Gjest lmari Skrevet 18. april 2005 #261 Del Skrevet 18. april 2005 Legger inn dette innlegget her også, jeg: Vi har noen nære venner av oss som skal gifte seg midt i juli. De skal ha dobbeltbryllup med bruden søster, og de to parene er hverandres forlovere. Vi har fisket litt, men de skal ikke arrangere utdrikningslag for hverandre, tror de synes det blir litt "rart" å arrangere for hverandre. Dessuten har de ikke veldig stor vennekrets og skal heller ikke ha veldig stort bryllup, så jeg tror ikke de tenker at det er aktuelt med utdrikningslag. Men så synes jo vi at det er litt synd at de ikke får et utdrikningslag!!! Ikke det at vi vil drite dem ut eller noe, men det hadde jo vært morsomt å overraske dem med en fest litt utenom det vanlige. Eller synes dere det er dumt at vi tar grep? Bør vi bare holde oss langt unna? La inn dette innlegget på bryllup, er litt usikker på om vi skal ta grep eller ikke.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 18. april 2005 #262 Del Skrevet 18. april 2005 Hvis du har vært ute av Norge mindre enn 24 timer, kan du, én gang i løpet av 24 timer, ta med varer til en samlet verdi på inntil NOK 3000 toll- og avgiftsfritt. Du kan ikke ta med deg alkohol eller tobakksvarer, med mindre du kan dokumentere at varene er kjøpt avgiftsbelagt (ikke tax-free) i et EØS-land. Vi ble litt uenige i familien i helgen, jeg har alltid blitt fortalt at man ikke kan ha med noe som helst inn i landet uten at man har vært ute av landet i minst 24 timer. Men her står det jo vitterlig at man har lov til å ha med kvoten hvis det er kjøpt på Systembolaget, feks!!! .. det var en god nyhet, jeg har helt angst for tollere..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 19. april 2005 #263 Del Skrevet 19. april 2005 Huff, det er skummelt å sitte sånn på natta og sørfe, det er så altfor lett å bare klikke på nettbutikkene og svooosj så har man bestilt ting.... Jaja, jeg klarer heldigvis å holde meg unna strawberrynet og de sidene som gjør at pengene virkelig får bein å gå på! Har bestilt meg tre bøker fra mao.no i steden. Jeg har en laaang ønskeliste med bøker som jeg har lyst til å lese, og så passer jeg på å oppdatere den innimellom, og bestille noen av bøkene. Så nå ble det: Smith, Alexander McCall: Damenes detektivbyrå nr. 1 (99,-) Verne, Jules: Jorden rundt på 80 dager (99,-) I tillegg forhåndsbestilte jeg den nyeste Harry Potter-boken (på engelsk), den kommer 16. juli. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 19. april 2005 #264 Del Skrevet 19. april 2005 Tirsdag kveld og på jobb igjen. Men like blid!! Gikk greit i går, håper det skal gå like greit i kveld. Det virker bra så langt i hvert fall. Sov lenge i dag, så på Fagerstrand og Kandidaten fra i går. Blir helt oppgitt over MayBritt og Reidar, jeg håper virkelig ikke at de går bort og vinner. I Kandidaten har jeg derimot heiet på Jeanette hele veien, så der er jeg fornøyd med finalistene! Strikket ferdig et sjal, mangler bare sånn plastpaljetter, og ryddet litt småtteri i leiligheten. Sambo skulle egentlig på fotballtrening, men den var blitt avlyst, så vi har hatt ettermiddagen sammen. Deilig å ha noen timer før jobben i det minste. Grubler veldig på litt forskjellige ting om dagen: * Skal vi ta litt grep og arrangere et slags "utdrikningslag" for H&C? (må i så fall bli for begge to samtidig, er inne i en grubleperiode på hvem/hvor/når/hvordan) * Hva skal vi kjøpe i bryllupsgave til H&C? (de har absolutt alt, også av flott servise og bestikk. Vi har drodlet litt på billetter til en tur sammen med oss, men det blir fort veldig dyrt. Vi må bli enige om hvor mye vi skal legge i gaven først, tror jeg) * Svigers har 30-årsbryllupsdag i august, skal vi gjøre litt ekstra stas på dem? (jeg ser for meg å arrangere en slags "ut-i-det-blå"-tur hvor vi drar alle seks, ender opp på et hotell og vi spanderer turen på dem. Hadde vært koselig, men koster jo litt ekstra. I så fall hvor/når?) *gruble gruble* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 19. april 2005 #265 Del Skrevet 19. april 2005 Jeg har ENDELIG klart å rote meg til å få skrevet ut listen over fastleger med ledig kapasitet i Oslo, og skjemaet for bytte av fastlege. Har nemlig fastlege der jeg er fra, og det er litt tungvint å måtte dra dit hvis man blir syk. Jeg er heldigvis veldig lite syk, det er vel derfor jeg har vært så treig med å få gjort dette også. Tror jeg skal være så smart at jeg søker om å få en kvinnelig fastlege, så kan hun også gjøre GU når det trengs. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 19. april 2005 #266 Del Skrevet 19. april 2005 Har sørfet litt, funnet en god pris på hotell i Gøteborg i august, faktisk mye billigere der enn i Norge. Så det er i hvert fall et alternativ til den lille turen med svigers. Tror de hadde likt godt om vi reiste alle seks på familietur. Må diskutere det litt med sambo og med svigerinne+kjæreste også, dessuten er det jo leeenge til august! ... jeg begynte visst med det grublespørsmålet som det hastet minst med, jeg. Vanskelig å gruble på den derre utdrikningslags-greia alene. Må drodle litt mer med sambo, tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 19. april 2005 #267 Del Skrevet 19. april 2005 Heisann! Kjekt med besøk i lykkeboden min. Når det gjelder spekulasjonene dine, så må jeg jo bare legge igjen noen kommentarer når jeg først er her (eller stikke nesa si opp ting man ikke har noe med, som det også kan kalles.... ) Utdrikningslag: Jeg er fast bestemt på at jeg ikke vil ha noe utdrikningslag i forbindelse med mitt bryllup. Samboer er heller ikke noe særlig interessert i og ha. Men dersom noen skulle kommet på og arrangere en liten koselig felles vennefest for eksempel, hadde det bare vært koselig. Ikke noe jeg måtte ha hatt, men det hadde vært et tusen ganger bedre alternativ enn konseptet utdrikningslag.... :-) Gave: Vi hører også med til gruppen "har absolutt alt vi trenger", men det er jo bestandig ett eller annet man oppdager og har lyst på likevel. Kanskje dere kan fiske litt? Kan jo være de har noe på ønskelisten sin. Bryllupsdag: Ut-i-det-blå tur høres kjempekoselig ut, hvis man har svigers som liker slikt. Jeg tror det kan bli veldig bra. Jeg hadde i alle fall likt og fått en slik tur av mine barn og svigerbarn når den tid kommer. Ellers så er jeg kjempemisunnelig på alle som er flinke til å strikke, så når jeg ser hvor flink og effektiv du er, tror jeg at jeg må felle noen Reidar-tårer og trekke meg stille og rolig tilbake igjen. Mulig legge igjen et spionkamera i boka di slik at jeg kan lære litt...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 20. april 2005 #268 Del Skrevet 20. april 2005 Jammen meg går denne kvelden mot slutten også. Utrolig. Bare noen timer igjen i morra nå, så kan jeg si at jeg er halvveis i denne uka også. Det får'n si! ... gått greit i kveld, jeg fikk stoppet en gedigen blunder fra en av de andre også, så da kan jeg gå hjem med hevet hode! Dere som har lest hos meg en stund vet jo at jeg har vært litt sånn opp og ned med jobben min - en periode har jeg det veldig bra, så går det litt ned igjen og så går det bedre igjen. (er det kanskje sånn for alle? Nå er jeg inne i en av de virkelige gode periodene. Synes jeg har teken på jobben, jeg føler meg effektiv og dyktig, får en del gode tilbakemeldinger (det er avgjørende for meg), og faktisk, og dette trodde jeg aldri at jeg skulle si, men jeg trives helt ok med kvelds- og nattejobbing. Det er ikke noe jeg kommer til å ville gjøre resten av livet, men det er litt deilig å kjenne at selv om jeg var så negativ til kveldsjobbing, så fungerer det faktisk likevel. Jeg har det rett og slett veldig bra med jobben akkurat nå!! ... for all del: jeg har det veldig bra med alle andre ting i livet mitt også, men det er nå en gang jobben jeg har klaget litt på innimellom. Herlig at du stikker nesa di borte, @lfa! Sånne jenter liker jeg! Tror nok jeg følger rådet ditt og drar i gang litt utdrikningslag/vennefest for brudeparet. De har ikke så mange venner, og søsteren og partneren har heller ikke noen stor venneflokk. Men noe slags opplegg skal vi da fillern meg få til! Til uka kan jeg drodle litt mer med sambo om det, han har sikkert noen ideer når han får tenkt seg litt om. Først og fremst må vi bli enige om vi skal ha det her i byen eller der de bor (vårt hjemsted). Og hva slags opplegg det skal være. Tror ikke de har laget noe ønskeliste, egentlig. De skal som sagt ha et lite bryllup (under 40 gjester i et dobbeltbryllup er jo ikke akkurat mye..), så tror de tenker at de ikke vil lage noen ønskeliste. Men vi kommer nok på noe - sambo er veldig gira på å kjøpe en billig tur som vi kan dra på sammen, men det står litt på hvor mye penger vi skal legge i gaven. De er jo noen av våre nærmeste venner, så synes vi skal bruke litt penger på dem. Og så må jeg diskutere med svigerinne+kjæreste i forhold til svigers' bryllupsdag i august. En weekendtur til Gøteborg fra lørdag til søndag hadde vært stas, må bli en skikkelig overraskelse, tror jeg! Ingen Reidar-tårer, please, @lfa. Han er ikke helt god!! Men strikking er faktisk ganske lett - jeg kan egentlig bare å legge opp, strikke rett og felle av, og jeg kan lage ganske mye forskjellig med det! Har chattet lenge med en kompis i kveld, han har kjempestore planer om å investere og sette i gang et stort prosjekt som innebærer bytte av jobb/mye jobbing/mye ansvar. Spennende greier, men jeg må innrømme at jeg er glad det ikke er meg... Skummelt, synes jeg! Men veldig spennende at det skjer så store ting! ... og så har jeg gjort noe som mailboksen min har lengtet etter lenge: skrevet ut og deretter slettet masse mailer. Vet ikke helt hvor jeg skal oppbevare dem, tipper det blir en ringperm eller noe etterhvert. Synes det er morsomt å bevare mailer også, det blir jo som brev. Pjhu, dette ble et kjempelangt innlegg så sent på natten. Men sånn er det - når jeg er trøtt og sliten så lar jeg bare fingrene fly over tastaturet og dermed kommer det ut endel mer enn ellers. Og det skal jammen egentlig noe til! Natta nå!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 20. april 2005 #269 Del Skrevet 20. april 2005 .. og nå har jeg skrevet ut kommuneplanen i hjemkommunen min - de planlegger et boligfelt NØYAKTIG der vi har lyst til å bo..... Det er laaaaangt fram dit, planen gjelder fram til 2015, men likevel. Spennende at det skjer noe! .. vi har alltid sagt at det er drømmeområdet vårt hvis vi skulle bygge. Har aldri trodd at det skulle legges ut tomter der. Blir sikkert dyrt, men spennende likevel.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 20. april 2005 #270 Del Skrevet 20. april 2005 Nye vaktlister fra neste uke og fram til sommeren kom i dag - jeg er satt opp på masse dagjobbing og nesten ikke noe kveld!! Det betyr fri hver eneste kveld, fri i helger og masse god tid til å være sammen med venner og sambo i deilige vårkvelder!! ... det kommer til å bli en HERLIG vår og sommer, tydeligvis!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 20. april 2005 #271 Del Skrevet 20. april 2005 Fremdeles veldig høyt oppe etter å ha sett vaktlistene fram til slutten av juni - det kommer til å bli en fantastisk deilig vår og sommer, tror jeg. ... selv om jeg sikkert kommer til å savne friukene mine... Skal ha fri hele neste uke, og så en uke i slutten av mai, eller er det kun dagjobbing. Men i valget mellom fri hver kveld, fri i helgen og god tid med sambo eller fri annenhver uke, så er jeg ikke i tvil om hva jeg velger, nei... Ble litt gira på på reise bort en tur i slutten av mai, da. Sambo kommer ikke til å reise på tur med han engelske kompisen, han hadde egentlig ikke så veldig lyst, tror jeg. Men han var ganske positiv til en tur bare for oss to - det er i så fall den siste sjansen vi har før i september eller noe. Men da tror jeg han gjerne vil ha det billigst mulig, han fikk baksmell på skatten og er vel ikke veldig lysten på å bruke 10.000 kroner på en ukes tur, tror jeg. .. har selvfølgelig sjekket flypriser, da.... London 872,- (Fra Torp) Warszawa 1584,- København 1588,- Amsterdam 2084,- London 2092,- (fra Gardermoen) Stockholm 2270,- Paris 2528,- Dubrovnik 2748,- Venezia 2772,- Budapest 3346,- Helsinki 3624,- Roma 4000,- Dublin 4166,- Egentlig er det vel Dublin vi har aller mest lyst på, men det blir veldig dyrt for en tur bare fra mandag til fredag, synes jeg. London og København har vi begge vært før, men likevel aktuelt. Stockholm tror jeg kanskje ikke vi gidder, vi har vært der flere ganger og for ikke så lenge siden. Amsterdam frister veldig, jeg var der i tre dager på interrail, men så ingenting av byen. Warszawa hadde også vært spennende, men tviler på at sambo har lyst. ... hvis jeg fikk velge helt uten å tenke på pris, hadde det blitt Roma eller Venezia, tror jeg.... Jaja, nå har jeg tatt utskrift av alle prisene, så får vi se og diskutere litt. Hadde vært herlig med en liten skjærstetur, i hvert fall! En venninne ringte akkurat og var helt ute av seg, hun sliter med en printer på skolen, og skal levere en stor oppgave i morra. Jeg sa at jeg selvfølgelig kunne skrive ut for henne her på jobben, så da kommer hun nok innom i løpet av kvelden/natta, tenker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 21. april 2005 #272 Del Skrevet 21. april 2005 De prisene var forresten for oss begge to, så det er egentlig ikke så ille! 1500,- for to flybilletter, liksom! Har sjekket RyanAir via London til Dublin også - det kommer på 2000 kroner for to personer, men krever jo at vi stoler fullt og helt på RyanAir i forhold til bagasje osv. Vet ikke helt om jeg tør det... Vi har flydd 10-12 ganger med RyanAir og har aldri (bank i bordet) opplevd noe krøll med dem, men man vet jo aldri... Snart ferdig med enda en arbeidsdag, jeg merker at jeg begynner å bli sliten og lei. Det er lange vakter og mye stress, og uka blir laang når den begynner på søndag. I helgen reiser sambo bort med jobben, han drar fredag ettermiddag og kommer igjen søndag kveld. Jeg har turnusfri på lørdag, men jobber fredag og søndag. Har hørt med litt forskjellige venninner om å finne på noe på lørdag, men ingen som kan. Lurer på om jeg ikke bare skal slappe av for meg selv hjemme, jeg? Vaske litt klær og rydde på formiddagen, lage meg goood middag (kyllinggryte med fløte og bacon, tror jeg) og kanskje kjøpe spoon cake på Deli De Luca? Se en film, strikke litt og bare slappe av og la hjernen hvile. Tror det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 21. april 2005 #273 Del Skrevet 21. april 2005 Nå har jeg for første gang prøvd ut den nye massasjestolen som bedriften har investert i - den kjører et 15 minutters program på rygg og nakke som var helt utrolig deilig!!! Det er er ganske hardt program, ikke noe kose-massasje altså. Stolen er visstnok dyr også - men fyyy så deilig det var!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chica Skrevet 21. april 2005 #274 Del Skrevet 21. april 2005 Godt å høre at du er fornøyd med vaktlistene dine framover. Det er bare storbyferie som er aktuelt for dere? Sambo tør ikke bli med på det han, er redd det blir for mye shopping... Han er dessuten kjempeglad i å kjøre bil og dra på biltur. Så i år skal vi prøve en skikkelig kombinasjon av dette. Blir spennende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjorven Skrevet 21. april 2005 #275 Del Skrevet 21. april 2005 Ser at du drømmer om tur gitt. Skjønner deg godt, det er deilig med turer. Kanskje jeg kan friste med Roma? Vi reiser ne,lig dit på søndag, og blir borte til fredag. Gleder meg utrolig mye, spesielt siden det har vært drømmen min å komme dit siden jeg var 8-9 år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. april 2005 #276 Del Skrevet 21. april 2005 Ville bare si tittei! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 21. april 2005 #277 Del Skrevet 21. april 2005 Torsdag - og denne uka føles jo kjempelaaang, siden den begynte allerede på søndag. I følge min hjerne er det minst lørdag i dag... Tja, biltur er jo koselig det også, Chica! Men akkurat nå er det nok uaktuelt - vi har en bil som egner seg dårlig til å dra på langtur i! (en Citroen Berlingo kassebil - lite kjørekomfort, men perfekt for sambos jobb). Hvor tenker dere å dra på biltur, da? Når det bare er snakk om en liten uke, så er jeg mest lysten på å fly, da kommer man seg raskt fram, liksom. Roma har jeg også alltid drømt om, Tjorven!! Har ikke diskutert det med sambo enda, men jeg tipper at han har lyst på en av de litt billigere billettene. Vi får se hva det blir til! Litt vondt i hodet i dag igjen, håper det roer seg etterhvert. Det sliter på kroppen med så merkelig døgnrytme. Det kommer heldigvis til å bli bedre utover våren!! Hei til deg også, Pepita!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Étoile Skrevet 21. april 2005 #278 Del Skrevet 21. april 2005 Amsterdam er utrolig koselig og romantisk da! Tusle hånd i hånd over de små broene som går over kanalene og sånn... Ellers skjønner jeg draget mot Dublin, har kjempelyst å reise dit selv. Skjønner at uka di blir lang ja, men nå nærmer det seg jo sakte men sikkert friuke igjen! Og så er det bra å jobbe også, penger i (reise)kassa og mulighet til å vise at du kan det du driver med. Flink er du! Håper vakta di bare fyker unna! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chica Skrevet 21. april 2005 #279 Del Skrevet 21. april 2005 Vi flyr til sørspania, har hotell og leiebil i to uker. Så det blir kombinasjon av små bilturer, sløvedager på stranda og shopping i Malaga og Marbella. Skulle egentlig på biltur i Norge, men så frista det litt mer med garantert sol og varme i Spania! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 21. april 2005 #280 Del Skrevet 21. april 2005 Jammen meg er jeg på jobb igjen, ja. Blir det aldri helgen, da??!?! Sliten. Og ør i hodet. Har tatt noen hodepinetabletter, enda jeg egentlig ikke pleier det. Men i dag var det ingen bønn, jeg har vært ør i hodet hele dagen. Håper bare kvelden flyr av gårde! Det hørtes fantastisk deilig ut, Chica!! *misunnelig* Så herlig! Vi har bare vært på biltur en gang vi - til Vestlandet - men det var veldig koselig, så vi skal nok gjenta det. Amsterdam frister veldig, Etoile! Og Dublin er en av de byene som står øverst på lista, så vi kommer oss nok dit en eller annen gang. Sambo er nok mest gira på London, han har bare vært der en gang (da vi hadde vært sammen i fem mnd, vi så vel mest av hotellrommet, egentlig... Så det kan hende vi satser på London. Jeg er jo anglofil, og vil alltid gjerne reise til England, jeg! Begynte på en ny bok i dag, faktisk: "London" av Tor Åge Bringsværd..... Må se an litt, vi har bestemt oss for å tenke på det over helgen og så heller bestille billetter på mandag (da får jeg lønn også, så det passer egentlig veldig bra). Har ikke gjort det spor nyttig i dag, bare sløvet. Lå en stund i senga og småpratet med sambo, håpet hodepinen skulle blitt bedre av det. Og nå er jeg altså her igjen.... Jaja, bare tre vakter igjen av uka, da!!!! *prøver febrilsk å være optimistisk* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå