Gå til innhold

Kristine Ullebø


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 timer siden, Roseh skrev:

Hun er undervektig men har ikke spiseforstyrrelser. Hvorfor er hun et dårlig forbilde? Dersom en overvektig person hadde lagt ut et slik bilde hadde folk faktisk jublet. Selvom overvekt er et av de største økende helseproblemene i Norge i dag. Er det greit å henge ut en person for å være tynn så er det like greit å shame feite folk. Ikke at noen av delene er greit.

Nei, vet du, det hadde faktisk ikke folk. Har du vært innom noen av de trådene som handler om overvekt her? Fatter ikke hvorfor noen alltid må gjøre dette til en enten/eller debatt. 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, IglePigle skrev:

Nei, vet du, det hadde faktisk ikke folk. Har du vært innom noen av de trådene som handler om overvekt her? Fatter ikke hvorfor noen alltid må gjøre dette til en enten/eller debatt. 

Enig! Vanlig prosedyre hver gang. Totalt uten rot i virkelighet.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, IglePigle skrev:

Nei, vet du, det hadde faktisk ikke folk. Har du vært innom noen av de trådene som handler om overvekt her? Fatter ikke hvorfor noen alltid må gjøre dette til en enten/eller debatt. 

Jo de fleste, og de som får flest likes på facebook i kommentarfeltet, er de som utbryter ENDELIG en EKTE KVINNEKROPP, en normal kvinnekropp og ikke et beinrangel. Noen få kommenterer det jeg kommenterte, men de fleste jubler. Jeg snakker selvfølgelig ikke om en på 150 kilo men en som er pr BMI definert overvektig (uten å være en bodybuilder).

Jeg fatter ikke hvorfor folk må kommentere kropp i det hele tatt. Kalle noen for et dårlig forbilde på grunn av hvordan kroppen deres ser ut. Man kan bare holde fint munn. Man trenger ikke kommentere overvekt/undervekt/ at de trener for mye, er alt for sunn, bruker penger på ditt og datt. Alle er så heldige som har fått tildelt sitt eget liv, som de selv kan bestemme over. Man kan ikke ''bestemme'' hvordan både en selv skal leve livet sitt OG hvordan andre skal leve sitt.

Noen bruker penger på restylane, andre bruker penger på snus/røyk og mye snop. Noen legger ut lettkledde bilder, andre kommenterer spydigheter om utseende til andre. Og så videre. Jeg synes de som kommenterer utseende til folk negativt er dårligere forbilder for egne barn, enn en naturlig tynn (ikke anoreksi) blogger med restylan i leppene. Da er det visst plutselig greit å mobbe/shame den tynneste jenten i klassen, siden det gjør alle voksne på facebook. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Roseh skrev:

Jo de fleste, og de som får flest likes på facebook i kommentarfeltet, er de som utbryter ENDELIG en EKTE KVINNEKROPP, en normal kvinnekropp og ikke et beinrangel. Noen få kommenterer det jeg kommenterte, men de fleste jubler. Jeg snakker selvfølgelig ikke om en på 150 kilo men en som er pr BMI definert overvektig (uten å være en bodybuilder).

Jeg fatter ikke hvorfor folk må kommentere kropp i det hele tatt. Kalle noen for et dårlig forbilde på grunn av hvordan kroppen deres ser ut. Man kan bare holde fint munn. Man trenger ikke kommentere overvekt/undervekt/ at de trener for mye, er alt for sunn, bruker penger på ditt og datt. Alle er så heldige som har fått tildelt sitt eget liv, som de selv kan bestemme over. Man kan ikke ''bestemme'' hvordan både en selv skal leve livet sitt OG hvordan andre skal leve sitt.

Noen bruker penger på restylane, andre bruker penger på snus/røyk og mye snop. Noen legger ut lettkledde bilder, andre kommenterer spydigheter om utseende til andre. Og så videre. Jeg synes de som kommenterer utseende til folk negativt er dårligere forbilder for egne barn, enn en naturlig tynn (ikke anoreksi) blogger med restylan i leppene. Da er det visst plutselig greit å mobbe/shame den tynneste jenten i klassen, siden det gjør alle voksne på facebook. 

Nå holder jeg meg unna Facebook, så hva som står der kan jeg egentlig ikke uttale meg om. Jeg har observert en del ting i trådene som handler overvekt her og det er mye shaming (som du så fint kaller det) i de trådene også. Nå har jeg heller ikke prøvd å bestemme hvordan Kristine skal leve sitt liv, jeg er bare så lei av at noen alltid skal gjøre undervektig/overvektig til en enten/eller debatt istedenfor å holde seg til tema. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 15.3.2016 at 0.15, Roseh skrev:

Hun er undervektig men har ikke spiseforstyrrelser. Hvorfor er hun et dårlig forbilde? Dersom en overvektig person hadde lagt ut et slik bilde hadde folk faktisk jublet. Selvom overvekt er et av de største økende helseproblemene i Norge i dag. Er det greit å henge ut en person for å være tynn så er det like greit å shame feite folk. Ikke at noen av delene er greit.

Helt enig. Slanke/tynne skal ikke legge ut lettkledd-bilder av seg selv, da får de bare kritikk. Er det en overvektig/fet person som gjør det samme og aller helst splitter naken, blir vedkommende hyllet i hytt og pine :(

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hun har tynne føtter på det bildet, men man trenger ikke å være syk for å bli slik. Jeg har en kropp der jeg bare legger på meg på mage/pupper, og uansett eventuell vektoppgang så kommer føttene mine til å se ut som stilker. Har fått flere kommentarer på at de er alt for tynne og at jeg har anoreksiføtter, ikke morsomt å høre da jeg ikke kan gjøre noe med det..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, IglePigle skrev:

Nå holder jeg meg unna Facebook, så hva som står der kan jeg egentlig ikke uttale meg om. Jeg har observert en del ting i trådene som handler overvekt her og det er mye shaming (som du så fint kaller det) i de trådene også. Nå har jeg heller ikke prøvd å bestemme hvordan Kristine skal leve sitt liv, jeg er bare så lei av at noen alltid skal gjøre undervektig/overvektig til en enten/eller debatt istedenfor å holde seg til tema. 

Nå snakket jeg ikke om en som er skikkelig overvektig, men kanskje de som veier 10 kilo for mye og kaller det for sunt kjøtt og former. Mange blander former med bilringer. 

Jeg synes det faktisk er veldig relevant når man legger ut et bilde av en undervektig person, der man spør om hun ikke er et dårlig forbilde utelukkende på grunn av kroppen hennes. Hvorfor kan man ikke dra frem dobbeltmoralen i det?

Jeg synes jeg holder meg til tema, med mindre tema var å kun dra frem det ''negative'' med Kristine. Jeg bare sier at hun får masse kommentarer på hvor ekkelt tynn hun er, og må legge på seg, har anoreksi, dårlig forbilde. Men hun er bare veldig høy og spiser normalt (og litt usunt til og med). At hun skal bli kalt for et dårlig forbilde når hun spiser like mye som alle andre på sin alder, men har rask forbrenning og er såpass høy, så synes jeg det er hetsing. Hadde noen lagt ut bilde av en blogger som hadde 10 kilo for mye og sagt hun var et dårlig forbilde, så hadde nok folk blitt rasende. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Roseh skrev:

Nå snakket jeg ikke om en som er skikkelig overvektig, men kanskje de som veier 10 kilo for mye og kaller det for sunt kjøtt og former. Mange blander former med bilringer. 

Jeg synes det faktisk er veldig relevant når man legger ut et bilde av en undervektig person, der man spør om hun ikke er et dårlig forbilde utelukkende på grunn av kroppen hennes. Hvorfor kan man ikke dra frem dobbeltmoralen i det?

Jeg synes jeg holder meg til tema, med mindre tema var å kun dra frem det ''negative'' med Kristine. Jeg bare sier at hun får masse kommentarer på hvor ekkelt tynn hun er, og må legge på seg, har anoreksi, dårlig forbilde. Men hun er bare veldig høy og spiser normalt (og litt usunt til og med). At hun skal bli kalt for et dårlig forbilde når hun spiser like mye som alle andre på sin alder, men har rask forbrenning og er såpass høy, så synes jeg det er hetsing. Hadde noen lagt ut bilde av en blogger som hadde 10 kilo for mye og sagt hun var et dårlig forbilde, så hadde nok folk blitt rasende. 

Fordi denne tråden handler om Kristine som ikke er overvektig, da blir det tåpelig å dra inn overvekt i debatten, fordi den kun går på din synsing og dine erfaringer. Om du er interessert i å diskutere det du mener er dobbeltmoralen så kan du jo oppsøke en av de trådene som allerede er rundt det temaet eller du kan lage en selv. 

Jeg har både vært undervektig og overvektig. Da jeg var undervektig ble jeg hyllet av mennesker som ønsket å se ut som meg. Da jeg var overvektig opplevde jeg derimot "shaming". Nå har jeg 2.5 kilo for mye om jeg skal ta utgangspunkt i BMI og opplever fremdeles shaming med jevne mellomrom.  Dette er igjen mine egne erfaringer og bidrar egentlig ingenting til debatten her inne om Kristine er et godt eller dårlig forbilde. Kapish? 

Endret av IglePigle
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden ryddet for skjermbilde fra Instagram, debatt om kropp og brukerdebatt, samt svar til alt dette. Minner om at KG og Rampelys er for alle som ønsker å være her. Spekulasjoner og debatt rundt andre brukeres motiver for å lese og skrive her inne vil bli ryddet som brukerdebatt.

Nordvesta, mod.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Holititten

Ser hun er ute og drikker på klubber mens hun er i USA nå, og lurer på hvordan hun "klarer" det. Hun ser jo ikke akuratt ut som om hun er 21...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest agnesb
Den 25. mars 2016 at 10.52, Holititten skrev:

Ser hun er ute og drikker på klubber mens hun er i USA nå, og lurer på hvordan hun "klarer" det. Hun ser jo ikke akuratt ut som om hun er 21...

hm synes ho lett kunne blitt tatt for å være 21 jeg da men. 
 

 

Og det med at hun er tynn, så ja, hun er sinnsykt slank og tynn og siser sunt. Men hun har jo en sånn korpp der hu omtrent ikke hadde lagt på seg uansett. Spise sunt handler ikke bare om kropp og vekt. Det er innsiden og «clean eating» og som er viktig for mange.  Det hadde jo ikke vørt bra om hun spiste bare drit heller, for og ikke vøre så tynn. Det er jo skadelig på flere plan enn bar vekt. Nei jeg synes kristine er en av de mer oppegående bloggerne. Virker som ei klok jenta

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare meg, eller lukter det skjult reklame av det innlegget hun nylig har skrevet om restylane?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Daudaferd skrev:

Er det bare meg, eller lukter det skjult reklame av det innlegget hun nylig har skrevet om restylane?

Det står sponset behandling på innlegget. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, frk91 skrev:

Det står sponset behandling på innlegget. 

Det fikk jeg ikke med meg, men er det egentlig lov? Sophie Elise var vel ute i hardt vær etter å ha reklamert for botox-behandling. :ph34r:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Daudaferd skrev:

Det fikk jeg ikke med meg, men er det egentlig lov? Sophie Elise var vel ute i hardt vær etter å ha reklamert for botox-behandling. :ph34r:

Det er ikke lov nei. Det er ulovlig å markedsføre reseptbelagte legemidler, så hun bør kanskje få en smekk for det..

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det restylaneinnlegget synes jeg rett og slett er ekstremt uetisk markedsføring rettet mot unge jenter. Har meldt henne til forbrukerombudet, og håper flere gjør det. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er flink til å bruke klær som får bena hennes til å se lengre ut, som feks shorts som slutter like under musbakken.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, frk91 skrev:

Hun er flink til å bruke klær som får bena hennes til å se lengre ut, som feks shorts som slutter like under musbakken.

Foreslår å se på bilder fra f.eks okt 2013 kontra mars 2016

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...