Gå til innhold

KGs fantastiske lesesirkel! Leser nå Markens grøde


Gjest supernova_87

Anbefalte innlegg

(Jeg er kommet til slutten av kapittel 10.)
 

Spoiler

 

Huff, nå ble det triste greier. Da moren døde tenkte jeg at han kunne jo bo med Peggotty. Da hun giftet seg med Mr Barkis så håpet jeg at David kunne bo med dem, men sånn ble det jo (selvfølgelig?) ikke. Jeg synes det var trist å lese når han forteller at han for første gang følte han hadde mistet Peggotty.

OG SÅ å lese hvordan han blir overlatt helt til seg selv, neglisjert og oversett av Mr og Miss Murdstone Huff!

Nå lurer jeg på hvordan det går videre.

 

 

-Vilde :ac:

Anonymkode: 62675...b95

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er bare i kapittel 2. Blir bedre og bedre 😊

forslag tiø neste bok: Leserne i broken wheels anbefaler. Her kan dere lese om den. Tenkte at den hadde passa bra siden det er om en annen bokelsker. 😀

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det hos dere?

Jeg har mistet litt motivasjonen. Har kommet til kapittel 22 og er 13 timer ut i boka på totalt 34 timer. 

Jeg er kanskje litt utålmodig, men jeg liker å føle at jeg gjør fremgang. Så når jeg bruker lang tid på en bok blir jeg lei og mister lysten til å fortsette. 

Vet ikke om jeg kaster inn håndkleet helt ennå, men jeg orker ikke å presse meg til å lese/lytte videre når lysten ikke er der. Jeg vil at lesing skal være lystbetont :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87
6 timer siden, blåtimen skrev:

Hvordan går det hos dere?

Jeg har mistet litt motivasjonen. Har kommet til kapittel 22 og er 13 timer ut i boka på totalt 34 timer. 

Jeg er kanskje litt utålmodig, men jeg liker å føle at jeg gjør fremgang. Så når jeg bruker lang tid på en bok blir jeg lei og mister lysten til å fortsette. 

Vet ikke om jeg kaster inn håndkleet helt ennå, men jeg orker ikke å presse meg til å lese/lytte videre når lysten ikke er der. Jeg vil at lesing skal være lystbetont :)

Jeg er også på kapittel 22! 

Fenger den ikke? Jeg synes det er veldig interessant jeg. Jeg vet ikke hva det var om det var oppleser eller hva men jeg fikk tidlig en slags antipati mot Steerforth, men til nå har han jo vært bare fryd og gammen, men er som at jeg fremdeles mistror ham. Mange av karakterene er jo veldig godtroende, og det er rart at jeg føler kritisk om det hos dem, men hos meg selv har jeg tenkt at det er en god evne å prøve å se det beste i folk. Bøker er litt som speil. 

Jeg vil ikke si du bruker lang tid på boken.  Det er bare at den er veldig lang. Og har med veldig mange forskjellige ting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, blåtimen skrev:

Hvordan går det hos dere?

Jeg har mistet litt motivasjonen. Har kommet til kapittel 22 og er 13 timer ut i boka på totalt 34 timer. 

Jeg er kanskje litt utålmodig, men jeg liker å føle at jeg gjør fremgang. Så når jeg bruker lang tid på en bok blir jeg lei og mister lysten til å fortsette. 

Vet ikke om jeg kaster inn håndkleet helt ennå, men jeg orker ikke å presse meg til å lese/lytte videre når lysten ikke er der. Jeg vil at lesing skal være lystbetont :)

Jeg synes boken er litt kjedelig akkurat nå. Er på kapittel 24, og det har skjedd litt lite de siste par kapitlene. Men jeg skal lide meg igjennom dette partiet, for jeg er overbevist om at det blir bedre igjen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er akkurat ferdig med del 1. Boken er absolutt bra, men sliter også noe med motivasjonen innimellom. Den er bare så lang :fnise: Har skrudd opp hastigheten litt, men har fortsatt 20 timer igjen å høre! Får se om jeg blir ferdig til fristen :P

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Angeleye skrev:

Jeg er akkurat ferdig med del 1. Boken er absolutt bra, men sliter også noe med motivasjonen innimellom. Den er bare så lang :fnise: Har skrudd opp hastigheten litt, men har fortsatt 20 timer igjen å høre! Får se om jeg blir ferdig til fristen :P

Jeg beundrer deg som hører denne på lydbok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestilt den fra biblioteket på norsk nå. Tror det gårbedre :P er i kapittel 2 ennå. Kanskje vi kan forlenge fristen? Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87
4 minutter siden, Senil skrev:

Ble ferdig på tirsdag. 

Wow! Du er rask! 

Jeg er fremdeles på kapittel 22 og der har jeg jo vært i snart ei uke. Brant litt ut! 

@Angeleye 20 timer går jo ikke an. Jeg pleier å doble tempoet på Storytel (når det er forståelig) hvis ikke får jeg litt fnatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Senil
Akkurat nå, Rainstorm skrev:

Wow! Du er rask! 

Jeg er fremdeles på kapittel 22 og der har jeg jo vært i snart ei uke. Brant litt ut! 

@Angeleye 20 timer går jo ikke an. Jeg pleier å doble tempoet på Storytel (når det er forståelig) hvis ikke får jeg litt fnatt!

Er nattevakt 😂 Er sjeldent mye å gjøre mellom 24 og 05, blir mye bøker på jobb. Ikke ser jeg TV, så blir mye bøker hjemme😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hos meg stoppa det fullstendig opp rundt kapittel 12. Hvis jeg ikke hadde begynt å lese boka kun på grunn av denne lesesirkelen, hadde jeg aldri orket å fullføre den. Så ærlig skal jeg være. Det blir litt kjedelig av og til, men det har nok vel så mye med både dagsform og humør å gjøre.

Det gikk nå opp for meg at 11. mai som i lang tid har vært "leenge til enda", nå bare er fire dager unna! Jeg begynte å høre på lydboka i går og det hjalp med den forandringen, så nå har jeg fått motivasjonen litt tilbake og skal fortsette fra kapittel 15. Jeg har mye ledig tid nå om dagen, så det er absolutt mulig å bli ferdig i tide.

-Vilde :ac:

Anonymkode: 62675...b95

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hos meg stoppa det fullstendig opp rundt kapittel 12. Hvis jeg ikke hadde begynt å lese boka kun på grunn av denne lesesirkelen, hadde jeg aldri orket å fullføre den. Så ærlig skal jeg være. Det blir litt kjedelig av og til, men det har nok vel så mye med både dagsform og humør å gjøre.

Det gikk nå opp for meg at 11. mai som i lang tid har vært "leenge til enda", nå bare er fire dager unna! Jeg begynte å høre på lydboka i går og det hjalp med den forandringen, så nå har jeg fått motivasjonen litt tilbake og skal fortsette fra kapittel 15. Jeg har mye ledig tid nå om dagen, så det er absolutt mulig å bli ferdig i tide.

-Vilde :ac:

Anonymkode: 62675...b95

Amen! Jeg har fortsatt stoppa på kapittel 22. Men er som du sier har med dagsform å gjøre! Jeg liker den jo! ... Men. 

Men jeg skal fullføre jeg også! Må være noen perler vi har i vente! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint å høre at vi er flere som sliter! Jeg har ikke kommet meg lenger siden sist jeg skrev her. Har faktisk begynt på en ny bok også, så jeg blir nok ikke ferdig i denne omgang, men jeg skal ta den opp igjen en gang i fremtiden det frister :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg vil gjerne være med i lesesirkelen :D Blir nok ikke aktiv før juni, da jeg må levere BA-oppgaven min. Ser dere er godt i gang med David Copperfield, som er en av mine favorittbøker noensinne. 

Jeg vil gjerne foreslå litt internasjonal litteratur til å lese fremover, vet det kan bli lett å finne bøker utenom Vest-Europa og USA, og det er gøy å bli litt mer bevisst rundt dem også. Diverse forslag:
Hvetekornet (A Grain of Wheat) av Thiong'o
Mønsteret rakner (Things Fall Apart) - Achebe
En halv gul sol (Half of a Yellow Sun) - Adichie
Rødt Korn - Mo Yan
En novellesamling av Jorge Luis Borges?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Librarian skrev:

Jeg vil gjerne være med i lesesirkelen :D Blir nok ikke aktiv før juni, da jeg må levere BA-oppgaven min. Ser dere er godt i gang med David Copperfield, som er en av mine favorittbøker noensinne. 

Jeg vil gjerne foreslå litt internasjonal litteratur til å lese fremover, vet det kan bli lett å finne bøker utenom Vest-Europa og USA, og det er gøy å bli litt mer bevisst rundt dem også. Diverse forslag:
Hvetekornet (A Grain of Wheat) av Thiong'o
Mønsteret rakner (Things Fall Apart) - Achebe
En halv gul sol (Half of a Yellow Sun) - Adichie
Rødt Korn - Mo Yan
En novellesamling av Jorge Luis Borges?

Velkommen til lesesirkelen! Spennende bøker du foreslår, jeg vil gjerne lese En halv gul sol iallefall. Rødt korn har jeg ikke hørt om, skal sjekke den ut 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEG liker ikke å innrømme at jeg har gitt opp denne mursteinen. Klarer ikke holde fokus... Vet ikke om det er handlingen som er for flat, karakterer som ikke engasjerer nok eller hva det er... Men jeg har prøvd flere ganger nå.. Og avbrtt igjen og igjen for deretter forsøke på nytt. Kom halvveis gjennom lydboka.. Kjipt å gi seg men jeg vil ikke bruke enda flere timer på noe jeg ikke klarer leve meg inn i æmog nyte. Det var liksom mer en plikt enn noe annet å lytte til boka nå de siste dagene og for meg skal bøker være noe positivt i livet hvilke dette dessverre ikke ble.. Klarer virkelig ikke sette fingeren på hva som gjør at jeg ikke blir fenget heller... Kanskje en mix av en noe treg bok pluss ganske gammelt språk... Isj

Endret av Lill3My
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87
58 minutter siden, Lill3My skrev:

JEG liker ikke å innrømme at jeg har gitt opp denne mursteinen. Klarer ikke holde fokus... Vet ikke om det er handlingen som er for flat, karakterer som ikke engasjerer nok eller hva det er... Men jeg har prøvd flere ganger nå.. Og avbrtt igjen og igjen for deretter forsøke på nytt. Kom halvveis gjennom lydboka.. Kjipt å gi seg men jeg vil ikke bruke enda flere timer på noe jeg ikke klarer leve meg inn i æmog nyte. Det var liksom mer en plikt enn noe annet å lytte til boka nå de siste dagene og for meg skal bøker være noe positivt i livet hvilke dette dessverre ikke ble.. Klarer virkelig ikke sette fingeren på hva som gjør at jeg ikke blir fenget heller... Kanskje en mix av en noe treg bok pluss ganske gammelt språk... Isj

Haha! :laugh:

Uff! Jeg har litt samme følelse. I begynnelsen var jeg mer sånn "Jammen godt jeg ikke er 13 lenger" og lot meg virkelig fascinere og glede over historien etter hvert, det er jo litt av et liv Dickens har levd (i den grad dette er selvbiografisk)! Men nå begynner jeg å tenke at jeg hadde noen gode poenger som 13-åring likevel! For jeg har det litt som deg at jeg "lider" meg videre litt pga plikt og denne lesesirkelen, og jeg mister litt leselysten på andre bøker også, og det er jo det ikke verdt sånn egentlig! Men jeg vil ikke gi opp heller! Men skjønner godt at du endte på den løsningen, jeg er jo helt enig med deg bøker skal være noe positivt! Så hvorfor klarer jeg ikke å bite i det sure eplet og gi meg da? Huff. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...