Gå til innhold

Liker ikke hunder..

Fremhevede innlegg

Skrevet

Liker ikke hunder, nei. De er søte, noen av dem, og jeg hilser og koser med venners hunder. Men holder de på avstand og vil helst ikke ha de på fanget eller så veldig «på» meg. 

Men sønnen min ble bitt i ansiktet av xn min sin hund, som liten. Flengte opp hele øyebrynet og tinningen. Bare flaks det gikk bra, i den forstand at ungen ikke mista øyet. Måtte sy og fikk en skikkelig blåveis. Etter det har jeg ikke følt meg vel med hunder, spesielt ikke når de ser på meg uten å «si» noe, når de bare sitter der eller ligger der, vet liksom ikke hva de tenker, om de tenker at de skal spise meg eller hater meg, eller om de tenker at jeg er ok. Får helt panikk inni meg. Det var akkurat det som skjedde med sønnen min, han satt på gulvet foran meg da hunden kom å satte seg ved siden av han, så klappet sønnen min han på hodet og da bare JAFS! Jeg skrek så høyt og reiv hunden vekk, kastet den faktisk inn i juletreet om jeg husker rett, svær hund. Så fikk jeg satt den i buret, og snudde meg til sønnen min som holdt seg for ansiktet, og jeg sa «får mamma se», helt rolig, men da han tok vekk hendene så besvimte jeg jo av alt blodet. Nei fy søren, skal aldri ha hund. Sønnen min var vel 6 år da, 16 nå. 

Anonymkode: 4a3a3...6a9

• Liker 3
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Ghostface
Skrevet

Det er jo bare å holde deg unna de, hvis du ikke liker dem. Selv liker jeg både hunder og katter. Mye triveligere enn mennesker.

Skrevet

Har faktisk nå ganske nylig innsett at jeg selv heller ikke er så glad i hunder (lenger). De er så «på» hele tiden, orker ikke! Passet min mors hund en helg, og det rekker lenge! Nøyer meg med katten min som ikke er masete og needy 24/7

Anonymkode: ff8a9...adf

• Liker 5
Skrevet
Ghostface skrev (4 minutter siden):

Det er jo bare å holde deg unna de, hvis du ikke liker dem. Selv liker jeg både hunder og katter. Mye triveligere enn mennesker.

Vanskelig å holde seg unna hunder når man må tråkke ut i veibanen for å ikke ha de hoppende etter seg. Da eier og hund tar opp hele gangfeltet. 

Anonymkode: fce07...a80

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

jeg liker ikke folk som ikke liker hunder og dyr. jeg har mye bedre og gode erfaringer med hunder enn mennesker.

Anonymkode: dca3d...4cd

Det sier mer om deg enn om oss.

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har faktisk nå ganske nylig innsett at jeg selv heller ikke er så glad i hunder (lenger). De er så «på» hele tiden, orker ikke! Passet min mors hund en helg, og det rekker lenge! Nøyer meg med katten min som ikke er masete og needy 24/7

Anonymkode: ff8a9...adf

Helt enig! Hater når kjæresten sier ja når venninnen våres spør om å passe på bikkja hennes, jeg reiser meg bare får å hente noe så følger den etter.. prøver jeg og kjæresten å kose så skal den ligge seg i midten på sofaen mellom oss.. oppmerksomhet syke dyr.. også begynner å piper osv når jeg sa nei til at den skulle få ligge med oss, gross… fordi kjæresten synes så synd på den at han bar lei sei.. 

hunder er jo helt desp etter oppmerksomhet som jeg hater.. hadde de vert litt mer som katter som ikke trenger oppmerksomhet 24/7 hadde jeg synes de var ok.. liker heller ikke å ha dem på fanget og hater når de «hilse hoppe» på meg.. gjelder små hunder også..

Anonymkode: 40111...8b9

• Liker 7
Skrevet

Moren min har hund som betyr alt i hele verden for henne. Barnebarna er redd den (fikk den da barna var 2 og 4 år), så dermed har hun omtrent brutt kontakten med barnebarna. Samme med onkel som også har hund. Skal vi komme på besøk eller de komme på besøk må vi bare tåle hundene.

Satser jo på hundre-angsten får seg til med årene, vi prøver jo stadig å eksponere dem for hundene, uten hell.

Dette er derimot klassisk eksempel på ekte hundemennesker og nåde dem som sier noen ikke liker hundene deres. Det er som å si at vi ikke liker barma deres.

Anonymkode: 31878...8e2

Respekter barnas grenser! Ingen mennesker trenger å omgås hunder. Lær dem at hunder er farlige rovdyr som man ikke kan forutse og at mange av eierne er sære menneskehatere.

• Liker 6
Skrevet
Bacteria skrev (17 timer siden):

Hunder er fantastiske. Skikkelige hunder riktignok, ikke vesketypen. 
Vår eldste og beste venn. Hvor har vi vært i dag uten hunden? Hadde vi i det hele tatt hatt en sivilisasjon? Tviler.

Fra de første små ulvevalpene ble adoptert av oss har de stått ved oss i tykt og tynt. De passet på så ikke rovdyr nærmet seg boplassen. De hjalp oss med å jakte. Passet budskapen. Varmet oss i kalde netter. Dro pikkpakket vårt over isen. Var nødmat.

De har levd på avfallet vårt, og har finslipt evnen til å manipulere oss for en matbit gjennom noen titusenår. Lært seg å lese kroppsspråket vårt har de også. Uten at vi har giddet å gjøre det samme.

Vi har skapt hundene. Derfor har vi et stort ansvar for at de har det bra. Hunder og mennesker er uløselig knyttet sammen. 
Min mening. 

XD

Hest

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg har blitt mye mer skadet av katt enn av en hund. Armene mine har vært helt oppskrapet av en katt som gikk til angrep på meg engang, og den beit! MYE verre enn en hund. Jeg HATER katter. De er ikke lojale en plass. Katten er der bare fordi den får mat. Hunden derimot er lojal. Hunden er ei heller et flokkdyr, men et sosialt dyr. Ulven er et flokkdyr, hunden er domestisert.  

Anonymkode: 8a6d9...b35

Hva tror du skjer im du ikke gir hunden din mat?

• Liker 4
Skrevet
17 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har blitt mye mer skadet av katt enn av en hund. Armene mine har vært helt oppskrapet av en katt som gikk til angrep på meg engang, og den beit! MYE verre enn en hund. Jeg HATER katter. De er ikke lojale en plass. Katten er der bare fordi den får mat. Hunden derimot er lojal. Hunden er ei heller et flokkdyr, men et sosialt dyr. Ulven er et flokkdyr, hunden er domestisert.  

Anonymkode: 8a6d9...b35

Enten så forstår du deg ikke på katter/mistolket kattens signaler/plaget den eller så sanset katten noe ondt ved deg. 🔮🧿🧬

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Respekter barnas grenser! Ingen mennesker trenger å omgås hunder. Lær dem at hunder er farlige rovdyr som man ikke kan forutse og at mange av eierne er sære menneskehatere.

Faktisk enig i denne 😅 Etter at min eldste ble bitt av hunden til faren sin/min x, som faktisk hadde kjent sønnen min i 6 år, så har jeg lært mine to yngre barn at de skal være forsiktige. Men de elsker jo dyr, både hunder og katter 😅 Han ene snakker om hund hele tiden, og jeg blir svett bare av tanken - nei takk! 
Men vi har snakket mye om hunder, at man ikke hilser uten å spørre og at man hilser sånn og sånn, men jeg har hjertet i halsen hver gang. Livredd hunder altså. Liker dem virkelig ikke. 

Anonymkode: 4a3a3...6a9

• Liker 3
Skrevet
Kenelz skrev (5 minutter siden):

Enten så forstår du deg ikke på katter/mistolket kattens signaler/plaget den eller så sanset katten noe ondt ved deg. 🔮🧿🧬

Hundeeier logikk snudd rundt. ; )

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Hundeeier logikk snudd rundt. ; )

Utenom når hunden ikke blir oppdratt skikkelig, er spontan av seg eller blir så syk/gammel at den angriper folk. 

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.7.2018 den 18.53):

En ren og pen hund.. lukter ikke vondt, aldri opplevd og som en bonus så lukter potene som popkorn. No joke. 

Det at du ikke liker hunder er da helt lovlig det. 
Jeg har både hund og katter og elsker hund og katt. Klarer ikke å velge side. Har ingenting imot at noen ikke liker dyr. Så lenge de respekterer dyr, så bryr jeg meg ikke. Har ei venninne som ikke liker katter, null problem. Hun overser dem og de overser henne, enkelt og greit. 

Anonymkode: 6294f...9b8

Ja, når man ikke liker katter, er det null problem, fordi katter kan man overse, så overser de deg. Men hunder er vanvittig innpåslitne, og er de løse, kan man ikke trekke seg unna, de kommer bort til deg og maser, snuser og slikker, noen hopper opp på deg også. Derfor er det ikke like enkelt når man ikke liker hunder.

AnonymBruker skrev (På 8.7.2018 den 21.40):

Jeg føler at folk som "ikke liker" hunder bare ikke vil innrømme at de egentlig er redde for dem.

Anonymkode: 3eb23...3a7

Jeg er redd for store hunder (og har ingen problemer med å innrømme det), men ikke små. Liker ingen av dem.

Moren min har hund som betyr alt i hele verden for henne. Barnebarna er redd den (fikk den da barna var 2 og 4 år), så dermed har hun omtrent brutt kontakten med barnebarna. Samme med onkel som også har hund. Skal vi komme på besøk eller de komme på besøk må vi bare tåle hundene.

Satser jo på hundre-angsten får seg til med årene, vi prøver jo stadig å eksponere dem for hundene, uten hell.

Dette er derimot klassisk eksempel på ekte hundemennesker og nåde dem som sier noen ikke liker hundene deres. Det er som å si at vi ikke liker barma deres.

Anonymkode: 31878...8e2

Sånn er min svigermor også, dessverre. Hun bor på en annen kant av landet, så vi sees forholdsvis sjelden. Hun kan aldri komme hit fordi hun ikke vil dra fra hundene, og når vi kommer dit, kan vi ikke sove der, fordi hundene (3 stk) tar stor plass og vi ikke kan stole på dem. Samt at de gjør huset ganske uappetittlig, for å være ærlig. Dermed må vi bo på hotell når vi besøker henne, og dermed begrenser besøkene seg naturlig fordi vi ikke har råd til å gjøre det mer enn en gang eller to i året. Vi har derimot et stort hus med god plass, og hun kunne kommet hit og bodd her flere ganger i året hvis hun ville. Men nei. Hundene er viktigst...

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Det finnes mange hunderaser som ikke lukter noe hund.

Anonymkode: 66433...2c0

Nei. Det finnes hunderaser som lukter mindre enn andre, men absolutt alle lukter hund. De som mener at hunden deres ikke lukter hund, er bare så vant til lukta at de ikke merker det.

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Jeg liker altså ikke hunder. Hovedgrunnen er at de er så masete og innpåslitne, og krever så mye oppmerksomhet - man føler man aldri får vært i fred om det er en hund i rommet. Mulig det har noe med min personlighetstype å gjøre, siden jeg er en ganske innadvendt person. Deretter kommer det at de lukter - ja, alle hunder lukter vondt, noen verre, noen ikke fullt så ille, men alle lukter - og de sikler, peser, bjeffer og røyter. De verste er de som kommer og hopper opp på deg og prøver å slikke deg.

Jeg kan synes mange hunder er pene, men foretrekker da å beundre dem på avstand. Jeg ville aldri vært slem mot en hund eller et annet dyr, og synes det er fælt å høre om dyr som lider (enten det er hunder eller andre dyr), så det handler ikke om at jeg er en slem person (som en del antyder at vi som ikke liker hunder er). Men jeg liker altså ikke å være i nærheten av hunder. Foretrekker katter om jeg må velge meg et dyr. De er stille og selvstendige.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.7.2018 den 18.38):

Er det flere her som ikke liker hunder? Jeg synes de lukter vondt og du vet i utgangspunktet aldri hvor du har de.

Anonymkode: aa933...619

Jeg liker ikke hunder. De STINKER. Husene de bor i stinker, folka som eier dem stinker. At folk har hund i senga spyr jeg av. Mange er søte så klart, men hund er noe jeg ikke gidder ha noe med å gjøre. 

• Liker 4
Skrevet
1 hour ago, Mardina said:

Du vet ikke hvor du har de? Det er sånn jeg har det med katter. De er uforutsigbare de! Derfor skal jeg aldri ha katt. 

Jeg elsker hunder, men respekterer selvfølgelig at ikke alle gjør det.... 😊

Jeg tror dette handler om hva slags personlighet man selv har, og hvilke dyr som passer best sammen med en selv. Av hund og katt er det katt som er best match for meg, jeg opplever dem ikke som uforutsigbare i det hele tatt. Jeg skjønner kroppsspråket og væremåten deres, og kommer veldig godt overens med dem.

Hunder derimot, gjør meg usikker. Jeg hater dem slett ikke, de er bare ikke "min type". Men det er noen få hunder jeg har møtt i løpet av livet som var skikkelige personligheter, og de likte jeg godt.

Anonymkode: bf849...31e

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg tror dette handler om hva slags personlighet man selv har, og hvilke dyr som passer best sammen med en selv. Av hund og katt er det katt som er best match for meg, jeg opplever dem ikke som uforutsigbare i det hele tatt. Jeg skjønner kroppsspråket og væremåten deres, og kommer veldig godt overens med dem.

Hunder derimot, gjør meg usikker. Jeg hater dem slett ikke, de er bare ikke "min type". Men det er noen få hunder jeg har møtt i løpet av livet som var skikkelige personligheter, og de likte jeg godt.

Anonymkode: bf849...31e

Helt enig uansett om jeg ikke vil eie noe dyr så synes jeg katter er best for meg også da de vet hva «space» er.

Blir fort lei og sliten av å vere hos folk med hund, da de maser noe vanvittig, og skal sitte seg på fanget mitt når de kommer opp i sofaen, da dytter jeg de vekk 😛 ikke sånn dytting men bare tar den vekk fra fanget mitt fordi jeg ikke ønsker den der og vil ikke kose me den. Og ignorerer dem så de slutter å mase, da gir de seg som regel og stikker :P 

Anonymkode: 40111...8b9

• Liker 3
Skrevet

Skjønner ikke at det går an å ikke like hunder. De er jo så herlige. Jeg lot en valp slikke meg på nesetippen i dag, og klappet den forsiktig.

Den var bare tre måneder, lysebrun, og veldig søt 😊

Anonymkode: c895c...918

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Skjønner ikke at det går an å ikke like hunder. De er jo så herlige. Jeg lot en valp slikke meg på nesetippen i dag, og klappet den forsiktig.

Den var bare tre måneder, lysebrun, og veldig søt 😊

Anonymkode: c895c...918

Orm. Søtt

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...