Gå til innhold

Irland stemmer om abort


Gjest Linaria

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Testosteron skrev:

Bør kvinners rett til å bestemme over egen kropp være ubegrenset?

Hvem andre mener du skal bestemme over den? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, klompi skrev:

Hvem andre mener du skal bestemme over den? 

Så du mener kvinner skal kunne ta abort helt til de har født barnet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Testosteron skrev:

Så du mener kvinner skal kunne ta abort helt til de har født barnet?

Det har jeg aldri antydet, og det har jeg personlig heller aldri hørt noen som er for abort si. Så hvorfor spør du?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, klompi skrev:

Det har jeg aldri antydet, og det har jeg personlig heller aldri hørt noen som er for abort si. Så hvorfor spør du?

Så du mener at kvinner skal få bestemme over kroppen sin, men samtidig mener du at kvinner slettes ikke skal få bestemme over kroppen sin? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hahalvors
Akkurat nå, Hadley skrev:

Hurra for Irland. :)
Velkommen til det moderne Europa.

I det moderne Europa myrder de barn. Akkurat som de gjorde til guden Molek for tusenvis av år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Testosteron skrev:

Så du mener at kvinner skal få bestemme over kroppen sin, men samtidig mener du at kvinner slettes ikke skal få bestemme over kroppen sin? 

Det jeg sier er at jeg er for fri abort, og grensen på tre måneder er vanligvis god nok tid fra man finner ut man er gravid, til man får tatt en avgjørelse. Man kan også få innvilget søknad om abort etter tolvte uke dersom det foreligger spesielle grunner for det. Igjen, hvorfor spør du?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, klompi skrev:

Det jeg sier er at jeg er for fri abort, og grensen på tre måneder er vanligvis god nok tid fra man finner ut man er gravid, til man får tatt en avgjørelse. Man kan også få innvilget søknad om abort etter tolvte uke dersom det foreligger spesielle grunner for det. Igjen, hvorfor spør du?

Så du mener at kvinner ikke skal kunne bestemme over kroppen sin etter 12. uken i svangerskapet? Du vil frata kvinner deres rettigheter?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, klompi skrev:

Selv om man er for fri abort, betyr ikke det at man mener at et ufødt barn ikke fortjener å leve. Det betyr bare at kvinner skal få ha et valg, både for sitt eget beste, men også i enkelte tilfeller for det ufødte barnets beste. Om man har sjansen til å hjelpe et menneske i en vanskelig situasjon, hvorfor skal man da ikke gjøre det? Du kan si det du vil om at et befruktet egg er i live allerede ved unnfangelsen, men når du i møte med dilemmaet jeg kom med velger å redde femåringen, så betyr jo det i bunn og grunn at femåringens liv er mer verdt, også i dine øyne. 

Nei, på ingen som helst måte. Det blir som å si at hvis du må redde en av dine foreldre, så betyr det automatisk at du er mer glad den ene du blir tvunget til å velge. Men de fleste av oss elsker våre foreldre eller våre barn likt. Jeg synes ikke eksemplet passer så godt i akkurat denne diskusjonen. Samtidig skjønner jeg poenget ditt tror jeg.

22 minutter siden, Ginavn skrev:

Ja, helt klart. Var det bedre før i tida da, når kvinner risikerte liv og helse bare for at barnet ble drept etter fødsel? Sparta, sier jeg bare.

Og voldtekt, tortur og drap (på allerede fødte mennesker) er ikke like ille?

Det er ikke det jeg sier. Men bare fordi noe var feil i fortiden betyr ikke at noe annet feil er riktig i dag. I dette tilfellet er det ikke enten eller. Det er både og. I hvert fall sånn jeg ser det. Men jeg neglisjerer ikke hva som har hendt opp gjennom historien. Bare sånn for å ha sagt det.

Endret av KimKamTang
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Testosteron skrev:

 Du vil frata kvinner deres rettigheter?

Hvor er det brukeren skriver det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, KimKamTang skrev:

Nei, på ingen som helst måte. Det blir som å si at hvis du må redde en av dine foreldre, så betyr det automatisk at du er mer glad den ene du blir tvunget til å velge. Men de fleste av oss elsker våre foreldre eller våre barn likt. Jeg synes ikke eksemplet passer så godt i akkurat denne diskusjonen. Samtidig skjønner jeg poenget ditt tror jeg.

Det argumentet hadde vært gyldig om ene forelderen min var en zygote. Du kan ikke sammenligne det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, PussLe! skrev:

Hvor er det brukeren skriver det?

Hun skriver det i innlegget sitt: "grensen på tre måneder er vanligvis god nok tid fra man finner ut man er gravid, til man får tatt en avgjørelse." Altså mener hun at kvinner ikke skal få bestemme over kroppen sin etter de første tre månedene i svangerskapet. Hun vil frata kvinner deres rettigheter. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Testosteron skrev:

Hun skriver det i innlegget sitt: "grensen på tre måneder er vanligvis god nok tid fra man finner ut man er gravid, til man får tatt en avgjørelse." Altså mener hun at kvinner ikke skal få bestemme over kroppen sin etter de første tre månedene i svangerskapet. Hun vil frata kvinner deres rettigheter. 

Du får tro hva du vil :kose:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, stan skrev:

Kvinners rettigheter. Ufødte mennesker trenger vel ikke rettigheter? 

Som mann kan du faktisk ikke uttale deg angående graviditet! 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, klompi skrev:

Det argumentet hadde vært gyldig om ene forelderen min var en zygote. Du kan ikke sammenligne det.

Her blir eksemplet tullete igjen. Du setter opp en situasjon der vi er uenige i faktorene. La oss heller snakke direkte istedenfor å kverulere innenfor et rammeverk som ikke er relevant for diskusjonen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Silkebris skrev:

Som mann kan du faktisk ikke uttale deg angående graviditet! 

Hvorfor ikke? Kan ikke kvinner heller uttale seg om noe som bare gjelder menn?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, KimKamTang skrev:

Hvorfor ikke? Kan ikke kvinner heller uttale seg om noe som bare gjelder menn?

Kan du føde barn?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, KimKamTang skrev:

Her blir eksemplet tullete igjen. Du setter opp en situasjon der vi er uenige i faktorene. La oss heller snakke direkte istedenfor å kverulere innenfor et rammeverk som ikke er relevant for diskusjonen.

Du bruker jo faktorer som ikke er relevante for situasjonen. Jeg ber deg velge mellom et befruktet egg og et levende menneske, og du sidestiller det med å velge mellom to levende mennesker. Det er en vesentlig forskjell, og kan som sagt ikke sammenlignes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Silkebris skrev:

Kan du føde barn?

Skal man snakke teknisk er det faktisk mulig, med operasjoner transplantasjoner og hormonbehandling så kan menn føde barn. Men i et åpent demokratisk land så har alle kjønn rett i å diskutere saken, det er ikke rett av deg å forskjellsbehandle når det gjelder å debattere på grunn av skjønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, PussLe! skrev:

Skal man snakke teknisk er det faktisk mulig, med operasjoner transplantasjoner og hormonbehandling så kan menn føde barn. Men i et åpent demokratisk land så har alle kjønn rett i å diskutere saken, det er ikke rett av deg å forskjellsbehandle når det gjelder å debattere på grunn av skjønn.

Kan du bli gravid og føde barn?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...