Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

😭👏 ❤️

Anonymkode: ecd3f...e0b

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

SÅ FORTJENT!!!

Anonymkode: 0a231...59f

• Liker 8
Skrevet

Hurra! Vel fortjent! :hoppendeglad: Ulrikke er også superflink, men Ella var best idag. 💜

• Liker 4
Skrevet

Hva er det som gjør at NRK mener Kåre Magnus Berg er den absolutt beste til programlederjobben? 

Anonymkode: b8bb8...396

• Liker 1
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bra naive de som tror Ella har vunnet.

Anonymkode: 7e236...b50

Du tok feil gitt :) 

Anonymkode: 7bcda...b96

• Liker 15
Skrevet

Den beste vant! Hurra ❤️ Kun en som har truffet meg i hjertet i årets Stjernekamp, og det er Ella. 

• Liker 11
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det som gjør at NRK mener Kåre Magnus Berg er den absolutt beste til programlederjobben? 

Anonymkode: b8bb8...396

Han ER jo Stjernekamp. Hvem andre kunne du sett for deg?

Anonymkode: d40fe...434

• Liker 11
Skrevet (endret)

Har heiet på Ella hele tiden i denne tråden, og heier enda mer i kveld. Ulrikke er dyktig, ingen tvil om det, den første låten framfører hun perfekt. Men så blir hun en middelmådig Grand Prix-sanger i de to neste. Ella har særpreg, innlevelse, hun føles så mye mer ekte og unik. Velfortjent seier! 

Endret av Hedy Lamarr
  • Liker 8
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han ER jo Stjernekamp. Hvem andre kunne du sett for deg?

Anonymkode: d40fe...434

Kanskje en/ei som ikke gaper og skriker som en 18-åring. Er jo snart NRK sitt svar på Jan-Fredrik Karlsen jo.

Skrevet

Trodde jeg kom til å mene at Ulrikke fortjente å vinne i kveld, for jeg synes faktisk hun har vært den beste entertaineren av de to. Men i dag viste hun seg ikke på sitt beste, Ella var helt suveren og alle sangene fikk meg til å føle noe. Etter finalen var det ingen tvil om at Ella var best! Vel fortjent. Ulrikke er en entertainer og lager mer show enn Ella, men er mainstream og forsvinner i mengden. Ella har særpreg og er autentisk, ikke minst viser hun stolt frem sin etnisitet. Hun traff også mye bedre i dag på låtene. Hurta for Ella!

• Liker 8
Skrevet

Tenkte før de  begynte at dette kom Ulrikke til å ta, men som flere over her sier: Hun gjorde en bra første sang, også ble det midt på treet på de to andre. Ella holdt høy kvalitet gjennom hele kvelden. Og når hun går på de dype tonene i joiken er det gåsehud!

• Liker 5
Skrevet

Utrolig gjennomført av Ella! Alle tre sangene satt som et skudd! Ulrikke var god på Alan walker sangen, men ellers var hun En skygge. Teknisk mye vanskeligere låter Ella valgte også. Veldig,veldig bra! Den beste vant i dag! 

• Liker 4
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Bra naive de som tror Ella har vunnet.

Anonymkode: 7e236...b50

Uffda... naiv, se :ler: 

6 minutter siden, Snabeltann said:

Utrolig gjennomført av Ella! Alle tre sangene satt som et skudd! Ulrikke var god på Alan walker sangen, men ellers var hun En skygge. Teknisk mye vanskeligere låter Ella valgte også. Veldig,veldig bra! Den beste vant i dag! 

Alan Walker? Du mener David Guetta, som i den første sangen?

Har heiet på Ella fra første sekund, men har har hatt null tro på at pottit-Ola skulle stemme henne til finale og seier - vi snakker jo om et publikum som har valgt Sørum, Nora og Rita fremfor deres suverene konkurrenter. (For ikke å snakke om de flausene vi pleier å sende til Eurovision...) Jeg er gledelig overrasket over at talent vant over kommersialitet, og håper at vi får samme standard fremover på deltakere. Årets sesong var i særklasse.

Det sagt, Ulrikke er vanvittig dyktig og allsidig! Henne får vi se i mye forskjellig fremover, er jeg sikker på :) og kan vi håpe på en Børud-fri sesong neste høst? :ler: 

Herlig å se unge artister som kompromissløst bærer identitet og kultur videre, det er så utrolig viktig, for både den samiske kulturen og oss ignorante gjennomsnittsnordmenn :) 

Anonymkode: d17b7...643

• Liker 5
Skrevet

Av en eller annen grunn har jeg en fordom som tilsier at folk fra Nord-Norge er mye mer tlibøyelige til å ukritisk stemme på sine egne, mens folk fra andre deler av landet ikke har denne holdningen om folk fra sitt område.

Anonymkode: aed66...341

• Liker 7
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Av en eller annen grunn har jeg en fordom som tilsier at folk fra Nord-Norge er mye mer tlibøyelige til å ukritisk stemme på sine egne, mens folk fra andre deler av landet ikke har denne holdningen om folk fra sitt område.

Anonymkode: aed66...341

Med andre ord kan en nordlending aldri få en fortjent seier i dine øyne, fordi du alltid vil skylde på patrioisme? 

Hvorfor vant ikke Agnete da hun var med da? Hvorfor vant ikke Jørn Hoel? 

Det er fordomsfullt ja, og noe du bør jobbe med. Det var ren utklassing i går, ikke fordi Ulrikke var dårlig, men fordi Ella virkelig var i sitt ess med alle låtvalg,uansett hvor hun kommer fra. Jeg tror heldigvis det er flere enn bare samene som greier å se hvilken fantastisk prestasjon hun gjorde i Adjagaslåta i går. 

Skrevet

Satt med ryggen til TV i går kveld på grunn av middagsselskap, og den eneste jeg hørte i løpet av går kveld var Ella. Ulrikke er teknisk flink, men stemmen hennes er så generisk og «13 på dusinet» og kjedelig at den forsvinner helt. Ella synger ikke perfekt, men hun skiller seg ut, og det er en mye viktigere egenskap å ha enn å synge perfekt.

At hun vant var helt riktig, jeg synes ikke Ulrikke burde vært i finalen engang. Hadde vært mer interssant å sett Ole der.

Anonymkode: 1977b...322

• Liker 4
Skrevet (endret)

Synes det er flott at alt av kulturer får utrykke seg. Utvide mangfoldet. 

Men samtidig, gud hvor kjedelig det er å høre på joiking. Akkurat som jodling, bare at jodling er teknisk vanskeligere. 

Endret av herremann
  • Liker 2
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Uffda... naiv, se :ler: 

Alan Walker? Du mener David Guetta, som i den første sangen?

Har heiet på Ella fra første sekund, men har har hatt null tro på at pottit-Ola skulle stemme henne til finale og seier - vi snakker jo om et publikum som har valgt Sørum, Nora og Rita fremfor deres suverene konkurrenter. (For ikke å snakke om de flausene vi pleier å sende til Eurovision...) Jeg er gledelig overrasket over at talent vant over kommersialitet, og håper at vi får samme standard fremover på deltakere. Årets sesong var i særklasse.

Det sagt, Ulrikke er vanvittig dyktig og allsidig! Henne får vi se i mye forskjellig fremover, er jeg sikker på :) og kan vi håpe på en Børud-fri sesong neste høst? :ler: 

Herlig å se unge artister som kompromissløst bærer identitet og kultur videre, det er så utrolig viktig, for både den samiske kulturen og oss ignorante gjennomsnittsnordmenn :) 

Anonymkode: d17b7...643

Haha! Ja! David Guetta! Sorry, var på "Ella-fest" i går, så meldinga var skrevet litt på en snurr! 😄 😅 

• Liker 1
Skrevet
11 timer siden, bullehurk skrev:

Kanskje en/ei som ikke gaper og skriker som en 18-åring. Er jo snart NRK sitt svar på Jan-Fredrik Karlsen jo.

Da har ikke du hørt Kan-Fredrik Karlsen. For makan til irriterende munndiare skal man lete lenge etter. Kåre Magnus Berg er taus i forhold. 

• Liker 1
Skrevet
53 minutter siden, herremann skrev:

Synes det er flott at alt av kulturer får utrykke seg. Utvide mangfoldet. 

Men samtidig, gud hvor kjedelig det er å høre på joiking. Akkurat som jodling, bare at jodling er teknisk vanskeligere. 

Da regner jeg med at du er ekspert på både joik og jodling?

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...