Gå til innhold

Folk som går rundt i joggebukse på 17.Mai


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Da kan man ha skjørt som er lenger ned da, sånn som low waist bukser så kan man ha low waist skjørt også. Eller man kan ha et materiale som ikke strammer i det hele tatt. There's no end to the possibilities!

Anonymkode: 9678e...08c

Herregud så slitsom du er...

Anonymkode: 59ba9...4b2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har enda til gode å se joggebukse i 17.mai tog. Selv om det har vært ymse. Hva jeg hadde tenkt; at vedkommende har psykiske problemer, manglende sosiale antenner eller at det er en eller annen teit prinsippsak a la « jeg er et fritt og selvstendig individ, jeg kan kle meg som jeg vil!»

Anonymkode: 39b6b...851

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har enda til gode å se joggebukse i 17.mai tog. Selv om det har vært ymse. Hva jeg hadde tenkt; at vedkommende har psykiske problemer, manglende sosiale antenner eller at det er en eller annen teit prinsippsak a la « jeg er et fritt og selvstendig individ, jeg kan kle meg som jeg vil!»

Anonymkode: 39b6b...851

:skratte::skratte::skratte: 

Anonymkode: 59ba9...4b2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da kan man ha skjørt som er lenger ned da, sånn som low waist bukser så kan man ha low waist skjørt også. Eller man kan ha et materiale som ikke strammer i det hele tatt. There's no end to the possibilities!

Anonymkode: 9678e...08c

Du indikerer altså at syke mennesker skal være nødt til å gå på endeløs shopping for å finne noe DU aksepterer at de har på seg. 

Det er ganske sykt faktisk.

Anonymkode: 4a048...725

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du indikerer altså at syke mennesker skal være nødt til å gå på endeløs shopping for å finne noe DU aksepterer at de har på seg. 

Det er ganske sykt faktisk.

Anonymkode: 4a048...725

Jeg har ikke sagt at folk skal ha på seg noe som helst jeg. Jeg har bare påpekt at alle kan ha på seg skjørt. 

Anonymkode: 9678e...08c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du bestemmer ikke hva folk skal ha på seg

Anonymkode: 59ba9...4b2

Nei? Har jeg gjort det? Men det er min mening. Syns det ikke er OK å vise seg offentlig i joggebukse uansett dato. Min mening. KG as...

Anonymkode: 3700b...00f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke sagt at folk skal ha på seg noe som helst jeg. Jeg har bare påpekt at alle kan ha på seg skjørt. 

Anonymkode: 9678e...08c

Og du skjønner ikke at nei, alle kan faktisk ikke ha på seg skjørt. Og ikke må de heller. Det er 2018. Ikke mormoner kreker eller hva fankens årstid du tror vi befinner oss i.

Anonymkode: 4a048...725

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og du skjønner ikke at nei, alle kan faktisk ikke ha på seg skjørt. Og ikke må de heller. Det er 2018. Ikke mormoner kreker eller hva fankens årstid du tror vi befinner oss i.

Anonymkode: 4a048...725

Du kan bare fortsette, du får ikke overbevist meg om at alle ikke kan ha på seg skjørt. Hva har år og årstid med diskusjonen å gjøre?

Anonymkode: 9678e...08c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det hjelper ikke når alt er vondt og det er mer behagelig å ha på seg noe som hviler på hofta.

Anonymkode: 4a048...725

https://nelly.com/no/klær-til-kvinner/klær/kjoler/only-589/onlmasja-3-4-long-dress-wvn-67449-0014/

https://nelly.com/no/klær-til-kvinner/klær/kjoler/pieces-675/pcidina-ls-dress-66946-0245/

Tror ikke disse strammer så mye over magen. Om man har veldig stor mage kan man også bruke gravidkjoler. 

Anonymkode: c5163...75e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du kan bare fortsette, du får ikke overbevist meg om at alle ikke kan ha på seg skjørt. Hva har år og årstid med diskusjonen å gjøre?

Anonymkode: 9678e...08c

Du kan bestemme over deg selv. Men andre har du ikke rett til å mene noe som helst om egentlig. Dine holdninger er forkvaklede og hører hjemme i oldtiden. 

Anonymkode: 4a048...725

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du kan bestemme over deg selv. Men andre har du ikke rett til å mene noe som helst om egentlig. Dine holdninger er forkvaklede og hører hjemme i oldtiden. 

Anonymkode: 4a048...725

Jeg kan mene hva jeg vil om folk jeg. Det er ikke noe tankepoliti som kommer og arresterer meg eller gir meg bot. Jeg holder meg så klart for god til å faktisk si noe direkte til folk, men å mene noe om andre det har jeg rett til. Hvem er du, som tror du kan bestemme hva jeg kan mene eller ikke mene?

Anonymkode: 9678e...08c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Trampo-Line said:

er det noen som faktisk bryr seg om det er det virkelig ikke rart det er krig her i verden. ynkelig å bli trigget av noe sånt.

Bryr seg og bryr seg. Klær sender signaler. Med joggebukse signaliserer man at man tar avstand fra en feiring som innebærer å pynte seg. Det er lov å ta avstand. Men når man ikke følger koden, så trekker jo andre endel slutninger om de som velger det - og det er jo helt normalt. Klærne dine signaliserer hva du mener, hvem du er, og hva du skal, og hva du mener. Jeg er ikke trigget. Jeg konstaterer "der er en slask som ikke nedlater seg til å feire sammen med oss andre" -så går jeg. 

Anonymkode: 0351d...32f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Bryr seg og bryr seg. Klær sender signaler. Med joggebukse signaliserer man at man tar avstand fra en feiring som innebærer å pynte seg. Det er lov å ta avstand. Men når man ikke følger koden, så trekker jo andre endel slutninger om de som velger det - og det er jo helt normalt. Klærne dine signaliserer hva du mener, hvem du er, og hva du skal, og hva du mener. Jeg er ikke trigget. Jeg konstaterer "der er en slask som ikke nedlater seg til å feire sammen med oss andre" -så går jeg. 

Anonymkode: 0351d...32f

Jaja og slik går dagene...

Anonymkode: 59ba9...4b2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om man feirer landet ved å gå rundt i joggebuse så mangler man sosiale antenner. Det kan det ikke være noen tvil om. Å ha sosiale antenner handler ikke om å gjøre som man vil, men å følge de sosiale reglene i samfunnet. De sosiale reglene er at man pynter seg. 

Anonymkode: 30de1...1a6

Så hvis man har hatt operasjon i magen, ikke kan gå i annet enn johgebukse så mangler man sosial antenne? Man fortjener ikke å få være med på å ferie Norge. Er du seriøst nå? Glad jeg ikke bor på en slik pompøs plass. 

Anonymkode: ccde5...e4f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bryr seg og bryr seg. Klær sender signaler. Med joggebukse signaliserer man at man tar avstand fra en feiring som innebærer å pynte seg. Det er lov å ta avstand. Men når man ikke følger koden, så trekker jo andre endel slutninger om de som velger det - og det er jo helt normalt. Klærne dine signaliserer hva du mener, hvem du er, og hva du skal, og hva du mener. Jeg er ikke trigget. Jeg konstaterer "der er en slask som ikke nedlater seg til å feire sammen med oss andre" -så går jeg. 

Anonymkode: 0351d...32f

Du har ingen grunn til å fastslå det er en slask, du kan ingen om bakgrunnen bak dette. 

Anonymkode: ccde5...e4f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Winza skrev:

Hvorfor bryr du deg om noen går med en skitten bukse?

På en dag som 17 mai når man skal ut og feire Norges nasjonaldag så bør man kunne ha klare å ta på seg en bukse uten fettflekker og gammel søle.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bryr seg og bryr seg. Klær sender signaler. Med joggebukse signaliserer man at man tar avstand fra en feiring som innebærer å pynte seg. Det er lov å ta avstand. Men når man ikke følger koden, så trekker jo andre endel slutninger om de som velger det - og det er jo helt normalt. Klærne dine signaliserer hva du mener, hvem du er, og hva du skal, og hva du mener. Jeg er ikke trigget. Jeg konstaterer "der er en slask som ikke nedlater seg til å feire sammen med oss andre" -så går jeg. 

Anonymkode: 0351d...32f

Nettopp! Sosiale koder er jo nettopp det.  Koder, etiketter, evne til å tilpasse seg sosiale settinger. Å pynte seg bittelitt mer enn en vanlig ettermiddag er ikke vanskelig.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så hvis man har hatt operasjon i magen, ikke kan gå i annet enn johgebukse så mangler man sosial antenne? Man fortjener ikke å få være med på å ferie Norge. Er du seriøst nå? Glad jeg ikke bor på en slik pompøs plass. 

Anonymkode: ccde5...e4f

Nå kverulerer du her. Om noen har tatt en operasjon så må man selvfølgelig ta hensyn. Men tviler på at det er så vanskelig å pynte seg bittelitt uansett. 

Og ja, går man i joggebukse på en slik festdag, mangler man litt sosiale antenner absolutt! 

Anonymkode: d48dd...573

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Sirah said:

På en dag som 17 mai når man skal ut og feire Norges nasjonaldag så bør man kunne ha klare å ta på seg en bukse uten fettflekker og gammel søle.

Enig.  

Anonymkode: 65b4d...e25

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På grunn av denne tråden var jeg litt ekstra oppmerksom rundt påkledning i går, og jeg så faktisk tre stykker med joggebukse på seg.

En ungdomsskoleelev som gikk i barnetoget, og to voksne som så på barnetoget.

Jeg vet naturlig nok ingenting om de som hadde kledd seg slik, men jeg gjettet.

Ungdomsskoleeleven så ut som om han ikke ville være der i det hele tatt, og jeg tenkte at der var det en gutt som hadde blitt tvunget til å gå i toget, og at joggebuksen var et kompromiss.  Han måtte gå i toget, men slapp pynte seg.  (Men det kan så klart være motsatt, at han følte seg ukomfortabel fordi han ikke hadde noe annet å gå i, men at han gikk i toget fordi han ville det)

Den andre var en voksen mann på krykker med helgips fra tå til hofte.  Jeg tenkte at joggebukse var den eneste buksen han fikk på seg. 

Den tredje var det som så ut til å være en sliten småbarnsmor som holdt seg i bakgrunnen mens hun ventet på å hente barna sine ut fra toget.  (Hun så influensaherjet og sliten ut)

Jeg følte sympati med alle tre.

 Men jeg har et spørsmål:
Samfunnet har blitt mer åpent på mange områder de siste ti-årene, mens på andre områder føler jeg at mange av de holdningene som blir uttrykt er de samme holdningene vi møtte i bedehusmiljøet på 70-tallet.
Jeg opplever at på mange områder var det langt mindre fordømming på 80- og 90-tallet enn det er i dag, og jeg lurer på hvorfor?

Anonymkode: 07a96...797

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes faktisk man kan pynte seg liit på 17 mai. Trenger ikke å stivpynte seg. Å dra til byen i joggebukse er så utrolig bomsete. Folk må vel ha en olabukse de kan gå med eller låne av noen? Lurer på om de som drar til byen i joggebukse på 17 mai drar i bryllup og dåp i joggebukse? Hadde ALDRI dratt med samboer til byen på 17 mai hvis han ville gå med joggjoggebukse. Der går grensa altså 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...