Gå til innhold

Hva slags matvare kan du ikke fatte er blitt populært?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For at ikke halve risen skal sitte igjen i bunnen av kjelen. Derfor.

Anonymkode: 5bc4a...27f

Jeg bruker aldri boil in bag og har aldri problemer med at risen sitter igjen i bunn, hvertfall ikke noe mer enn noen få riskorn.

Hvordan koker du risen din?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Jeg forstår ikke fascinasjonen for chiafrø. De smaker jo ingenting!

Ryddet for svar til slettet innhold. Edie, mod.

Endret av Edie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

..kan egentlig ikke fatte at det er så mye å gnåle om mat som er populært som man personlig ikke liker. :klo:  

Husk regelen da: du vet ikke om du liker noe før du har smakt det 5 ganger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bacon - jeg liker det i små mengder til visse matretter, men når man ser på f.eks. Facebook skal maten tydeligvis dynkes i bacon. Jeg syns alltid at bacon smaker veldig, veldig salt (ja jeg vet det er forskjell på baconet), og for mye av det vil overdøve alle andre smaker. Og bacon er virkelig ikke SÅ godt. Hvertfall ikke når det er tørt og sprøstekt. 

Matcha - den grønne teen som visstnok kan puttes i alt som er av søtsaker. Det er ikke fælt, men ikke verdt hypen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Bonusmammaen skrev:

..kan egentlig ikke fatte at det er så mye å gnåle om mat som er populært som man personlig ikke liker. :klo:  

Husk regelen da: du vet ikke om du liker noe før du har smakt det 5 ganger. 

Det er ikke det tråden handler om, men typisk nok kommer folk inn i tråden og ramser opp alt de ikke liker. Dette er tidligere påpekt også, men folk ignorerer det og ramser opp alt fra tomater til smalahove. :roll: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Surkål og rosa surkål.. 

Vet ikke hva det heter, men når egg, erter, gulrøtter er inni en firkanta gele på koldtbord ?? Verste jeg vet må vel være maten på koldtbord, foruten spekeskine og eggerøre med loff, der har dere mine valg på koldtbordet 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Guidet Kvinne skrev:

Det er ikke det tråden handler om, men typisk nok kommer folk inn i tråden og ramser opp alt de ikke liker. Dette er tidligere påpekt også, men folk ignorerer det og ramser opp alt fra tomater til smalahove. :roll: 

Det er DET tråden handler om

Anonymkode: b2da8...a3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Guidet Kvinne skrev:

Det er ikke det tråden handler om, men typisk nok kommer folk inn i tråden og ramser opp alt de ikke liker. Dette er tidligere påpekt også, men folk ignorerer det og ramser opp alt fra tomater til smalahove. :roll: 

Uff.. :fnise: Folk har vel behov for å klage litt da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Bonusmammaen skrev:

..kan egentlig ikke fatte at det er så mye å gnåle om mat som er populært som man personlig ikke liker. :klo:  

Husk regelen da: du vet ikke om du liker noe før du har smakt det 5 ganger. 

Fordi det skaper en artig tråd. Jeg forstår ikke hvorfor man skal gnåle så mye om tråder man ikke liker. Det bidrar i hvert fall ikke med noe som helst. 

Anonymkode: 52477...8cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Guidet Kvinne skrev:

Det er ikke det tråden handler om, men typisk nok kommer folk inn i tråden og ramser opp alt de ikke liker. Dette er tidligere påpekt også, men folk ignorerer det og ramser opp alt fra tomater til smalahove. :roll: 

Vel, nå «fatter» jo ikke TS hvordan eksempelet hennes ikke har blitt så populært fordi vedkommende ikke liker akkurat den matvaren. Når andre folk da kommer med innspill om hvilke mat- og drikkevarer de ikke liker så er logisk å forstå at de heller ikke skjønner hvordan det har blitt populært, fordi det er meget vanskelig å sette seg inn i at andre kan like smaken du synes er motbydelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, JackNapier skrev:

Jeg forstår ikke fascinasjonen for chiafrø. De smaker jo ingenting!

Jeg har heller aldri forstått poenget med chiafrø, helt til jeg brukte det i en brødoppskrift. Det gir ikke brødet noe særlig smak, men det gjør det sinnsykt saftig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 28.5.2018 den 13.37, JackNapier skrev:

Hvorfor skriver du fersk i anførselstegn? Vet du ikke forskjellen på fersk og tørket pasta?

Fordi den ikke er fersk. 

Tror du jeg ikke vet forskjellen på fersk og tørket pasta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Pringle skrev:

Fordi den ikke er fersk. 

Tror du jeg ikke vet forskjellen på fersk og tørket pasta?

Den er jo fersk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, JackNapier skrev:

Den er jo fersk?

Når jeg tenker på fersk, så tenker jeg nylaget, ikke bare som motsetning til tørket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 15.5.2018 den 20.40, AnonymBruker skrev:

Bacon, bønner/linser, Sashimi, nektariner, øl, whiskey, muslibarer, Oreo kjeks (Oreo kake er forøvrig digg)

Anonymkode: 5bc4a...27f

Der ramset du opp nesten bare favoritter hos meg 😅

Jeg har aldri likt kaviar, jeg liker russisk kaviar, men den oransje greia på tube som folk trykker ut på skivene sine og på egg og greier smaker helt grusomt.

Har heller aldri skjønt greia med ansjos eller makrell i tomat. I tillegg kan det vel nevnes at svinekoteletter er mitt soleklare sistevalg på grillen, og at isbergsalat er den kjedeligste matvaren du kan finne. Sånn "typisk norsk" salat med isbergsalat, vasne tomater og kanskje noe agurk og mais er helt fullstendig intetsigende smaksmessig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, JackNapier said:

 

Jeg forstår ikke fascinasjonen for chiafrø. De smaker jo ingenting!

Ryddet for svar til slettet innhold. Edie, mod.

Jeg synes det er kjempegodt sammen med havregrøt. Men smaker kanskje ikke så mye alene? Tror ikke det er meningen man skal spise de alene heller, da. 

Anonymkode: 328ed...e8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Olava skrev:

Bacon - jeg liker det i små mengder til visse matretter, men når man ser på f.eks. Facebook skal maten tydeligvis dynkes i bacon. Jeg syns alltid at bacon smaker veldig, veldig salt (ja jeg vet det er forskjell på baconet), og for mye av det vil overdøve alle andre smaker. Og bacon er virkelig ikke SÅ godt. Hvertfall ikke når det er tørt og sprøstekt. 

Matcha - den grønne teen som visstnok kan puttes i alt som er av søtsaker. Det er ikke fælt, men ikke verdt hypen. 

Du har vært innom "Mat fra bunnen" du, ja. :fnise:

 

Ellers er jeg enig med de som sier at de ikke forstår at øl ble populært. Jeg liker øl selv altså, men har ikke alltid gjort det. Jeg måtte egentlig "tvinge meg" til å like det. De fleste liker det egentlig ikke de første gangene de smaker det, og må tvinge det i seg helt til det blir "ok" å drikke, for deretter å bli godt.

Øl er helt sikkert noe som har oppstått ved en tilfeldighet hvor det ved et uhell har kommet vann i korn som deretter har tatt til seg naturlig gjær og begynt å gjære. Man skulle tro at de som kom over dette raskt fant ut at dette smakte bittert, dårlig og muggent. Men på en eller annen måte har folk tvunget seg til å like det.

Anonymkode: 961e1...a89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...