Gå til innhold

Forbaska produkter som ikke er dyretestet, kan jo ikke kjøpe dem.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

17 minutter siden, AnonymBruker said:

 

 

Dere må lese alt jeg skriver i HI. 

Tåler ikke butikkshampoo som sagt, så Rema 1000 sin er uaktuell. Og tror med veldig stor sannsynlighet at Isadora og HM går innunder samme kategori. Lush bruker for mye parfyme som jeg ikke tåler, selv om de bruker eteriske oljer. Kicks er for dyrt for min studentøkonomi. Som jeg skriver i HI, er det tre ting her som ikke passer sammen, som gjør dette så vanskelig: 

- Dyretestet / ikke dyretestet 
- Økonomi
- Hudproblemer

 

Anonymkode: be2c6...4ed

Nå er det ikke slik at butikkshampoo = butikkshampoo. Noen er bra, noen er dårlige. 

Vet også at noen vasker hår med bakepulver og bruker eddik som balsam. Tror det kalles "no poo". 

Anonymkode: c1276...c2c

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det ikke slik at butikkshampoo = butikkshampoo. Noen er bra, noen er dårlige. 

Vet også at noen vasker hår med bakepulver og bruker eddik som balsam. Tror det kalles "no poo". 

Anonymkode: c1276...c2c

Jeg har prøvd alle butikkshampooer (merker) oppigjennom, og tåler ingen. Kan til nøds bruke Herbal Essences dersom jeg er borte på ferie, men ikke mer enn 1-2 vask før det blir ille. 

"No poo" vurderer jeg, men akkurat nå passer det dårlig å sette igang en sånn prosess.

Anonymkode: be2c6...4ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) Det koster miljøet mye midre at vi frakter på ting folk faktisk vil ha, enn at vi trakter tur/retur og brenner mye av produktene som butikkene tar inn.

2) Du trenger ikke sminke for å leve et normalt liv. Din hud hadde nok foretrekt et iv uten sminke.

3) Slutt å provoser dyrevernere. De er sure nok fra før av.

Anonymkode: 417a4...834

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

1) Det koster miljøet mye midre at vi frakter på ting folk faktisk vil ha, enn at vi trakter tur/retur og brenner mye av produktene som butikkene tar inn.

2) Du trenger ikke sminke for å leve et normalt liv. Din hud hadde nok foretrekt et iv uten sminke.

3) Slutt å provoser dyrevernere. De er sure nok fra før av.

Anonymkode: 417a4...834

Hvis du hadde giddet å lese HI hadde du sett at det ikke er sminke det er snakk om, men produkter jeg trenger for å DUSJE meg. Og nei, jeg provoserer ikke dyrevernere.

Anonymkode: be2c6...4ed

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du hadde giddet å lese HI hadde du sett at det ikke er sminke det er snakk om, men produkter jeg trenger for å DUSJE meg. Og nei, jeg provoserer ikke dyrevernere.

Anonymkode: be2c6...4ed

Da gjelder punkt 1. Du kan med god samvittighet bestille dette. Det hadde trolig kostet ekstra i butikk. Dessuten får man ofte 10%, 100 kr rabatt osv i nettbutikk om man handler over så og så mye. Bestill større kvantum.

Anonymkode: 417a4...834

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da gjelder punkt 1. Du kan med god samvittighet bestille dette. Det hadde trolig kostet ekstra i butikk. Dessuten får man ofte 10%, 100 kr rabatt osv i nettbutikk om man handler over så og så mye. Bestill større kvantum.

Anonymkode: 417a4...834

Som sagt, jeg ønsker å bestille produkter som ikke er dyretestet.

Anonymkode: be2c6...4ed

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du prøvd Desert Essence? Jeg elsker kokos-serien deres! Vegansk og CF, bestiller fra VitaCost. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, FantasDick skrev:

Har du prøvd Desert Essence? Jeg elsker kokos-serien deres! Vegansk og CF, bestiller fra VitaCost. 

Pris?

Anonymkode: be2c6...4ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pris?

Anonymkode: be2c6...4ed

Jeg betaler rundt 6$ for 250 ml sjampo/balsam og 4$ for såpestykke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for personangrep, brukerdebatt og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, FantasDick skrev:

Jeg betaler rundt 6$ for 250 ml sjampo/balsam og 4$ for såpestykke. 

Okei! Ikke verst. Takk for tips :) 

Anonymkode: be2c6...4ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan prøve Daxxin sjampo, ikke full av tøys og tull, ikke testet på dyr, og er meget drøy. Min favoritt så langt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, HederaHelix skrev:

Du kan prøve Daxxin sjampo, ikke full av tøys og tull, ikke testet på dyr, og er meget drøy. Min favoritt så langt. 

Hva er pris? Og hvor kjøper du den? 

Anonymkode: be2c6...4ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva er pris? Og hvor kjøper du den? 

Anonymkode: be2c6...4ed

Apotek eller nettbutikk. Sist jeg så den kostet den 90 kr, men er drøy. Fått veldig fint hår også, ren bonus. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekket skinlove.no? De produktene jeg har testet der er utrolig drøye i bruk og ikke dyretestet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, shoppedilla skrev:

Har du sjekket skinlove.no? De produktene jeg har testet der er utrolig drøye i bruk og ikke dyretestet. 

Alt for dyre :/ 

Anonymkode: be2c6...4ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

The Body Shop? 😊 Der er ikke ingrediensene testet på dyr tidligere heller, så du kan være helt sikker på at det ikke er dyretestet. Mange selskap tester ikke sluttproduktet på dyr, men de tester ingrediensene, for da kan de si at det ikke er testet på dyr. 

Anonymkode: 786f1...2e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Jeg tåler heller ikke vanlig butikkshampoo. Aussie er unntaket. Rimelig og gode hårprodukter. Problemet er at produsenten tester på dyr påstår noah selv om de selv har svart i en epost til en blogger som skrev til de selv at de IKKE gjør det) tenker litt at med så lite å rutte med tror jeg man bare må bite i det sure eplet å kjøpe produkter som er så nærme krava som mulig. I 2013 kom kravet fra Norge om produkter som ikke var testet på dyr og i dag er det nok ikke produkter som er testet igjen i hyllene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...