Jump to content
AnonymBruker

Folk som legger ned seteryggen på fly

Recommended Posts

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sitter helt normalt. Så selv om du ikke har problemer, så betyr det da ike andre har det. Er 182, kvinne med lange bein.Så jo sliter hvis den foran meg legger ned setet.

Men jeg reiser 4-5 ganger pr år, og kanskje 1 av gangene er det en som legger ned setet. Da sier flyertinner/verter i fra til den personen og ber de sette opp setet igjen.  

Så de som først og fremst bryr seg om egen komfort er heldigvis i fåtall.

Anonymkode: 2403b...945

Jeg skriver jo de fleste damer burde ikke ha problemer, samtidig som jeg tidligere skriver i innlegget mitt at jeg er litt over gjennomsnittlig høyde for kvinner. 182 for en kvinne er veldig høyt, og du går derfor ikke innunder "de fleste damer". Jeg skrev at jeg kan skjønne at store menn sliter med at det blir trangt, og da kan jeg så klart skjønne at det kan bli trangt for en dame på 182 også, spesielt med tanke på at damer som oftest har lengre ben enn menn. :) 

Anonymkode: cd03e...7e2

Fortsetter under...

AnonymBruker
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om det er så viktig for deg at den foran deg ikke ligger får DU kjøpe setet foran. Så lenge det er lov og mulig å legge ned setet så gir jeg faen i at du ikke liker det. (Med mindre du har en baby på fanget eller noe, litt hensyn er det lov til å ta).

Du kan ikke kreve at andre skal eller skal ikke gjøre noe med stolen og setet sitt, med mindre du betaler for det.

Anonymkode: ce325...cfb

Det er så enkelt og greit at det rett og slett ikke er plass, så det går ikke an å legge ned seteryggen, selv om du gir aldri så mye faen 🙊😂

Anonymkode: 53e01...b32

AnonymBruker

Man betaler jo for setet man sitter på, ikke plassen bak setet 😊

AnonymBruker

Hvordan overlever dere hverdagen deres da når dere er så avhengige av å sitte bakoverlent? Middagsbesøk i spisestuen hos svigermor? Tar dere med godstolen så dere kan ligge bakover? Bybussen? I lunsjen på jobb? 

AnonymBruker
På 9.6.2018 den 16.33, Dævendøtte skrev:

Legger noen ned seteryggen på kortere flyturer får jeg plutselig lange bein, trykker ofte borde ofte og hardt inn i seteryggen foran, dunker borti og holder et svare leven.. Hvis de da ikke retter opp igjen etter jeg har spurt pent. 

Da ville jeg i alle fall ikke tatt opp stolen. Hadde en opplevelse en gang med at noen tok seg friheten med å rette opp setet mitt da jeg var på do. Smalt det fort ned igjen. I møtet kne mot flysete, ville jeg ikke vært kneet for å si det sånn🤣

Anonymkode: 614e0...fc7

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan overlever dere hverdagen deres da når dere er så avhengige av å sitte bakoverlent? Middagsbesøk i spisestuen hos svigermor? Tar dere med godstolen så dere kan ligge bakover? Bybussen? I lunsjen på jobb? 

Saklig. På fly så finnes det mulighet og det er tilrettelagt for å kunne lene seg bakover og da gjør jeg det. At noen velger en pietisk livsstil og unngår bekvemmeligheter er ikke synonymt at jeg også skal det. 

Anonymkode: 71733...816

Annonse

altflyter
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da ville jeg i alle fall ikke tatt opp stolen. Hadde en opplevelse en gang med at noen tok seg friheten med å rette opp setet mitt da jeg var på do. Smalt det fort ned igjen. I møtet kne mot flysete, ville jeg ikke vært kneet for å si det sånn🤣

Fordi du trengte å skvise beina til den bak deg da du ikke en gang satt i setet? Alvorlig talt. Snakk om å ikke bry seg om andre mennesker. Du var på do, og du kan i det minste sette opp seteryggen når du ikke en gang bruker setet ditt. 

Dævendøtte
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde ikke brydd meg om det, for meg går det sport i å provosere tilbake om jeg blir tydelig provosert ;)

Jeg spør altså først pent om de vil være brydd med å ta opp seteryggen litt før jeg eventuelt gjør andre ting som hevn. Så og si alle tar setet opp og sier at de ikke tenkte på at noen satt bak. Noen få gidder ikke å svare, er nøyaktig de samme typene som feks ikke vil skjønne glidelåsfunksjonen i trafikken.. you know. 

Jeg fløy ukentlig for noen år tilbake, var ganske deilig når jeg fikk opparbeidet meg gullkort og oppgraderinger uten at det kosta skjorta, da slapp jeg fjotter som flyr tre ganger i året. 

AnonymBruker
32 minutter siden, AnonymBruker said:

Man betaler jo for setet man sitter på, ikke plassen bak setet 😊

Med den logikken betaler du jo for setet du sitter på, ikke plassen foran det....

Anonymkode: 82829...80a

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel kun Ryanar som ikke har mulighet til å legge ned setet, som også er en grunn til at mange ikke gidder å fly med dem, for da kan de skvise setene enda noen cm nærmere hverandre og de får plass til litt flere passasjerer. Vil du ikke ha setet foran "ned i fanget" (ingen seter går så langt ned, men pytt pytt) så har du lov til å betale for en billett med mer plass der du ikke får det i så fall.

Anonymkode: 3a88f...ccb

Her i Norge muligens, men nå snakker vi om den store vide verden. Det er dessuten ikke alltid ledige sitteplasser med god plass foran og helt ærlig kan dere som er så opptatt av å legge dere bak -enda det går utover andre som har mest sannsynlig betalt akkurat like mye som dere for flybilletten sin- like gjerne ta dere råd til å fly på business class. Det er tross alt dere som ser det som deres rett å invadere andres plass på flyet. 

Anonymkode: 21dc4...d06

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Her i Norge muligens, men nå snakker vi om den store vide verden. Det er dessuten ikke alltid ledige sitteplasser med god plass foran og helt ærlig kan dere som er så opptatt av å legge dere bak -enda det går utover andre som har mest sannsynlig betalt akkurat like mye som dere for flybilletten sin- like gjerne ta dere råd til å fly på business class. Det er tross alt dere som ser det som deres rett å invadere andres plass på flyet. 

Hadde det vært deres plass så hadde det ikke vært mulig å ta setet sitt tilbake for å "invadere deres plass".

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, det er vi som ser på det som vår rett å benytte det produktet vi har bestilt: et sete med mulighet for å lene seg tilbake. Det er derimot dere som har kjøpt et produkt dere ikke er fornøyde med: et sete dere har mulighet til å lene tilbake, og som så burde dere oppgradere til en annen klasse dersom dere ikke er fornøyd med det dere har bestilt.

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde det vært deres plass så hadde det ikke vært mulig å ta setet sitt tilbake for å "invadere deres plass".

Som jeg sa, jeg er sikker på at denne funksjonen henger igjen fra i gamle dager når det var romsligere på flyene og dermed mindre krenkende for personen bak å få et helt sete i fanget. 

Annonse

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er vi som ser på det som vår rett å benytte det produktet vi har bestilt: et sete med mulighet for å lene seg tilbake. Det er derimot dere som har kjøpt et produkt dere ikke er fornøyde med: et sete dere har mulighet til å lene tilbake, og som så burde dere oppgradere til en annen klasse dersom dere ikke er fornøyd med det dere har bestilt.

Og jeg er fullstendig uenig med deg. 

Guest making.a.mess

Gærninger kaller jeg dere som nekter folk å ha setet bakover. Ryanair vurderer nå å skaffe ståseter. Da blir problemet deres løst. Ingen får hatt setet bakover, og alle passasjerene står på egne ben bare med litt støtte til baken og ryggen. Og ryan air får plass til mange flere passasjerer. Men dere ville vel klager da også....

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Som jeg sa, jeg er sikker på at denne funksjonen henger igjen fra i gamle dager når det var romsligere på flyene og dermed mindre krenkende for personen bak å få et helt sete i fanget. 

Og likevel er det ingen som har sagt noe på det hver eneste gang jeg har vært ute og flydd, verken andre passasjerer eller kabinpersonale. Det er både helt normalt og tillatt. Deal with it.

AnonymBruker

Har ikke lest alle 13 sidene, men vil bare tipse om denne http://www.gadgetduck.com/goods/kneedefender.html :nigo: Da sitter egoistene der og brenner i toppen fordi setet ikke kan legges ned, og den enkelte kan bruke bordet foran seg som det passer. Verdt hver krone!

Anonymkode: 8fc2c...289

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Har ikke lest alle 13 sidene, men vil bare tipse om denne http://www.gadgetduck.com/goods/kneedefender.html :nigo: Da sitter egoistene der og brenner i toppen fordi setet ikke kan legges ned, og den enkelte kan bruke bordet foran seg som det passer. Verdt hver krone!

Anonymkode: 8fc2c...289

Og da tar jeg bare kontakt med kabinpersonale som vil be deg fjerne dem.

AnonymBruker
On 6/9/2018 at 4:03 PM, Cuntzilla said:

Det er jo en uskreven regel at man ikke gjør det på kortere flights dagtid, det er bare ren høflighet og sosial kutyme. Trenger du å ha alt lovfestet før det faller deg inn å ta hensyn til andre enn deg selv i hverdagen? 

Uskreven regel MY ASS.  Det er folk som deg som sier dette - men det er faktisk forventet at hvis flyet har et settet som kan lenes tilbake har alle rett til å lene settet tilbake.  Tror dere som synes det er uhøflig kan ta dere en bolle og slutte å bruke fly for å reise.  

Anonymkode: 7d4d0...d55

AnonymBruker

Det er verre å ha vondt i ryggen enn bena. Å sitte rett opp og ned i 6-9 timer gjør vondt i rygg for de som sliter med det. Det er vanskelig å sove. Kan ikke de bak også legge ned ryggen så får de bedre plass? 

Anonymkode: c1480...5af