Gå til innhold

Folk som legger ned seteryggen på fly


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest making.a.mess
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For min del handler det mer om invadering av intimsonen når folk halvveis blir liggende over deg. Jeg er ikke interessert i ufrivillig nærkontakt med fremmede over timer.

Anonymkode: 41809...b1e

De få sentimeterne invanderer ikke noe intimsone og de ligger ikke i fanget ditt. Det er sterk overdrivelse. Som sagt: alt sitter i hodet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, BearMama skrev:

Synes det er interessant at du klarer å sitte fast når jeg som er høyere enn deg og mannen min som er 186 aldri har sittet fast.

Les en gang til det du siterte ;) 

Anonymkode: 2d048...4fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BearMama
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk setet i knærne. Å reise seg opp var vanskelig. Satt ikke fysisk fast men det ble et strev å komme seg på do. 

Og forstår fremdeles ikke dette med mindre du har usedvanlig lange lårbein da verken jeg eller mannen får problemer med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, BearMama skrev:

Og forstår fremdeles ikke dette med mindre du har usedvanlig lange lårbein da verken jeg eller mannen får problemer med dette.

Kommer vel an på selskap. Dette var eneste gang jeg har flydd charter. Helt elendig fly og elendige seter. 

Ryanair har også trange seter. Der har jeg opplevd å få brettet mitt, med mat, rett i fanget pga at folk foran meg bare har kjørt setene tilbake uten å spørre først. 

Ellers flyr jeg Norwegian og SAS med jobb og der er det aldri noen som lener setene tilbake, så der er det ikke noe problem. BA , Singapore og Emirates har ok plass og det er de jeg har brukt på lengre reiser. 

Anonymkode: 2d048...4fd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal love deg at jeg er så lei egoister at jeg nå faktisk lett kan si stygt om dere. Så da får jeg snakke et språk dere skjønner 😛 du vet. Den steinen du allerede kasta. Jeg plukka den bare opp jeg ;) 

Jeg fikk setet i knærne. Å reise seg opp var vanskelig. Satt ikke fysisk fast men det ble et strev å komme seg på do. Jeg er liten. Hva pokker hadde skjedd om det var en stor person som satt på mitt sete? 

Anonymkode: 2d048...4fd

Jamen så må du lirke deg litt frem for å komme deg ut da... ? Er det verdens undergang ? Jeg har aldri hatt noe problem med at noen lener setet bak, og jeg er middels høy dame

Anonymkode: 68a8e...c4f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjentatte ganger i tråden har noen sagt at begge deler er like egoistisk. Om du legger ned setet er du egoist, om du ikke liker at folk legger ned setet er du egoist. Det er kanskje sant, men den ene personen foretar et aktivt valg om å gjøre en annen persons situasjon verre, og man kan ikke argumentere bort at det er MER egoistisk. 

Anonymkode: bb888...b62

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Gjentatte ganger i tråden har noen sagt at begge deler er like egoistisk. Om du legger ned setet er du egoist, om du ikke liker at folk legger ned setet er du egoist. Det er kanskje sant, men den ene personen foretar et aktivt valg om å gjøre en annen persons situasjon verre, og man kan ikke argumentere bort at det er MER egoistisk. 

Anonymkode: bb888...b62

Tja, det er egoistisk å forvente/forlange at personen foran ikke skal legge ned setet også. Er dine knær viktigere enn ryggen til den foran deg? Er din komfort VIKTIGST? 

Jeg legger ned setet mitt uten dårlig samvittighet. Det er dårlig plass på fly, det er lite komfort, dette er noe man VET. Hver enkelt må bare gjøre det så komfortabelt for seg selv som de kan. Dersom de foran meg legger ned setet er det helt ok. Det er deres valg, så blir de mer komfortable. Dersom man har så lange bein at man ikke får plass, får man a) bestille i god tid og få en plass ved f.eks. nødutgangen, b) ta tog/bil/buss/flyvende teppe, eller c) godta at dette er for en kort periode og holde kjeft.

Personlig syns jeg det er mye mer plagsomt med mennesker som er røykere eller sterkt parfymerte, men det er også en del av det man bare må godta når man flyr.

Anonymkode: 23c34...128

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Tja, det er egoistisk å forvente/forlange at personen foran ikke skal legge ned setet også. Er dine knær viktigere enn ryggen til den foran deg? Er din komfort VIKTIGST? 

Jeg legger ned setet mitt uten dårlig samvittighet. Det er dårlig plass på fly, det er lite komfort, dette er noe man VET. Hver enkelt må bare gjøre det så komfortabelt for seg selv som de kan. Dersom de foran meg legger ned setet er det helt ok. Det er deres valg, så blir de mer komfortable. Dersom man har så lange bein at man ikke får plass, får man a) bestille i god tid og få en plass ved f.eks. nødutgangen, b) ta tog/bil/buss/flyvende teppe, eller c) godta at dette er for en kort periode og holde kjeft.

Personlig syns jeg det er mye mer plagsomt med mennesker som er røykere eller sterkt parfymerte, men det er også en del av det man bare må godta når man flyr.

Anonymkode: 23c34...128

Nei, men jeg foretar meg ikke noe aktivt som bevisst gjør ting mer ubehagelig for deg. Jeg prøver å unngå å gjøre ting mindre ukomfortabelt for noen andre, ved å foreta meg absolutt ingenting. 

Alternativet som foreslås med å alltid bare bestille tidlig og sette seg ved nødutgang er så urealistisk at jeg ikke helt er med på argumentet. Hvis jeg må ut å reise så er det ikke alltid jeg får 9 måneders varsel på det. Jeg kan rett og slett ikke alltid planlegge at jeg skal i begravelse, eller må hjem og besøke familie etc. Om det er plass foran eller ved nødutgangen så booker jeg selvfølgelig det, men problemet er jo at det som regel ikke er det.

Anonymkode: bb888...b62

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en ting her mange glemmer tror jeg. Dersom du reiser med små barn får du faktisk ikke lov å bestille plass ved nødutgang hvor man kan få ekstra benplass. Min samboer er lang, og har veldig lange ben. Før vi fikk barn bestilte vi alltid ekstra benplass, plass ved nødutgang osv. Slik at han skulle kunne ha det komfortabelt på reise. Når vi har reist med små barn, har det faktisk ikke vært lov å reservere disse plassene. Selv om jeg som mor fint kan passe barna alene på flyreise, går det da ikke å reservere disse plassene. 

Grunnen til at vi begynte å alltid bestille plass ved nødutgang var rett og slett fordi han ikke fikk plass pga folk foran skøv setet ned i beina hans. Han måtte alltid sette seg på skrå, med beina ut i midtgangen for å få plass til beina. Folk foran tok null hensyn. Dette føre jo da til at flyvertinnene ikke kom forbi med tralla si. Og hun måtte gjentatte ganger spørre om de foran kunne ta opp seteryggene slik at min samboer fikk ta bena inn og hun kunne trille forbi. Når de kom med maten måtte hun spørre igjen, da hun ikke fikk satt fra seg matrettet. Og hun rakk ikke engang sette ned maten før de igjen skøv seteryggene ned noe som førte til at min samboers mat fløy alle steder, det var rett og slett ikke plass. Noen folk er bare egoistiske og bryr seg ikke. 

Selv er jeg ikke lang. Men har opplevd å ha en meget ukomfortabel flytur pga noen skøv seteryggene helt ned, og inn i knærne mine så det buttet. Eneste måten å sitte noenlunde komfortabelt på var å snu seg sidelengs i setet å ha bena på skrå. Når jeg kan få det problemet, forstår jeg godt at de som er lange kan slite. 

De fleste kunne fått det bedre og mer komfortabelt hvis man tok hensyn til de andre folkene på flyet tenker jeg. Man kan ta seteryggene litt ned, men ikke helt, se an hvor lang/stor personen bak seg er først osv. Det er ikke verre enn det. Egoisme er når man selv bare bryr seg om hvordan en selv har det, og ikke tar noe hensyn til de foran og bak seg. 

Anonymkode: 5e485...16e

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gjentatte ganger i tråden har noen sagt at begge deler er like egoistisk. Om du legger ned setet er du egoist, om du ikke liker at folk legger ned setet er du egoist. Det er kanskje sant, men den ene personen foretar et aktivt valg om å gjøre en annen persons situasjon verre, og man kan ikke argumentere bort at det er MER egoistisk. 

Anonymkode: bb888...b62

Då enig. Den logikken noen har her er jo helt på viddene 😂 de klarer å vri det til at andre er egoister fordi de ikke får det som de vil. 

Akkurat som en nabo av meg, som ble sur da jeg sa ifra etter at hen hadde skrudd på musikken på fult klokka fem om morgenen. Hen syntes virkelig jeg burde ta hensyn til hens ønske om å spille musikk akkurat da 😂 logikken sin det. 

Anonymkode: 2d048...4fd

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.6.2018 den 19.59, AnonymBruker skrev:

Kommer vel an på selskap. Dette var eneste gang jeg har flydd charter. Helt elendig fly og elendige seter. 

Ryanair har også trange seter. Der har jeg opplevd å få brettet mitt, med mat, rett i fanget pga at folk foran meg bare har kjørt setene tilbake uten å spørre først. 

Ellers flyr jeg Norwegian og SAS med jobb og der er det aldri noen som lener setene tilbake, så der er det ikke noe problem. BA , Singapore og Emirates har ok plass og det er de jeg har brukt på lengre reiser. 

Anonymkode: 2d048...4fd

Dette kan jo ikke stemme.. Ryanair har ikke seter som kan lenes bakover... 

Endret av Kokoloko
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, AnonymBruker said:

Då enig. Den logikken noen har her er jo helt på viddene 😂 de klarer å vri det til at andre er egoister fordi de ikke får det som de vil. 

Akkurat som en nabo av meg, som ble sur da jeg sa ifra etter at hen hadde skrudd på musikken på fult klokka fem om morgenen. Hen syntes virkelig jeg burde ta hensyn til hens ønske om å spille musikk akkurat da 😂 logikken sin det. 

Anonymkode: 2d048...4fd

Ja, det bærer preg av narsissisme disse svarene. "Du er egoist fordi du ikke lar meg ha det bedre enn deg". Lurer på hvordan disse menneske fungerer i hverdagen.

Anonymkode: bb888...b62

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, Kokoloko skrev:

Dette kan jo ikke stemme.. Ryanair har ikke seter som kan lenes bakover... 

Og mat har de vel heller ikke🤔

Anonymkode: 71733...816

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Kokoloko skrev:

Dette kan jo ikke stemme.. Ryanair har ikke seter som kan lenes bakover... 

Det er over ti år siden jeg fløy med de. De har ikke mat. Men jeg har med mat på fly. 

Anonymkode: 2d048...4fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er over ti år siden jeg fløy med de. De har ikke mat. Men jeg har med mat på fly. 

Anonymkode: 2d048...4fd

De hadde fortsatt ikke seter som kunne lenes bakover, så mat er vel ikke relevant ?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

16 minutter siden, Kokoloko skrev:

De hadde fortsatt ikke seter som kunne lenes bakover, så mat er vel ikke relevant ?

Mat er alltid relevant uansett ;) men jeg husker nok feil da. Fløy mye rart før. Iberia blant annet. Kan vært de. Eller Aeroflot. 

Anonymkode: 2d048...4fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.6.2018 den 21.01, AnonymBruker skrev:

Det er ikke bedre for oss under 160 heller som ikke ser over seteryggen! Å sitte med setet 10 cm fra ansiktet er kjempe ubehagelig!! Burde ikke vært lov med flyseter som kan legges bakover. Hvertfall ikke i små fly

Anonymkode: 781dc...94e

Du må legge ned din seterygg også. Så slipper du å ha setet forran deg så nært 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.6.2018 den 15.37, Kokoloko skrev:

De hadde fortsatt ikke seter som kunne lenes bakover, så mat er vel ikke relevant ?

Visst hadde de det. 

Anonymkode: c0616...2f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.6.2018 den 8.52, AnonymBruker skrev:

Og mat har de vel heller ikke🤔

Anonymkode: 71733...816

Jo, de har da mat. De kan bestilles, på lik måte som hos andre lavprisselskaper. Mulig de dropper matserveringa på veldig korte flyturer, da, hvis du ikke har fått mulighet til å kjøpe mat når du har flydd.

Anonymkode: 1c4a9...ca2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...