Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 minutt siden, Nevian said:

Greit utfall basert på kvelden, men hvis jeg skal se tilbake på tidligere kvelder synes jeg kanskje det var Ellas tur selv om hun nailet joik.

Enig. Men det hadde jo vært umulig å få henne ut i kveld når hun gjorde det så bra. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ellas joik var jo tusen klasser over de andres. Synes det er helt riktig at Alex røk ut, blir spennende i semifinalen, det er tre veldig sterke deltakere som står igjen.

• Liker 6
Skrevet

Håper det blir sånn

1. Ole

2. Ulrikke 

3. Ella

• Liker 14
Skrevet

Det var kun én joik på den scena i går for å si det sånn, og den var fantastisk. Etter den prestasjonen fortjente Ella virkelig å gå videre. Johan A. Bær synes jeg gjør en dårlig jobb både som lærer og dommer, håper virkelig de finner en annen joikelærer til neste år som ikke bare roser alle skamløst selv om det ikke er joik. 

Neste uke tror jeg derimot hun ryker, Ole og Ulrikke er mye mer allsidige, Ella har kanskje aller mest særpreg. Tror Ella kommer til å slite med musikal, både Ulrikke og Ole kommer nok til å ha helt fantastiske prestasjoner. 

• Liker 4
Skrevet
7 minutter siden, halvehimmelen said:
Johan A. Bær synes jeg gjør en dårlig jobb både som lærer og dommer, håper virkelig de finner en annen joikelærer til neste år som ikke bare roser alle skamløst selv om det ikke er joik. 

Haha, min oppfatning av ham er stikk motsatt. Han bekrefter den stereotypiske same som ikke sier så mye og som er så nøytral og passiv som mulig i måten han snakker på. Han er fåmalt, stille og temmelig negativ til alle (bortsett fra, forståelig nok, Ella). 

Anonymkode: 08e3b...26d

• Liker 6
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha, min oppfatning av ham er stikk motsatt. Han bekrefter den stereotypiske same som ikke sier så mye og som er så nøytral og passiv som mulig i måten han snakker på. Han er fåmalt, stille og temmelig negativ til alle (bortsett fra, forståelig nok, Ella). 

Jeg synes han var for positiv med de andre, de hadde ikke gjort seg fortjent til det. Han kunne godt skrytt av at de var flinke til å synge, men joik var det ikke.

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde vært temmelig frustrert over å ha Bær som mentor, han sier jo bare "mer joik, du synger og ikke joiker" (parafrasert). Håper han  gir noen mer konkrete tips under øvingene, for på de klippene virker han jo utrolig fåmælt og ikke særlig flink til å lære fra seg.

Anonymkode: eaadc...44f

• Liker 4
Skrevet

Det var synd at Alexander røk, han har en fantastisk stemme. 

Jeg forstår at Ella gikk videre på grunn av joiken. Den var virkelig flott. Men hun har sunget surt i mange program og det er nok hennes tur å ryke. 

Ulrikke er virkelig en entertainer. Men Ole har truffet blink på hver eneste sjanger. Håper han vinner.

Skrevet
14 minutter siden, Ellii skrev:

Det var synd at Alexander røk, han har en fantastisk stemme. 

Jeg forstår at Ella gikk videre på grunn av joiken. Den var virkelig flott. Men hun har sunget surt i mange program og det er nok hennes tur å ryke. 

Ulrikke er virkelig en entertainer. Men Ole har truffet blink på hver eneste sjanger. Håper han vinner.

Alexander har en fantastisk stemme, men han var jo faktisk den med minst særpreg av dem alle sammen. Synes han manglet en identitet, hvis vi kan si det sånn. Samme går forsåvidt for Ulrikke, men hun lager i alle fall ordentlig show og Stjernekamp handler jo faktisk om mer enn vokal. 

Håper, og tror, at Ole vinner hele greia med Ulrikke på en andreplass. Ella er tøff og har litt attitude, men hun er ikke den flinkeste der. Selv om det hadde vært flott om en Finnmarking tok seieren, så må det være fortjent. Kan hende hun klarer seg til finalen på grunn av den massive støtten hun har nordpå. 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, halvehimmelen skrev:

Alexander har en fantastisk stemme, men han var jo faktisk den med minst særpreg av dem alle sammen. Synes han manglet en identitet, hvis vi kan si det sånn. Samme går forsåvidt for Ulrikke, men hun lager i alle fall ordentlig show og Stjernekamp handler jo faktisk om mer enn vokal. 

Håper, og tror, at Ole vinner hele greia med Ulrikke på en andreplass. Ella er tøff og har litt attitude, men hun er ikke den flinkeste der. Selv om det hadde vært flott om en Finnmarking tok seieren, så må det være fortjent. Kan hende hun klarer seg til finalen på grunn av den massive støtten hun har nordpå. 

Ja, kan være enig i det. 

Håper det samme. Blir spennende neste uke. Hvorfor skulle tidligere deltagere komme tilbake?

Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig. Syntes denne Bær virket som en særdeles introvert og lite sympatisk fyr.

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, NullHull skrev:

Enig. Syntes denne Bær virket som en særdeles introvert og lite sympatisk fyr.

Han trenger da vel ikke være sympatisk, han skulle lære dem å joike og gjorde en særdeles dårlig jobb med det. Allikevel skrøyt han av joikingen til de fleste selv om det var mer synging enn joik. Ella var den eneste som levde opp til sjangeren, mens de andre valgte kommersielle joiker som hadde lange, rene toner for å slippe billig unna. 

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, Ellii skrev:

Ja, kan være enig i det. 

Håper det samme. Blir spennende neste uke. Hvorfor skulle tidligere deltagere komme tilbake?

Sikkert kun for show. 

Blir spennende å se hvem Lisa havner i par med. Artig (men kanskje litt urettferdig) om hun havner med Onkel Ole, og veldig spennende dersom hun havner med Ulrikke og de kan lage skikkelig show. 

• Liker 1
Skrevet

Så utrolig kult å se Ella Marie joike. Det var helt fantastisk. Syntes joik er en av de beste sjangerene, for det er så urnorsk og tilbake til røttene på en måte, Også liker jeg opera og rap også :D Ella har sjarmert meg i senk og derfor håper jeg ho vinner, Ole er jo fantastisk flink da, men han er så polert at Ella blir mer spennende i mine øyne. Allerede en stor fan :)

Anonymkode: dd2f6...dc2

• Liker 3
Skrevet (endret)

Jeg vet ikke om jeg synes Ellas joik var mer joik enn de andre sine, men nå har ikke jeg peiling på joik (men jeg skjønner at noen likte Ellas joik veldig godt, og det må de bare få synes!). Synes ikke Ella har noen fin stemme, og jeg misliker den vibratoen hennes. Håper Ulrikke vinner jeg, fordi ho har jobba så hardt for hver gang. 

Synes det er veldig synd at både Heine, Aleksander og Chris er ute. Håpet egentlig på en av dem. 

Neste gang skal jeg se på bare fordi Adam Douglas skal ha en gjesteopptreden. 

Endret av letterbomb
  • Liker 2
Skrevet (endret)
4 timer siden, halvehimmelen skrev:

Det var kun én joik på den scena i går for å si det sånn, og den var fantastisk. Etter den prestasjonen fortjente Ella virkelig å gå videre. Johan A. Bær synes jeg gjør en dårlig jobb både som lærer og dommer, håper virkelig de finner en annen joikelærer til neste år som ikke bare roser alle skamløst selv om det ikke er joik. 

Neste uke tror jeg derimot hun ryker, Ole og Ulrikke er mye mer allsidige, Ella har kanskje aller mest særpreg. Tror Ella kommer til å slite med musikal, både Ulrikke og Ole kommer nok til å ha helt fantastiske prestasjoner. 

Regner med du er synsk siden du kan uttale deg om at Ella vil slite med musikal, mens de andre to vil levere fantastisk?

Og det en uke før opptreden. Du sitter ikke på "fasiten" for duetten også?

Endret av Oida
  • Liker 1
Skrevet

Enda en Børud som er litt for «flink», etter min mening. Det er ingen tvil om at mannen kan synge, men når alt kommer til alt så er det noe «flinkt» der som gjør at jeg ikke blir grepet. Akkurat som med Lisa i fjor, hvor alle dansetrinn er teknisk strøkne - men jeg kjenner mange gode dansere, og det som skiller en flink danser fra en suveren danser er at sistnevnte ikke bare er teknisk flink, men legger til noe mer fordi de virkelig føler musikken. For meg blir det å være «flink» som å være Sheldon Cooper - du skjønner alt som har regler og er i et system, men mangler mye på å forstå sjel og hva som er essensen i det menneskelige. Lisa og Ole er flinke, for øvrig er Ole suverent mange hakk over Lisa rent musikalsk, men i siste instans blir det for meg altfor polert, som ble nevnt her. Som om de har lært å forstå og følge regler, men aldri fått feile og finne sitt eget uttrykk. 

Leit at Arredondo røk, Heine skulle røket før. Ulrikke er overraskende allsidig og dyktig, så når konseptet er den ultimate entertainer må jeg si at det er hun (av de tre som er igjen) som innfrir mest. Det er likevel Ella jeg heier på, det er noe med integritet der som jeg liker, og jeg likte også Alexander selv om det var riktig avgjørelse at han måtte ut nå.

Anonymkode: d17b7...643

• Liker 9
Skrevet
4 timer siden, Oida skrev:

Regner med du er synsk siden du kan uttale deg om at Ella vil slite med musikal, mens de andre to vil levere fantastisk?

Og det en uke før opptreden. Du sitter ikke på "fasiten" for duetten også?

Du har gått helt glipp av at jeg skrev «tror», eller? Som er en særs subjektiv oppfatning. Har aldri påstått jeg har noe fasit, jeg kommer med min subjektive teori basert på de tidligere utfordringene de har fått.

• Liker 4
Skrevet
3 timer siden, halvehimmelen skrev:

Du har gått helt glipp av at jeg skrev «tror», eller? Som er en særs subjektiv oppfatning. Har aldri påstått jeg har noe fasit, jeg kommer med min subjektive teori basert på de tidligere utfordringene de har fått.

Fikk med meg ditt "tror", men reagerte på din bastante påstand om at Ella vil slite med musikal.

Skrevet
1 time siden, Oida skrev:

Fikk med meg ditt "tror", men reagerte på din bastante påstand om at Ella vil slite med musikal.

Ja, «tror Ella kommer til å slite med musikal» er veldig bastant og påståelig :ironi:

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...