Gå til innhold

Stjernekamp 2018


Jordbærogfløte

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Men er det bare lyden hos meg, eller synger Ella litt falsk nesten hver gang? Jenta har sjarm og utstråling, men er i ørene mine absolutt ikke den beste sangeren. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, must said:
 

Men er det bare lyden hos meg, eller synger Ella litt falsk nesten hver gang? Jenta har sjarm og utstråling, men er i ørene mine absolutt ikke den beste sangeren. 

Enig med deg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, must skrev:
 

Men er det bare lyden hos meg, eller synger Ella litt falsk nesten hver gang? Jenta har sjarm og utstråling, men er i ørene mine absolutt ikke den beste sangeren. 

Synes hun sang litt falskt i går og tenkte jeg var den eneste som mente det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Jeg har Ella Marie som favoritt, men skal man tenke realistisk så er det nok Ole som stikker av med hele greia. Børud-navnet, hjelper nok å ha halve kristen-Norge og vel så det i ryggen :P 

Anonymkode: 44f3b...76a

 

18 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Faren min stemte sikkert 50 ganger i kveld. Ella har nok hele det samiske folk i ryggen. 

Anonymkode: 1e8db...0ca

Men hvorfor stemmer folk på noen bare fordi de er fra samme landsdel, eller gruppe (kristen)? Jeg stemmer på den som er best, ikke den som har noe til felles med meg. Folk ass. 

Anonymkode: 7103f...47f

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, AnonymBruker said:
 

 

Men hvorfor stemmer folk på noen bare fordi de er fra samme landsdel, eller gruppe (kristen)? Jeg stemmer på den som er best, ikke den som har noe til felles med meg. Folk ass. 

Anonymkode: 7103f...47f

Jeg er helt enig selv, men... Jeg syns Ella er veldig flink, men hun er ikke best i denne konkurransen. Ulrikke har vært langt mer jevnt god. Ella trenger noen år til med erfaring. 

Pappa var helt lik med Agnete for noen år siden, siden hun også er samisk. Og hun var bedre, syns nå jeg. 

Men, sånn sett er jeg glad vi får se Ella i joik! :)

Anonymkode: 1e8db...0ca

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.10.2018 den 16.23, AnonymBruker skrev:
 

 

Men hvorfor stemmer folk på noen bare fordi de er fra samme landsdel, eller gruppe (kristen)? Jeg stemmer på den som er best, ikke den som har noe til felles med meg. Folk ass. 

Anonymkode: 7103f...47f

Lurer jeg og på. Jeg er så langt unna kristen som man kan komme, men heier på Ole likevel fordi jeg syns han er den beste. Håper på han og Ulrikke i finalen, men jeg liker både Alex og Ella også. Flinke alle sammen. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/7/2018 at 4:23 PM, AnonymBruker said:
 

 

Men hvorfor stemmer folk på noen bare fordi de er fra samme landsdel, eller gruppe (kristen)? Jeg stemmer på den som er best, ikke den som har noe til felles med meg. Folk ass. 

Anonymkode: 7103f...47f

 

On 10/7/2018 at 7:01 PM, AnonymBruker said:
 

Jeg er helt enig selv, men... Jeg syns Ella er veldig flink, men hun er ikke best i denne konkurransen. Ulrikke har vært langt mer jevnt god. Ella trenger noen år til med erfaring. 

Pappa var helt lik med Agnete for noen år siden, siden hun også er samisk. Og hun var bedre, syns nå jeg. 

Men, sånn sett er jeg glad vi får se Ella i joik! :)

Anonymkode: 1e8db...0ca

Ok jeg må komme med et litt mer nyansert svar etter jeg har tenkt meg om. Det er lett å le av slike som pappa, men jeg kan jo se hvordan han tenker. 

Han er over 70. Han har gått gjennom mye i sitt samiske liv, og sett en dramatisk endring i synet på samisk kultur. Fra å ha vokst opp med søsken som måtte på internat og ble nektet å snakke samisk, som ble mobbet for å være samiske. Til å få barn som han ikke turte snakke samisk med, for den gang trodde man det var et dårligere språk. Ha søsken som benekter at de er samiske. Så gjennom 80-tallet være med på en mer bevisstgjøring rundt det samiske, med artister som Mari Boine som i stor grad fikk bevisstgjøringen og kampen inn i musikken. Han har vært vitne til mye rundt sin egen identitet. Jeg tror rett og slett bare han er veldig, veldig stolt over at en samisk, ung artist i dag kan stå på en scene i Oslo på den måten, og det uten at hun trenger å kjempe for å være den hun er, eller rettferdiggjøre det. Hun bare er seg selv. For meg som "ung" er det en selvfølge, men han har vært vitne til den lange veien dit, og det gjør vel at han heier veldig ekstra. Og jeg tror en del tenker likt som han. 

For kristne grupper handler det nok mest om at Børud er kjent i miljøet, og det er jo lettere å like noen du allerede kjenner godt til. Og så ER han jo flink, da. Hadde han ikke vært det hadde han nok vært ute nå. Jeg har ikke en eneste kristen celle i kroppen, men jeg syns han har vært den som har vært mest jevnt god i denne konkurransen. Han treffer meg ikke helt i sjela da, så han får ikke min stemme, men det gjør ingen andre heller. Ingen av årets artister har vært helt "der" for min del. 

Anonymkode: 1e8db...0ca

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...