Gå til innhold

Forbaska produkter som ikke er dyretestet, kan jo ikke kjøpe dem.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er student, har hudproblemer og ønsker å ikke kjøpe produkter som er dyretestet. Men dette ser jo ut til å være umulig om jeg skal kunne fortsette å leve et normalt liv og ha råd til å fullføre utdanningen min!? 

Kjøper sminke 99% kun fra Makeup Mekka, som er billig, ikke er dyretestet og de har produkter jeg tåler godt. Og det er bra. Venter bare på fysisk butikk slik at man ikke sverter miljøet så mye ved all frakten. Men nå bestiller jeg ikke såå ofte heller. Kjøper også hudkrem fra Lykkelig som liten - den eneste hudkremen jeg tåler og som ikke er testet på dyr, og helt grei på pris. 

MEN når det kommer til håndsåpe, shampoo og balsam, sliter jeg! 
Finner ingen annen håndsåpe jeg tåler enn Neutral, som ikke er testet på dyr, og som ikke er svindyr på pris. (Neutral tester på dyr)
Sliter med å finne shampoo jeg kan bruke over tid uten at håret enten blir tørt, fett, tungt osv osv. Må ha mild shampoo men samtidig en som renser håret godt nok da håret fort blir fett. Må bruke frisørshampoo, da jeg ikke tåler butikkshampoo. Og finner INGEN frisørshampoo (heller ikke på Blivakker.no, Blush.no osv.) som jeg tåler, som økonomien min tåler, og som ikke er dyretestet!
Og det samme gjelder balsam! 

Forbaska altså... Noen som har ca samme erfaringer som meg og har noen tips?? Eller må jeg bare ta til takke med å kjøpe produkter som er dyretestet frem til jeg har råd til å kjøpe produkter som ikke er det? Jeg har ingen alternativer for å få til en bedre økonomi enn det jeg har nå, og kommer heller ikke til å gå inn på hvorfor i denne tråden. 

På forhånd takk for svar! Hilsen frustrert...

Anonymkode: be2c6...4ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veit at mange har lagt dette for hat, MEN, forever living tester ikke på dyr og produktene er veldig gode. Du kan prøve produktene i 90 dager, funker det ikke på deg så får du tilbake pengene. 

Anonymkode: 723f3...cc5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal det være så fryktelig ille om ting er testet på dyr? Ville du foretrekke at vi aldri skaper innvoasjon eller at alle produktene blir ekstremt mye dyrere da man må betale store summer for at folk skal si seg villige til å være forsøkskaniner? Og hvorfor er det bedre om produktene testes på mennesker enn på dyr?

Anonymkode: 01c8e...c5a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Dricka skrev:

Sjekka iherb?

Nei, men det skal jeg gjøre nå. Takk for tips! 

Anonymkode: be2c6...4ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Veit at mange har lagt dette for hat, MEN, forever living tester ikke på dyr og produktene er veldig gode. Du kan prøve produktene i 90 dager, funker det ikke på deg så får du tilbake pengene. 

Anonymkode: 723f3...cc5

De er alt for dyre for en studentøkonomi dessverre...

Anonymkode: be2c6...4ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bedre at de tester på mennesker!

Se på grønnhverdag.no

Ellers er Änglamark som selges på Coop noen av de bedre merkene for oss med ømfintlig hud

 

Endret av Hurrahei
Feil
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg har ukritisk kjøpt sjampoen min pæ kiwi. Er define testa på dyr? 

Anonymkode: c1276...c2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Hurrahei skrev:

Bedre at de tester på mennesker!

Se på grønnhverdag.no

Ellers er Änglamark som selges på Coop noen av de bedre merkene for oss med ømfintlig hud

 

Takk for tips, men Änglamark renser ikke hodebunnen min godt nok :( og ja, jeg har prøvd over tid, og å vaske håret sjeldnere... 

Anonymkode: be2c6...4ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og jeg har ukritisk kjøpt sjampoen min pæ kiwi. Er define testa på dyr? 

Anonymkode: c1276...c2c

Ifølge denne listen, nei.

- TS

Anonymkode: be2c6...4ed

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès

Isadora er ikke testet på dyr, heller ikke HM og Lindex sine produkter. Kicks beauty, har alt av sminke, shampoo, kremer osv, de tester heller ikke på dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd en shampobar fra Lush? De er veldig drøye og miljøvennlig og ikke testet på dyr.

Rema 1000 sitt eget merke har hårprodukter er ikke testet på dyr. Samme med H&M og Isadora blant annet

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Lee Statford sine hårprodukter, dem er ikke testet på dyr, og jeg sliter også med meget sensitiv hud! 
Lactacyd dusjsåpe er også fin :) 
 

Anonymkode: a59ee...f6b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Catalina Culès skrev:

Isadora er ikke testet på dyr, heller ikke HM og Lindex sine produkter. Kicks beauty, har alt av sminke, shampoo, kremer osv, de tester heller ikke på dyr.

 

Akkurat nå, Reveenka skrev:

Har du prøvd en shampobar fra Lush? De er veldig drøye og miljøvennlig og ikke testet på dyr.

Rema 1000 sitt eget merke har hårprodukter er ikke testet på dyr. Samme med H&M og Isadora blant annet

 

Dere må lese alt jeg skriver i HI. 

Tåler ikke butikkshampoo som sagt, så Rema 1000 sin er uaktuell. Og tror med veldig stor sannsynlighet at Isadora og HM går innunder samme kategori. Lush bruker for mye parfyme som jeg ikke tåler, selv om de bruker eteriske oljer. Kicks er for dyrt for min studentøkonomi. Som jeg skriver i HI, er det tre ting her som ikke passer sammen, som gjør dette så vanskelig: 

- Dyretestet / ikke dyretestet 
- Økonomi
- Hudproblemer

 

Anonymkode: be2c6...4ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker Lee Statford sine hårprodukter, dem er ikke testet på dyr, og jeg sliter også med meget sensitiv hud! 
Lactacyd dusjsåpe er også fin :) 
 

Anonymkode: a59ee...f6b

Ja, glemte å nevne det, Lactacyd bruker jeg! Den store flaska. Drøy i bruk, og helt OK pris med tanke på at den er omtrent den eneste jeg tåler. 

149 kr for 250 ml shampoo, Lee Stafford, blir nok i dyreste laget for meg dessverre. 

Anonymkode: be2c6...4ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Lang liste av merker som ikke er testet på dyr - https://www.dyrevern.no/dyretesting/ikke-testet-pa-dyr

Anonymkode: 6a6a8...a0f

Jeg har sjekka disse listene side opp og side ned, men kan jo ikke se at noen av disse merkene tilfredsstiller mine andre behov. 

Anonymkode: be2c6...4ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, glemte å nevne det, Lactacyd bruker jeg! Den store flaska. Drøy i bruk, og helt OK pris med tanke på at den er omtrent den eneste jeg tåler. 

149 kr for 250 ml shampoo, Lee Stafford, blir nok i dyreste laget for meg dessverre. 

Anonymkode: be2c6...4ed

Vita har veldig ofte salg på Lee Stafford, jeg har langt og tjukt hår, og det koster meg under 100kr i måneden for sjampo og balsam. 

Anonymkode: a59ee...f6b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er vel klar over at de ingrediensene som er i alle produkter er testet på dyr frs før av? Det kan ha skjedd for mange år siden og firmaet som produserer disse produktene kopierer hverandre.

Der med så bruker også du produkter som er testet på dyr.

Hvis du vil være helt sikker på at sjampoen din ikke er testet på dyr så får du plukke gran/furunåler og lage shampo selv.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vita har veldig ofte salg på Lee Stafford, jeg har langt og tjukt hår, og det koster meg under 100kr i måneden for sjampo og balsam. 

Anonymkode: a59ee...f6b

Okei, takk for tips! Veldig skeptisk på om jeg tåler den da, men kan jo alltids prøve. Hva pleier tilbudet å ligge på? 

Anonymkode: be2c6...4ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...