Gå til innhold

Stjernekamp 2018


Jordbærogfløte

Anbefalte innlegg

Allerede i august spådde jeg i denne tråden at Ole ville bli årets Adam - og det har jeg ment hele veien siden da. Jeg gledet meg sånn til at han vant så jeg kunne sitere meg selv og si "hva var det jeg sa!". Men hvem valgte å sette en stopper for det? Jo - bermen. Tusen hjertelig. Du er kongen Ole - ferdig snakka.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, bullehurk said:
 

Men at disse 3 er gått forbi folk som Heine, Alex og Marie er meg en stor gåte. Men det er vel som det blir hevdet her, det stemmes etter geografisk tilhørighet og sexappeal.

Den kommentaren var lavmål. Hva med å tro at folk stemmer etter sin egen smak og hva som treffer dem best? Alle trenger ikke å være enige med deg. Verken Heine eller MariA appellerer til meg, så det ville aldri falt meg inn å stemme på dem. Alex synes jeg er utrolig dyktig, kanskje den beste i årets sesong? Ella har likevel en egenart og unikhet som jeg digger (og jeg er ikke fra nord Norge). Jeg liker Ulrikke også, men ikke på grunn av hennes sexsppeal! 🙄

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Nevian skrev:
 

Allerede i august spådde jeg i denne tråden at Ole ville bli årets Adam - og det har jeg ment hele veien siden da. Jeg gledet meg sånn til at han vant så jeg kunne sitere meg selv og si "hva var det jeg sa!". Men hvem valgte å sette en stopper for det? Jo - bermen. Tusen hjertelig. Du er kongen Ole - ferdig snakka.

Kan ikke si meg enig at Ole er årets Adam. Adam var suveren i fra start til slutt. Ole har vært jevn og god, men noe spesielt god hver eneste gang har han ikke vært. Han har heller ikke den samme utstrålingen som Adam.

Anonymkode: e770c...fbf

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Oida skrev:
 

Det har ikke falt deg inn at Ole Børud er en mann på førti år som har stått på scenen siden han var et barn. Ella Marie er en ung kvinne på knapt tjue år som er i starten på en karriere og ikke har halvparten av erfaringen som Børud har. Kanskje ikke så rart hun blir litt nervøs og "rar" enkelte gangar da, eller?

Hva har dette med konkurransen å gjøre? Det er selvfølgelig forståelig at hun er nervøs, og at hun er ung, kudos til henne, og jeg synes hun har sin sjarm. Men denne konkurransen skal kåre den beste entertaineren over all, og det er ikke hun, mener jeg.

Når det eneste hun mestrer er joik, edm og kanskje duet, så er ikke det allround-entertainermateriale. Hun er absolutt dyktig innenfor sin sjanger, men der stopper det.

Forøvrig: Ulrikke er meget dyktig, og selv om jeg synes hun er litt spesiell, og ikke min "type" artist, fortjener hun finaleplassen mye mer enn Ella Marie. 

Endret av SPOCA
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av de tre som sto igjen i dag synes jeg absolutt Ulrikke er den teknisk flinkeste av dem, og hun som har taklet flest kategorier best. Jeg liker Ella godt men Ole er sterkere så synd han røk

Anonymkode: 44f3b...76a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk øynene opp for Ella Marie (og ISÁK) etter jeg så denne. Kan ikke samisk, men sangen treffer meg rett i hjertet. ❤️ Håper hun vinner.

Anonymkode: 7bcda...b96

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Burde vært Ole og Ulrikke til finalen. Ella har sunget små surt flere ganger, og skulle vært ute for lenge siden. Før alex og chris i alle fall..

Jeg vil tippe på at Ella synger joik neste uke, og Ulrikke musikal.. så gjenstår det å se hva slags annen sjanger de velger. Synes ulrikke har vært jevnt god i de fleste sjangere, men Ella er ikke like bred sjangermessig. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, bullehurk said:
 

Bor flere samer i Oslo enn i Finnmark.    

Tvilsomt. Du har sikkert gode kilder på slike bastante påstander? 

https://www.ifinnmark.no/oslo/karasjok/kautokeino/farre-samer-bor-i-oslo/s/5-81-563740

https://www.nrk.no/sapmi/det-er-flere-samer-i-tromso-enn-i-karasjok-1.13653304

 

Du trenger ikke se på hele Finnmark en gang, bare Kautokeino og karasjok til sammen har mest sannsynlig flere samer enn Oslo. Så drar du inn Alta, Tana, Porsanger - keep going. Hvorfor i all verden skulle noen tro at det bor flere i Oslo. 

En myte vi samer møter hele tiden, men som ingen har kilder på. Hvor får dere det fra?? Egne fordommer? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Snabeltann said:
 

Sant nok, men jeg synes hun har vært god i mange av sjangrene. Vise og edm og joik synes jeg hun var klart best. Men det som er fint er jo at alle har forskjellig smak, men flertallet liker altså Ulrikke og Ella, det viser jo stemmegivningen tydelig :) det er udiskutabelt, og at "alle" kristne stemmer på Ole, og alle samer stemmer på Ella...?!? Det er vel fritt opp til alle å stemme på de som de synes har vært best? 

Men edm er jo også tett knyttet til hva Ella gjør fra før, og joik er overhodet ikke fremmed mark for henne. Så da står vi igjen med vise? Hun var svak i begge rock-sjangere, country, opera, blues, musikal. 

Jeg er ikke imot at hun kom til finalen altså, hun har en unik egenart, og jeg tror finalen løfter seg fordi hun er med. For der kan hun være seg selv, og da er hun sykt god. 

Jeg tror hun sanker mange ekstrastemmer fordi hun er samisk, men det forklarer jo ikke alt. Ikke en hvilken som helst same hadde greid det samme. Jeg tror ikke Mari Boine hadde appellert like sterkt til alle! Eller han joikementoren fra forrige episode. :ler:Ella har noe som treffer veldig mange, både unge og gamle. 

Nå måtte jeg se joiken hennes igjen, og Mari Boine-tributen. Jeg får frysninger og tårer. Det kommer jeg aldri til å få av Ole eller Ulrikke. Hun er jo rå! Jeg bare syns ikke dette konseptet har kledd henne så veldig. Men glad hun har kommet så langt og at så mange har fått oppleve henne. 

Endret av Albbas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Oida skrev:
 

Joda, Ulrikke er ung men Ella Marie enda yngre. Ulrikke har en erfaring i bunnen som Ella Marie nå har begynt å opparbeide seg i Stjernekamp. Ulrikke har vært med i musikaler, hun har vært med i Grand Prix. Hun har heller ikke, etter min mening, vært god i alle sjangere. 

 

Ella har deltatt og vunnet Sami Grand Prix 😉 og Isák har spilt i flere store festivaler siden da.

16 timer siden, bullehurk skrev:
 

Bor flere samer i Oslo enn i Finnmark.    

Dette er jo ikke noen ondskapsfull myte akkurat, men den er likevel altså ikke helt riktig. Det bor veldig mange samer i Oslo, det er sant. Men vi mangler grunnlag for å si at det er Norges største sameby.

Det føres ikke statistikk over hvor mange samer som bor i Norge. Dessverre, mener noen. Så det er ikke mulig å si om det bor flest samer i Oslo, Tromsø, Alta eller andre steder.

Direktelenke til denne myten: http://samiskmyteknuser.no/#myte17

 

Anonymkode: 1da95...ebc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting skal sies om Ulrikke. Jeg har kjent til henne i mange år og hun har virkelig forandret seg på mange måter. Hun var jo med i idol, the voice osv og der var hun noen kg større (ikke tjukk!!) og holdt litt mer tilbake. Så slanket hun seg, fikk mye mer selvtillit, instagrammen ble fylt opp med mer lettkledde bilder og hun spilte en god del på kropp i feks melodi grand prix. Det samme syns jeg hun gjør nå i stjernekamp også.
Når det er sagt! så har den selvtilliten hun har fått gjort henne godt for nå gir hun virkelig jernet og viser hvor flott stemme hun faktisk har. Du ser at hun oser selvtillit:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/20/2018 at 10:32 PM, AnonymBruker said:
 

Kan ikke si meg enig at Ole er årets Adam. Adam var suveren i fra start til slutt. Ole har vært jevn og god, men noe spesielt god hver eneste gang har han ikke vært. Han har heller ikke den samme utstrålingen som Adam.

Anonymkode: e770c...fbf

Enig. Som nevnt før, Børuder lever på å være flinke, men det er forskjell på å være flink og ha det lille ekstra. Jeg heiet riktignok på Didrik fordi jeg synes han har bedre stemme enn Adam og samtidig faktisk er likandes og allsidig, men Adam var en fortjent vinner (om enn forutsigbar flinkis).

Jeg fikk ikke sett programmet i går kveld fordi vi var bortreist og unngikk derfor alle medier i dag, for jeg ville se opptredener uten bias. Ble litt mutt sist uke fordi jeg tenkte at det trauste norske folket ville heie Ole frem, så forutsigbart og døllt, akkurat som jeg sa at den tamme Sørum ville vinne det året han gjorde, han kan ikke måle seg med opptil flere av artistrene som var med det året... Da Ella gjorde musikal ble jeg redd mistanken ble litt bekreftet, det er så mange andre musikallåter hun kulle valgt som hun ville gjort bedre. Ole var den flinkisen han pleier å være, men grep meg ikke litt engang. Ulrikke blew me away, som en god overraskelse.

Så kommer duettene, og Ella og Silya står for ett av de suverent beste tv-øyeblikkene jeg har sett. Det var match fra dag en og et helt unikt samspill - gåsehud fra start til slutt med Robyns såre låt!  Deretter kommer bare en klisje av Ole som velger niesen og niesen får eksponere seg igjen, og så tenkte jeg, ah, endelig et svakt øyeblikk, kanskje det er håp! Lisa er fortsatt en teknisk flink artist som mangler sjel, og onkelen hadde det gøt men fikk liksom ikke vist noe mer enn han har vist før. Reddet familieselskapene men gjorde ikke han noe godt.

Til slutt Ulrikke, og jeg tvilte sterkt først, men det ble veldig veldig kult, og veldig riktig ut fra artister og sjanger! Jeg bare visste Ulrikke ville naile finaleplassen, men tenkte at det tamme norske folk ville velge Ole og Ulrikke. Jeg tok literally et hopp fra sofaen da det faktisk blir jentefinale mellom to vanvittig ulike artister, det blir veldig spennende! Jeg tror Ulrikke kommer til å vinne fordi hun har den Ola Nordmann Momarken-appellen i tillegg til å være en allsidig artist, og det kommer til å være vel fortjent - men jeg håper litt på Ella :)

Den ultimate entertainer skal selvsagt være allsidig, og det har flere av årets deltakere vært - faktisk en veldig, veldig sterk sesong. Vil tro Heine regnet med å ta hjem prisen. Alex har vært god, Chris var god, Samatha var god og burde vært med lenger. Nå heier jeg på Ella, men det kommer nok til å bli Ulrikke. Uansett, vi ser at vinnere av realityserier sjelden blir superstjerner, de bare forsvinner, men som personligheter i lille Norge så får de sikkert litt drahjelp.

Nå gleder jeg meg til finalen, fordi jeg tror vi får igjen de beste øyeblikkene og gjerne noen overraskelser. Der håper jeg at en litt større frihet vil gi Ella et fortrinn, fordi der hvor Ulrikke er dreven copycat og fortolker, har Ella eget særpreg som artist og individ.

Anonymkode: d17b7...643

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.10.2018 den 21.25, AnonymBruker skrev:
 

Håper Ella ryker ut, hun har sunget falskt hver eneste uke. Syns de andre har mye sterkere vokaler og er generelt flinkere. 

Anonymkode: de9d8...51f

Hun synger ikke falskt. Tror du hun hadde kommet så langt hvis hun hadde sunget falskt? Nei, det er nok du som er tonedøv. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 20.10.2018 den 22.29, Nevian skrev:
 

Allerede i august spådde jeg i denne tråden at Ole ville bli årets Adam - og det har jeg ment hele veien siden da. Jeg gledet meg sånn til at han vant så jeg kunne sitere meg selv og si "hva var det jeg sa!". Men hvem valgte å sette en stopper for det? Jo - bermen. Tusen hjertelig. Du er kongen Ole - ferdig snakka.

For meg virket det som om Ole selv spådde at han kom til å vinne, og at han skulle bli årets Adam. Han har god stemme, ja - men ikke like god og allsidig som Adam, og i år har det egentlig vært en nedtur for meg å følge med på Stjernekamp, nettopp fordi Adam gjorde det så bra fra gang til gang i fjor. Ole har ikke vært like stødig, så jeg synes det var helt greit at Ole røk ut.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, OPIgirl skrev:
 

Hun synger ikke falskt. Tror du hun hadde kommet så langt hvis hun hadde sunget falskt? Nei, det er nok du som er tonedøv. 

Jo, hun har sunget falskt opptil flere ganger. Man er tonedøv dersom man ikke hører det

Anonymkode: e16ab...5c4

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Jo, hun har sunget falskt opptil flere ganger. Man er tonedøv dersom man ikke hører det

Anonymkode: e16ab...5c4

Jepp, til og med dommerne har kommentert det flere ganger. "Du synger surt her og der, men det er ikke så farlig". Utrolig at Ella gikk til finalen framfor flere av de andre, men men.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

At Ole røyk ut er juks og kampfiksing! Faen altså! Ole er den beste. Ole og Alex. Liker Ella og Ulrikke og, men de burde røket før gutta boys. 

Anonymkode: a7cd1...5dc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er en skam at Ole gikk ut nå og ikke vant! Og at Ella har kommi så langt er meg en gåte.. En ting er at jeg ikke liker måten hu synger på (liker ikke den vibratoren hu lager på slutten av hver setning, høres ut som ei geit), men hu er jo så KJEDELIG på scena! Hu gjør lite/ingenting ut av seg. Står bare og luter i ryggen og huker i knea. Nei, for meg er hu slettes ingen entertainer.. 

Endret av Lundii
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne intervjueren er Chris sin dobbelgjenger! De jo helt like! Haha, trodde først det var Chris  😂😂😄

Anonymkode: 24931...72f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle dere som syns det er en skam at Ole gikk ut, stemte dere på han? Hvor mange ganger i så fall? 

Ja, jeg har brukt mange kroner på Ella hver lørdag. Det har de fleste jeg kjenner gjort også. 

Anonymkode: d3d00...724

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...