Gå til innhold

Folk som legger ned seteryggen på fly


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Innlegget er ryddet for sitering av slettet innhold.

 

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er dessverre svært mange egoister som tar fly. Jeg har også observert, og erfart, at noen jenter finner på å kaste det lange håret sitt bak setet sitt slik at den som sitter bak får det i fleisen, eventuelt i maten. WTF? Folk er rett og slett ikke sanne. 

Det er mye som hadde gjort mine ferder i offentligheten mer behagelig for meg, men jeg velger å ikke gjøre det av hensyn til mine medmennesker da dette kan skape et ubehag for dem. Jeg forstår ikke hvorfor dette er så vanskelig å følge for noen mennesker. Det er bare "meg, meg, meg". "JEG har betalt for setet og kan gjøre hva JEG vil." "JEG har litt vondt i ryggen, så dine kneproblemer driter JEG i. Setet skal ned!" JEG har betalt for å legge ned setet." Den siste der er bare helt latterlig. Nei, du har ikke betalt for denne funksjonen. Du har betalt for flysetet. 

Jeg håper at de tar vekk denne funksjonen. 

Anonymkode: 202b6...c74

Ja jeg vet, det er så sykt mye "meg, meg, meg". "JEG har vondt i knærene så dine ryggproblemer driter JEG i. Setet skal ikke ned!". "JEG gidder ikke bruke mer penger på bedre plass, så at du får det mer ubehagelig enn nødvendig fordi jeg er gnien er ditt problem". Hvorfor sier du først at man ikke har betalt for funksjonen for så å si at man har det? Flere personligheter? Har man betalt for et sete med mulighet for å legge det ned så har man betalt for å legge det ned.
 

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selv om funksjonen finnes der, betyr drt ikke at det alltid er greit å bruke den.  Om noen ikke sitter i setet bak, så kan man bruke den.

Det er trangt nok for beina i utgangspunktet, og jeg ønsker ikke å få klemt beina eller drikken i fanget når personen foran legger ned setet. En gang la personen foran meg setet sitt helt tilbake, og jeg fikk hodet hans nærmest i fanget slik at det ikke var mulig å få lest avisa. Da løftet jeg avisa opp slik at jeg fikk lest den, og det var da omtrent i ansiktet på personen foran. Da forsvant seteryggen opp.

Anonymkode: ff43b...24d

Hvis du syntes det er så trengt for beina så er du velkommen til å betale for en oppgradering. Det finnes ingen seter som går så langt tilbake at man får hodet deres nesten helt ned i fanget.

Anonymkode: 3a88f...ccb

Endret av Elaine Marley
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er en av dem som ikke tar ned seteryggen når jeg sitter i et flysete, dette fordi at jeg selv synes det er noe dritt når en seterygg legges ned i "fanget" mitt. Men det at et sete legges ned er ikke det som plager meg mest, det som er så ufattelig irriterende er når seteryggen kommer deisende ned i stor fart. Jeg har som flere her opplevd at folk smeller ned setene sine når jeg sitter der med mat eller drikke på bordet. Dette er faktisk ikke OK oppførsel. Si nå ifra i det minste, slik at jeg kan ta bort det som ligger der. Folk bør faen meg være voksne nok til å ta hensyn til hverandre, og dette skal absolutt gå begge veier. 

 

Anonymkode: f6e91...436

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, jabx skrev:

Hva betyr "store bein"?

Tykke. Er lov å slanke seg så andre kan legge ned seteryggen.

Anonymkode: c9052...c86

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Det er dessverre svært mange egoister som tar fly. Jeg har også observert, og erfart, at noen jenter finner på å kaste det lange håret sitt bak setet sitt slik at den som sitter bak får det i fleisen, eventuelt i maten. WTF? Folk er rett og slett ikke sanne. 

Det er mye som hadde gjort mine ferder i offentligheten mer behagelig for meg, men jeg velger å ikke gjøre det av hensyn til mine medmennesker da dette kan skape et ubehag for dem. Jeg forstår ikke hvorfor dette er så vanskelig å følge for noen mennesker. Det er bare "meg, meg, meg". "JEG har betalt for setet og kan gjøre hva JEG vil." "JEG har litt vondt i ryggen, så dine kneproblemer driter JEG i. Setet skal ned!" JEG har betalt for å legge ned setet." Den siste der er bare helt latterlig. Nei, du har ikke betalt for denne funksjonen. Du har betalt for flysetet. 

Jeg håper at de tar vekk denne funksjonen. 

Anonymkode: 202b6...c74

Hvorfor flyr du ikke bare med RyanAir da? Da slipper du å bry deg siden de ikke har denne funksjonen.

Anonymkode: 82829...80a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ALDRI i hele mitt liv lagt ned seteryggen på flyet, og jeg reiser en del(selv på langdistanser så sitter jeg pent oppreist med  ei nakkepute). Det er seriøst noe av det verste jeg vet, og jeg fatter ikke at folk har samvittighet til å gjøre det! Det er så sykt trangt på fly fra før av og jeg får "klaus" når jeg får folk oppi fanget mitt og jeg klarer ikke å røre beina(og heldigvis er jeg ikke lang, tør ikke tenke på hvordan de har det stakkar). 

Om dere absolutt har behov for å LIGGE på flyet så kjøp dere billetter på første klasse hvor det faktisk er plass til det!

Jeg blir så glad på de få flyturene hvor personen foran ikke har lagt ned setet sitt at jeg får lyst til å gi vedkommende en stor klem for å ha gjort flyturen min hakket mer behagelig.

Anonymkode: 67222...4e0

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ALDRI i hele mitt liv lagt ned seteryggen på flyet, og jeg reiser en del(selv på langdistanser så sitter jeg pent oppreist med  ei nakkepute). Det er seriøst noe av det verste jeg vet, og jeg fatter ikke at folk har samvittighet til å gjøre det! Det er så sykt trangt på fly fra før av og jeg får "klaus" når jeg får folk oppi fanget mitt og jeg klarer ikke å røre beina(og heldigvis er jeg ikke lang, tør ikke tenke på hvordan de har det stakkar). 

Om dere absolutt har behov for å LIGGE på flyet så kjøp dere billetter på første klasse hvor det faktisk er plass til det!

Jeg blir så glad på de få flyturene hvor personen foran ikke har lagt ned setet sitt at jeg får lyst til å gi vedkommende en stor klem for å ha gjort flyturen min hakket mer behagelig.

Anonymkode: 67222...4e0

Har du behov for å sitte uforstyrret og får klaus av det, får du bestille sete på første klasse hvor du faktisk slipper det ;)

Anonymkode: 3b09f...2b4

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har du behov for å sitte uforstyrret og får klaus av det, får du bestille sete på første klasse hvor du faktisk slipper det ;)

Anonymkode: 3b09f...2b4

Nettopp!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har ALDRI i hele mitt liv lagt ned seteryggen på flyet, og jeg reiser en del(selv på langdistanser så sitter jeg pent oppreist med  ei nakkepute). Det er seriøst noe av det verste jeg vet, og jeg fatter ikke at folk har samvittighet til å gjøre det! Det er så sykt trangt på fly fra før av og jeg får "klaus" når jeg får folk oppi fanget mitt og jeg klarer ikke å røre beina(og heldigvis er jeg ikke lang, tør ikke tenke på hvordan de har det stakkar). 

Om dere absolutt har behov for å LIGGE på flyet så kjøp dere billetter på første klasse hvor det faktisk er plass til det!

Jeg blir så glad på de få flyturene hvor personen foran ikke har lagt ned setet sitt at jeg får lyst til å gi vedkommende en stor klem for å ha gjort flyturen min hakket mer behagelig.

Anonymkode: 67222...4e0

Om du har behov for 10 meter mellomrom mellom deg og stolen foran så kjøp deg billett på første klasse der det faktisk er det.

Anonymkode: 3a88f...ccb

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner på hatet når den foran bare smeller setet bakover uten åsjekke om jeg har mat eller drikke på klaffen bakpå setet deres og får alt utover fanget. Annet enn det står folk fritt til å bruke setet som de vil, bare vis litt hensyn først. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jammen, kjære vene! Hvis du hadde spurt den bak, og sagt dette, hadde det jo helt sikkert ikke vært noe problem. Da hadde det iallefall vært greit for meg. 

Anonymkode: b201f...1a8

Hvorfor skal jeg spørre når det er 1: helt vanlig og 2: en funksjon som følger med setet mitt??? Ingen vits i å spørre fordi jeg hadde ikke respektert det om du sa nei uansett.

Innlegget er ryddet for sitering av slettet innhold.

Anonymkode: ce325...cfb

Endret av Elaine Marley
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så veldig høy (170), og jeg opplever at til og med jeg har liten benplass. På noen fly er det så ille at jeg har hatt knærne mine skvist inn i setet foran. Knærne mine hadde da altså aldri fått plass hvis den foran meg hadde lagt bak seteryggen. Det er også irriterende hvis man skal gjøre arbeid på turen, og jeg ikke får plass til PCen på grunn av tilbakelent sete. Jeg flyr forresten bare Trondheim-Oslo, så skal ikke være en så lang tur at folk absolutt må legge tilbake setet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sisevt said:

Jeg er ikke så veldig høy (170), og jeg opplever at til og med jeg har liten benplass. På noen fly er det så ille at jeg har hatt knærne mine skvist inn i setet foran. Knærne mine hadde da altså aldri fått plass hvis den foran meg hadde lagt bak seteryggen. Det er også irriterende hvis man skal gjøre arbeid på turen, og jeg ikke får plass til PCen på grunn av tilbakelent sete. Jeg flyr forresten bare Trondheim-Oslo, så skal ikke være en så lang tur at folk absolutt må legge tilbake setet.

Når du ligger i setet i stedefor å sitte så er det klart at du får lite plass. Jeg er 185 og har fremdeles mange centimeter å gå på før det blir skvis, og det med setet foran tilbakelent.

Anonymkode: 82829...80a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Når du ligger i setet i stedefor å sitte så er det klart at du får lite plass. Jeg er 185 og har fremdeles mange centimeter å gå på før det blir skvis, og det med setet foran tilbakelent.

Anonymkode: 82829...80a

Jeg ligger ikke i setet, syns det er ubehagelig. Lurer virkelig på hvilke fly du tar, når du visstnok har så mye plass til overs

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal jeg spørre når det er 1: helt vanlig og 2: en funksjon som følger med setet mitt??? Ingen vits i å spørre fordi jeg hadde ikke respektert det om du sa nei uansett.

Ja fy faen så sykt at enkelte liker å sove på flyet altså! Syke mennesker som bare vil ødelegge for andre!

Anonymkode: ce325...cfb

Men får du sove så mye bedre med setet lent 20 cm lengre bakover? Det er jo ubehagelig uansett.

Anonymkode: b201f...1a8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har seriøst aldri tenk over at det har vært et problem for dem bak.. det har ikke falt meg inn før denne tråden kom opp.. jeg gjør det selvsagt ikke for å være en dritt..

kanskje jeg ikke tenker over det fordi det ikke plager meg at andre gjør det heller... jeg føler heller ikke det gir meg mindre plass.. det er bare.. normalt ? 

Anonymkode: 68a8e...c4f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker said:

Men får du sove så mye bedre med setet lent 20 cm lengre bakover? Det er jo ubehagelig uansett.

Anonymkode: b201f...1a8

Selvfølgelig, det er jo ikke noe godt å sove sittende?? Jeg sover som et barn på flyet, med setet bakover. Relativt langt bak, men ikke så langt at jeg kan ha en samtale ansikt til ansikt med passasjeren bak meg.

Anonymkode: ce325...cfb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er relativt høy og har aldri hatt dette problemet. Så lenge ryggen kan lenes bakover synes jeg man skal få gjøre det. Jeg pleier ikke gå gjøre det på korte reiser, 1-3 t ca, men når jeg gjør det pleier jeg å snu meg for å sjekke at den bak ikke har masse greier på bordet. Deretter lener jeg setet sakte bakover. Jeg spør ikke om lov, men hadde den bak meg vært 2.10 hadde jeg nok latt være.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Jeg må bare si at jeg er en av dem som ofte legger ned setet, men i dag satt det en fyr med skikkelig lange bein bak meg så da lot jeg være. Jeg tar hensyn når jeg må, men selv er jeg 1,65, og det er null stress når de foran legger ned setet da jeg trenger så liten plass uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når du ligger i setet i stedefor å sitte så er det klart at du får lite plass. Jeg er 185 og har fremdeles mange centimeter å gå på før det blir skvis, og det med setet foran tilbakelent.

Anonymkode: 82829...80a

Høyden din sier ikke så veldig mye om lengden på beina. Er 182 og sliter virkelig hvis den foran meg legger ned setet. 

Anonymkode: 2403b...945

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Høyden din sier ikke så veldig mye om lengden på beina. Er 182 og sliter virkelig hvis den foran meg legger ned setet. 

Anonymkode: 2403b...945

Høyden sier som regel veldig mye om lengden på bena. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...