Gå til innhold

FrP vedtar forbud mot bønnerop


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

FRP - lettvinte løsninger på komplekse problemer for folk flest.

Anonymkode: 1e5f9...981

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 minutter siden, AnonymBruker said:

FRP - lettvinte løsninger på komplekse problemer for folk flest.

Anonymkode: 1e5f9...981

Er nok heller slik at folk på venstresiden later som om islam er så utrolig kompleks og mangfoldig for å forsøke å unngå at religionen blir kritisert. Islam kan visst være hva som helst ifølge venstresiden. Når man så spør hvorfor kvinner ikke har lov til å gifte seg med ikke-muslimske menn, hva straffen er for å forlate islam ifølge alle de store lovskolene i religionen eller hvor mange homofile og kvinnelige religiøse ledere det er i islam blir det helt stille. Det såkalte "kompleksiteten" og "mangfoldet" i religionen er bare et forsøk på å distrahere folk. Alle med vettet i behold vet at islam er en streng, patriarkalsk lovreligion skapt av menn med kontrollbehov.

Anonymkode: 07801...6f2

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

Currently there are around 2500 mosques in France, but the construction of new mosques can hardly keep up with the demand. Supported by foreign funds from Morocco, Saudi-Arabia and Algeria new mosques are constantly being built. As Christianity and the churches whither away, Islam and the mosques march on. The future of France could not be any clearer, or any more visible, than by watching the cities change shape. In the France of the future, it will not be the church bells that wake people in the morning, it will be the calls of prayer coming from the mosque. The Notre Dame is replaced in importance and relevance by the Grand Mosque.

https://voiceofeurope.com/2018/04/modern-day-france-replaces-churches-with-mosques/#.WudlTgyzjh0.twitter

Min mening er at det er ikke så innmari dumt å være føre var.

Anonymkode: 79186...856

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, tirben skrev:

Men moskeer i Norge har ikke bønnerop!! Har heller ikke søkt om det! Hva er vitsen med å forby noe som ikke finnes? De bruker app! 

Det er et problem i andre land, så viktig å være i forkant av problemet før det får fotfeste i Norge. Dere som viser til kirkeklokkene - jeg har ikke hørt om noe sted i verden hvor folk klager for at kirkeklokkene forstyrrer, vekker midt på natta og er til sjenanse. Så dett er et ikke-eksisterende problem. Bønnerop fra moskeer er derimot et helt reelt problem i andre land, selv om det ikke er blitt et problem i Norge ennå. Viktig å lære fra andres feil.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Er nok heller slik at folk på venstresiden later som om islam er så utrolig kompleks og mangfoldig for å forsøke å unngå at religionen blir kritisert. Islam kan visst være hva som helst ifølge venstresiden. Når man så spør hvorfor kvinner ikke har lov til å gifte seg med ikke-muslimske menn, hva straffen er for å forlate islam ifølge alle de store lovskolene i religionen eller hvor mange homofile og kvinnelige religiøse ledere det er i islam blir det helt stille. Det såkalte "kompleksiteten" og "mangfoldet" i religionen er bare et forsøk på å distrahere folk. Alle med vettet i behold vet at islam er en streng, patriarkalsk lovreligion skapt av menn med kontrollbehov.

Anonymkode: 07801...6f2

 

og løsningen på  det du skriver om er å forby bønnerop? Sjansen er stor for at det får stikk motsatt effekt enn det man egentlig ønsker.

Anonymkode: 1e5f9...981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne "alliansen" med venstresiden/feministene og islam er noe av det mest bisarre jeg noen gang har sett.

Anonymkode: 1ba06...921

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

og løsningen på  det du skriver om er å forby bønnerop? Sjansen er stor for at det får stikk motsatt effekt enn det man egentlig ønsker.

Anonymkode: 1e5f9...981

Nå ble jeg nysgjerrig på hva det motsatte av å slippe å høre bønnerop midt på natta og på dagtid er.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

 

og løsningen på  det du skriver om er å forby bønnerop? Sjansen er stor for at det får stikk motsatt effekt enn det man egentlig ønsker.

Anonymkode: 1e5f9...981

Ja, det er jo et annet klassisk argument. Dersom religionen kritiseres så slår den seg vrang med indirekte trusler om mer ekstremisme som resultat. Så folk må bare sitte musestille, islam er visst mangfoldig og kompleks og tolerant og gudene vet hva. Mener man noe annet så blir det mer ekstremisme blir vi lovet av de som mener religionen er fredens religion.

Anonymkode: 07801...6f2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ja, det er jo et annet klassisk argument. Dersom religionen kritiseres så slår den seg vrang med indirekte trusler om mer ekstremisme som resultat. Så folk må bare sitte musestille, islam er visst mangfoldig og kompleks og tolerant og gudene vet hva. Mener man noe annet så blir det mer ekstremisme blir vi lovet av de som mener religionen er fredens religion.

Anonymkode: 07801...6f2

Å forby noe innen en region bare for å forby det, selv om ingen innenfor denne religionen har sagt at de vil ha det, er jo virkelig en klassisk måte å skape et skille mellom oss og dem på. Heldigvis har kommentarene på min FB-side, som flommer over av muslimer, utelukkende vært "hæ? det skjer da med app". 

Anonymkode: c8ac4...d03

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.4.2018 den 19.50, AnonymBruker skrev:

FrP-logikk dette. Man skal ikke bruke føre var prinsippet på f.eks global oppvarming hvor skadene kan bli enorme og uopprettelige, men man skal benytte det når det er snakk om bønnerop som  hverken skader noen eller som med førerer uopprettelige skader. 

FrP er partiet for mest mulig forbud. Bare tanken om bønnerop irriterer frepperne og da gjelder det å forby bønnerop likevel.  

Anonymkode: 9f2d0...92e

Må viser det seg vitenskapelige at co2-ens påvirkning på klimaet er overdrevne, til og med FN har justert ned hvor mye co2 vil påvirke klimaet og den globale oppvarmingen. Selv om forskere ++ støtter et opplest og vedtatt miljøreligion hvor igjen miljøet har blitt en industri og pengemaskin både for forskere som er svhenging av lønn og kapitalister som tjener rått på dette. Ofte når forskere pensjoneres og de ikke er avhengig av lønn fra stat eller organisasjoner så kommer hvertfall nedjusterte prognosene frem - fordi de da ikke risikerer å bli fryst ut av sitt miljø eller miste stilling og lønn. I tillegg har formlene i programvaren for klimasimulasjonene måttet justeres, + at det ble avslørt alvorlige feil i den - igjen har dette kostet milliarder på feil prognoser.

Så at FrP og andre ikke sluker agnet helt rått er bra, den oppleste sannheten er nok ikke helt riktig. I tillegg skal vi ikke se helt bortifra at det er noe påvirkning. Uansett har nok jordas indre prosesser, ytre påvirkning fra sola samt verdensromet og ikke minst jordas bane mer påvirkning om det blir varmere eller kaldere.

hilsen vitenskapsmann

 

Anonymkode: a35ba...0db

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Å forby noe innen en region bare for å forby det, selv om ingen innenfor denne religionen har sagt at de vil ha det, er jo virkelig en klassisk måte å skape et skille mellom oss og dem på. Heldigvis har kommentarene på min FB-side, som flommer over av muslimer, utelukkende vært "hæ? det skjer da med app". 

Anonymkode: c8ac4...d03

Islam er en "oss og dem" religion. Det er jo hele poenget med religion. En lovreligion med strenge regler for hva kvinner skal kunne foreta seg og et klart og viktig skille mellom de troende og de ikke-troende, mellom kvinner og menn, homofile og heterofile, de rettroende og blasfemikere osv osv. Og kvinnene kan selvsagt ikke få lov til å gifte seg med de ikke-troende. Eller ha lov til å være religiøs leder. Dersom religionen går vekk fra "oss og dem" tankegangen så vil jo religionen miste innflytelse og mennene på toppen miste makt! Det er ikke ønskelig. 

Anonymkode: 07801...6f2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Islam er en "oss og dem" religion. Det er jo hele poenget med religion. En lovreligion med strenge regler for hva kvinner skal kunne foreta seg og et klart og viktig skille mellom de troende og de ikke-troende, mellom kvinner og menn, homofile og heterofile, de rettroende og blasfemikere osv osv. Og kvinnene kan selvsagt ikke få lov til å gifte seg med de ikke-troende. Eller ha lov til å være religiøs leder. Dersom religionen går vekk fra "oss og dem" tankegangen så vil jo religionen miste innflytelse og mennene på toppen miste makt! Det er ikke ønskelig. 

Anonymkode: 07801...6f2

Godt du vet hva muslimene mener, da. Og det må jo være enkelt å ha en slik svart-hvitt-holdning. Merkelig at jeg ikke kjenner det igjen hos muslimene jeg kjenner, så jeg lurer litt på hvem det er som har oss-dem-tankegang og strenge tolkninger. 

Anonymkode: c8ac4...d03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men tar man tak i andre aspekter ved islam, som du kaller fordommer, slik som at muslimske kvinner ikke har lov til å gifte seg med ikke-muslimske menn, så vil jo dere bare fortsette maset om at det bare er fordommer, at islam er mangfoldig og at man ikke må generalisere og at det er vestlig arroganse i møtet med det ukjente. Pluss at det er hets og hat mot islam og fremmedfiendtllighet. 

Anonymkode: 07801...6f2

Dere? Jeg sier at denne motstanden mot bønnerop har med fordommer mot en hel religion å gjøre, ja. Motstand mot tvangsekteskap er ikke det samme som motstand mot bønnerop. Såklart det også er vestlig arroganse i møtet mot det ukjente, OGSÅ. Tror du virkelig vi er fritatt for det? Eurosentrismen står sterkt ennå, det blir for dumt å late som man ikke er påvirka. Til og med jeg er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

38 minutter siden, Drizzt skrev:

Det er et problem i andre land, så viktig å være i forkant av problemet før det får fotfeste i Norge. Dere som viser til kirkeklokkene - jeg har ikke hørt om noe sted i verden hvor folk klager for at kirkeklokkene forstyrrer, vekker midt på natta og er til sjenanse. Så dett er et ikke-eksisterende problem. Bønnerop fra moskeer er derimot et helt reelt problem i andre land, selv om det ikke er blitt et problem i Norge ennå. Viktig å lære fra andres feil.

Kilder?

Anonymkode: 954cb...dd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Drizzt skrev:

Det er et problem i andre land, så viktig å være i forkant av problemet før det får fotfeste i Norge. Dere som viser til kirkeklokkene - jeg har ikke hørt om noe sted i verden hvor folk klager for at kirkeklokkene forstyrrer, vekker midt på natta og er til sjenanse. Så dett er et ikke-eksisterende problem. Bønnerop fra moskeer er derimot et helt reelt problem i andre land, selv om det ikke er blitt et problem i Norge ennå. Viktig å lære fra andres feil.

Hvilke land er det et problem med bønnerop da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Denne "alliansen" med venstresiden/feministene og islam er noe av det mest bisarre jeg noen gang har sett.

Anonymkode: 1ba06...921

Ja, jeg skjønner det virkelig ikke. De sprer jødehat (det folkeslaget som faktisk har klart å opprette en moderne demokratisk stat for ikke så lenge siden), og støtter islamisme, jødehat og undertrykking av homofile m.m. Hva i helvete får folk som påstår at de er tilhengere av menneskerettigheter til å spre hat mot jøder og Israel, og legge sin elsk på en ideologi som promoterer hat mot minoriteter som nettopp jøder og homofile?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må viser det seg vitenskapelige at co2-ens påvirkning på klimaet er overdrevne, til og med FN har justert ned hvor mye co2 vil påvirke klimaet og den globale oppvarmingen.

Det er feil. IPCC har tvert imot undervurdert klimaendringene.

Sitat

Selv om forskere ++ støtter et opplest og vedtatt miljøreligion hvor igjen miljøet har blitt en industri og pengemaskin både for forskere som er svhenging av lønn og kapitalister som tjener rått på dette. Ofte når forskere pensjoneres og de ikke er avhengig av lønn fra stat eller organisasjoner så kommer hvertfall nedjusterte prognosene frem - fordi de da ikke risikerer å bli fryst ut av sitt miljø eller miste stilling og lønn.

For noe selvmotsigende svada. Først påstår klimanektere at forskere som ikke støtter konsensus blir fryst ut, for i neste sekund å vise til nettopp forskere som visstnok ikke støtter konsensus og som ikke er fryst ut.

Faktahat, dobbeltmoral og løgn er klimanekternes varemerke.

Sitat

I tillegg har formlene i programvaren for klimasimulasjonene måttet justeres, + at det ble avslørt alvorlige feil i den - igjen har dette kostet milliarder på feil prognoser.

Feil igjen. Du aner ikke hva du snakker om.

Sitat

Så at FrP og andre ikke sluker agnet helt rått er bra, den oppleste sannheten er nok ikke helt riktig. I tillegg skal vi ikke se helt bortifra at det er noe påvirkning. Uansett har nok jordas indre prosesser, ytre påvirkning fra sola samt verdensromet og ikke minst jordas bane mer påvirkning om det blir varmere eller kaldere.

hilsen vitenskapsmann

Hvis du er "vitenskapsmann" (hvem i all verden kaller seg det?) så er Donald Duck Einsteins likemann.

Det er FrP som leser opp sannheter i klimaspørsmål. Alle forskerne viser til reell forskning og ikke bare ideologisk ønsketenkning.

Hverken indre prosesser, solen eller jordens bane kan forklare klimaendringene.

Endret av jabx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Merkelig at jeg ikke kjenner det igjen hos muslimene jeg kjenner

En ting er hva de forteller sine ikke-troende bekjente. Noe annet er det hva de sier i lukkede rom. Det har blitt avslørt en del ganger nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liksom et STORT problem i landet vårt!?  Bare latterlig at FrP bruker tid på sånt....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Lava Anne said:

 

 

Dere? Jeg sier at denne motstanden mot bønnerop har med fordommer mot en hel religion å gjøre, ja. Motstand mot tvangsekteskap er ikke det samme som motstand mot bønnerop. Såklart det også er vestlig arroganse i møtet mot det ukjente, OGSÅ. Tror du virkelig vi er fritatt for det? Eurosentrismen står sterkt ennå, det blir for dumt å late som man ikke er påvirka. Til og med jeg er det.

Jeg snakker ikke om tvangsekteskap og det vet du. Tvertimot hadde de aller fleste ALDRI vært så ettergivende og tolerant overfor en så ekstremt konservativ religion som islam dersom den var grunnlagt av en etnisk nordmann og dets medlemmer bestod av etniske nordmenn. Da hadde religionen blitt overhalt av venstresiden som er så påvirka av å ikke være "eurosentrisk" at de går i en motsatt grøft og er helt forvirret.

Hva er straffen for kvinner som gifter seg med en ikke-muslim i følge alle islams store lovskoler? Kan du svare? 

Anonymkode: 07801...6f2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...