Miranda16 Skrevet 5. april 2016 #121 Del Skrevet 5. april 2016 Kan noen fortelle meg hvorfor CBE har fått så mye pepper av mediene enn KU?? Etter min mening er de signalene som hun sender utrolig mer alvorlig enn CBE! 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 6. april 2016 #122 Del Skrevet 6. april 2016 17 timer siden, Miranda16 skrev: Kan noen fortelle meg hvorfor CBE har fått så mye pepper av mediene enn KU?? Etter min mening er de signalene som hun sender utrolig mer alvorlig enn CBE! Jeg antar at en del av forklaringen ligger i at KU er adskillig yngre enn CBE. Man er muligens mer overbærende med en tenåring enn ei voksen dame - den voksne dama bør vite bedre. I tillegg er CBE kjent for å kunne komme med heller ufine svar i eget kommentarfelt - det være seg under ekte eller fiktivt navn. Hadde en tenåring gjort dette, så hadde man mest sannsynlig bare ristet litt på hodet og tenkt "Jaja, ungdom nå til dags" og i verste tilfelle gitt tenåringen en symbolsk klaps på lanken. Når en voksen person derimot gjør det, så blir det ansett som mer graverende. Man gjør bare ikke slikt som voksen. Jeg skal ærlig innrømme at jeg har en ambivalent forhold til KU. På sett og vis synes hun å være ei likandes gla'-jente med alle de spillopper i hodet som er typisk for aldersgruppen. Samtidig så synes jeg at det er aspekter ved KU-bloggen som er foruroligende. Pga. regelverket til Rampelys og KG, har jeg ikke mulighet til å ytre disse meningene og tankene mine, da de vil fremstå som regelbrudd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nordvesta Skrevet 7. april 2016 #123 Del Skrevet 7. april 2016 Tråden ryddet for spekulasjoner og bilde med opphavsrett, samt svar til alt dette Nordvesta, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salmonella Skrevet 7. april 2016 #124 Del Skrevet 7. april 2016 Når vi nå er inne på KU kontra CBE så må jeg si jeg synes KU blogg fremstår som mye "skumlere" enn CBEs blogg. Jeg antar at KU har en mye yngre leserskare enn CBE. Reklamering for botox og å...Ja, hva skal jeg si, fronte det kroppsbildet hun gjør (vil ikke utdypr mer, antar at de av dere som kjenner til bloggen til KU vet hva man kan legge i det) er for meg mye farligere enn dårlig merket annonser og falske kommentarer. Med tanke på påvirkning av tenåringer. Ville en tenåring valgt KUs hverdag som modell og designer eller ett liv på jordet i Siljan som mammablogger? For all del, KU virker som en sprudlende jente. Hennes blogg fremstår nok som en flaske champagne og CBES blogg blir mer som ett glass tørr hvitvin. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Safiye Skrevet 19. april 2016 #125 Del Skrevet 19. april 2016 Tråden er ryddet for diskusjon om kropp. - Pavilion, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
helloAdele Skrevet 19. april 2016 #126 Del Skrevet 19. april 2016 (endret) Liker bloggen hennes jeg Synes så mange overreagerer når det kommer til sånne ting, kan man ikke bare lese en blogg og slappe av? Blir ikke påvirket jeg I hvert fall, jeg er 17 år og synes ikke hun er spessielt pen så har ikke noe mål om å se ut som henne. Aldri tenkt på at hun fremmer et usunt forbilde før dette ble tatt opp I hvert fall Endret 19. april 2016 av helloAdele 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda16 Skrevet 19. april 2016 #127 Del Skrevet 19. april 2016 25 minutter siden, helloAdele skrev: Liker bloggen hennes jeg Synes så mange overreagerer når det kommer til sånne ting, kan man ikke bare lese en blogg og slappe av? Blir ikke påvirket jeg I hvert fall, jeg er 17 år og synes ikke hun er spessielt pen så har ikke noe mål om å se ut som henne. Aldri tenkt på at hun fremmer et usunt forbilde før dette ble tatt opp I hvert fall Det er i og for seg at du ikke lar påvirke, men for en måned siden meldte NRK at 1 av 5 av 16—årige jenter slanker seg og det er urovekkende høye tall. Klart at sosiale medier har stor påvirkningskraft og det er viktig at det det blir diskutert mener jeg 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
literally Skrevet 20. april 2016 #128 Del Skrevet 20. april 2016 22 timer siden, Miranda16 skrev: Det er i og for seg at du ikke lar påvirke, men for en måned siden meldte NRK at 1 av 5 av 16—årige jenter slanker seg og det er urovekkende høye tall. Klart at sosiale medier har stor påvirkningskraft og det er viktig at det det blir diskutert mener jeg Enig i at sosiale medier har stor påvirkningskraft, og det bør folk absolutt være mer bevisst på. Men så bør vi sette i gang tiltak for å bygge opp jenters selvtillit, lære om fasadekritikk, og heller fremme et mangfold av kropper i media. Syns alle slags jenter skal få lov å vise seg frem, samme om de er str XXL eller XXS. Men så gjelder det som sagt at vi får fokus på å bygge opp jenter fra ung alder, og lære de at alt ikke er som det virker i SoMe. Kristine er jo faktisk et godt forbilde mtp. hvor opptatt hun er av skole. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Valetta Skrevet 21. april 2016 #129 Del Skrevet 21. april 2016 Har ikke vært inne på denne bloggen på år og dag, men har hun fortsatt ikke fått noen modellkontrakt?? Det undrer meg faktisk! Hun burde jo ha både kropp og utseende og vel så dt til å kunne slå igjennom på intrrnasjonalt nivå - med proffesjonell styling og rådgivning selvfølgelig. Nå er hun jo snart for "gammel", tar hun fortsatt bildene sine på jenterommet? Eller har det skjedd noe? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vkt Skrevet 21. april 2016 #130 Del Skrevet 21. april 2016 4 minutter siden, Valetta skrev: Har ikke vært inne på denne bloggen på år og dag, men har hun fortsatt ikke fått noen modellkontrakt?? Det undrer meg faktisk! Hun burde jo ha både kropp og utseende og vel så dt til å kunne slå igjennom på intrrnasjonalt nivå - med proffesjonell styling og rådgivning selvfølgelig. Nå er hun jo snart for "gammel", tar hun fortsatt bildene sine på jenterommet? Eller har det skjedd noe? Hun var vel senest på modelloppdrag i Dubai forrige helg, så jo, hun er representert av modellbyrå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Koy Skrevet 21. april 2016 #131 Del Skrevet 21. april 2016 Jeg liker Kristine Ullebø, men hun vet godt hva hun driver med når legger ut de bildene hun gjør i så små klær som hun gjør. Så episoden hennes av Oljebarna der hun snakket om at hun vet at bildene hennes blir brukt på pro ana-sider og at mye av populariteten hennes skyldes hvor tynn hun er. Hun er ikke dum. Så om det er etisk eller ikke kan man jo diskutere, jenta kan jo ikke noe for hvordan hun ser ut og det er kjempefint at hun er fornøyd med egen kropp, men det er jo også en måte for henne å bli mer populær og omdiskutert på. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Valetta Skrevet 21. april 2016 #132 Del Skrevet 21. april 2016 15 minutter siden, vkt skrev: Hun var vel senest på modelloppdrag i Dubai forrige helg, så jo, hun er representert av modellbyrå. Ok Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daudaferd Skrevet 1. juni 2016 #133 Del Skrevet 1. juni 2016 Jeg synes hun er vel kynisk i et av de nyeste innleggene sine, hvor hun reklamerer for en sms-tjeneste hvor man kan sende inn spørsmål og få svar. Det står annonse i hjørnet med liten skrift, men hun informerer IKKE om at dette koster 35 kroner PER MELDING. Med tanke på at hennes følgere er prepubertale, usikre og naive jenter som sikkert tror at dette er gratis, synes jeg dette er råtten oppførsel fra frøken Ullebø. Har hun ikke samvittighet? 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Unika Skrevet 1. juni 2016 #134 Del Skrevet 1. juni 2016 Den 21. april 2016 at 13.36, Valetta skrev: Har ikke vært inne på denne bloggen på år og dag, men har hun fortsatt ikke fått noen modellkontrakt?? Det undrer meg faktisk! Hun burde jo ha både kropp og utseende og vel så dt til å kunne slå igjennom på intrrnasjonalt nivå - med proffesjonell styling og rådgivning selvfølgelig. Nå er hun jo snart for "gammel", tar hun fortsatt bildene sine på jenterommet? Eller har det skjedd noe? Hun er nok litt for lav muligens..? Også har hun absolutt ikke et typisk modellansikt. Hun er pen, men ikke spesiell. Det at hun fyller leppene er heller ikke positivt i modellverden fordi man ofte ser eldre ut. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bergensia Skrevet 1. juni 2016 #135 Del Skrevet 1. juni 2016 Hun er 175 cm da.. Men ser veldig anderledes ut "på jobb" enn på bloggen (link til porteføljen hod modellbyrået) http://www.wilhelminavancouver.com/talent/kristine-91280/100817 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RompeRusk Skrevet 1. juni 2016 #136 Del Skrevet 1. juni 2016 3 minutter siden, Bergensia skrev: Hun er 175 cm da.. Men ser veldig anderledes ut "på jobb" enn på bloggen (link til porteføljen hod modellbyrået) http://www.wilhelminavancouver.com/talent/kristine-91280/100817 Njeh, synes igrunn ikke det. Stor forskjell på når hun sminke seg selv hjemme og når hun blir stylet profesjonelt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiniMjau Skrevet 1. juni 2016 #137 Del Skrevet 1. juni 2016 Noen av bildene burde virkelig vært fjernet 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamsi Skrevet 1. juni 2016 #138 Del Skrevet 1. juni 2016 Ekstra ulekkert blir det når det er foreldrene som er oppført som innehaver (far) og daglig leder (mor) i Brønnøyssund. https://w2.brreg.no/enhet/sok/detalj.jsp?orgnr=912267822 De fremstår også som rimelig naive i dette intervjuet fra 2013 da hun var 16. http://mobil.firda.no/nyhende/bilda-til-kristine-16-blir-misbrukt-pa-nettstader-som-oppmodar-til-anoreksi/s/1-51-6554148 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 2. juni 2016 #139 Del Skrevet 2. juni 2016 Den 1.6.2016 at 10.18, Daudaferd skrev: Jeg synes hun er vel kynisk i et av de nyeste innleggene sine, hvor hun reklamerer for en sms-tjeneste hvor man kan sende inn spørsmål og få svar. Det står annonse i hjørnet med liten skrift, men hun informerer IKKE om at dette koster 35 kroner PER MELDING. Med tanke på at hennes følgere er prepubertale, usikre og naive jenter som sikkert tror at dette er gratis, synes jeg dette er råtten oppførsel fra frøken Ullebø. Har hun ikke samvittighet? Helt sjukt det der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Endaen Skrevet 2. juni 2016 #140 Del Skrevet 2. juni 2016 13 timer siden, RompeRusk skrev: Njeh, synes igrunn ikke det. Stor forskjell på når hun sminke seg selv hjemme og når hun blir stylet profesjonelt. Jeg ser ikke helt et khempemodelltalent ger. Hun er så "død" i blikket og har det samme uttrykket på alle bildene. det kan man kanskje lære seg, men it-faktoren mangler her. hun har kroppen osv, men ikke utstrålingen, rett og slett. modellyrket handler heller ikke om penhet per se.. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå