AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #41 Skrevet 15. august 2022 Jeg hater hunder. De er stygge, ekle, lukter vondt(ja, ALLE hunder lukter vondt), de gneldrer, peser, piper og pistrer og de er så innmari innpåslitne. Oppdrar man ikke hunden skikkelig, blir den aggressiv eller bare ufordragelig. Jeg syns heller ikke hunder har noen personlighet. De har den personligheten rasen sier den skal ha. Også skal de sitte når du sier sitt. Og legge seg der du sier den skal legge seg. Anonymkode: f70b0...dae 6
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #42 Skrevet 15. august 2022 jeg liker ikke folk som ikke liker hunder og dyr. jeg har mye bedre og gode erfaringer med hunder enn mennesker. Anonymkode: dca3d...4cd 5 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #43 Skrevet 15. august 2022 AnonymBruker skrev (På 8.7.2018 den 18.41): Mhm, men må ikke finne på å si slikt høyt. Helt lov å si at man HATER katter, men ekstrem tabu over å ikke LIKER hunder 😬 (ikke bitter i det hele tatt! 😅😂) Anonymkode: e9c2d...177 Katter er de fineste dyrene. De er så gode og lojale. Hunder hopper og er glade uansett hvem de ser og kan potensielt gjøre stor skade om de angriper mennesker. Har aldri likt hunder spesielt godt. Misliker ingen dyr, men ville ikke hatt hund som kjæledyr. Pelsen lukter helt forferdelig når de kommer inn. Selvom jeg ikke vil ha hund behandler jeg alle dyr med respekt og vennlighet, det er en selvfølge. Syns også det er teit å hevde at katter er lite kosete og vennlige, de aller fleste kattene jeg har hilst på har vært vennlige, og katteeiere vet at har du fått kattens tillit, er det er fryd! De er så søte mot eierne sine. Men de er selvstendige dyr, ikke flokkdyr som hunder. Anonymkode: 4f2e5...463 7 1
Trøndere1 Skrevet 15. august 2022 #44 Skrevet 15. august 2022 AnonymBruker skrev (På 8.7.2018 den 18.38): Er det flere her som ikke liker hunder? Jeg synes de lukter vondt og du vet i utgangspunktet aldri hvor du har de. Anonymkode: aa933...619 Liker ikke hunder. Det burde vært noen krav for å få lov til å ha hund. Hunder biter folk, jager husdyr. Biter hverandre. 5
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #45 Skrevet 15. august 2022 AnonymBruker skrev (På 8.7.2018 den 18.58): Men en ren og pen hund vil jo enda lukte hund? En lukt jeg ikke er helt begeistret for selv. Altså stikker jeg nesen ned i pelsen til kattene mine så lukter de jo «katt», og vil tro at det samme gjelder for en hund. Kanskje jeg tar feil altså, har ikke sån kjempe mye erfaring med hund. Men glemmer ikke når jeg satt på med noen, hele bilen lukta skikkelig hund! Anonymkode: e9c2d...177 En katt lukter så og si ingenting. Hadde en katt som var mye ute og den lukter aldri noe spesielt. Den har cirka samme lukt som en lekebamse. Anonymkode: 4f2e5...463 6
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #46 Skrevet 15. august 2022 Moren min har hund som betyr alt i hele verden for henne. Barnebarna er redd den (fikk den da barna var 2 og 4 år), så dermed har hun omtrent brutt kontakten med barnebarna. Samme med onkel som også har hund. Skal vi komme på besøk eller de komme på besøk må vi bare tåle hundene. Satser jo på hundre-angsten får seg til med årene, vi prøver jo stadig å eksponere dem for hundene, uten hell. Dette er derimot klassisk eksempel på ekte hundemennesker og nåde dem som sier noen ikke liker hundene deres. Det er som å si at vi ikke liker barma deres. Anonymkode: 31878...8e2 1 2
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #47 Skrevet 15. august 2022 Jeg forstår godt at folk ikke liker enkelte dyr. Det er jo en ærlig sak det. Noen liker katter, mens andre ikke. Noen er faktisk redd hunder eller har hatt dårlig opplevelse med de. Jeg selv er glad i dyr, og har selv en stor hund. Barna elsker han, og han er en del av familien vår. Men jeg blir ikke sur om noen ikke liker han, eller vil jeg skal sette han ut når de kommer på besøk. Jeg forstår at mange er redde for hunder og dyr, selv om hunden vår er snill og glad i mennesker må jeg respektere at de er skeptisk eller ukomfortabel rundt han. Ikke min jobb å få de til å like han, eller tvinge de på han. Jeg har full kontroll på han, men slipper han likevel ikke løs i skogen, da det er mange turgåere som blir redd av å møte løs hund. Da drar jeg heller på steder det ikke er folk. Jeg selv er redd rotter og mus, kuer også. Og gir klar beskjed om at musa må være i bur om jeg skal besøke. Anonymkode: f410b...094 2
Bacteria Skrevet 16. august 2022 #48 Skrevet 16. august 2022 Hunder er fantastiske. Skikkelige hunder riktignok, ikke vesketypen. Vår eldste og beste venn. Hvor har vi vært i dag uten hunden? Hadde vi i det hele tatt hatt en sivilisasjon? Tviler. Fra de første små ulvevalpene ble adoptert av oss har de stått ved oss i tykt og tynt. De passet på så ikke rovdyr nærmet seg boplassen. De hjalp oss med å jakte. Passet budskapen. Varmet oss i kalde netter. Dro pikkpakket vårt over isen. Var nødmat. De har levd på avfallet vårt, og har finslipt evnen til å manipulere oss for en matbit gjennom noen titusenår. Lært seg å lese kroppsspråket vårt har de også. Uten at vi har giddet å gjøre det samme. Vi har skapt hundene. Derfor har vi et stort ansvar for at de har det bra. Hunder og mennesker er uløselig knyttet sammen. Min mening. 1 2
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #49 Skrevet 16. august 2022 Jeg liker ikke voksne mennesker. Heller ikke andre sine barn. Andres barn er uhøflige, skriker og er frekke. Utrolig hvor uoppdragne enkelte barn kan være, og foreldrene deres. Hjelpes. Jeg hadde et valpekull en gang, og naboungene var titt og ofte borte hos oss. Ofte strakk det seg over timer hver gang. Jeg hadde ikke tid til å sitte der og passe på, så jeg ba de dra hjem og ikke komme tilbake uten at de hadde med seg foreldrene. Barna viste seg ikke hos oss noen gang igjen, takk gud. Fy for noen ufordragelige unger. Tanteungene mine derimot er veloppdragne. Ellers syns jeg ikke mine hunder lukter, heller ikke andre hunder av denne rasen - de er rene, får ikke hoppe opp på noen, lukter bare når de er våte, ikke ellers. Andre hunder av andre raser lukter ofte. Anonymkode: 8a6d9...b35 3
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #50 Skrevet 16. august 2022 Trøndere1 skrev (2 timer siden): Liker ikke hunder. Det burde vært noen krav for å få lov til å ha hund. Hunder biter folk, jager husdyr. Biter hverandre. Mine hunder biter ikke folk. De jager heller ikke husdyr og biter ikke hverandre. Anonymkode: 8a6d9...b35
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #51 Skrevet 16. august 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Katter er de fineste dyrene. De er så gode og lojale. Hunder hopper og er glade uansett hvem de ser og kan potensielt gjøre stor skade om de angriper mennesker. Har aldri likt hunder spesielt godt. Misliker ingen dyr, men ville ikke hatt hund som kjæledyr. Pelsen lukter helt forferdelig når de kommer inn. Selvom jeg ikke vil ha hund behandler jeg alle dyr med respekt og vennlighet, det er en selvfølge. Syns også det er teit å hevde at katter er lite kosete og vennlige, de aller fleste kattene jeg har hilst på har vært vennlige, og katteeiere vet at har du fått kattens tillit, er det er fryd! De er så søte mot eierne sine. Men de er selvstendige dyr, ikke flokkdyr som hunder. Anonymkode: 4f2e5...463 Jeg har blitt mye mer skadet av katt enn av en hund. Armene mine har vært helt oppskrapet av en katt som gikk til angrep på meg engang, og den beit! MYE verre enn en hund. Jeg HATER katter. De er ikke lojale en plass. Katten er der bare fordi den får mat. Hunden derimot er lojal. Hunden er ei heller et flokkdyr, men et sosialt dyr. Ulven er et flokkdyr, hunden er domestisert. Anonymkode: 8a6d9...b35
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #52 Skrevet 16. august 2022 AnonymBruker skrev (På 8.7.2018 den 18.47): Liker ikke hunder. Hater bjeffing. Også pesinga og de svære tungene ut av munnen og alt sikkelet. Ofte lukter de vondt på sommeren også. Tigging etter mat og oppmerksomhet. Nei, ville heller laget en baby enn å ha en hund. Anonymkode: c9f86...be1 Vel, hvis du skal sammenligne.... Babyer lukter MYE værre, når bleia er full. De sikler, snørrer, vræler og sutrer. Pluss de er levende virusmaskiner, og en hund forstår jo mer enn en baby. Smak og behag. Anonymkode: ba73c...805 3
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #53 Skrevet 16. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vel, hvis du skal sammenligne.... Babyer lukter MYE værre, når bleia er full. De sikler, snørrer, vræler og sutrer. Pluss de er levende virusmaskiner, og en hund forstår jo mer enn en baby. Smak og behag. Anonymkode: ba73c...805 Slutt å syte over din egen rase🙄 du har vert en baby sjøl og morra di måtte ta fulle bleier selv, vil heller ha en baby en ei bikkje, babyer vokser ut i fra det og blir selvstendige mennesker, hunder derimot like dumme fra dagen de blir født til dagen de dør, irriterandes også. Men jaaa Anonymkode: 40111...8b9 4
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #54 Skrevet 16. august 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Slutt å syte over din egen rase🙄 du har vert en baby sjøl og morra di måtte ta fulle bleier selv, vil heller ha en baby en ei bikkje, babyer vokser ut i fra det og blir selvstendige mennesker, hunder derimot like dumme fra dagen de blir født til dagen de dør, irriterandes også. Men jaaa Anonymkode: 40111...8b9 Jeg har både barn og hund. Hunden gir familien mye glede ❤️ Snill, kosete og glad i mennesker. hunder er dumme? Høres dum ut også Anonymkode: f410b...094
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #55 Skrevet 16. august 2022 Det finnes mange hunderaser som ikke lukter noe hund. Anonymkode: 66433...2c0
Fredelig Skrevet 16. august 2022 #56 Skrevet 16. august 2022 Ulrikke skrev (På 9.7.2018 den 1.19): Jeg har to hunder som jeg selvfølgelig digger, men jeg forventer på ingen måte at andre skal gjøre det samme! Tvert i mot holder jeg dem unna til folk spesifikt ber om å få hilse på osv. Å ikke like hunder er helt ok spør du meg! Jeg prakker ikke barna mine på andre heller jeg altså, og bikkjene enda mindre! Helt ok å ikke like dem, jeg blir definitivt ikke fornærmet av den grunn!! Helt enig! Jeg elsker mine barn og er veldig glad i vår hund og vår katt. Men jeg har aldri hatt noen forventning om at "folk flest" skal føle det samme som meg 😊 Andres barn synes jeg stort sett er både uinteressante og slitsomme. Andres dyr - særlig hunder - synes jeg lukter vondt og er ekle å ta på. Samtidig ønsker jeg selvsagt at både barn og dyr skal ha det godt og at deres familier skal behandle dem på beste måte. 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #57 Skrevet 16. august 2022 Liker ikke bikkjer jeg heller. Irriterer meg at de blir helt rabiate når man kommer hjem fra jobb og er sliten eller når noen kommer på besøk. Katter er langt mer bedagelige der. Tigging syns jeg også er slitsomt. Skjønner meg ikke på folk som ikke avvenner bikkjene med det. Tenker det må være noe galt med mennesker som vil ha det beistet oppi senga. Grøss. Mannen vil ha bikkje, men det skjer ikke. Irriterer meg at man må lufte dem også. Liker at kattene mine bare ordner sånt på egenhånd. Bjeffing er kanskje den verste lyden og. Skjærer inn i hjernen. Hunder er så dumme og. Bjeffer på naboen som henter post i egen postkasse eller vanlige folk som går forbi på god avstand. Det syns jeg de skal få lov til, men bikkjer lager et voldsomt leven. Spar meg. Anonymkode: 0469a...2d5 5 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #58 Skrevet 16. august 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Moren min har hund som betyr alt i hele verden for henne. Barnebarna er redd den (fikk den da barna var 2 og 4 år), så dermed har hun omtrent brutt kontakten med barnebarna. Samme med onkel som også har hund. Skal vi komme på besøk eller de komme på besøk må vi bare tåle hundene. Satser jo på hundre-angsten får seg til med årene, vi prøver jo stadig å eksponere dem for hundene, uten hell. Dette er derimot klassisk eksempel på ekte hundemennesker og nåde dem som sier noen ikke liker hundene deres. Det er som å si at vi ikke liker barma deres. Anonymkode: 31878...8e2 Selvsagt må man tåle at menneskene man besøker har dyr, for en rar ting å si 😅 Dog trenger ikke dere akseptere at de tar med dyret sitt til dere. Har hund selv, men kan ikke fordra svigers sin hund, som er tre ganger større enn vår, stinker og har ekle hudsykdommer som gjør at den ser konstant skitten ut, og dne røyter svære, grove, herlige hår som vises på ALT. For øvrig hjelper det ikke å eksponere barn for dyr som du tydelig viser misnøye med selv. Barn plukker opp slikt kjempelett, du merker det nok ikke en gang selv at du stråler av skepsis til dyret. Anonymkode: 1bd8e...fbf 1
Trøndere1 Skrevet 16. august 2022 #59 Skrevet 16. august 2022 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Mine hunder biter ikke folk. De jager heller ikke husdyr og biter ikke hverandre. Anonymkode: 8a6d9...b35 Nei. Det er to hundeeiere som har sagt det til meg også. Etter at jeg måtte sy etter at deres hunder har bitt meg. Det er dyr. De kan ikke stoles på uansett. 4
Mardina Skrevet 16. august 2022 #60 Skrevet 16. august 2022 AnonymBruker skrev (På 8.7.2018 den 18.38): Er det flere her som ikke liker hunder? Jeg synes de lukter vondt og du vet i utgangspunktet aldri hvor du har de. Anonymkode: aa933...619 Du vet ikke hvor du har de? Det er sånn jeg har det med katter. De er uforutsigbare de! Derfor skal jeg aldri ha katt. Jeg elsker hunder, men respekterer selvfølgelig at ikke alle gjør det.... 😊
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå