. Husker en bekjent var frustrert fordi valpen ikke kunne være med på shopping

• Liker 4
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, Minlillelykke skrev:

Hundeeiere er verst synes jeg, som mener dyra må være med overalt. Husker en bekjent var frustrert fordi valpen ikke kunne være med på shopping

Hm, har aldri med meg hunden noen steder men du mener kanskje at alle er like?

Skrevet
Akkurat nå, Calypso skrev:

Hm, har aldri med meg hunden noen steder men du mener kanskje at alle er like?

Absolutt ikke😊 jeg har noen i familien som er helt ekstreme, mens andre som ikke har noe problem med at hunden er hjemme. Ingen er like, men man har lett for å huske de mest ekstreme. Feks vil ikke min bror feire jul med oss fordi hunden ikke får være med. Når vi feirer her hos oss mener jeg vi avgjør im den kan delt eller ikke, siden jeg har alvorlig allergi. Så nei, jeg mener ikke at alle er like😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes det er helt greit at folk ikke liker hunder, men om de skal besøke mitt hjem med hund må de respektere hunden. Jeg gidder faktisk ikke sette hunden i bur eller inn på eget rom fordi en av de tolv middagsgjestene ikke liker hunder. 

På samme måte respekterer jeg venner som ikke liker hunder med at jeg ikke lar hunden være med bort på besøk til de eller tar den med hvis jeg skal møte de et annet sted. 

Synes også det er en vesentlig forskjell på å ikke like og det å mislike hunder. Hvis noen virkelig misliker hunder er det ikke å finne i min omgangskrets særlig lenge uansett. 

Anonymkode: 08977...043

• Liker 9
Skrevet

Jeg elsker hunder, men liker ikke andres hunder som står ute og bjeffer til alle døgnets tider og løper løse bort til oss. Men det er jo da egentlig eierne jeg ikke liker.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor legger du dette under barn og familie?

Anonymkode: e5f0e...82d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Selv elsker jeg all slags dyr og har hunder. Men respekterer at ikke alle er glad i dyr, og har derfor oppdratt hundene til å IKKE hilse på fremmede. Skal først hilse ved godkjenning av den som holder båndet. Selv med hunder som kommer tilbake så fort jeg sier i fra, slipper jeg de aldri løs der det kan være andre mennesker. Kjenner flere som er livredde hunder og andres redsel skal man ta hensyn til

Anonymkode: 9124d...3a1

• Liker 1
Skrevet

Hei. Jeg forstår og føler med deg og ditt hat mot hunder. I motsetning til ditt er problemet mitt den ukontrollerbare atferden. Jeg har slitt mye med å stole på disse dyrene etter å ha blitt angrepet på en campingferie da jeg var 8 år. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

De som sier at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri kjøpt seg hund :hjerte:

Anonymkode: dfff9...08f

• Liker 6
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler at folk som "ikke liker" hunder bare ikke vil innrømme at de egentlig er redde for dem.

Anonymkode: 3eb23...3a7

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes det er helt greit at folk ikke liker hunder, men om de skal besøke mitt hjem med hund må de respektere hunden. Jeg gidder faktisk ikke sette hunden i bur eller inn på eget rom fordi en av de tolv middagsgjestene ikke liker hunder. 

Anonymkode: 08977...043

Men hvis vedkommende droppet eufeismene og innrømmet at han/hun var redd hunden, ville du sikkert tatt hensyn og holdt hunden på et annet rom. Blir så mange dumme misforståelser når folk ikke vil innrømme at de er redde. Det er jo ikke noe å være flau over....

• Liker 3
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvis vedkommende droppet eufeismene og innrømmet at han/hun var redd hunden, ville du sikkert tatt hensyn og holdt hunden på et annet rom. Blir så mange dumme misforståelser når folk ikke vil innrømme at de er redde. Det er jo ikke noe å være flau over....

Enig i dette. Men det blir jo samtidig ganske tydelig når hunden løper bort til den personen og skrekken lyser i øynene til personen.

De fleste sier jo også "liker egentlig ikke hunder, men jeg likte den spesielle hunden der" - jepp, fordi at personen kjente den hunden og var trygg på den. 

Jeg er ikke særlig begeistret når hunder løper mot meg og evt hopper opp på meg. I likhet med hundene trenger også jeg å tilnærme meg dem på en rolig måte ala ta frem hånden slik at de får lukte på den og så ta et forsiktig klapp f.eks. Bare for å bli kjent. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker dyr og hunder, men... 

Broren min har to franske bulldoger som jeg aldri har innrømt til noen at jeg synes er direkte vemmelige. 🙈 En ting er at de snorker, sikler og fiser (lukter sinnsykt) som uvær, men det verste er at de ikke har hale, slik at det blir klint dritt på møbler, klær og overalt etter de har vært på do. 🤮 Ene hannen lekker også jizz (tror jeg det er) fra tissen - fikk engang hvite striper på buksa da den gikk over bena mine i sofaen. 🙈 

De er ellers veldig søte og morsomme i oppførsel, men jeg foretrekker helst å ha dem på avstand. 🙈😂 

Kjente det var godt å få ut... 🙈😂

Anonymkode: cb5af...d23

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg elsker dyr og hunder, men... 

Broren min har to franske bulldoger som jeg aldri har innrømt til noen at jeg synes er direkte vemmelige. 🙈 En ting er at de snorker, sikler og fiser (lukter sinnsykt) som uvær, men det verste er at de ikke har hale, slik at det blir klint dritt på møbler, klær og overalt etter de har vært på do. 🤮 Ene hannen lekker også jizz (tror jeg det er) fra tissen - fikk engang hvite striper på buksa da den gikk over bena mine i sofaen. 🙈 

De er ellers veldig søte og morsomme i oppførsel, men jeg foretrekker helst å ha dem på avstand. 🙈😂 

Kjente det var godt å få ut... 🙈😂

Dette er også hunderaser som burde vært forbudt, og veterinærer jobber med å få et forbud. Det er dyreplageri å avle frem slike dyr.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Feil. Folk med slike fordommer er ikke snille.

Anonymkode: c9f86...be1

Folk med fordommer mot hunder er ikke snille.

Anonymkode: 630b4...e4d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Dette er også hunderaser som burde vært forbudt, og veterinærer jobber med å få et forbud. Det er dyreplageri å avle frem slike dyr.

Helt enig.. Disse to hundene er nesten månedlig hos veterinæren. 😢 Synes forferdelig synd på dem! 

Synes forøvrig det er rart at noen i utgangspunktet ville avle frem noe så stygt (hvis du tar en "vanlig" hund til sammenligning, så er de jo misfoster) og upraktisk. 🤭🙈

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg føler at folk som "ikke liker" hunder bare ikke vil innrømme at de egentlig er redde for dem.

Jeg er åpen om at jeg er redd hunder. Siden jeg er redd hunder liker jeg dem heller ikke :P Hadde jeg ikke vært redd dem hadde jeg sikkert vært nøytal til hunder, men jeg ville nok aldri ha eid en selv. Er et kattemenneske :pasha: Det er som du nevnte kun noen få jeg føler meg "trygg" med, og de liker jeg og føler kjærlighet for.

Anonymkode: 40cc6...ed4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ok...

Anonymkode: b499b...e81

Skrevet

Jeg har to hunder som jeg selvfølgelig digger, men jeg forventer på ingen måte at andre skal gjøre det samme! Tvert i mot holder jeg dem unna til folk spesifikt ber om å få hilse på osv. 

Å ikke like hunder er helt ok spør du meg! Jeg prakker ikke barna mine på andre heller jeg altså, og bikkjene enda mindre! Helt ok å ikke like dem, jeg blir definitivt ikke fornærmet av den grunn!! 

• Liker 3
  • 4 år senere...
Skrevet

Synes er også sært av folk som forventer at alle skal like og elske hundene deres.

går dere virkelig ikke en plass uten hunden? 
hva sier dere da til folk at de ikke har lyst å ha hunden der i sitt hjem?

slutter dere bekjentskap pga dette?

er jo ikke folk som tar med seg kattene sine overalt..

Anonymkode: 40111...8b9

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...