Gå til innhold

"Antibarnevern"-grupper på facebook del 3


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

17 minutter siden, SesameStreet skrev:

Utifra hva jeg forstår så har vedkommende postet en del ting tidligere som noen mener at ikke er greit og akseptabelt som de nå velger å ta opp. Hovedposten i seg selv syns jeg er ganske grei og informativ. Det er en veldig grei regel om at du ikke skal blokkere admin i grupper. Kommentarfeltet har sporet litt av der admin blir blant annet beskyldt for å ha fordommer mot homofile. 

Skulle ønske jeg kunne kopiere, hadde blitt mer forståelig. :) Er på mobilen. 

Slik jeg skjønner det har de fått en ny admin som opererer med fake profil. Admin i gruppa har bestilt det fordi de har en sær intern humor. Seriøst, han skriver det😂

Denne nye admin synes homofile som gruppe burde holde fingrene unna norskfødte barn og heller fortsette å leve godt på utenlandsadoptivindustrien. Hva nå det betyr...

Han dokumenterer det hele med en artikkel fra VG som omhandler noe helt annet

Anonymkode: 58062...912

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slik jeg skjønner det har de fått en ny admin som opererer med fake profil. Admin i gruppa har bestilt det fordi de har en sær intern humor. Seriøst, han skriver det😂

Denne nye admin synes homofile som gruppe burde holde fingrene unna norskfødte barn og heller fortsette å leve godt på utenlandsadoptivindustrien. Hva nå det betyr...

Han dokumenterer det hele med en artikkel fra VG som omhandler noe helt annet

Anonymkode: 58062...912

Rettelse: Det er ikke en ny admin, men han har nå fake profil fordi den originale er utestengt fra Facebook i 30 dager. Godt jobba!

Den tråden er verdt å sette av noen minutter på, jeg veksler mellom å være sjokkert over admin og sjokkert over at det finnes så mange normale mennesker på den gruppa som tør å protestere mot menneskesynet hans. Dessverre er det ikke håp, for admin er "triggerhappy" og blokkerer alle som ikke "er i krigen" med han. Krigen han refererer til er krigen mot heterofobe, altså alle som ikke er homofobe.

Han har visstnok blokkert 1000 medlemmer til nå og jeg tror ikke det hever nivået på gruppa, foråsidetsånn. Og han hater Barnefjernet mer enn alle de 23 000 (nå 22 000) medlemmene på gruppa til sammen.

Men kanskje de blokkerte, som tydeligvis har et litt mer nyansert menneskesyn, kan lage sin egen gruppe som ikke fremstår som en parodi.

Anonymkode: 58062...912

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker said:

Rettelse: Det er ikke en ny admin, men han har nå fake profil fordi den originale er utestengt fra Facebook i 30 dager. Godt jobba!

Den tråden er verdt å sette av noen minutter på, jeg veksler mellom å være sjokkert over admin og sjokkert over at det finnes så mange normale mennesker på den gruppa som tør å protestere mot menneskesynet hans. Dessverre er det ikke håp, for admin er "triggerhappy" og blokkerer alle som ikke "er i krigen" med han. Krigen han refererer til er krigen mot heterofobe, altså alle som ikke er homofobe.

Han har visstnok blokkert 1000 medlemmer til nå og jeg tror ikke det hever nivået på gruppa, foråsidetsånn. Og han hater Barnefjernet mer enn alle de 23 000 (nå 22 000) medlemmene på gruppa til sammen.

Men kanskje de blokkerte, som tydeligvis har et litt mer nyansert menneskesyn, kan lage sin egen gruppe som ikke fremstår som en parodi.

Anonymkode: 58062...912

Det der var faktisk sjokkerende lesing, men utrolig fint å se hvor mange av medlemmene som står imot admin. Link til de som vil se: 

https://www.facebook.com/groups/946004698753793/permalink/1889514251069495/

https://www.facebook.com/groups/946004698753793/permalink/1889870331033887/

Anonymkode: fcdc0...ee6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Slik jeg skjønner det har de fått en ny admin som opererer med fake profil. Admin i gruppa har bestilt det fordi de har en sær intern humor. Seriøst, han skriver det😂

Denne nye admin synes homofile som gruppe burde holde fingrene unna norskfødte barn og heller fortsette å leve godt på utenlandsadoptivindustrien. Hva nå det betyr...

Han dokumenterer det hele med en artikkel fra VG som omhandler noe helt annet

Anonymkode: 58062...912

Ja, kommentarfeltet har utviklet seg litt i en spesiell retning. Når man ser hva som er skrevet om det, så kan man kanskje forstå litt mer om hva de som er over har reagert på tidligere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Slik jeg skjønner det har de fått en ny admin som opererer med fake profil. Admin i gruppa har bestilt det fordi de har en sær intern humor. Seriøst, han skriver det😂

Denne nye admin synes homofile som gruppe burde holde fingrene unna norskfødte barn og heller fortsette å leve godt på utenlandsadoptivindustrien. Hva nå det betyr...

Han dokumenterer det hele med en artikkel fra VG som omhandler noe helt annet

Anonymkode: 58062...912

Det må da gå an å rapportere denne fyren til facebook?

Anonymkode: 3227d...478

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det der var faktisk sjokkerende lesing, men utrolig fint å se hvor mange av medlemmene som står imot admin. Link til de som vil se: 

https://www.facebook.com/groups/946004698753793/permalink/1889514251069495/

https://www.facebook.com/groups/946004698753793/permalink/1889870331033887/

Anonymkode: fcdc0...ee6

Herregud, den gruppen der altså. Hadde vært fristende å ta en doktorgrad på alle galskapen der inne

Anonymkode: 3227d...478

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva har det med saken å gjøre?

Anonymkode: 3227d...478

 

2 timer siden, Bøff Eløff skrev:

Og det er Admin...

 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det må da gå an å rapportere denne fyren til facebook?

Anonymkode: 3227d...478

Bøff Eløff og jeg snakker om samme person viser det seg :) Så det er det som det handler om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for innlegg skrevet av utestengt bruker.

Papirfly, mod.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, SesameStreet skrev:

Admin har laget et innlegg om at du ikke skal blokkere dem. Greit nok, en vanlig regel i mange grupper.

Nå begynte jeg å bla litt nedover for å se om jeg finner litt mer ut om saken. I følge kommentarene så er ikke admin så glad i homofile..? 

Jeg ble kasta ut fordi jeg likte et innlegg som snakket imot han x) Han virka ikke heelt stabil.. 

Anonymkode: 27859...11d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble kasta ut fordi jeg likte et innlegg som snakket imot han x) Han virka ikke heelt stabil.. 

Anonymkode: 27859...11d

«Han» er den fake profilen til den galeste admindama der inne. Hun har 2 profiler, den ekte hvor hun slenger ut av seg masse sludder, og denne profilen som hun bruker når hun ikke vil fronte seg selv....

Anonymkode: cf867...008

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det må da gå an å rapportere denne fyren til facebook?

Anonymkode: 3227d...478

Jeg er ikke medlem av gruppen men sendte inn en rapport på kontoen og det homofobiske innlegget.

Anonymkode: 7de15...34a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens høydare fra nettsiden- svar til foreldre som tapte i nemda: «Å hvorfor er ikke dere gode nok 😞😞Makan til IDIOTI AV BV. Man setter ikke liv til verden hvis man ikke er gode nok foreldre 😟😟»

Den siste setningen👏

Anonymkode: e3613...258

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Man setter ikke liv til verden hvis man ikke er gode nok foreldre". Oh the irony.. Nei for det er jo ingen foreldre som misbruker ungene sine fysisk, seksuelt eller emosjonelt.. Innsikten blant enkelte der er jo skremmende. 

Anonymkode: 16f6a...abd

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 25.5.2018 den 17.24, AnonymBruker skrev:

Jeg merker at jeg blir veldig provosert av den gruppa. Jeg er gift med en som er adoptert som har verdens beste foreldre. Vi har et fellesbarn i tillegg har jeg stebarnsadoptert barnet han hadde fra før og sannelig har vi et et fosterbarn også. Jeg har like stor kjærlighet til alle sammen. Forstår heller ikke hvordan man kan si at vi tjener masse penger på dette fosterbarnet.  En av oss var også hjemme første året og da gikk vi ned lønn. 

Anonymkode: 3472a...774

endel brukere i slike grupper er jo fullstendig overbevist om at fosterforeldre tar til seg barna kun av økonomiske grunner.. I tillegg er det jo overraskende mange som genuint tror at barnevernet håndplukker fosterbarn for å selge dem videre.. Man skjønner jo at det er endel diagnoser ute og går for å si det slik. Kanskje det er enklere å tenke at fosterforeldre har økonomiske baktanker, fremfor å vite at barna deres virkelig blir elsket og tatt vare på av andre, fordi de selv ikke er gode nok foreldre? Et slags psykologisk forsvar. Skulle jo tro at de ønsket det beste for deres eget barn,  trist at enkelte er helt overbevist om det motsatte. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat

Jeg tror ingen som ikke har opplevd det vet hvor grusomt det er å miste sitt eget barn. Jeg tror heller ikke folk evner å se hvor grusomt det er for barn å oppleve traumer hos biologiske foreldre om man ikke har vært der selv. Det er ikke til å legge skjul på at det er svært smertefullt begge deler. Smerte kan heller ikke sammenlignes, måles eller forstås om man ikke har gått gjennom det. Men, hvem skal man ta hensyn til? Barna eller de biologiske foreldrene? Barn er uskyldige mitt opp i det hele. La oss styrke barnevernet. Vi trenger det. Barna trenger det. Jeg trengte barnevernet.

Ja, den gruppen er helt hårreisende. Det er sykt hvor mye det går an å lire av seg. Gruppen skulle blitt stengt. Og nei, det er ikke alltid bra at barna blir boende hos øvrig familie og kanskje stadig får besøk av biologiske foreldre oppi det hele. Noen ganger, om det er snakk om ekstreme tilfeller, så er det best å ta barnet til et helt annet sted for å hindre retraumatisering. Disse barna fortjener en ny sjanse hos noen andre. Noen som kan gi dem et nytt og bedre liv. Jeg vitnet i den gruppen om takknemlighet til barnevernet som reddet livet mitt, men ble utestengt. Den gruppen der sprer løgner, bedrageri og konspirasjon. Veldig veldig trist. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herreguuuud... Jeg har ikke vært innpå å sett på gruppen på kjempelenge, men den er like sær nå som den var sist gang. Hvorfor klarer ingen der inne å skrive på en forståelig måte? Hvorfor kan de ikke oppføre seg sånn nogenlunde? De skriker og brøler og babler helt tullete. Det er umulig å ta de seriøst, uansett hvor mye man prøver.

Skal man prøve å "bevise" at en er en skikket forelder, kan man iallefall starte med å te seg på en voksen måte. Ikke alle voksne skulle ha hatt tilgang til internett. :klaske: (Ei heller barn for den saks skyld. Så ei ung jente som la ut video av seg selv der hun gråt over at barnevernet skulle hente henne. Er dette noe å ha liggenge på nettet om seg seg ut livet sitt? Hvorfor er det ingen som stopper henne?)

Anonymkode: 718bf...a4e

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Jegskulleønskeat

En annen ting er at de kan gjerne tenke, "jeg gjorde jo ikke noe galt", "Barnet hadde det jo bra hos meg", "Jeg slo det aldri f.eks". Nei, det er ikke alltid det er det de gjør som er så galt, men det de IKKE gjør. Ikke tilstrekkelig omsorg, ikke riktig mat, ikke nærhet, ikke stabilitet og trygghet- passiv emosjonell mishandling. Man kan bli like skadet av det som manglet av omsorg som av det som skjer av vold og rus f.eks. De må ikke bare se på hva de ikke har gjort galt, men på hva de har glemt å følge opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

" PRIDE påstår at barnets seksualitet kommer i 5-6 års alder. Når jeg var ung, var det ikke vanlig å intressere seg for gutter før man nådde puberteten å hormonene gikk bananas. så... hvis det er riktig at barn anno 2018 når puberteten ved 5-6 års alder. Hvor får dem i seg disse hormonene som får dem så tidlig i puberteten? "

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, MalloryK said:

" PRIDE påstår at barnets seksualitet kommer i 5-6 års alder. Når jeg var ung, var det ikke vanlig å intressere seg for gutter før man nådde puberteten å hormonene gikk bananas. så... hvis det er riktig at barn anno 2018 når puberteten ved 5-6 års alder. Hvor får dem i seg disse hormonene som får dem så tidlig i puberteten? "

Å herrefred.

Barn er jo nysgjerrige lenge før de kommer i puberteten...

Endret av Raiu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...