Gå til innhold

Folk som går rundt i joggebukse på 17.Mai


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 14.5.2018 den 19.52, Trikken skrev:

Hvorfor bry seg om hva andre gjør. Folk får gjøre så de vil.

Hvis folk skulle gjort som de ville hadde det ikke blitt noen 17 mai feiring overhodet, bare en vanlig fridag.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Peonjenta skrev:

Hvis folk skulle gjort som de ville hadde det ikke blitt noen 17 mai feiring overhodet, bare en vanlig fridag.

Folk gjør som de vil, noen er på hytta. Noen går i tog, noen holder seg hjemme. Flesteparten går i bunad, noen i annet. Sånn feirer man at Norge et et fritt land. 

HippHurra 🤗

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.5.2018 den 20.48, Jolene skrev:

Synes det er usmakelig, patetisk og merkelig. Kan man ikke kle seg bedre, burde man holde seg hjemme.

Patetisk, merkelig og usmakelig faktisk. Jeg trodde vi levde i Norge hvor man kunne velge fritt hva man skulle ha på seg uten press, at det var forskjell på folk, det er jo Norge vi ferier ikke klesstilen vår. Det eneste jeg gjør 17.mai er å henge opp flagget, og slapper av i sofaen og følger litt med på tv.

For våre soldater har kjempet for vår frihet, og da er det lov å stå litt ut samtidig at man kan feire som man vill men samtidig vise respekt og feire Norges nasjonaldag med flagg og hylle våre forfedre.

 :flagg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, PussLe skrev:

Patetisk, merkelig og usmakelig faktisk. Jeg trodde vi levde i Norge hvor man kunne velge fritt hva man skulle ha på seg uten press, at det var forskjell på folk, det er jo Norge vi ferier ikke klesstilen vår. Det eneste jeg gjør 17.mai er å henge opp flagget, og slapper av i sofaen og følger litt med på tv.

For våre soldater har kjempet for vår frihet, og da er det lov å stå litt ut samtidig at man kan feire som man vill men samtidig vise respekt og feire Norges nasjonaldag med flagg og hylle våre forfedre.

 :flagg:

Som sagt, kan man ikke klare å finne noe bedre å ha på seg, bør man heller være hjemme.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Jolene said:

Som sagt, kan man ikke klare å finne noe bedre å ha på seg, bør man heller være hjemme.

ja, for å skjule mennesker som er fattige eller patetiske er norske verdier. Disse typene burde gjemme seg hjemme

Anonymkode: c46da...e98

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.5.2018 den 19.51, AnonymBruker skrev:

Hva tenker dere om de, at de går i joggebukse, for eksempel i toget? Jeg syns det er respektløst.

Anonymkode: 61e4f...12b

Skal gå i bikini i hele morgen mest sannsynlig 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Jolene skrev:

Som sagt, kan man ikke klare å finne noe bedre å ha på seg, bør man heller være hjemme.

Om det slik du vil ha det i Norge burde du være forkjemper for klespoliti, styreleder faktisk :) 

:laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, PussLe skrev:

Om det slik du vil ha det i Norge burde du være forkjemper for klespoliti, styreleder faktisk :) 

:laugh:

:fnise: I grunn ikke, men ser ikke grunnen til å ikke pynte seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5/14/2018 den 19.51, AnonymBruker skrev:

Hva tenker dere om de.....

Anonymkode: 61e4f...12b

Det er en skikkelig avsporing men er det samme AB som lager alle "hva tenker dere om" trådene? :fnise: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Jolene said:

:fnise: I grunn ikke, men ser ikke grunnen til å ikke pynte seg.

Nei, fordi du lever i en verden der alle er som deg og der du ikke er i stand til å forstå andre perspektiver

Anonymkode: c46da...e98

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri sett noen i joggebukse på 17. mai. Hadde jeg gjort det ville jeg nok hevet et øyebryn, men å dømme mennesker en ikke kjenner nord og ned på bakgrunn av hva de ikler seg er i overkant umodent.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bøff Eløff
8 minutter siden, Jolene skrev:

:fnise: I grunn ikke, men ser ikke grunnen til å ikke pynte seg.

Hva om man ikke har noe å pynte seg med?

 

De jeg har sett i joggebukser slike dager har vært byens løse fugler. Jeg ser ingen grunn til å låse de inn en slik dag for at ingen skal bli støtt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Jolene skrev:

Som sagt, kan man ikke klare å finne noe bedre å ha på seg, bør man heller være hjemme.

Jeg vet om et tilfelle der noen faktisk var syke. Nettopp vært gjennom en periode med sykdom, vedkommende hadde hatt operasjon i magen og eneste som passet og var behagelig var en helt ok joggebukse. Du mener seriøst at personen burde holde seg hjemme? Kan ikke si at inkluderingen stiller høyt på listen her i forumet når det kommer til inkludering, da tenker jeg både syke, fattige osv.

Anonymkode: ccde5...e4f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes fenomenet 17. Mai er kvalmende. Har vel ikke hatt på finstas siden jeg var barn.

 

Anonymkode: 03366...f17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker det er forferdelig respektløst!

Nesten som de som flagger med annet enn norske flagg, på 17. mai! :bond:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/14/2018 at 7:51 PM, AnonymBruker said:

Hva tenker dere om de, at de går i joggebukse, for eksempel i toget? Jeg syns det er respektløst.

Anonymkode: 61e4f...12b

Respektløst mot hvem? Mener du at uteliggere og andre som ikke har noe annet en det de står og går i bør holde seg unna på 17. mai slik at det ikke ødelegger glansbildet og liksom-godhjertede-Norge?

Anonymkode: 64aef...141

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg blir litt glad og takknemlig, reflekterer litt over raushet og at det er rom for at man kan bli med selv om man bryter med kodene for oppførsel. 

Når jeg leser her er jeg glad jeg ikke vet hva de rundt meg tenker 

Anonymkode: ddbbe...089

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg var yngre kunne jeg gjerne finne på å gå i daffe klær på 17.mai. Hatet kaoset og korpsmusikk.  Det gjør jeg igrunn ennå 😅 var vel fordi jeg dreit i hele greia og manglende sosiale antenner. Nå er jeg eldre og har små barn så da er det på med et penere antrekk selv om jeg bare skal på jobb. 17.mai sløyfe og pynter ute og inne til anledningen.  Gjør det av respekt for fedrelandet ( og folk på jobben )og være rollemodell for barna. Så det finnes håp🤣

Anonymkode: 2faf6...55f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mimoe

Ifjor gikk jeg, jenta mi og guttene mine i joggebukse i tog.

Dette pga min datter på 8 hadde operert langt nede på magen og fått betennelse i såret. Det var marerittaktig vondt å ha noe på, annet enn ei joggebukse.

Hun liker ikke å gå i kjole og ville droppe 17 mai pga ingen andre gikk med joggebukse. Så da troppa vi opp hele gjengen med kule joggebukser og levis tshirts i rødt hvitt og blått. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...