Gå til innhold

Hva slags matvare kan du ikke fatte er blitt populært?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg antok at tråden skulle handle om "nymotens" greier, og ble overrasket over å se nevnt så mange tradisjonelle matvarer og retter, inkludert matvarer og retter som knapt kan kalles populære, engang. Noen innlegg virker som kresenhet, noen bare mangel på erfaring med matvaren. En del matvarer trenger man å venne seg til, og mange ting som er nevnt, syntes jeg virket motbydelige for noen år siden, men de er blant favorittene mine nå. Og så den obligatoriske krangelen om hva vi er "ment" å spise. Sukk.

Det jeg ikke kan fatte er blitt populært, eller at det er et marked for (det må jo være noen som kjøper siden det selges, og det blir mer og mer av det, men jeg skjønner ikke), er

alle sjokoladene med sjokolade, sjokolade med godteri, sjokolade med sjokoladekjeks, sjokoladekjeks med sjokolade. Hvor mange varianter er det behov for? Kan man ikke kjøpe en av hver og blande selv?

Tilsvarende er det på ferdigmiddagsfronten - der er det kokte poteter og kjøttkaker, kokte poteter og kokt laks, kokte poteter og oksestek, lammefikassé og kokte poteter...

Og så er det gulost i stykker, gulost i skiver, revet gulost. Revet gulost som ikke er gulost. Tre-fire identiske produkter fra forskjellige produsenter, gjelder mange typer mat.

Økologisk alt mulig.

Kesam med smakstilsetninger. Fettfri melk med smakstilsetning. Melk med kunstig søtning. Fettfattige men oversukrede eller kunstig søtede yoghurter. Cottage cheese med yoghurt! Proteindrikker, proteinpudding, proteinbrød. Lavkarbobrød! Svindyre knekkebrød. Svindyre "friske" bær. Speltbrød, speltlomper.

Overprisede varer rettet mot barn.

Gifler, boller, hverken kake eller mat.

Kokosboller er godt, men de må være gamle og seige, skjønner ikke maset etter "ferske".

Hardt potetgull ala Sørlandschips.

Lettbrus, sukkerfri saft, vann på flaske. Lettvarianter av alt!

Boil-in-bag ris, allerede nevnt, latskap i pose.

Pølser med bacon, pølser med ost. 

Farseprodukter til blodpris, eh kjøttpris.

Granola - oversukret og overpriset müsli.

Måltidsbarer og proteinbarer - overprisede sjokolader. (Hvis en bar fikser sulten, er du er ikke så sulten at du ikke kan vente til lunsj/middag).

Enda mer latskap på pose, vet ikke om det irriterer meg mest at det finnes, at det er så mye av det, eller at det kalles brød, boller, kaker. Det er melblandinger! Å blande tørrvarene er den enkleste delen av bakingen!

Japanske brødsmuler. (Norske er ikke bra nok lenger?)

Krydder til kyllig, krydder til svinekjøtt, krydder til oksekjøtt. Frosne grønnsaker til kylling, frosne grønnsaker til svinekjøtt, frosne grønnsaker til oksekjøtt. 

"Fersk" pasta.

Det hadde forsåvidt ikke irritert meg så mye hvis det ikke hadde gjort det vanskelig å finne det jeg skal ha - enkle, greie produkter som jeg selv kan sette sammen. Jeg irriterer meg dermed også over at logo og slagord og lovnader tar så mye plass og oppmerksomhet på omslaget at det er vanskelig å se hvilken vare det er.

Dette er bare mine personlige blæ-produkter: Sjokolade med lakris. Avocado. Kokt mais, hermetisk mais. Brød med biter av grønnsaker i. Navn som "kokkeklar", "fersk og ferdig", "løvbit" - gir ingen mening; "matlyst" - produktene virker jo motbydelige.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nugatti air, mindre nugatti til høyere pris..

Xtra kaffe eller generelt de billigste kaffetypene, smaker heslig og virker iblandet knuste blader og stilk.

Karamelliserte epler, hva er greia med det?

 

Anonymkode: eaf2b...383

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom på en ting til.

Fermenterte matvarer. Hvorfor??? 

Anonymkode: 3d2f3...ef2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.5.2018 den 9.30, Pringle skrev:

Jeg antok at tråden skulle handle om "nymotens" greier, og ble overrasket over å se nevnt så mange tradisjonelle matvarer og retter, inkludert matvarer og retter som knapt kan kalles populære, engang. Noen innlegg virker som kresenhet, noen bare mangel på erfaring med matvaren. En del matvarer trenger man å venne seg til, og mange ting som er nevnt, syntes jeg virket motbydelige for noen år siden, men de er blant favorittene mine nå. Og så den obligatoriske krangelen om hva vi er "ment" å spise. Sukk.

Det jeg ikke kan fatte er blitt populært, eller at det er et marked for (det må jo være noen som kjøper siden det selges, og det blir mer og mer av det, men jeg skjønner ikke), er

alle sjokoladene med sjokolade, sjokolade med godteri, sjokolade med sjokoladekjeks, sjokoladekjeks med sjokolade. Hvor mange varianter er det behov for? Kan man ikke kjøpe en av hver og blande selv?

Tilsvarende er det på ferdigmiddagsfronten - der er det kokte poteter og kjøttkaker, kokte poteter og kokt laks, kokte poteter og oksestek, lammefikassé og kokte poteter...

Og så er det gulost i stykker, gulost i skiver, revet gulost. Revet gulost som ikke er gulost. Tre-fire identiske produkter fra forskjellige produsenter, gjelder mange typer mat.

Økologisk alt mulig.

Kesam med smakstilsetninger. Fettfri melk med smakstilsetning. Melk med kunstig søtning. Fettfattige men oversukrede eller kunstig søtede yoghurter. Cottage cheese med yoghurt! Proteindrikker, proteinpudding, proteinbrød. Lavkarbobrød! Svindyre knekkebrød. Svindyre "friske" bær. Speltbrød, speltlomper.

Overprisede varer rettet mot barn.

Gifler, boller, hverken kake eller mat.

Kokosboller er godt, men de må være gamle og seige, skjønner ikke maset etter "ferske".

Hardt potetgull ala Sørlandschips.

Lettbrus, sukkerfri saft, vann på flaske. Lettvarianter av alt!

Boil-in-bag ris, allerede nevnt, latskap i pose.

Pølser med bacon, pølser med ost. 

Farseprodukter til blodpris, eh kjøttpris.

Granola - oversukret og overpriset müsli.

Måltidsbarer og proteinbarer - overprisede sjokolader. (Hvis en bar fikser sulten, er du er ikke så sulten at du ikke kan vente til lunsj/middag).

Enda mer latskap på pose, vet ikke om det irriterer meg mest at det finnes, at det er så mye av det, eller at det kalles brød, boller, kaker. Det er melblandinger! Å blande tørrvarene er den enkleste delen av bakingen!

Japanske brødsmuler. (Norske er ikke bra nok lenger?)

Krydder til kyllig, krydder til svinekjøtt, krydder til oksekjøtt. Frosne grønnsaker til kylling, frosne grønnsaker til svinekjøtt, frosne grønnsaker til oksekjøtt. 

"Fersk" pasta.

Det hadde forsåvidt ikke irritert meg så mye hvis det ikke hadde gjort det vanskelig å finne det jeg skal ha - enkle, greie produkter som jeg selv kan sette sammen. Jeg irriterer meg dermed også over at logo og slagord og lovnader tar så mye plass og oppmerksomhet på omslaget at det er vanskelig å se hvilken vare det er.

Dette er bare mine personlige blæ-produkter: Sjokolade med lakris. Avocado. Kokt mais, hermetisk mais. Brød med biter av grønnsaker i. Navn som "kokkeklar", "fersk og ferdig", "løvbit" - gir ingen mening; "matlyst" - produktene virker jo motbydelige.

Hvorfor skriver du fersk i anførselstegn? Vet du ikke forskjellen på fersk og tørket pasta?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.5.2018 den 19.06, AnonymBruker skrev:

Kjøttdeig. Æsj

Anonymkode: 328ed...e8d

Kjøttdeig har alltid eksistert, hva tror du er i taco, hamburger etc?

På 16.5.2018 den 20.28, Marimba skrev:

Boller med alle slags mulige   "nye" tilsetninger. Litagoboller, soloboller, sjokoladeboller osv. Holder meg til rosinboller jeg (og blir like skuffa hver gang jeg bommer og tar sjokolade istedetfor....)

Nam :sikle: 

På 17.5.2018 den 19.51, Mis(s)Understood skrev:

En av de få matvarene jeg undrer meg litt over er faktisk Oreokjeks. Jeg har ikke problemer med å akseptere at mange synes det er veldig godt, men jeg synes de er alt for søte. Derfor undrer meg meg litt over populariteten til Oreokjeksen.

Fordi dem er gode

På 16.5.2018 den 19.42, AnonymBruker skrev:

sushi, øl, kaffe og oreo kjeks

Anonymkode: 2bd7b...09d

Øl og kaffi har eksistert i århundrer

Anonymkode: b2da8...a3c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi dem er gode

Anonymkode: b2da8...a3c

Du synes de er gode.

Jeg synes de er alt for søte for min smak :)

Sånn er det bare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Mis(s)Understood skrev:

Du synes de er gode.

Jeg synes de er alt for søte for min smak :)

Sånn er det bare :)

Prøv å dypp de i melk :)

Anonymkode: b2da8...a3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Prøv å dypp de i melk :)

Anonymkode: b2da8...a3c

Eller spar melken til noe godt, og la Oreo-kjeksen være igjen i butikken. :lur: 

Anonymkode: f099b...64b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eller spar melken til noe godt, og la Oreo-kjeksen være igjen i butikken. :lur: 

Anonymkode: f099b...64b

Oreo kjeks er noe godt 😻

Anonymkode: b2da8...a3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker det meste som er nevnt i denne tråden 😜 jeg har prøvd mye rart av matvarer og har ikke kommet over noe jeg direkte misliker unntatt én eneste ting; oliven.

Anonymkode: 20dd1...973

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.5.2018 den 15.14, AnonymBruker skrev:

Spiser du aldri grønnsakssuppe? Eller pizza uten kjøtt på? Tomatsuppe? Alt dette er vegansk også.

Anonymkode: 3d2f3...ef2

Nå er ikke jeg den personen du siterer, men nei, nei og nei. Jeg har pølse i grønnsakssuppen, kjøtt på pizza og egg i tomatsuppe. :spise:  

 

Jeg skjønner meg rett og slett ikke på syltet rødløk. 

Anonymkode: 52477...8cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er ikke jeg den personen du siterer, men nei, nei og nei. Jeg har pølse i grønnsakssuppen, kjøtt på pizza og egg i tomatsuppe. :spise:  

 

Jeg skjønner meg rett og slett ikke på syltet rødløk. 

Anonymkode: 52477...8cf

Hehe 🤔😄

Anonymkode: 3d2f3...ef2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosiner!

Jeg skjønner virkelig ikke vitsen. Det druer som er innskrumpet. Så spis druene da?

Man spiser ikke innskrumpede vannmeloner av en eller annen grunn. Noe man burde, for der er vektbesparelsen enorm. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Lutetium 71 skrev:

Rosiner!

Jeg skjønner virkelig ikke vitsen. Det druer som er innskrumpet. Så spis druene da?

Man spiser ikke innskrumpede vannmeloner av en eller annen grunn. Noe man burde, for der er vektbesparelsen enorm. 

Det blir så rare boller om man skal skvise inn 15 druer i hver bolle:)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, visp skrev:

Det blir så rare boller om man skal skvise inn 15 druer i hver bolle:)

Hva med å la være å skvise inn det der f**nskapet? (Rosiner altså)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lutetium 71 skrev:

Hva med å la være å skvise inn det der f**nskapet? (Rosiner altså)

Nei, nå gjør jeg opprør etter 20 års bollebaking uten rosiner. Nå har min tid kommet! Spis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Lutetium 71 skrev:

Hva med å la være å skvise inn det der f**nskapet? (Rosiner altså)

Boller er ikke boller uten rosiner

Anonymkode: b2da8...a3c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tomat. Den har flere (rare) konsistenser samtidig, er sur og har rar ettersmak.

Alle disse restitusjonsdrikkene som smaker som slankepulveret jeg fant i skapet til mamma i 97, og trodde var sjokomelk.

Avocado er litt oppskrytt. Jeg bruker det til mye rart, men mest som en sunn erstatning for tilbehør som har mye karbohydrater. Smaken må du jo lage med krydder.

Den snacksen som ser ut som popcorn men bare er stekt ost. En bit er nok.

Når smoothien har kål, spirulina og frø i seg. 

Anonymkode: 894f6...f87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...