Gå til innhold

Tusvik & Tønne


Viking-girl

Anbefalte innlegg

Gjest CecilieX
lurker skrev (3 minutter siden):

Ja, faktisk så sivet det inn i veldig mye av materialet, pluss at det var egne segmenter om det. Jeg ble overrasket selv, men sånn var det nå engang.

Hun sa for eksempel rett ut i et segment om Bent Høie at det føltes litt rart at han ikke helt skjønte at folk "har gått på one night stands" som han har sagt det, i hele koronatiden, for hun hadde til og med en hjemme som hadde gjort det.

Og neste show kom til å bli veldig dyrt, for da kom hun til å bli saksøkt. Men tittelen blir i hvertfall "Ex and the bitch".

Wow! 

Jeg skjønner på et vis at det ble umulig å bruke det gamle manuset når forholdet har tatt denne vendingen. Vet ikke om jeg blir mest imponert over at hun kjører show likevel og lager humor på dette (når det må gjøre forferdelig vondt) eller sjokkert over at hun utleverer «mannen hun elsker» på denne måten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 minutter siden, lurker said:

Ah, da misforstod jeg. Da er jeg enig med dine venner, nesten alt var endret 🙂

Skjønte du misforsto :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurker skrev (28 minutter siden):

Du kan jo mene hva du vil, men dersom du ikke har vært på showet før, og ikke var der i helga, så vet du jo ikke noe om det.

Som andre allerede har svart, så har hun skrevet om veldig mye av showet. Det var såpass nytt at hun måtte ha hjelp av sufflør et par ganger. Overgangene mellom de ulike segmentene ble jo heller ikke like glatt, ettersom hun hadde fjernet elementer som bandt ting sammen.

Har du noen gang vært i en livskrise? Det er da helt normalt å klare å peppe seg opp og holde maska der det trengs, for så å bryte sammen i andre øyeblikk. Alle som for eksempel er foreldre og har trengt å være sterk foran barna sine, kjenner vel til det.

I tillegg opplever man jo også svingninger når man opplever noe sånt. Ikke veldig uvanlig å svinge mellom det å være lei seg og være fly forbanna. På showet jeg var, var hun mest forbanna. I et annet show kan det jo hende hun knekker sammen eller må avlyse, hva vet jeg.

 

 

Så enig i mye av dette! De fleste går jo på jobb og er vanlige rundt barna osv selv om mannen har vært utro. Det er jo også ulike nivåer av livskriser. Det er jo ikke som om ett av barna har dødd liksom. Samtidig kan hun for alt vi vet knekke sammen etter showet, ha drukket seg litt opp eller tilogmed tatt noe beroligende midler. Vi er mange som har stått i kriser selv, og klart mye fordi vi må og vil. Jeg ble hvertfall veldig glad av å høre at hun står på, gjennomfører show osv. Det kommer til å gå bra med Sigrid:) Hun fortjente en bedre livspartner uansett<3

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, CecilieX said:

Wow! 

Jeg skjønner på et vis at det ble umulig å bruke det gamle manuset når forholdet har tatt denne vendingen. Vet ikke om jeg blir mest imponert over at hun kjører show likevel og lager humor på dette (når det må gjøre forferdelig vondt) eller sjokkert over at hun utleverer «mannen hun elsker» på denne måten. 

Du får ha to tanker i hodet samtidig 🙂

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Warum skrev (37 minutter siden):

Kritikk og diskusjon er jo helt greit. Min kommentar var ment til en som igjen og igjen forklarer at hun ikke forstår humoren og nærmest ber oss overbevise henne om hvorfor hun skal like T&T. Og hun har holdt på i dagesvis og kaster seg på alle her inne. Hun gjentar at hun skal prøve podcasten igjen, som om det er viktig for oss at hun skal begynne å like dem. Det framstår nesten patologisk, og dermed anbefalte jeg henne å heller følge med på komikere hun faktisk liker. Igjen, dette er bare komikere, ingen bryr seg om du elsker dem eller ikke. Men når man er inne på et forum om dem, kan man ikke bli så overrasket over at det er mange fans her..

Dette er ikke sant!😅 Tror du har lest og tolket innlegget mitt litt feil. 

Endret av Safirblå
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Safirblå skrev (1 time siden):

Dette er ikke sant!😅 Tror du har lest og tolket innlegget mitt litt feil. 

Likevel, her er du igjen… Det var rimelig mange som likte min kommentar til deg, så da er vi åpenbart flere som har «tolket deg feil». Uansett, dette er mitt siste svar til deg. Husk at dette er bare en forumtråd om en podcast, du har lov til å like den og du har lov til å ikke like den.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Warum skrev (30 minutter siden):

Likevel, her er du igjen… Det var rimelig mange som likte min kommentar til deg, så da er vi åpenbart flere som har «tolket deg feil». Uansett, dette er mitt siste svar til deg. Husk at dette er bare en forumtråd om en podcast, du har lov til å like den og du har lov til å ikke like den.

Ok.🤔

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun Jette som er diskutert her tidligere, vet noen om hun fortsatt er sammen med han Fridthjof Jacobsen (som gikk fra familie og jobb for forholdet)? 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Warum skrev (9 timer siden):

Hva er greia egentlig? Ingen sier at du må like eller forstå humoren til T&T. De er bare et par komikere i et lite land, og vi er mange som digger dem. Men det er ikke vår oppgave å forklare deg hvorfor vi liker dem. Jeg vet da om mange komikere jeg ikke forstår hvorfor folk syns er morsomme. Men da lar jeg være å høre på deres podcaster, gå på show eller henge i en forumtråd som omhandler dem. Og driver hvertfall ikke å stiller folk som liker dem til veggs og krever forklaring. Det er bare komikere, underholdning, og alle liker ulike ting. Get a life!

🙏🏼🙏🏼🙏🏼

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BethD skrev (2 timer siden):

Fy faen denne dama er rå! FY som jeg elsker henne!

Jeg trenger å gå på show igjen🥳

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CecilieX skrev (3 timer siden):

Wow! 

Jeg skjønner på et vis at det ble umulig å bruke det gamle manuset når forholdet har tatt denne vendingen. Vet ikke om jeg blir mest imponert over at hun kjører show likevel og lager humor på dette (når det må gjøre forferdelig vondt) eller sjokkert over at hun utleverer «mannen hun elsker» på denne måten. 

Show er noe ganske annet enn podcast. Showet har vært planlagt, og utsolgt, lang tid i forveien. I tillegg er det mange fler som er avhengig av inntekter fra showet. Utroskap påvirker alle deler av livet, og personlig synes jeg det er fint at hun ikke lar dette gå utover (i det minste denne delen av) jobben. Han har tatt fra henne mye, men han skal ikke få ta fra henne hvor stor suksess dette showet har vært og er. 

At hun må endre på teksten er vel bare en av din mange tilpasningene hun må gjøre for at livet skal gå fremover. Uansett er jeg helt sikkert på at Martin er mannen hun elsker, og at det ikke er noe poeng i å så tvil om det. Tror det er helt umulig for oss som har "vanlige" jobber å se for oss hvordan det er å stå i dette og hva hun må gjøre for å få det til.  

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun har vel i tillegg kontrakter som ikke bør brytes uten at hun vil betale dyrt for det. Korona har føkka mye med inntektene til folk i bransjen (tenker da meste på de som vi ikke ser, lyd, lys, teknikere etc) fra før av, de er nok glade for at Sigrid prøver å kjøre på så godt som mulig. Men det må være sinnsykt tøft, særlig hvis hun fortsatt er i sjokkfasen. Håper hun har støtte hos venner og familie som gjør resten av hverdagen så lett som mulig for henne nå slik at hun får prosessert på den måten hun har behov for. Kjente det sank i magen når jeg så podcasten, fytti katta.

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke overrasket over at Sigrid ikke bare klarer å stå oppreist på showadin, men også har fått til å skrive om teksten på veldig kort tid, slik at den matcher den nye situasjonen hun plutselig har havnet i.   Jeg tror også at hun gråter litt på bakrommet. 

Hun er en sterk og sårbar, smart og flott kvinne.

Jeg og mannen koste oss på Heks on the beach i fjor, og nå fikk jeg lyst til å gå igjen. 

 

Endret av Kalevala
  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kalevala skrev (2 timer siden):

Jeg er ikke overrasket over at Sigrid ikke bare klarer å stå oppreist på showadin, men også har fått til å skrive om teksten på veldig kort tid, slik at den matcher den nye situasjonen hun plutselig har havnet i.   Jeg tror også at hun gråter litt på bakrommet. 

Hun er en sterk og sårbar, smart og flott kvinne.

Jeg og mannen koste oss på Heks on the beach i fjor, og nå fikk jeg lyst til å gå igjen. 

 

Showadin😂❤️ 
Elsker sjargongen på denne gruppa 😂 og hvor internt det er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CecilieX skrev (På 2.9.2021 den 19.32):

Feil forståelse av saken? 

Saken pr se er uinteressant, det er jo hele poenget. Vi burde ikke vite noe om dette. 

Det er håndteringen som er ugrei. 

LT kan lege seg selv på andre måter enn å involvere fremmede mennesker i sitt traume. Dersom dette var den eneste farbare veien har alle vi som ikke har privat heiagjeng et problem, hvordan skal vi kunne stable oss på beina? 

Men nå er vi over på å diskutere saken, og det er nettopp det jeg mener vi ikke skal. 

Standpunktet mitt er at dette ikke har noe i offentligheten å gjøre. 

 

Synes til og med det er rart at kun én podcast nevner episoden Sigrid. Blir så kunstig når Harm og Hegseth later som ingenting og Linnea Myhre som saumfarer kvinneguiden hver uke ikke nevner noen ting. med så mange rykter som har gått rundt omkring hadde jeg også hatt behov for å fortelle historien fra min side. Å eie min egen historie. My verre det folk klarer å komme frem til ved bruk av hviskeleken. I Sigrid saken er det jo også et annet perspektiv som er maktbalansen mellom de andre partene i saken i en stor mediebedrift i Norge. Dette forholdet er jo en offentlig sak på lik linje med når en leder i et  politisk parti innleder forhold til en av de up and coming rekruttene i partiet. Dette er jo et av hovedtemaene T&T har snakket om i mange episoder. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...