Gå til innhold

lmaris planlegginger

Gjest lmari

Anbefalte innlegg

Gjest lmari

Ja, det var litt kjedelig. Hun er nok ikke vanlig bruker, men hadde lagt inn innlegg hvor hun var lett å kjenne igjen for meg. Og selv om hun ikke er registrert på ordentlig, så kan hun jo lese veldig mye...... :-?

Får se hva jeg gjør, kanskje jeg bytter nick (har egentlig tenkt på det lenge), kanskje jeg sletter litt. Får se.

Vi er Idol-jentene, ja!! :ler: Deilig å finne noen andre som heller ikke er så overbegeistret for Ali, jeg har jo ingenting i mot han, men ser bare ikke helt hvor utrolig bra han er.

Kos deg på fredagskvelden, og kos deg med jentene i morra! Du får tenke på meg når du spaserer ned Bogstadveien, jeg bor jo ikke langt unna, vet du! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjesta

Det stemmer det ja - da kommer jeg til å tenke på deg, ja! :wink:

Uff...slette nå. :-? Og jeg som akkurat har blitt leieboer...vente liiiitt da, sånn at jeg kan få opparbeida meg noen flere innlegg! :wink:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

Tror dere ikke at godeste Camilla Parker-Bowles har valgt en brudekjole som er nesten prikklik den som jeg har siklet på hvis jeg skal stå brud en gang?

Jaja, vi får satse på at det blir lenge til det er min tur, så har folk glemt hele Camilla... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

Lørdag kveld og jeg er på jobb igjen! :-?

Fikk plutselig ryddemani hjemme i formiddag - solen skinte inn gjennom vinduet og det så virkelig ikke ut hos oss. Denne uka orket jeg rett og slett ikke å rydde, så jeg har gjort det samme som sambo pleier å gjøre: sluppet klærne mine rett ned på gulvet.... Veldig lady-like... Not.

Men han fikk plutselig nok han også, så da har vi spilt musikk for hverandre og småryddet endel. Deilig det. Rakk til og med å rydde litt i hobbyhyllen min - jeg har tre plastkasser fra Ikea med litt hobbystæsj, så jeg fikk sortert og kastet litt der. Fant til og med litt garn som jeg visste jeg hadde gjemt et eller annet sted!

... ble sittende oppe i natt og se på Top Model og Fagerstrand i opptak, på TopModel hadde Katrine Sørland et lekkert antrekk med et smalt hvitt strikkeskjerf med en brosje på. Så da kom inspirasjonen til å lage et likt, så jeg ble overlykkelig da jeg fant nøyaktig riktig garn i skapet! (kritthvitt Kitten-garn)

Jeg har altså vært sladrevikar for Siam i dag, og April har fått ei lita jente på morgenkvisten! Det var stor stas, synes jeg. Alltid morsomt med små babyer, og bra at alt er bra med mor og barn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

God aften, lmari! :)

Jeg gikk igjennom noen skuffer forleden (i anledning flyttepakking :ler: ) og fant en diger bunke med julekort. Kastet de fleste, men vet du, det fra deg tok jeg vare på. Det var så fint, så ekte, ble så mye gladere av ditt kort enn av de mange "GOD JUL OG GODT NYTTÅR, hilsen...". Så til vinteren skal jeg prøve å skrive litt mer personlige julekort. Fikk faktisk en idé nettopp angående det: Skal prøve å skrive ned tanker om venner/familie gjennom hele året, sånn at jeg har noe å se på mens jeg skriver julekort, for da er jeg sikkert litt førjulsstresset, og husker ikke alt som har skjedd med alle i løpet av året.

Takk igjen for at du tenkte på meg og skrev et julekort, enda vi ikke har møttes ansikt til ansikt. Utrolig fint gjort. :)

Ha en god jobbekveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

God aften til deg også, Wynja!!

Så koselig at du tenkte på meg og at du satte pris på julekortet, da! Jeg synes alltid det er koselig å skrive litt mer på kortet jeg da - det tar ganske mye lenger tid, men det er også en hyggelig måte å "oppsummere" året som har gått på.

Fikk akkurat melding fra en venninne om at samboeren hennes hadde gått ned på kne og fridd til henne i kveld! :hjerte: De fikk en datter for en uke siden, og hun hadde bursdag i dag, så der var det mye som hadde skjedd på kort tid!!

Så koselig at det virkelig begynner å dra seg til for alle mann rundt oss, jeg er jo en "sucker" for sånne ting, så jeg blir jo helt rørt..... :hjerter2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir mye bryllup på deg framover ser det ut som. Dårlig med det ennå i vennegjengen min, men så er vi ett år yngre enn deg da, så kanskje neste år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er virkelig mye bryllup på gang for oss, Chica! Det er litt morsomt, vi har snakket så mye om det kommer til å bli noen hektiske somre når vi kommer i rette alder - det ser ut til at den er nå, gitt! ;)

Jeg skal i tre bryllup i sommer, og så er det altså dette helt ferske som blir neste sommer. Koselig det!

Vi har jo vært sammen veldig lenge, og har en del venner som også har vært sammen lenge, så det er kanskje naturlig at det blir sånn? Det handler jo litt om alder men også litt om hva slags forhold vennene er i. Vi har som sagt veldig mange venner som har vært sammen i fire, fem, seks og sju år.

Det er rett og slett veldig stas!!

... ringte til bruden for å gratulere i sta, hun virket totalt uinteressert i meg, så jeg vet liksom ikke hvor mye energi jeg orker å legge i å pleie vennskapet vårt. Hun er så skiftende; når hun er hyggelig så er hun så strålende og blid og koselig. Men så er hun også så utrolig sur innimellom. Jaja. Jeg legger nok ikke sjelen min i det der, da får hun vise litt mer interesse også.

I dag har vi sett på Shrek2, den har stått i hylla lenge uten at vi har rukket å se på den. Koselig film og koselig å sitte under pleddet med sambo og bare slappe av. Strikket litt, og småpratet. Og nå er jeg altså på jobb igjen. Det er ok, men bare fordi jeg vet at i morgen har jeg fri og jammen er det fri hele den deilige lange uka!

... skal på jobb igjen på søndag i steden for på mandag, men det kan jeg leve med.

I løpet av kvelden skal jeg lage meg en liten liste over ting jeg skal fikse til uka - ikke noen store prosjekter men litt småtteri. Har ryddet i en kurv i skapet i gangen i dag, deilig å få kastet en pose med gammelt ræl! Kunne sikkert kastet mer også, blant annet to digre toalettmapper med sminke og stæsj.... :roll: Men sånne jålejenter som meg kaster ikke sminke og stæsj, vet du! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, Kverula, jeg synes jo selvfølgelig selv også at jeg har fortjent det! :ler:

Denne uka har faktisk gått veldig greit, jeg føler meg ikke så veldig sliten, og heller ikke så innmari lei som jeg ellers er på søndagskveldene. Kanskje fordi det begynner å bli lysere tider? Eller at jeg i det minste begynner å komme skikkelig inn i dette livet og denne døgnrytmen?

Har sagt ja til å jobbe en time overtid i dag - om jeg sitter her til klokka tre eller klokka fire betyr liksom minimalt når uka likevel er slutt.

Gleder meg til ny friuke, da. Leiligheten er ikke så verst ren og ryddig, så jeg skal ikke bruke dagen i morra på rengjøring, i hvert fall! Tenkte å vaske klær i morra, og så skifte på senga og brette sammen litt klær som er på soverommet. I morgen kveld skal jeg bare kose meg hjemme sammen med sambo, lage god mat og slappe av bare vi to.

I løpet av uka håper jeg på å få gått en tur med en venninne (formiddag), kafe med en annen venninne, lunsj hos meg med en tredje, middag med broren min og kjæreste, sambo hadde lyst til å gå ut og spise og torsdag skal jeg treffe noen venninner på kafe. Puh. Men det er jo en hel uke, og noe må man jo finne på! ;)

Har en liten liste over småtteri jeg vil fikse i leiligheten også, blant annet fylle på og bytte jord på potteplantene mine, de trenger det sårt. Og så lime inn bilder i album og kose meg med alt det nye garnet!!

Jeg tror det blir en herlig friuke, jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maikana

Hei Imari! :vinke:

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding i dagboken min! Det var virkelig koselig å lese at du synes det var bra skrevet. Hjelper litt på selvtilitten til en snart nyutdannet journalist som er litt nervøs for hva som venter "der ute". :klem:

Høres ut som om du har masse planer i friuken din. Du utnytter tiden bra!

Hos meg betyr ny uke at det bare er å kaste seg hodestups inn i bøkene og bli der en ukes tid... Har mange essays som skal inn neste måned. :roll: Men nå er det jammen ikke lenge igjen til jeg er ferdig gitt! :-)

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig, Maikana! Jeg mente det jeg skrev også - det var bra skrevet!

Føler meg ikke så flink til å utnytte tiden, men når jeg ser tilbake så ser jeg jo at jeg har fått gjort mye. Du får trøste deg med at det ikke er lenge igjen for deg!!

Fikk ikke sove i går, det er typisk at det er vanskelig å lande etter en lang kveldsuke. Lå og tenkte på at jeg skulle gjøre ditt og datt i dag: handle, gå meg en lang tur, vaske klær osv. Men når jeg endelig fikk dratt meg ut av senga, så kjenner jeg meg helt shaky... Kjempesliten i hodet og kroppen, tror ikke jeg skal legge opp til noen store prosjekter i dag, nei! :ler:

Hadde egentlig en litt kjip dag på jobb i går, jeg vil så gjerne gjøre en god jobb for den sjefen jeg hadde i går, han er så innmari dyktig. Synes jeg "slurvet" litt og overhørte han skryte veldig av en annen vikar, så da deppet jeg litt. Men da jeg skulle gå hjem, kom han bort og sa at han syntes det var kjempesynd at jeg skulle jobbe dagtid i sommer, fordi jeg var rutinert så hadde de trengt meg sammen med de ferske sommervikarene. Veldig deilig følelse å avslutte arbeidsuka med den beskjeden!!

Nei, nå skal jeg spise litt frokost, dusje litt og så se om jeg blir litt mindre shaky av det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei frøken!

Sikkert ikke så lett å få sove nei, når du har vært lenge på jobb og hjernen fortsetter å jobbe selv om kroppen sikkert er sliten. Har det sånn i blant selv, at jeg føler meg sliten men har tusen tanker i hodet og ikke finner helt roen. Ofte ikke "tunge" tanker, men diverse jeg skal få gjort, hva jeg skal gjøre når og sånn. Litt slitsomt!

Syns du er flink til å utnytte tiden, Imari, er imponert over alt du får gjort :) Samtidig godt å bare roe helt ned i blant, og lytte til kroppen. Så ta en rolig formiddag du, og så blir kroppen forhåpentligvis litt mindre shaky utover.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk, Hanne! Det er deilig å ha noen rolige formiddager også, i hvert fall når jeg vanligvis holder såpass høyt tempo...

Nå føles det litt bedre, jeg har brukt noen timer på å rydde i alle mp3-filene mine, gi rett navn og legge i mapper, laste ned litt nytt småtteri osv. Skal slette alt som er på spilleren min, det er så mye feil og så mange den ikke vil spille, og så laste absolutt alt opp igjen på nytt. Nå har jeg gått gjennom alle 2000 filene og sjekket at de er i orden og har rett navn. Greit å være ferdig med - jeg liker orden og system.... :ler:

Sambo skal på fotballtrening etter jobb i dag, i kveld skal vi bare slappe av og kose oss sammen. Deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sov utrolig dårlig i natt - sovnet ikke før rundt halvfire. Det er ikke sååå lett for kroppen å snu døgnet trillrundt hele tiden... :roll:

Så da sov jeg lenge i dag, og er jammen litt shaky i dag igjen. Hadde store planer for dagen da jeg lå i senga i går kveld, men nå har jeg bare lyst til å ligge i senga hele dagen...

Sambo glemte å skrive oss opp på vasking i vaskekjelleren i dag tidlig, så jeg må gå ned og satse på at det er ledig. Og så må jeg ut og handle litt.

Lillebror ringte i går, vi hadde snakket om at de skulle komme en tur til oss i løpet av uka. De kunne bare i dag, så jeg sa ja. Sambo ble kjempeskuffet da han kom hjem, han hadde tenkt å overraske meg med middag ute og billetter til en konsert i kveld. :hjerte: Etter litt fram og tilbake kom vi fram til at vi står ved invitasjonen til i kveld, og så sa han at han heller kunne overraske meg med noe en annen dag. Tror nemlig det var overraskelsen som var viktigst, ikke konserten... :ler: Det var uansett en veldig søt tanke!!

Så da må jeg handle til middag, tror kanskje det blir taco, jeg. Enkelt og greit og godt, jeg orker ikke å tenke ut noe fancy. Dessuten satser vi på å se C ofte framover, så da kan vi ikke lage i stand festmat hver eneste gang vi ser henne! Må smårydde litt her, men det ser ikke så ille ut, faktisk. Og så vaske opp.

Hadde en ide i går kveld om at jeg skulle bake boller med vaniljekrem også, får se hva jeg orker. Det hadde i hvert fall vært en fin overraskelse for sambo - han som er så glad i overraskelser! ;)

Er det ikke rart hvordan alle ideer virker så enkle å gjennomføre når man ligger under dyna om kvelden? Jeg ser alltid for meg at jeg skal både det ene og det andre, men så er det ikke så lett å gjennomføre når man kommer seg opp neste morgen....

Dusjen nå, og så får jeg ta meg en tur ned i vaskekjelleren og ut på butikken. Like greit å bli ferdig med det så fort som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh, det var en effektiv time. Har satt på en vask i kjelleren, det var heldigvis ledig. Vært på Cubus og kjøpt to nåler som skal følge med to sjal til venninnebursdagsgaver. Og på matbutikken, kjøpt alt til taco, brus, dopapir, blomsterjord (skal potte om alle stueplantene i morra, tenker jeg), noen blader og litt småstæsj. Hentet posten på vei inn igjen - filmer til meg (siste sesong av Friends og Maid in Manhattan) og garn fra Nøstebarn.

Phju. Deilig vær, nå skal jeg slå opp vinduene på vidt gap, har allerede satt i gang mine nyryddede mp3-filer på "random" og høyt volum - da er jeg klar for å være litt husmor, tenker jeg! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bolledeig til heving, har tatt halve oppvasken og ryddet aviskurven (gud som den vokser!), satt på enda en maskin og flyttet den første over i tørketrommelen og sagt nei takk til å jobbe på lørdag.

Det var snakk om en byttevakt, stolt av at jeg sa neitakk. Jeg skal jo på jobb igjen på søndagkveld, så hvis jeg jobber lørdag får jeg jo ingen helg! (hun kunne sikkert jobbet neste søndag for meg, så hadde jeg fått langhelg da, men da er jo sambo borte hele helgen. Liten vits i å ha fri da, vel! ;))

Nå må jeg få i meg litt mat, det har jeg jo helt glemt! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei lmari.

Sitter her og tenker at på mange måter så misunner jeg livet ditt litt. Det virker som om du har det utrolig bra, trives med det du driver med, er organisert, dyktig, flink og effektiv. Skulle gjerne hatt flere av de egenskapene du har.

Også høres det utrolig deilig ut å innimellom ha ltit tid hjemme på dagtid, det skulle jeg gjerne hatt også!

Kos deg med boller, det høres veldig deilig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maikana

Hei Imari!

Bare innom for å se om du koser deg med friuka di, og det ser det jammen ut som om du gjør.

Deilig å få unna husarbeid og vask og andre nødvendige ting. Litt slit mens det står på, men så godt det føles etterpå da!

Fint å høre at våren er kommet til byen. Jeg tror nok at Oslo er min absolutte favorittby i Norge om våren og sommeren. Utrolig mye liv og glade fjes over alt!

Håper middagen i går var koselig!

Klem :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

... har lest men ikke skrevet her de siste dagene, ikke for noen spesiell grunn, jeg har bare ikke helt funnet roen til å skrive.

Tirsdag kveld ble suuuuperkoselig, deilig taco og gode boller til dessert. Vi skravlet og spilte Cluedo og Brainstorm, og hadde det utrolig koselig. C er virkelig ei kjempebra jente, og det virker som om hun er veldig bra for broren min også. Deilig å se at de har et sunt forhold, sammenlignet med det han hadde med den lille heksa....

I går ble også en herlig dag: traff en venninne med lille H på seks måneder, vi gikk oss en tur og koste oss med kaffe i det deilige solskinnet. Etterpå skilte vi lag, jeg gikk meg en god og lang spasertur ned i sentrum. Kom hjem igjen med to fulle handleposer, enda jeg egentlig ikke trengte noenting.... ;)

Kjøpte et par sko og en del sommerklær, det var egentlig ting som garderoben min trengte, for sommerklær har jeg egentlig ikke så mye av. Nå gleder jeg meg faktisk til det blir varmere i været, for nå har jeg noe annet enn svarte gensere å ha på meg!

Det var utrolig koselig sagt, Tjorven!! Det er veldig deilig å ha litt tid hjemme på formiddagene, men man må trives i sitt eget selskap for å like det. Og du har helt rett - jeg trives faktisk veldig godt med det jeg driver med akkurat nå. Rart å se deg beskrive meg som effektiv, organisert og dyktig, for det er jo egentlig det jeg gjerne vil være. Men så klarer man kanskje ikke helt å se det selv? Det var i hvert fall veldig koselig sagt!!!

Jeg koser meg ja, Maikana! Jeg koser meg nesten alltid, jeg.... ;) Solen skinner og Oslo er deilig om våren!

I dag er planen å gå løs på stueplantene og skifte jord/potte om. Det er ikke snakk om mer enn sju-åtte planter, så det skulle ikke ta altfor lang tid. Så skal jeg brette litt klær og kanskje gå løs på albumet mitt? I dag er nemlig bare koooose-dag! I kveld skal jeg på kafe med de beste venninnene mine, det gleder jeg meg veldig til.

.... lunsj med kollegavenninne i dag ble avlyst, så da skal jeg jammen lage meg god lunsj til meg selv, har jo kjøpt masse godt pålegg. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...