Gå til innhold

Tempe-tråden


bondekone

Anbefalte innlegg

22 timer siden, Kaiaermeg skrev:

Hehe! Ah, ok :) Ja, jeg tror jeg skal tempe i et par uker til, hvert fall til jeg er over IKM på søndag...

Tusen takk! ❤️ 28. februar enn så lenge, men har ikke vært på UL enda, så holder litt pusten. Ble oppdaget BO i uke 7/8 på tidlig ultralyd sist gang, så kjenner at jeg gruer meg litt. Men får bare prøve å tenke positivt :) Ja, det tror jeg så absolutt, og vi er så klare 😍

Det er en fin tid å ha termin på❤️ Håper du klarer senke skuldrene etter hvert. Legg vekk tempingen etter i morgen du👍🏻😀  Skjønner du er nervøs, men det er helt naturlig og det er nok de fleste av oss de første mnd❤️

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere som er gravide, har dere sett noe trifasisk kurve?

 

Her ble det tempfall i dag. Begynte å blø lett allerede på DPO 10 (mer enn hva jeg vanligvis spotter), men enda ikke skikkelig mens, men regner med den kommer i morgen (12 dpo). Jaja, påanigjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, bondekone skrev:

Dere som er gravide, har dere sett noe trifasisk kurve?

 

Her ble det tempfall i dag. Begynte å blø lett allerede på DPO 10 (mer enn hva jeg vanligvis spotter), men enda ikke skikkelig mens, men regner med den kommer i morgen (12 dpo). Jaja, påanigjen. 

Sånn var min kurve da jeg ble gravid sist. Hvor mye har tempen synket da?😕

AE9046BF-94A3-4885-9B82-621E2DA32442.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, frk.Sanna skrev:

Sånn var min kurve da jeg ble gravid sist. Hvor mye har tempen synket da?😕

AE9046BF-94A3-4885-9B82-621E2DA32442.png

Sunket ned til vanlig folikkelfasetemp. (ned 0,5 grad) så er nok ikke tvil om at mens er på vei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, bondekone skrev:

Dere som er gravide, har dere sett noe trifasisk kurve?

 

Her ble det tempfall i dag. Begynte å blø lett allerede på DPO 10 (mer enn hva jeg vanligvis spotter), men enda ikke skikkelig mens, men regner med den kommer i morgen (12 dpo). Jaja, påanigjen. 

Kjedelig med tempfall 😔

Har ikke sett noe til trifasisk (tror jeg). Sånn ser kurven ut.

 

5F31C8C8-D9E3-4225-A57E-3ADA40C20F5E.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, bondekone skrev:

Sunket ned til vanlig folikkelfasetemp. (ned 0,5 grad) så er nok ikke tvil om at mens er på vei. 

Så kjipt😕 Hvor lenge har dere prøvd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

56 minutter siden, frk.Sanna skrev:

Det er en fin tid å ha termin på❤️ Håper du klarer senke skuldrene etter hvert. Legg vekk tempingen etter i morgen du👍🏻😀  Skjønner du er nervøs, men det er helt naturlig og det er nok de fleste av oss de første mnd❤️

 

Skal gjøre det, lover! 😁 Veldig klar for å ikke tempe. Jeg kan ikke gjøre noe med det uansett, dersom det skulle gå galt igjen... Takk 💕

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, frk.Sanna skrev:

Så kjipt😕 Hvor lenge har dere prøvd?

Dette var den 7 PP, så for øvrig ikke veldig lenge. Og vi kan nok og legge inn mer innsats (men har til nå konsekvent unngått pliktsex, har gjort det noen få ganger, og det var bare veldig kjipt), så er egentlig ikke veldig utålmodig, enda. 

Nå irriterer det meg bare at syklusen NÅ etter så lang pilleslutt begynner å tulle. Spesielt med denne tidlige spottingen. Målte progesteronen denne syklusen (jeg lurte nemlig på om det kan være derfor jeg begynte så tidlig å spotte), men den var fin. Likevel begynte jeg å blø allerede to dager etter det. Og nå har det stoppet helt igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, bondekone skrev:

Dette var den 7 PP, så for øvrig ikke veldig lenge. Og vi kan nok og legge inn mer innsats (men har til nå konsekvent unngått pliktsex, har gjort det noen få ganger, og det var bare veldig kjipt), så er egentlig ikke veldig utålmodig, enda. 

Nå irriterer det meg bare at syklusen NÅ etter så lang pilleslutt begynner å tulle. Spesielt med denne tidlige spottingen. Målte progesteronen denne syklusen (jeg lurte nemlig på om det kan være derfor jeg begynte så tidlig å spotte), men den var fin. Likevel begynte jeg å blø allerede to dager etter det. Og nå har det stoppet helt igjen. 

Men så bra at dere har unngått pliktsex. Det føles nok uansett lenge når det eneste man ønsker er å bli gravid❤️ Jeg synst iallefall 8 pp føltes evig lenge da vi prøvde på minstemann, men jeg ble fort gravid de første gangene. Det kan jo være en festeblødning? Eventuelt kan det jo hende at man har en kjemisk graviditet oftere enn man tror? Har du tatt en test?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, frk.Sanna skrev:

Men så bra at dere har unngått pliktsex. Det føles nok uansett lenge når det eneste man ønsker er å bli gravid❤️ Jeg synst iallefall 8 pp føltes evig lenge da vi prøvde på minstemann, men jeg ble fort gravid de første gangene. Det kan jo være en festeblødning? Eventuelt kan det jo hende at man har en kjemisk graviditet oftere enn man tror? Har du tatt en test?

Det føles virkelig lenge ja! Har tatt test 9 dpo og i dag, så er nok ikke det. Litt mer menssmerter i dag, og pittelitt mer enn vanlig spotting, så regner med det er mens som kommer i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, bondekone skrev:

Det føles virkelig lenge ja! Har tatt test 9 dpo og i dag, så er nok ikke det. Litt mer menssmerter i dag, og pittelitt mer enn vanlig spotting, så regner med det er mens som kommer i dag. 

Hvilken dag pleier du få mensen på da? Uansett det er alltid et håp helt til mensen dukker opp🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, frk.Sanna skrev:

Hvilken dag pleier du få mensen på da? Uansett det er alltid et håp helt til mensen dukker opp🤞🏻

Dpo 12 - 13 :) Jada, men når temp går ned, så regner jeg ikke med det er noe mer. Og det er helt greit for så vidt, er bare så mye greiere når kroppen kan oppføre seg som den pleier. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte ikke dy meg og svidde av en test på dagen i går. Negativ seff. Jeg har testet positiv tidlig de andre gangene, men nå kan det jo faktisk hende at jeg ikke har hatt EL før på dag 19 denne syklusen🤷‍♀️☺️ Det er så spennende når man temper😬 

BE32A314-CC08-4476-BA7B-4E3E20953224.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 17.6.2018 den 15.45, bondekone skrev:

Dpo 12 - 13 :) Jada, men når temp går ned, så regner jeg ikke med det er noe mer. Og det er helt greit for så vidt, er bare så mye greiere når kroppen kan oppføre seg som den pleier. 

Hvordan gikk det med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, frk.Sanna skrev:

Hvordan gikk det med deg?

Mens kom på søndag, når jeg regnte med :) Så ny PP nå. Denne gangen er vi i ferie, så nå kan ikke turnus og kjipe arbeidstider skape trøbbel ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, bondekone skrev:

Mens kom på søndag, når jeg regnte med :) Så ny PP nå. Denne gangen er vi i ferie, så nå kan ikke turnus og kjipe arbeidstider skape trøbbel ;) 

Så kjedelig, men da får dere kose dere ekstra masse på ferie👍🏻😀 Vet alt om reisejobb som en sjelden gang passer med EL😜☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har helt gitt opp EL-tester og vurderer å begynne å tempe. Jeg har derfor noen spørsmål som jeg blir veldig glad om noen kan svare meg på 😊

Hvor får jeg kjøpt termometer med to desimaler?

Kan jeg begynne å tempe midt i en syklus? 

Hvilken app kan jeg bruke for å legge gradene inn i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tyah skrev:

Jeg har helt gitt opp EL-tester og vurderer å begynne å tempe. Jeg har derfor noen spørsmål som jeg blir veldig glad om noen kan svare meg på 😊

Hvor får jeg kjøpt termometer med to desimaler?

Kan jeg begynne å tempe midt i en syklus? 

Hvilken app kan jeg bruke for å legge gradene inn i?

Jeg kjøpte mitt på komplettapotek, av merket Make Sure. Fornøyd med det, men må holde det inne en liten stund for å måle av (jeg måler vaginalt pga nøyaktighet). Jeg logget temp både i Flo og i Fertility Friend. Fertility friend ser ut som det er designet i 1998, men det er veldig mye nyttig info der og jeg foretrakk egentlig oversikten over tempen der. Man får nemlig «crosshairs» som viser når EL var når tempen har steget tre dager på rad. Fertilit friend koster et par hundrelapper for vip medlemskap med litt mer funksjonalitet så jeg gikk for det, men må jo ikke ha det. 

Går helt fint å begynne midt i syklus. Du vil sannsynligvis se tydelig tempskille mellom før el og etter el uansett. Første mnd begynte jeg å tempe 5 dager før mens og det var egentlig fint å ha det å sammenligne med når første fulle syklus startet ☺️

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Tyah skrev:

Jeg har helt gitt opp EL-tester og vurderer å begynne å tempe. Jeg har derfor noen spørsmål som jeg blir veldig glad om noen kan svare meg på 😊

Hvor får jeg kjøpt termometer med to desimaler?

Kan jeg begynne å tempe midt i en syklus? 

Hvilken app kan jeg bruke for å legge gradene inn i?

Lykke til med temping, det er gull! :)

Jeg bestilte mitt termometer samtidig som jeg kjøpte abn. på natural cycles - veldig fornøyd med både app og termometer. https://www.naturalcycles.com/en 

Det går helt fint å begynne temping midt i syklus, men man ser kanskje ikke helt mønsteret før man har fått en helt syklus fra start til slutt. 

Jeg brukte natural cycles i ett år frem til abn. gikk ut, og deretter gikk jeg over til Flo. Synes den var helt grei, men likte natural cycles bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Tyah skrev:

Jeg har helt gitt opp EL-tester og vurderer å begynne å tempe. Jeg har derfor noen spørsmål som jeg blir veldig glad om noen kan svare meg på 😊

Hvor får jeg kjøpt termometer med to desimaler?

Kan jeg begynne å tempe midt i en syklus? 

Hvilken app kan jeg bruke for å legge gradene inn i?

Det viktigste er at termometeret har to desimaler. Jeg kjøpte dette: https://www.billige-tester.no/babyplan-digitalt-termometer-med-fleksibel-tupp-p-1155.html

Jeg logger det i "life". Har ikke testet noen andre apper, og denne beregner ingenting selv. Jeg må "finne ut av" eggløsningen selv. Men for min del har den vært helt grei. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...