Gå til innhold

Kristine Ullebø


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest medeus
39 minutter siden, Daudaferd skrev:

Enig der, og det som er litt problematisk er at folk lett tyr til å peke på kroppsbygningen hennes, noe som fører til en "stakkars meg, det er jo ikke min feil at jeg er tynn"-retorikk fra hennes side, men det er jo ikke vekten i seg selv som er problemet, men heller hvordan hun promoterer egen kropp og utseende. Kommentarer som går på vekt er ikke nødvendigvis det som er relevant, men jeg tenker heller på hvordan hun fikser på utseendet ellers, som i å forstørre lepper, ta tusenvis av bilder, for å så plukke ut to av dem som hun mener ser bra ut. Angående kommentarer om hennes egen kropp så sier hun gjerne at folk må være fornøyde med den de er, og "vi er alle ulike", men likevel er hun tydeligvis ikke fornøyd med sitt eget utseende.

Det er nettopp det jeg er så lei av når det kommer til bloggere: "elsk dere selv, uansett kroppstype og utseende, vi er alle vakre", og så løper de rett til den plastiske kirurgen eller whatever og fikser på kroppen sin, limer på løshår, vipper, setter seg på unødvendige isotretinoin-kurer, legger et lag med contouring-sminke, bleker tennene, løfter rumpa, legger ut trenings-selfies og miniporsjoner med mat, reklamerer for diverse sminkemerker og skal likevel fremstå som så ekte og jordnære. 

Joda, vi er alle vakre, men enkelte takler ikke at de ikke har fått "hele pakka" fra naturens side, spesielt disse rosabloggerne. 

Bravo! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Daudaferd skrev:

Enig der, og det som er litt problematisk er at folk lett tyr til å peke på kroppsbygningen hennes, noe som fører til en "stakkars meg, det er jo ikke min feil at jeg er tynn"-retorikk fra hennes side, men det er jo ikke vekten i seg selv som er problemet, men heller hvordan hun promoterer egen kropp og utseende. Kommentarer som går på vekt er ikke nødvendigvis det som er relevant, men jeg tenker heller på hvordan hun fikser på utseendet ellers, som i å forstørre lepper, ta tusenvis av bilder, for å så plukke ut to av dem som hun mener ser bra ut. Angående kommentarer om hennes egen kropp så sier hun gjerne at folk må være fornøyde med den de er, og "vi er alle ulike", men likevel er hun tydeligvis ikke fornøyd med sitt eget utseende.

Det er nettopp det jeg er så lei av når det kommer til bloggere: "elsk dere selv, uansett kroppstype og utseende, vi er alle vakre", og så løper de rett til den plastiske kirurgen eller whatever og fikser på kroppen sin, limer på løshår, vipper, setter seg på unødvendige isotretinoin-kurer, legger et lag med contouring-sminke, bleker tennene, løfter rumpa, legger ut trenings-selfies og miniporsjoner med mat, reklamerer for diverse sminkemerker og skal likevel fremstå som så ekte og jordnære. 

Joda, vi er alle vakre, men enkelte takler ikke at de ikke har fått "hele pakka" fra naturens side, spesielt disse rosabloggerne. 

Nå får vi ikke lov til å diskutere kropp, men jeg helt uenig, kroppsidealet hennes er forkastelig! For meg hun så langt unna et sunt  ideal som det går an. Hun er da langt fra en av verstingene når det kommer til annet fikseri. Sraad, SE er DEFINITIVT verstingene i klassen på det området., med CBE i  noen skritt bak. Nå vet jeg ikke hva hun har fikset på, men noen au naturel er hun ikke. Ser man ser på unge jenter idag, så har de også løshår, vipper etc, men det er ikke "plastisk", men ser ikke noe galt i det. Når jeg var yngre gjorde vi det samme, men da var "teknikken" ikke kommet så langt, da var det perm, hårfarging og solarium og ikke så mye "sparkel" på ansiktet....lol

At unge jenter bruker så mye "sparkel" er for meg uforståelig, de fleste har jo babyhud

Endret av Miranda16
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trollkarlen

Henge ut enkelte bloggere når det er jenter og kvinner generelt som gjør disse bloggerne synlig. Bloggerne tilbyr jo bare det jenter vil ha. Problemet er ikke at de er dårlige forbilder, problemet er at jenter velger disse bloggerne som forbilder. Her må jenter og kvinner virkelig skjerpe seg.
Hvem er det som skriver stygge kommentarer under hvert innlegg på disse bloggene? En god del jenter. Disse jentene er med på å ødelegge psyken til disse bloggerne og derfor ender bloggerne opp med å fikse på ting som ikke trengs å fikses.
 

Innlegg ryddet for kommentar om utseende til annen enkeltperson

Nordvesta, mod.

Endret av Trollkarlen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ekte hår. Og grunnen til at det ser sunt ut er pga det nettopp er det. I følge K selv så har hun aldri farget eller stripet håret, så da blir det minimal slitasje. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, skruf skrev:

Det er nok ekte hår. Og grunnen til at det ser sunt ut er pga det nettopp er det. I følge K selv så har hun aldri farget eller stripet håret, så da blir det minimal slitasje. 

Hun har en nydelig hårfarge, så det trenger hun ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, O.G. skrev:

Hun har en nydelig hårfarge, så det trenger hun ikke. 

Enig, den er kjempefin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden ryddet for spekulasjoner, hets og kommentar om annen enkeltpersons kropp og utseende, samt svar til alt dette

Nordvesta, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lar være å sitere deg @Citronella, i tilfelle det blir moderert vekk.

Da er det belegg nok for meg:) bare stusset på den bastante holdningen:ironi:
Men ja, jeg er helt enig med deg i at det er skadelig, og det er synd at hun poserer med så lite klær som hun gjør når hun vet hvor stor påvirkningskraft hun har på unge jenter, og hvor mange som bruker henne som thinspo. (link til Pro Ana-side, kun et av tusenvis av eksempler på bilder av henne på div. slike sider. Tumblr og Pinterest er òg godt representer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Citronella
3 timer siden, Yaki skrev:

Lar være å sitere deg @Citronella, i tilfelle det blir moderert vekk.

Da er det belegg nok for meg:) bare stusset på den bastante holdningen:ironi:
Men ja, jeg er helt enig med deg i at det er skadelig, og det er synd at hun poserer med så lite klær som hun gjør når hun vet hvor stor påvirkningskraft hun har på unge jenter, og hvor mange som bruker henne som thinspo. (link til Pro Ana-side, kun et av tusenvis av eksempler på bilder av henne på div. slike sider. Tumblr og Pinterest er òg godt representer)

Jeg ble moderert vekk ser jeg. Og det er utrolig synd at KG ikke tar ansvar for at slike bloggere faktisk er skadelig for mange jenter, og konsekvent moderer bort når man snakker om kropp... Jeg håper dog at ditt innlegg blir stående, til skrekk og advarsel. Dette er en hjertesak for meg  - jeg har sett så ufattelig mye trist blant dagens unge jenter. Det er ofte helt andre mekanismer (les: bloggere og SoMe-press generelt) enn for noen år siden som er utløsende for jenters spiseforstyrrelser. Takk skal du ha, @Yaki.

Endret av Citronella
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett bort ifra om man tar medisiner eller sykdom, hva om jeg hadde sagt ja er er kjempefeit, men kan ikke noe for det? Hvis det rimer? Hvis noe er totalt i det mest ekstreme ytterkantene, så er det noe som ikke stemmer. Synd at unge mennesker ikke klarer å forstå det

Endret av Miranda16
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, Citronella skrev:

Jeg ble moderert vekk ser jeg. Og det er utrolig synd at KG ikke tar ansvar for at slike bloggere faktisk er skadelig for mange jenter, og konsekvent moderer bort når man snakker om kropp... Jeg håper dog at ditt innlegg blir stående, til skrekk og advarsel. Dette er en hjertesak for meg  - jeg har sett så ufattelig mye trist blant dagens unge jenter. Det er ofte helt andre mekanismer (les: bloggere og SoMe-press generelt) enn for noen år siden som er utløsende for jenters spiseforstyrrelser. Takk skal du ha, @Yaki.

Det er en hjertesak for meg også. Jeg har selv vært storbruker av slike sider, og har i mine fordums anorektiske perioder brukt blant annet Ullebø som thinspo. Jeg er heldigvis gammel nok, og aldri vært i nærheten av syk nok, til å ta noen særlig skade av slik atferd. Men når man ser jenter ned i 11-12-årsalderen se opp til K.U. og andre, så er det ekstra skremmende. De er i en lettpåvirkelig fase av livet hvor spiseforstyrrelser like gjerne kommer av å surfe rundt på slike sider.

Man kan selvsagt ikke si at K.U. i seg selv er grunnen til at noen blir syke, men hun kunne nok tatt et standpunkt eller to. Hva hun mener og gjør privat får være hennes sak, men det hadde vært bedre om hun ikke med overlegg publiserte så mye lettkledde bilder. Da spesielt siden hun er mye nærmere leserne i alder enn mange andre med samme publikum (min forståelse), hun går vel fortsatt på vgs etter hva jeg har lest.

Endret av Yaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Yaki skrev:

Lar være å sitere deg @Citronella, i tilfelle det blir moderert vekk.

Da er det belegg nok for meg:) bare stusset på den bastante holdningen:ironi:
Men ja, jeg er helt enig med deg i at det er skadelig, og det er synd at hun poserer med så lite klær som hun gjør når hun vet hvor stor påvirkningskraft hun har på unge jenter, og hvor mange som bruker henne som thinspo. (link til Pro Ana-side, kun et av tusenvis av eksempler på bilder av henne på div. slike sider. Tumblr og Pinterest er òg godt representer)

Det forumet var fælt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er veldig pen.

Innlegg ryddet for spekulasjon

Nordvesta, mod.

Endret av Nordvesta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har aldri tenkt noe over at jeg synes Ullebø er et dårlig forbilde. 
Hun virker ærlig, hardtarbeidende og generelt som en glad og sprudlende jente. Hun er jo åpenbart også flink til å jobbe med skole og viser at hun synes at det er viktig. At hun er glad i å trene, spise sunt i hverdagen, liker å kle seg i kjole og sminke seg for å fremheve visse trekk. Ser ikke på det som feil, bare fordi hun fra naturens side er veldig tynn. 
Når hun har skrevet innlegg og svart på kommentarer rundt det at hun er så tynn, får jeg ikke inntrykk av at det er for at folk skal synes synd på henne? Hun har jo et poeng. Det må være lov til å kle og te seg som man vil, og som mange andre på hennes alder liker å gjøre, selv om man er tynn. 
Kan nevne at jeg ikke er en av dem, så slapp av. Jeg prøver ikke å fremme hennes side av saken, fordi jeg opplever det samme selv. Oppriktig mener jeg uansett at hun har god grunn til å svare på kommentarer som blir slengt i retning av henne, på grunn av hvordan hun ser ut. Hun er født som hun er. 

Når det gjelder hvordan hun kler seg? La det ligge a, være så snill. Sleng den janteloven-holdningen i veggen, for jeg er faktisk innmari lei av den. Tror ikke jeg er den eneste. La jenter gå i skjørt og høye heler uten å klikke i vinkel (for ja, mange hadde vel ikke reagert dersom hun var noen størrelser større ;-)).

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marizz

Jeg synes ikke hun er et direkte dårlig forbilde. Hun går for det første på skole, og virker som hun tar det veldig seriøst. Hun trener og spiser sunt. Det at hun er tynn trenger ikke å bety dårlig forbilde. Jeg må si at jeg reagerer litt på hvordan hun kler seg midt på vinteren, spesielt mtp hun faktisk har blitt innkalt på rektor sitt kontor pga sin bekledning før. Det synes jeg er litt drøyt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er undervektig men har ikke spiseforstyrrelser. Hvorfor er hun et dårlig forbilde? Dersom en overvektig person hadde lagt ut et slik bilde hadde folk faktisk jublet. Selvom overvekt er et av de største økende helseproblemene i Norge i dag. Er det greit å henge ut en person for å være tynn så er det like greit å shame feite folk. Ikke at noen av delene er greit.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...