Gå til innhold

lmaris planlegginger

Gjest lmari

Anbefalte innlegg

Gjest lmari

Bedre å spise ofte enn en gang i døgnet, Chica! :-?

Jeg har brukt Kitten på to sjal nå, strikker på tykke pinner og veldig løst (pinne str. 9), så da blir det lett og luftig. På det rosa sjalet brukte jeg noe annet, husker nesten ikke hva det heter en gang. Jeg finner bare det jeg liker i garnbutikken, jeg! ;)

For en helvetes &#%&#%&%"#& dag. Har en dundrende hodepine som ikke ligner noe som helst. Hjalp å spise, men så kom det pokkern meg tilbake etterpå. Og nakken er vond, i natt skal jeg prøve å ta bort den ene puta og se om det funker.

Og jeg rakk selvfølgelig ikke å gå i garnbutikken, for rett før jeg skulle gå hjemmefra, ringte den lille psykopatheksa (lillebror ex) for å skjelle meg ut. De har tydeligvis truffet hverandre i dag, han ville ha slutt på at hun ringer og sender meldinger til han, og har nok sagt litt for mye i affekt. Så hun fikk litt skyts som hun kunne ringe og skjelle meg ut for. Blant annet lurte hun på hvorfor vi ikke likte henne, var det bare fordi lillebror hadde forandret seg til det bedre etter at hun var ute av bildet? For HUN hadde vitterlig ikke gjort noe galt, nei.

:roll:

Jeg orker ikke å krige med henne, jeg er så ferdig med hele heksa og det vet jeg at broren min også er. Det er et vondt lite stikk i hjertet mitt, men ikke mer enn det. Så jeg lot henne holde på, var smørblid tilbake og bare avviste alt. Hun får være så sinna hun vil....

Men ikke noen drømmestart på arbeidskvelden, akkurat. :-?

... og nå sier sjefen at det kommer til å bli en hektisk kveld på jobb. Juhu. Ikke rakk jeg å klemme på sambo før jeg gikk heller, han måtte på et møte.

Jeg drikker iskaldt vann, prøver å puste sakte og dypt, har kjøpt meg sjokolade som gulrot utover kvelden, bildene mine hadde kommet i posten i dag så jeg kan tenke på at jeg skal kose meg med dem i morra, og så satser jeg på at når ting er kjipt så kan det jo bare bli bedre! :P

*lmari prøver hardt å være blid*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lmari

Takk Etoile!

.. tablettene begynner å hjelpe nå, kjenner jeg. Bare jeg blir kvitt hodepinen så skal jeg da takle det andre!

Dessuten har jeg bladd raskt gjennom bildene mine, det er masse flotte bilder! Jeg er superfornøyd med nytt kamera, og nå som jeg får igjen penger på skatten også, skal jeg i hvert fall koste på meg et speilreflekskamera!!

.. tanken på litt shopping gjør alltid at jeg føler meg bedre, vet du!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

Nå har jeg bestilt garn til babyteppe til venninne K med termin i august, så fikk jeg i hvert fall kjøpt noe garn i dag!

Kjøpte naturfarget garn, altså offwhite. Men det garnet jeg har kjøpt til babyjakken er i helhvitt, men det gjør kanskje ikke noe? *gruble*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

Slo til og bestilte meg hele sesong 10 av Friends på dvd også, jeg! Ah, shopping får meg alltid i bedre humør!

... jeg har ofte lyst til å se på dvd men sjelden tid til å se en hel film, så da er det greit å ha noen halvtimesting å se på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

Fy flate, det ble en skikkelig stressdag med masse å gjøre og mye å holde styr på. Men vi kom da jammen meg i mål til slutt!

I morra skal jeg se på video (må jo ta opp alt mulig man har lyst til å se når man jobber sånn som meg), og så skal jeg kose meg litt med strikketøyet. Kanskje litt med bildene også, selv om jeg kanskje tenker å spare dem til neste uke. Får se hva jeg har lyst til!

Tre vakter unnagjort nå, "bare" fire igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjesta

Hei på deg!

Jeg hørte den morsomme "sketsjen" som du har tatt signaturen din fra på radioen her om dagen - da tenkte jeg på deg! :D

Ser at du er i farta - og det er godt! Og jammen ser det ikke ut til at du kommer til å fortsette som bryllupsassistent også etter 20. mai! :wink: Moro med venner som skal gifte seg - og nyttårsbryllup er jo veldig stas da!

Ha en fin dag!

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hallååå!

Så bra at hodepinen etterhvert gikk over og du kom deg gjennom jobbedagen!

Jeg bare lurte på om du ikke kunne legge ut bilder av sjalene du strikker! Strikker du rettstrikk frem og tilbake og øker i endene?

Har strikket et sjal på den måten med tynt garn på pinner nr. 15 (!) og det ble fint, men jeg kunne tenke meg å variere litt mer, serru...

Vel - mulig dette ble siste hilsen fra meg på lenge. Reiser til India i morgen tidlig! Jeg grugleder meg! :hoppe:

Ha en fin dag, og kos deg masse med bildene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

Torsdag igjen, gitt. Det går unna dette her! :-?

I dag har jeg olaskjørt og høyhælte sko: et godt tegn på at jeg ikke har det så altfor ofte er at det er minst 10 stykker som har sagt "jøss, har du pynta deg i dag?"

:-?

Sambo synes i hvert fall jeg var fin: han ville nesten ikke la meg gå ut av døren da jeg skulle på jobben i sta, han ville bare klemme og nusse på meg. :hjerte:

Har brukt formiddagen på å se på Lost og litt annet opptak fra i går, kost meg med litt strikking og småtterier, og nå er jeg altså her. Det sprutregnet da jeg skulle gå, så da droppet jeg garnbutikken i dag også. Jeg er ganske makelig anlagt som dere skjønner!! :tunge1:

I dag er egentlig en spennende dag, en av mine beste venninner skal velge turnussted i dag. Hun kommer til å bli helt knust om hun må langt avgårde, men jeg frykter egentlig at det kommer til å skje. Men jeg krysser absolutt alt jeg har for henne.....

Jeg skal se hva jeg får til med bildene, Pepita! De blir så digre, så jeg får ikke til å laste de opp. Og selv om jeg endrer bildestørrelsen i programmet her, så er det fremdeles en diger fil. Men jeg strikker altså rettstrikk og øker i hver ende, ja. Mamma gjør også det, men hun slipper ned masker langs kanten, sånn at hun får et slags hullmønster som er ganske fint. Må nok få henne til å lære meg det der...

Massevis med god tur til India, jeg er supermisunnelig! Kos deg!!

Håper du har en fin torsdag også, meja!

Så bra at du tenkte på meg, Kverula! Er du ikke enig i at det er en morsom sketsj, kanskje? ;)

Jeg er bryllupsassistent på høyt plan om dagen, ja!

Men når blir det min tur, tro? Synes jeg har smurt meg veldig godt med den derre tålmodighetskremen, men nå er tuben snart tom. Enda tror jeg nok at det kommer til å ta et par år før det blir oss. Jaja. Liten vits i å mase, jeg vet jo det....

Nyttårsbryllup er kjempestas, det er jo egentlig det jeg har drømt om også, vet du. Men nå blir det ikke det på meg, og det er egentlig like greit!

Ny jobbeinnsats i dag, selv om motivasjonen ikke er den aller beste. Snart er det helg, da er det litt bedre. Og så må jeg jo bare tenke på at det er fillern ikke lenge igjen til jeg får en ny friuke igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

Endelig går torsdagsvakten mot slutten også. Torsdagen er alltid den verste, den vipper liksom uka eller hva jeg skal si. For når jeg kommer på jobb, så er jeg langt fra halvveis i uka. Men når jeg går hjem, så er veldig mye gjort, siden jeg har kortere vakter i helgen. Så derfor: Jej for at torsdagen snart er ferdig! :P

Fikk bok i posten i dag, hadde bestilt meg Ian Rankins "Fossen". Jeg kjøpte jo Botsgang til påske, men så oppdagde jeg at det hadde kommet en til jeg ikke hadde lest. Og bøkene må jo leses i rekkefølge, må vite! Så nå er jeg klar for å lese Fossen, og så Botsgang etterpå. Elsker å ha uleste bøker i bokhylla som jeg kan glede meg til.

Siden Siam er i Stockholm i helgen er jeg vikarsladrevenn for April også. Håper hun slipper å gå så altfor lenge og vente på at babyen skal komme ut!

I morra MÅÅ jeg huske å skrive bursdagskort til den nybakte moren, sender med en cd med brente bilder av det lille nurket også. Rekker ikke så mye mer før jobb i morra, gitt, jeg begynner allerede halv tre og sover ofte til tolv, halvett. Rekker ikke mye da, nei!

Venninne M fikk det nestbeste alternativet til turnusplass, hun får bo litt hjemme og litt et stykke unna. Hun virket ved godt mot, heldigvis! Hun fortjener at ting går hennes vei nå.

Trøtt nå. Prøvde å ta bort puta i går pga nakkevondt, men fikk ikke sove. Da klokka bikket halv fem hentet jeg puta mi igjen og mer husker ikke jeg før jeg våknet utpå formiddagen. Så i natt beholder jeg puta, ikke hadde jeg vondt i nakken i dag tidlig heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maikana

Hei på deg Imari!

Vil bare legge igjen et lite spor etter meg og si at jeg er alltid inne og følger med på deg. Så koselig å lese alt du skriver.

Alt strikkesnakket får meg til å få lyst til å begynne med noe håndarbeid selv, men jeg er så fryktelig dårlig på å strikke. :oops: Jaja, når jeg er hjemme neste gang så kan jeg sikkert få et lynkurs hos strikkeguru-mormor. :ler: (Hun strikket forresten et nydelig rosa lammeullsjal til meg i vinter, et sånt med veldig løse masker strikket på store pinner. Veldig kjekt å ha hjemmelagde klær altså! Du er snill som strikker til venninnene dine, jeg er sikker på at de synes det er kjempestas, blir litt ekstra personlig å få en gave som noen har lagd selv. :)

Ønsker deg en fin helg!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lmari

Ah, endelig fredag! Selv om jeg skal jobbe hele helgen, så er det veldig greit å gå på jobben på fredagsformiddagen. Og særlig når solen skinner og jeg vet at kvelden kommer til å gå kjempefort!

... Og så har jeg vært i garnbutikken på formiddagen, shoppet masse deilig garn som jeg bare klør i fingrene etter å begynne med! Seks nøster med babyull til jakke, turkis/gammelrosa/babyrosa/hvitt garn (altså åtte nøster) til fire forskjellige sjal! Pluss rosa og turkise "paljetter", så da blir det så fint, atte!! :P

Fikk en kjempebra beskjed da jeg kom på jobb i dag: jeg ble spurt om å jobbe dagtid på den ene avdelingen i sommer! Sjefen der skal visstnok ha bedt spesielt om å få meg dit, og jeg sier selvfølgelig jatakk! Dermed blir det dagtid hele sommeren, gleder meg til normalt liv og lange, lyse sommerkvelder. Og fri hver eneste helg, ikke minst!!!!

... han sa også at det var muligheter for å få litt ferie, så kanskje vi for en gangs skyld skal ha litt fri om sommeren? Hadde vært deilig. Sambo har jo seks ukers ferie å bruke opp i år, så han må jo bruke dem på noe!

Jeg ser altså positivt på livet i dag! Sambo våknet da jeg kom hjem i natt, vi ble liggende i nesten en time og skravle i munnen på hverandre. :ler: Sånn er det når man har mye man vil si til hverandre!

God helg til deg også, Kverula!

Jeg legger opp to masker, jeg, Chica. Da blir det en spiss nederst, strikker så løst at det lager seg til en slags spiss.

Jeg håper jo at venninnene synes det er stas med hjemmestrikkede ting også, Maikana! De som jeg skal lage til nå har i hvert fall spurt om å få sjal, så da vet jeg jo at de liker det. Og jeg koser meg sånn med det, den dagen det blir mas og stress så gidder jeg ikke mere!

Nå skal vi spise litt og så skal vi jammen meg lage avis! Prinsessefødsel og pavebegravelse gjør at det blir en morsom kveld, tror jeg. Men Leah Isadora, da?? :o Jaja. Fint skal det visst være.... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest lmari

God helg, meja!

Har brukt 1693 kroner denne uka (500 av dem er taxipenger som jeg får igjen av jobben), så jeg ligger godt innenfor målet på 3000 kroner i uka. Bare fint om jeg bruker mindre, da kan jeg overføre litt penger til sparekontoen min!

Idol-tid på jobben, bare tre timer igjen av vakta. Deilig at det snart er "helg"!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

Så bra, *M*!!! :ler:

Mari ut av Idol, det var helt greit for min del.

Jobb i kveld er kjedelig, jeg lengter hjem til sambo og strikkepinnene mine. Han er på whiskysmaking med noen kompiser, så han er vel ikke hjemme heller, men gleder meg til å lande i senga sammen med han. Er litt småsulten også, så kanskje jeg må innom og kjøpe med meg noe mat på veien hjem? Har Fagerstrand og Top Model på video - jeg elsker å sitte oppe litt utover fredagskvelden etter jobb.

Fant forresten ut i dag at ei jeg kjenner litt vanker her inne. :-? Litt ekkelt, vil jo ikke at hun skal kjenne meg igjen.... *gruble, gruble*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Æsj, kjedelig å finne ut at man "kjenner" noen - i hvertfall hvis man egentlig ønsker å ha Kg "for seg selv"! :-?

Og du - takk for "Idol-våken" i kveld - utrolig samstemte vi to, DET skal vi ha - og jammen stemmer vi ganske godt overens med resten av Idol-Norge også! :ler:

God kveld/God natt!

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...