Gå til innhold

Forbaska produkter som ikke er dyretestet, kan jo ikke kjøpe dem.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er student, har hudproblemer og ønsker å ikke kjøpe produkter som er dyretestet. Men dette ser jo ut til å være umulig om jeg skal kunne fortsette å leve et normalt liv og ha råd til å fullføre utdanningen min!? 

Kjøper sminke 99% kun fra Makeup Mekka, som er billig, ikke er dyretestet og de har produkter jeg tåler godt. Og det er bra. Venter bare på fysisk butikk slik at man ikke sverter miljøet så mye ved all frakten. Men nå bestiller jeg ikke såå ofte heller. Kjøper også hudkrem fra Lykkelig som liten - den eneste hudkremen jeg tåler og som ikke er testet på dyr, og helt grei på pris. 

MEN når det kommer til håndsåpe, shampoo og balsam, sliter jeg! 
Finner ingen annen håndsåpe jeg tåler enn Neutral, som ikke er testet på dyr, og som ikke er svindyr på pris. (Neutral tester på dyr)
Sliter med å finne shampoo jeg kan bruke over tid uten at håret enten blir tørt, fett, tungt osv osv. Må ha mild shampoo men samtidig en som renser håret godt nok da håret fort blir fett. Må bruke frisørshampoo, da jeg ikke tåler butikkshampoo. Og finner INGEN frisørshampoo (heller ikke på Blivakker.no, Blush.no osv.) som jeg tåler, som økonomien min tåler, og som ikke er dyretestet!
Og det samme gjelder balsam! 

Forbaska altså... Noen som har ca samme erfaringer som meg og har noen tips?? Eller må jeg bare ta til takke med å kjøpe produkter som er dyretestet frem til jeg har råd til å kjøpe produkter som ikke er det? Jeg har ingen alternativer for å få til en bedre økonomi enn det jeg har nå, og kommer heller ikke til å gå inn på hvorfor i denne tråden. 

På forhånd takk for svar! Hilsen frustrert...

Anonymkode: be2c6...4ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...