Gå til innhold

"Antibarnevern"-grupper på facebook del 3


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ah, i fjord, ja 😅 Garra barnevernet som er skyld i at barna gjør det dårlig, ikke at foreldrene er analfabeter. 

Anonymkode: 8abde...ff3

Men hallo. Disse foreldrene er jo mye mer flinkere i norsk enn noen i barnevernet er 😂

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, Brøleapen skrev:

Men hallo. Disse foreldrene er jo mye mer flinkere i norsk enn noen i barnevernet er 😂

:laugh:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

Er det noen som har mista jobb i etterkant av sak me Bv ? Pga man ble ikke en «troverdig « arbeidstaker lenger ?

Spørsmålet stilles av et medlem. Det er et par stykker som sier "ja" eller "nei" uten å utbrodere videre.

En nevner dog:

Sitat

Mange arbeidsgivere søker deg opp her på facebook og står det der om egen sak så skjønner de fort og dessverre så er store deler av samfunnet hjernevasket i dag og ikke gir folk en sjanse . Nav har nært samarbeid med bv g det skal ikke mye til før de finner utav ting.

Hun har rett i at mange arbeidsgivere idag søker opp folk på facebook og på google for å se hva de har å gjøre med. Man skulle da tror at man forstår at det skader deg på mer enn en måte å være medlem av den gruppa.

Blant andre gullkort er det også:

Sitat

Dem ødela mine jobbmuligheter å inntekt, lenge før dem tok barna å umulig blei det å leie noen sted, særlig etter dem tok barna. Umulig over hele landet! Det var ikke før min eldste datter blei gammel nok til å signere en husleiekontrakt, å jeg sendte henne avgårde til bergen for å få gjort det, vi endelig fikk tak i annet husvær. Overaskelsen over at jeg hadde flyttet fra Fredrikstad, var meget stor blandt barnefjernerne. Nå bruker dem det imot meg. Advokaten jeg hadde for å kreve mere samvær, sa opp oppdraget. Umulig blei det å finne en ny. Nå har jeg funnet en ny, å fått saken opp for retten. Tingretten Fredrikstad dømte meg til 0 samvær med mine sønner, rett før påske i år. Det var ikke før ETTER dem tok barna, i 2007, jeg blei aktiv på nettet.

Sitat

Når du kommer i kontakt med barnevernet du kan miste alt, jobb, hus,familie, helse, og til og med liv😈alt dette klarer en liten psykopat som kaller seg saksbehandler å gjøre

Sitat

Jeg bke inkalt fra sjefen min fordi jeg var medlem av denne gruppa her. Han fikk en anonimt epost om meg. Har skrevet et lang post her om det for 1 mnd. siden.

 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Emmelise skrev:

Spørsmålet stilles av et medlem. Det er et par stykker som sier "ja" eller "nei" uten å utbrodere videre.

En nevner dog:

Hun har rett i at mange arbeidsgivere idag søker opp folk på facebook og på google for å se hva de har å gjøre med. Man skulle da tror at man forstår at det skader deg på mer enn en måte å være medlem av den gruppa.

Blant andre gullkort er det også:

 

Bra at de følger med. Jeg ville ikke hatt slike ansatte

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hva som feiler admins i den gruppen der. Med å fjerne alle gode eller halvgode ting eller erfaringer skrevet om barnevernet, vil de aldri oppnå noe. Om målet er en endring av barnevernet, må de kunne se at barnevernet gjør bra ting også. Ikke bare skrive hat hat hat

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Cyndaquil skrev:

Jeg lurer på hva som feiler admins i den gruppen der. Med å fjerne alle gode eller halvgode ting eller erfaringer skrevet om barnevernet, vil de aldri oppnå noe. Om målet er en endring av barnevernet, må de kunne se at barnevernet gjør bra ting også. Ikke bare skrive hat hat hat

Men de ønsker ikke barnevernet endret, de ønsker det fjernet. Og helst ikke erstattet.

Anonymkode: 1e20f...37c

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Emmelise skrev:

Spørsmålet stilles av et medlem. Det er et par stykker som sier "ja" eller "nei" uten å utbrodere videre.

En nevner dog:

Hun har rett i at mange arbeidsgivere idag søker opp folk på facebook og på google for å se hva de har å gjøre med. Man skulle da tror at man forstår at det skader deg på mer enn en måte å være medlem av den gruppa.

Blant andre gullkort er det også:

 

Det viser jo at  utlevering av seg selv og egne barn samt trussler mot ansatte i BV i all offentlighet medfører konsekvenser. Det er helt utrolig at det går an å være så korttenkt. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel en forsvinnende liten andel av de som har med BV å gjøre som ender opp i antibarnevernsgrupper og barnevernet begår også grove overgrep mot enkelte mennesker. At noen av dem ender opp i slike grupper er forståelig(eller sinnet deres er forståelig), men ingen unnskyldning for å komme med trusler. Leste om en sak hvor BV hadde tatt barnet rett etter fødsel, brukt 1,5 timer på diagnostisere mor og hvor oppfølgingen i etterkant var et spørsmål fra en jordmord om mor hadde en brystpumpe. Hvorvidt det var riktig av barnevernet å hente barnet vet jeg ikke, men behandlingen familien fikk er et maktovergrep i seg selv og at folk som opplever lignende overgrep/behandling blir sinte er fullt forståelig.

Anonymkode: 0ff30...ae3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det vel en forsvinnende liten andel av de som har med BV å gjøre som ender opp i antibarnevernsgrupper og barnevernet begår også grove overgrep mot enkelte mennesker. At noen av dem ender opp i slike grupper er forståelig(eller sinnet deres er forståelig), men ingen unnskyldning for å komme med trusler. Leste om en sak hvor BV hadde tatt barnet rett etter fødsel, brukt 1,5 timer på diagnostisere mor og hvor oppfølgingen i etterkant var et spørsmål fra en jordmord om mor hadde en brystpumpe. Hvorvidt det var riktig av barnevernet å hente barnet vet jeg ikke, men behandlingen familien fikk er et maktovergrep i seg selv og at folk som opplever lignende overgrep/behandling blir sinte er fullt forståelig.

Anonymkode: 0ff30...ae3

Å bli lei seg, frustrert, såret og kanske sint, ja.

Skrive slike ekstreme innlegg som de gjør på fb gruppen, nei. 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Leselusa said:

Å bli lei seg, frustrert, såret og kanske sint, ja.

Skrive slike ekstreme innlegg som de gjør på fb gruppen, nei. 

 

Nå har jeg ikke skrevet at denne familien har skrevet noe som helst på fb. Brukte saken som et eksempel på måten mennesker KAN bli behandlet på.

Traumatiserte mennesker reagerer ulikt, og folk kan gjøre ting de ellers ikke ville gjort. Det er ikke greit å komme med ekstreme ytringer og det skal sanksjoneres mot, men i tillegg må folk få oppfølging slik at de klarer å leve med situasjonen.

Anonymkode: 0ff30...ae3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nå har jeg ikke skrevet at denne familien har skrevet noe som helst på fb. Brukte saken som et eksempel på måten mennesker KAN bli behandlet på.

Traumatiserte mennesker reagerer ulikt, og folk kan gjøre ting de ellers ikke ville gjort. Det er ikke greit å komme med ekstreme ytringer og det skal sanksjoneres mot, men i tillegg må folk få oppfølging slik at de klarer å leve med situasjonen.

Anonymkode: 0ff30...ae3

Men vi diskuterer ikke barnevernet her, men denne facebookgruppa og hvordan det påvirker omverdenens oppfattelse at mennesker utleverer så mye galskap i en åpen gruppe på fb...

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Raiu skrev:

Er det noen som går inn på profilene til disse menneskene?

Tar meg en tur innimellom, feks her om dagen en dame som forbannet BV og alt som var. På profilen hennes hadde hun en kjæreste det virket som om hun slo opp med annenhver dag. Kjæresten hadde torturert hunden hennes slik at den døde, og så skrev hun om at han trøstet henne etter en tung dag.... Flere statuser om hvor kan man få tak i best dop og når noen tok det opp svarte hun ja men det er jo så gøy.

Lurer fælt på hva BV mente var uegnet i hjemmet hennes jeg :sarkasme:

Det var katten han hadde drept. Jeg har vært der inne og lest jeg også. 😅 Utrolig fascinerende og trist opplegg. Hun skrev vel i gruppen at BV tok ungen hennes pga hennes dårlige valg av menn, men det hadde hun sluttet med for lenge siden. Tydeligvis ikke. Hun deler jo som du sier villig vekk om eget rusmisbruk også. Null selvinnsikt. 

Anonymkode: 8f9a3...9f8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det finnes en annne ganske stor anti-Barneverns-gruppe på Facebook. Ikke like stor, og langt fra like ekstrem (men ekstrem nok). Der er de kraftig kritiske til admnin på den store gruppen, og måten hun blokkerer alle som er det minste uenige med henne. Leste en tråd der i går, der flere medlemmer støtter at BV tok ungene hennes, og mener på at hun er ødeleggende for de seriøse foreldrene som ønsker å forandre systemet. Kom blant annet frem at hun selv har fortalt om at hun ble fratatt omsorgen etter at ene barnet ble skoldet av kokene vann og ille forbrent. Hun unnlot visstnok å ta barnet med til sykehus, da hun var i konflikt med begge sykehus i nærheten, og valgte å heller ha ungen i badekaret mens hun klemte puss ut av brannsårene. Grusom historie med uviss grad av sannhet, men er dette virkelig sant så er jo damen enda mer gal enn jeg antok. 

Anonymkode: 8f9a3...9f8

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes en annne ganske stor anti-Barneverns-gruppe på Facebook. Ikke like stor, og langt fra like ekstrem (men ekstrem nok). Der er de kraftig kritiske til admnin på den store gruppen, og måten hun blokkerer alle som er det minste uenige med henne. Leste en tråd der i går, der flere medlemmer støtter at BV tok ungene hennes, og mener på at hun er ødeleggende for de seriøse foreldrene som ønsker å forandre systemet. Kom blant annet frem at hun selv har fortalt om at hun ble fratatt omsorgen etter at ene barnet ble skoldet av kokene vann og ille forbrent. Hun unnlot visstnok å ta barnet med til sykehus, da hun var i konflikt med begge sykehus i nærheten, og valgte å heller ha ungen i badekaret mens hun klemte puss ut av brannsårene. Grusom historie med uviss grad av sannhet, men er dette virkelig sant så er jo damen enda mer gal enn jeg antok. 

Anonymkode: 8f9a3...9f8

😳

Herlighet.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Det var katten han hadde drept. Jeg har vært der inne og lest jeg også. 😅 Utrolig fascinerende og trist opplegg. Hun skrev vel i gruppen at BV tok ungen hennes pga hennes dårlige valg av menn, men det hadde hun sluttet med for lenge siden. Tydeligvis ikke. Hun deler jo som du sier villig vekk om eget rusmisbruk også. Null selvinnsikt. 

Anonymkode: 8f9a3...9f8

Jeg vet. Men endret litt på det for å ikke gjøre henne så gjenkjennelig, men nesten litt morsomt at du visste akkurat hvem jeg snakket om haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes en annne ganske stor anti-Barneverns-gruppe på Facebook. Ikke like stor, og langt fra like ekstrem (men ekstrem nok). Der er de kraftig kritiske til admnin på den store gruppen, og måten hun blokkerer alle som er det minste uenige med henne. Leste en tråd der i går, der flere medlemmer støtter at BV tok ungene hennes, og mener på at hun er ødeleggende for de seriøse foreldrene som ønsker å forandre systemet. Kom blant annet frem at hun selv har fortalt om at hun ble fratatt omsorgen etter at ene barnet ble skoldet av kokene vann og ille forbrent. Hun unnlot visstnok å ta barnet med til sykehus, da hun var i konflikt med begge sykehus i nærheten, og valgte å heller ha ungen i badekaret mens hun klemte puss ut av brannsårene. Grusom historie med uviss grad av sannhet, men er dette virkelig sant så er jo damen enda mer gal enn jeg antok. 

Anonymkode: 8f9a3...9f8

Dette har jeg lest et sted også 🤔 hvor denne admin sier at det faktisk skjedde. Var jo et uhell må vi jo vite. Og det er vist ikke noe lov som sier at vi må oppsøke helsehjelp når man klarer det selv 😯

Men den admin blokkerer jo de som også sier at det lønner seg å samarbeide med fosterforeldre også. 

Anonymkode: 3472a...774

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lenket til en artikkel om en hendelse i USA hvor en far dessverre har glemt sitt barn i en stekende bil som resulterte i barnets død. Det er en forferdelig trist hendelse, det fremgår i en setning på slutten av artikkelen at barnet nylig er adoptert til denne familien. Men ved lenking av artikkelen har trådstarter lagt ved følgende kommentar:
 

Sitat

Slik går det med barna som de adopterer!! 

I kommentarer kommer også gullkornet:

Sitat

Et eksempel på hvor stor kjærlighet adoptivforeldre har til barn!

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Emmelise skrev:

Det er lenket til en artikkel om en hendelse i USA hvor en far dessverre har glemt sitt barn i en stekende bil som resulterte i barnets død. Det er en forferdelig trist hendelse, det fremgår i en setning på slutten av artikkelen at barnet nylig er adoptert til denne familien. Men ved lenking av artikkelen har trådstarter lagt ved følgende kommentar:
 

I kommentarer kommer også gullkornet:

 

Fy så stygge de er :angry:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at lengre nede i gruppen har noen lenket til samme artikkel med kommentaren

Sitat

Er det ikke fedre som gjør alt for å svekke mor i barnevernsaker? I noen saker da

uten at jeg helt forstår hva det har med saken å gjøre.

 

Kommentarfeltet er noe for seg selv.
 

Sitat

Det fremkommer av teksten at det var et adoptivbarn. Så dette viser hva adoptivforeldre å fosterforeldre er istand til å gjøre. det er ikke første gang slikt skjer. å garantert ikke det siste barnet som stryker med.

Sitat

Vettu hva *****. Kjenner jeg blir en smule forbannet her. En ordentlig pappa bryr seg og elsker barnet sitt. Og hadde aldri jeg gjentar ALDRI glemt barnet sitt. Slike mennesker er faen ikke pappaer eller mammaer for den saks skyld. Og i min erfaring så er det kvinner som prøver å sverte oss menn.

Sitat

Bare innlegget sier seg selv, fosterforeldre er ikke bedre enn andre biologiske foreldre

Sitat

Visse multikriminelle fagfolk i helsesystemet som bruker løgn som metode, har som mål å bli kvitt Gud, og dersom de får velge fosterforeldre, kan de finne på å drepe hellige barn ved å stenge dem inne i en varm bil hele dagen. Det er slike folk man har med å gjøre. De går ikke av veien for mord for å bli kvitt brysomt hellig liv som avslører dem og hindrer dem i å fore seg med ånder av hellig kvalitet.😮🤔😳🙃

Sitat

This is why a mother place is in the home with her children God made the woman the caretaker

Sitat

Så lenge de er ikke deres biologiske barn så er det billig barn som ble kjøpt med penger og de kan tjene penger på 😈😈😈og sikkert saken blir henlagt fordi det er bare tragisk sak som normalt 😈😈😈

Jeg vet ikke hvilke jeg misliker mest. Kommentar om "en kvinnes plass er i hjemmet" eller latterligheter rundt kjøp/salg av småbarn.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...