Gå til innhold

KGs fantastiske lesesirkel! Leser nå Markens grøde


Gjest supernova_87

Anbefalte innlegg

Gjest supernova_87

Heisann sveisan! 

Vi startet opp igjen lesesirkelen igjen i slutten av April 2018, men det er bare å slenge seg med hvis du kommer innom. 
Nå leser vi:

  • Markens grøde - Knut Hamsun, 22.juni - 6.juli

Tidligere bøker:

  • David Copperfield - Charles Dickens, 20.april - 11.mai
  • Alias Grace - Margaret Atwood, 11.mai - 1.juni
  • Norwegian Wood - Haruki Murakami, 1.juni - 22.juni

Kommende bøker: 

  • Kraften - Naomi Alderman, 6.juli - 20.juli
  • Svøm med dem som drukner - Lars Mytting, 20.juli - 10.august
  • 1984 - George Orwell, 10.august - 24.august
  • Bli hvis du kan. Reis hvis du må. - Helga Flatland, 24.august - 7.september

Oppfordringer: 

  • Post en rating når du er ferdig med boken vi leser.
    0 stjerner = Hatet den
    1 stjerne = Likte den ikke
    2 stjerner = Den var helt OK
    3 stjerner = Likte den
    4 stjerner = Likte den skikkelig godt
    5 stjerner = Den var fantastisk!

Vi tar en diskusjon på boken når tidsperioden er ferdig, og hvis man vil diskutere ting underveis kan man gjøre det inni spoilere. Skriv sidetallet du er på over spoileren så vet de andre hvor langt man må ha lest for å kunne åpne spoileren uten å få vite for mye. 

--

Poenget med lesesirkelen er å oppdage nye bøker vi ikke hadde funnet på egenhånd og kunne dele noe av lesegleden med andre som er like engasjert for bøker som vi selv er. Vi diskuterer underveis og etterpå, og her er det plass for alt mellom himmel og jord som handler om bøker og lesing og historier, og litt til!

Dersom du vil bli med skriver du det i tråden og så setter jeg deg opp på medlemslista (det er ikke noe bindende eller noe, men det er for at det skal være enkelt å merke alle som vil være med om nye bøker vi leser og lignende, og når du ikke vil bli spammet av meg lenger så er det bare å si fra så fjerner jeg deg). 

Medlemmer:  @LightBulb @Vampyrina @tunaen @Angeleye @-lykke- @Elaine Marley @SoWhat? @Thildamor @Lill3My @Kalevala @blåtimen @Senil @Mammabamma @Sequel @Husmusa70 @Anomalisa @alli634 @Katten.2.0 @Librarian @calavi @Anna Maria @Leselusa

Jeg håper denne runden kan gi meg minst like mange deilige leseropplevelser og innsikter til livet som den forrige, for det å leve et rikere liv ved å leve seg inn i bøkene er bare helt topp! Bli med! :laugh: 

With love :hjerte: Rainstorm

Endret av Rainstorm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hurra for ny lesesirkel! Jeg kommer snart tilbake med mine forslag for bøker vi kan lese 🤗📚

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere bør lese Wonder av RJ Palacio. O M G! Den er så herlig! Den gir også et innblikk i alle karakterene sitt liv og perspektiv og setter ting i et helt nytt lys. Vi leser den på skolen med elevene hvert år siden den kom, og når til og med ungdommen blir rørt- da er boka bra! 

Anonymkode: e1719...e16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne bli med. Kan jo komme med forslag etterhvert? Hadde vært fint å få forslag til nye bøker å lese! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er med jeg! Har MASSE bøker som jeg har funnet på pinterest. Skal skrive en liste i løpet av uka :)

Juhhuu! Det gledes!

Anonymkode: 71ee7...c4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

Så kjekt at dere vil være med! 

Jeg noterer dere i HI sånn at man kan tagge deltakerene enkelt! @LightBulb @Vampyrina @tunaen @Angeleye @-lykke- @Elaine Marley @SoWhat? @Thildamor 

Kanskje det er flere av dere som er litt som meg, at dere helst vil at andre skal komme med bokforslag sånn at dere får lest noe nytt? Det er det jeg tenker! At "men de andre har sikkert noen bedre forslag enn meg!". Jeg skal tenke på noe til i morgen, gjør gjerne det dere også! :)

Anonymbrukere er også velkommen til å diskutere men tror det blir litt vanskelig om dere vil gi stemmer i avstemmingen. Og det hadde vært praktisk om dere hvis dere må være AB i tråden kanskje velger et kallenavn dere kan bruke gjennom tråden? Elns? Sånn at ikke AB-er kommer her og anbefaler bøker vi skal lese når de ikke har til hensikt å ta del. For det kan gi litt unødvendig arbeid.  Ikke at de ikke kan komme med gode forslag. Men om ingen da har interesse av å lese boken vil det å innhente informasjon om den ha vært forgjeves. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Rainstorm skrev:

Så kjekt at dere vil være med! 

Jeg noterer dere i HI sånn at man kan tagge deltakerene enkelt! @LightBulb @Vampyrina @tunaen @Angeleye @-lykke- @Elaine Marley @SoWhat? @Thildamor 

Kanskje det er flere av dere som er litt som meg, at dere helst vil at andre skal komme med bokforslag sånn at dere får lest noe nytt? Det er det jeg tenker! At "men de andre har sikkert noen bedre forslag enn meg!". Jeg skal tenke på noe til i morgen, gjør gjerne det dere også! :)

Anonymbrukere er også velkommen til å diskutere men tror det blir litt vanskelig om dere vil gi stemmer i avstemmingen. Og det hadde vært praktisk om dere hvis dere må være AB i tråden kanskje velger et kallenavn dere kan bruke gjennom tråden? Elns? Sånn at ikke AB-er kommer her og anbefaler bøker vi skal lese når de ikke har til hensikt å ta del. For det kan gi litt unødvendig arbeid.  Ikke at de ikke kan komme med gode forslag. Men om ingen da har interesse av å lese boken vil det å innhente informasjon om den ha vært forgjeves. 

Jeg skal jommen meg forslag .Men er litt usikker på hvilke bøker jeg skal anbefale?! Elsker Hamsun og har lest alt han gå ut . John Irving også, så er litt låst. Jeg vil heller bli inspirert da jeg er litt opphent i forfattere  i min smak

 Kan bare anbefale alt av Hamsun og Irving. ! Men det er litt sånn  typisk eller? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87
3 minutter siden, SoWhat? skrev:

Jeg skal jommen meg forslag .Men er litt usikker på hvilke bøker jeg skal anbefale?! Elsker Hamsun og har lest alt han gå ut . John Irving også, så er litt låst. Jeg vil heller bli inspirert da jeg er litt opphent i forfattere  i min smak

 Kan bare anbefale alt av Hamsun og Irving. ! Men det er litt sånn  typisk eller? 

 

Jeg tror nok klassikere er utypisk for en del. Men du kan jo velge noen av dem som du likte og evt. har lyst til å lese på nytt? Om du ikke vil lese dem på nytt må du foreslå noe annet! ;)

Eller vente og se om vi andre finner på noe. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SoWhat? skrev:

Jeg skal jommen meg forslag .Men er litt usikker på hvilke bøker jeg skal anbefale?! Elsker Hamsun og har lest alt han gå ut . John Irving også, så er litt låst. Jeg vil heller bli inspirert da jeg er litt opphent i forfattere  i min smak

 Kan bare anbefale alt av Hamsun og Irving. ! Men det er litt sånn  typisk eller? 

 

Hvis vi skal lese noe Hamsun, vil jeg foreslå Markens grøde. Rett og slett fordi jeg lenge har hatt lyst til å lese den, men ikke kommet så langt 😊

Jeg kommer med flere forslag i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg blir med som anonym, men skriver under med bokormen.

Min anbefaling er Nynnes dagbok, mange veldig humoristiske hverdagslige situasjoner mange kan kjenne seg igjen i og le høyt av.

 

Bokormen.

Anonymkode: ffa7b...8e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mange forslag. Kommer med de i morgen 😄

Syns absolutt at vi burde ha med klassikere også, forresten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med! 

Stemmer på

1. Norwegian Wood av Haruki Murakami. - elsker alt av Murakami og bøkene hans gje definitivt en masse temaer som kan diskuteres

2. La meg være , av Clare Mackintosh - nylig utgitt, krim/thriller

3. Pride and prejudist -en av de klassikerne som er så store at de liksom bare må leses en gang i livet. Og så er det virkelig deilig med en Kjærlighetsroman i bøandt

4. 1984 - av Orwell - dystopisk klassiker, like aktuelt i dag som den gang. Gir nok også en masse interessante diskusjoner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forslag fra meg: «Bli hvis du kan, reis hvis du må» av Helga Flatland

«Til musikken» av Ketil Bjørnstad 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...