Gå til innhold

Tusvik & Tønne

Viking-girl

Anbefalte innlegg

BethD skrev (6 timer siden):

Kyrre er gjest hos Lisa idag ☺️
Glad for at det kom en pod idag ❤️ Morsomt å høre de snakke sammen også :) 

Morsomt! Hørte på den. Morsomt det med gavene. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blomsterkaret skrev (På 1.9.2021 den 12.34):

Vet om flere menn som misliker henne. Jeg som kvinne misliker henne selv pga. humoren hennes, har inntrykket av at hun rakker ned på menn og er lite feministisk (hun tror muligens at hun selv er det da feminisme liksom bare går en vei, kvinnens vei).  

Likevel godter jeg meg ikke over at hun opplever utroskap, det går jo utover barna også. 

Noen menn misliker henne fordi hun ikke er redd for å sette skapet der det skal stå, fordi hun lar seg ikke pelles på. Hun er en feminist på alle måter og nettopp hva Norges kvinner trenger! Hvis du har inntrykk av at hun kun rakker ned på menn tror jeg ikke du har lyttet til podcasten i det hele tatt. Sigrid representerer i mine øyne styrke, mot og sårbarhet! 

• Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/3/2021 at 1:54 PM, CecilieX said:

Men et tankekors. Hva hvis jeg som privatperson hadde brukt min Facebook til å rante i vei om min samboer og hans dobbeltspill. Hadde det vært sosialt akseptert? Jeg tror jeg hadde følt meg rimelig beklemt om en venninne gjorde det. Fordi det oppleves som privat. Det er jo ikke noe annerledes selv om de en kjendiser.

.

Endret av SoftKitty
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Becky skrev (På 3.9.2021 den 14.01):

Noen menn misliker henne fordi hun ikke er redd for å sette skapet der det skal stå, fordi hun lar seg ikke pelles på. Hun er en feminist på alle måter og nettopp hva Norges kvinner trenger! Hvis du har inntrykk av at hun kun rakker ned på menn tror jeg ikke du har lyttet til podcasten i det hele tatt. Sigrid representerer i mine øyne styrke, mot og sårbarhet! 

Jeg syns hun har en vulgær og hard måte å gjøre det på. Jeg tror riktig nok ikke jeg skjønner humoren. Har forsøkt flere ganger å lytte til podcasten, men kommer ikke langt før jeg bare finner på noe annet for det høres ut som shitkasting og tørrprat mellom to damer om ting jeg ikke kjenner meg helt igjen i. Har sett henne på scena. Rynker like mye på nesa og ser ut som et spørsmålstegn da også. 
Eksempel på hva jeg ikke skjønner er denne i kveld er det lov å være hore sangen. Jeg forsto jo konteksten når mannen gratulerte hora med dagen, men må mer forklaring til for hvorfor Sigrid bruker den sangen? Er det type sarkasme fra Sigrid sin side? 

Nå må jeg forsøke på ny med podcasten og se om jeg skjønner noe mer tror jeg. 

Endret av Safirblå
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Safirblå skrev (4 minutter siden):

Jeg syns hun har en vulgær og hard måte å gjøre det på. Jeg tror riktig nok ikke jeg skjønner humoren. Har forsøkt flere ganger å lytte til podcasten, men kommer ikke langt før jeg bare finner på noe annet for det høres ut som shitkasting og tørrprat mellom to damer om ting jeg ikke kjenner meg helt igjen i. Har sett henne på scena. Rynker like mye på nesa og ser ut som et spørsmålstegn da også. 
Eksempel på hva jeg ikke skjønner er denne i kveld er det lov å være hore sangen. Jeg forsto jo konteksten når mannen gratulerte hora med dagen, men må mer forklaring til for hvorfor Sigrid bruker den sangen? Er det type sarkasme fra Sigrid sin side? 

Du er nok ikke i målgruppa for denne typen humor :) og det er jo helt greit,man må være en spesiell type menneske for å like disse kvinnene og syns de er morsomme! 
❤️phungfolk❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CecilieX skrev (På 3.9.2021 den 13.54):

Jeg tenker at det er stor forskjell på «Lisa» episoden og podcasten der de to snakker om temaet sammen. Der har begges mulighet til å ytre seg. Og det har gått tid, man har følelsesmessig fått ting på avstand. Da kan de reflektere og det kan ha nytteverdi for følgerne. 

«Sigrid» episoden er langt verre enn «Lisa» episoden. Det er bare vage antydninger som setter fart på interessen og spekulasjonene. Jeg står for at jeg mener det er spekulativt, i alle fall for de andre som var involvert i publiseringen. 

Men et tankekors. Hva hvis jeg som privatperson hadde brukt min Facebook til å rante i vei om min samboer og hans dobbeltspill. Hadde det vært sosialt akseptert? Jeg tror jeg hadde følt meg rimelig beklemt om en venninne gjorde det. Fordi det oppleves som privat. Det er jo ikke noe annerledes selv om de en kjendiser.

Mennesker som ranter i vei om forholdet sitt på Facebook er ofte fjortiser eller voksne som gjerne sliter litt med forskjellige ting. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BethD skrev (Akkurat nå):

Du er nok ikke i målgruppa for denne typen humor :) og det er jo helt greit,man må være en spesiell type menneske for å like disse kvinnene og syns de er morsomme! 
❤️phungfolk❤️

Hva er phungfolk? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Safirblå skrev (Akkurat nå):

Okei hvorfor phung? 

For da Lisa ble lam i ansiktet kunne hun ikke uttale «pung», p’en ble f. 
Så da ble det bare sånn. Vi ble phungfolk 🤣

Er ikke logisk….men utrolig morsomt 😌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BethD skrev (Akkurat nå):

For da Lisa ble lam i ansiktet kunne hun ikke uttale «pung», p’en ble f. 
Så da ble det bare sånn. Vi ble phungfolk 🤣

Er ikke logisk….men utrolig morsomt 😌

Jammen pungfolk 🤷‍♀️ Folk med pung? Jeg liker logikk. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Safirblå skrev (3 minutter siden):

Jammen pungfolk 🤷‍♀️ Folk med pung? Jeg liker logikk. 

You had to be there 🙋‍♀️

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Maydis8 skrev (På 2021-9-3 den 13.50):

Hvor er din dokumentasjon på at showet til Sigrid er basert på mannen hennes? 

Det jeg skrev var "omhandler mannen". Ikke basert på. 

Dokumentasjon:

"Kommentarfeltenes store nemesis går i gang med å presentere seg som fjerdegenerasjons fitte før det etterhvert går hardt utover ektemannen Martin.

I åpningspartiet er materialet basert på observasjoner om en udugelig ektefelle som liker Fifa og sjokomelk bedre enn å hjelpe til i barneoppdragelsen."

https://www.nrk.no/kultur/anmeldelse_-_heks-on-the-beach_-av-sigrid-bonde-tusvik-1.15136262

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Safirblå said:

Men du må jo ikke like henne? Skjønner ikke helt hvorfor du tvinger deg gjennom podcast-høring og standup-shows og nå et kommentarfelt som omhandler disse kvinnene, hvis du har så mye i mot de og heller ikke har helt oversikt på hva de driver med og hvem de er? 😅 Da er det jo bare å finne noe annet å bruke tiden sin på. 

• Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Licorne skrev (Akkurat nå):

Men du må jo ikke like henne? Skjønner ikke helt hvorfor du tvinger deg gjennom podcast-høring og standup-shows og nå et kommentarfelt som omhandler disse kvinnene, hvis du har så mye i mot de og heller ikke har helt oversikt på hva de driver med og hvem de er? 😅 Da er det jo bare å finne noe annet å bruke tiden sin på. 

De er jo mye i media. Og jeg sitter ikke på stand up show med henne hver helg og tvinger meg gjennom show etter show😂😂 Hun har blitt brukt på arrangement i jobbsammenheng, da jeg var student var det noe show med henne, i en jentebursdag (ikke min)  var vi på show og så var det jo litt oppstyr med Lisa, sykdommen og utroskapen og nå opplever Sigrid noe av det samme. Jeg er nysgjerrig. Og så slo det meg ikke at noen skulle syns det er rart at jeg sier meningen min i en tråd om vedkommende. Jeg sitter tross alt en lørdag på kvinneguiden, halvt sykmeldt og oppdaterer meg  på ryktespredning og sladder.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...