Gå til innhold

FrP vedtar forbud mot bønnerop


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg bor i nærheten av et kloster. Helt ærlig ville jeg heller hørt på bønnerop, en de jævla klokkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, tirben skrev:

Hvilke land er det et problem med bønnerop da?

De fleste i Øst Europa for eksempel. Har ikke undersøkt nærmere landene i Vesten, men slike ting pleier å komme senere der siden Øst Europa har hatt store muslimske grupper mye lengre. 

 

5 timer siden, The Kitten skrev:

Jeg bor i nærheten av et kloster. Helt ærlig ville jeg heller hørt på bønnerop, en de jævla klokkene.

Jeg har hørt på begge og foretrekker klart kirkeklokker framfor bønnerop. Har du hørt bønnerop fra moske siden du foretrekker det?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Drizzt skrev:

De fleste i Øst Europa for eksempel. Har ikke undersøkt nærmere landene i Vesten, men slike ting pleier å komme senere der siden Øst Europa har hatt store muslimske grupper mye lengre. 

 

Jeg har hørt på begge og foretrekker klart kirkeklokker framfor bønnerop. Har du hørt bønnerop fra moske siden du foretrekker det?

"De fleste land i Øst Europa" blir for vagt for meg. Jeg har vært i mange land i Øst Europa,  og har ikke hørt bønnerop i noen av de. Kan du komme med noen konkrete land? 

Endret av tirben
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Lava Anne said:

Du mener jeg mener det. Du trekker de konklusjonene du vil. Det er ikke kun Europa som har kjempet frem frihetsverdier: http://afrika.no/artikkel/2018/02/01/afrikansk-opplysningstid - Det er typisk eurosentristisk å tilskrive Europa alt det gode og det store.

Det er ikke måte på hvor mye suppe man kan koke på spiker hvis man går inn for det. Et par afrikanske menn har gjort seg mildt bemerket etter å ha fått europeisk oppvekst og utdanning, og vips så har Afrika hatt sin egen opplysningstid.

Anonymkode: 506a8...bf6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke måte på hvor mye suppe man kan koke på spiker hvis man går inn for det. Et par afrikanske menn har gjort seg mildt bemerket etter å ha fått europeisk oppvekst og utdanning, og vips så har Afrika hatt sin egen opplysningstid.

Anonymkode: 506a8...bf6

Are your for real? Det finnes masse tanker om frihet og likeverd også i Asia, etc, og mye visdom fra Midtøsten. Du kan heller lese deg opp, med mindre du vil leve i illusjonen om at Europa har skapt alt som er bra, stort og smart her i verden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, Lava Anne said:

Are your for real? Det finnes masse tanker om frihet og likeverd også i Asia, etc, og mye visdom fra Midtøsten. Du kan heller lese deg opp, med mindre du vil leve i illusjonen om at Europa har skapt alt som er bra, stort og smart her i verden.

Jeg kommenterte artikkelen du postet. Det finnes tegn på det andre steder også, men ingen har kommet i nærheten av Europa i praksis. Det er nettopp fordi vi har kommet så mye lenger enn andre at du er indoktrinert med trangen til å late som at alle andre er like gode som oss i alt. Ser du på indekser for frihet og demokrati i forskjellig land i verden er det lett å skjønne at det objektivt sett er helt feil.

Anonymkode: 506a8...bf6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kommenterte artikkelen du postet. Det finnes tegn på det andre steder også, men ingen har kommet i nærheten av Europa i praksis. Det er nettopp fordi vi har kommet så mye lenger enn andre at du er indoktrinert med trangen til å late som at alle andre er like gode som oss i alt. Ser du på indekser for frihet og demokrati i forskjellig land i verden er det lett å skjønne at det objektivt sett er helt feil.

Anonymkode: 506a8...bf6

Slapp av. Jeg er glad i Europa. Du må gjerne tro at du vet hvorfor jeg tenker som jeg tenker. Men du er selv programmert til å slenge ut av deg med fordommer og karakteristikker for fort. Og igjen trekker du konklusjoner ut av det blå: trangen til å late som at alle andre er like gode som oss i alt. Du virker mer opptatt av at vi er best i alt, enn jeg er det motsatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Lava Anne said:

Are your for real? Det finnes masse tanker om frihet og likeverd også i Asia, etc, og mye visdom fra Midtøsten. Du kan heller lese deg opp, med mindre du vil leve i illusjonen om at Europa har skapt alt som er bra, stort og smart her i verden.

Det er jo helt irrelevant hva slags tanker noen enkeltmennesker måtte ha når de i praksis blir knust av autoritær, patriarkalsk religion og korrupsjon. Folk flest ønsker ikke å bo i de islamske landene hvor enkeltindivider er null verdt og patriarkalsk religion styrer alt. Det skaper dårlige samfunn. 

Anonymkode: 07801...6f2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, tirben skrev:

"De fleste land i Øst Europa" blir for vagt for meg. Jeg har vært i mange land i Øst Europa,  og har ikke hørt bønnerop i noen av de. Kan du komme med noen konkrete land? 

Moskeene pleier ikke å være der hvor turistene vandrer, så ikke rart du ikke har hørt. Men hadde du bodd der en stund og fulgt med, ville du absolutt fått det med deg og protestene fra lokalbefolkningen også. Hvis du er interessert i dette kan du fint undersøke nærmere selv, jeg har ikke tenkt å si mer. Det er selvfølgelig en fordel å kunne språkene i de landene da siden mye av informasjonen du finner er fra omtale i media lokalt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Lava Anne said:

Slapp av. Jeg er glad i Europa. Du må gjerne tro at du vet hvorfor jeg tenker som jeg tenker. Men du er selv programmert til å slenge ut av deg med fordommer og karakteristikker for fort. Og igjen trekker du konklusjoner ut av det blå: trangen til å late som at alle andre er like gode som oss i alt. Du virker mer opptatt av at vi er best i alt, enn jeg er det motsatte.

Jeg er mest opptatt av hva som stemmer med virkeligheten, ikke å dulle meg inn i en rosa sky av kumbaya. Virkeligheten reflekteres i blandt annet statistikkene jeg henviste til.

Anonymkode: 506a8...bf6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Drizzt skrev:

Moskeene pleier ikke å være der hvor turistene vandrer, så ikke rart du ikke har hørt. Men hadde du bodd der en stund og fulgt med, ville du absolutt fått det med deg og protestene fra lokalbefolkningen også. Hvis du er interessert i dette kan du fint undersøke nærmere selv, jeg har ikke tenkt å si mer. Det er selvfølgelig en fordel å kunne språkene i de landene da siden mye av informasjonen du finner er fra omtale i media lokalt.

Så du kan ikke si hvilke land altså? Jeg har reist rundt i flere øst europeiske land, og ikke bare vært i turistområder, men har altså ikke hørt bønnerop.  Du må da kunne si hvilke land det gjelder? Eller bare kaster du ut en påstand som ikke kan dokumenteres?

Endret av tirben
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, tirben skrev:

Så du kan ikke si hvilke land altså? Jeg har reist rundt i flere øst europeiske land, og ikke bare vært i turistområder, men har altså ikke hørt bønnerop.  Du må da kunne si hvilke land det gjelder? Eller bare kaster du ut en påstand som ikke kan dokumenteres?

Påstanden min kan dokumenteres selvfølgelig, men det er ikke noe jeg vil bruke tid på. Er du interessert, finner du informasjon selv. Flott at du har reist, men jeg har bodd i flere østeuropeiske land i en periode og har sett, hørt, opplevd, kjent på kroppen, lest og fått med meg mye. Jeg trenger ikke utdype for deg hvilke land. Du kan velge å avfeie det, eller kan du velge å finne detaljene selv. Bønnerop fra moskeer er et plagsomt fenomen i flere østeuropeiske land hvor lokalbefolkningen reagerer. Mye omtale i media lokalt på språk du mest sannsynlig ikke kan. Men er du interessert, finner du ut av ting selv. Lykke til.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Norge er et kristent og fredelig land, ikke et land som ønsker den kvinnefiendlige steinalder systemet og religionen Islam. Islam må bli reformert slik som kristendommen har blitt før det er forenelig å godta i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

https://www.thelocal.se/20180508/mosque-in-swedish-town-gets-green-light-for-calls-to-prayer

Men det kommer jo aldri til å skje i Norge da. :sarkasme:

Anonymkode: 79186...856

Sverige forstår ikke hva de driver på med. De er jo så skinnhellige og skal liksom gjøre enhver muslim til en tolerant og lovlydig borger. Vi ser jo hvordan det har gått i mange byer hvor ikke politiet engang tørr reise inn og militæret må bistå.

Anonymkode: eafa3...570

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 29.4.2018 den 17.25, AnonymBruker skrev:

Etter en opphetet debatt ble det klart at FrP nå ønsker å forby bønnerop fra landets moskeer. En gledens dag!

Så får vi se om stortinget støtter vedtaket... Eller er det en menneskerett å proklamere sin tro til en hel bydel?

 

https://resett.no/2018/04/29/frp-vedtar-forbud-mot-bonnerop/

Anonymkode: c7f21...ae5

Om det går igjennom, er det dét beste de har fått til i regjering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.4.2018 den 21.47, Zienna skrev:

Liksom et STORT problem i landet vårt!?  Bare latterlig at FrP bruker tid på sånt....

Forebygging, bror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.5.2018 den 9.00, tirben skrev:

"De fleste land i Øst Europa" blir for vagt for meg. Jeg har vært i mange land i Øst Europa,  og har ikke hørt bønnerop i noen av de. Kan du komme med noen konkrete land? 

Du trenger ikke reise lengre enn til Sverige for å høre det fra tre moskeér. 

Anonymkode: 1ff0b...758

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du trenger ikke reise lengre enn til Sverige for å høre det fra tre moskeér. 

Anonymkode: 1ff0b...758

Hvor i Sverige er det? Vet det ee en diskusjon i Sverige nå om de skal tillate det , men hvilken kommune er fet som har innført det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...