FruFiolett Skrevet 30. juli 2018 Forfatter #241 Del Skrevet 30. juli 2018 3 timer siden, bondekone skrev: Syns absolutt vi har hatt nok sommer ja😂 kjedelig det ikke er så lett å treffe EL denne gang, men er jo kun en PP (ja, vet det ikke er så lett når man er der 😅) satser på neste PP! Ja, det er litt kjedelig altså, men lite vi får gjort med det! Satser bare på at august raser forbi i en kjempefart, så neste PP kan komme fort! ☺️👏🏼 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mmmwhatever Skrevet 30. juli 2018 #242 Del Skrevet 30. juli 2018 15 minutter siden, FruFiolett skrev: Hei! Så koselig at du legger igjen spor, det er alltid så hyggelig! Og du har så rett i så mye du sier, og jeg tipper du har tre helt fantastiske gutter! Og jeg vet også med meg selv at jeg ville følt meg heldig og takknemlig hvis jeg noen gang skulle være så heldig at jeg får tre friske barn - uansett kjønn. Fordi selv om jeg ønsker meg jente/barn født på våren/samtidig som bestevenninna mi, så er absolutt ikke dette noe jeg MÅ. Det er absolutt ingen krise om ingen av disse tingene faller på plass, men det må allikevel være lov å ønske seg. Det hadde vært innmari koselig med en jente, men jeg kommer til å elske en gutt like høyt. Et barn på våren hadde vært mest praktisk for oss på mange måter, men nå er det allerede for sent, og det er også helt uproblematisk for oss. Angående å få barn sammen med min bestevenninne hadde det vært innmari koselig, men hvis vi ikke får til det heller så går det også fint. I mine øyne er det en forskjell på å ønske seg noe (som denne dagboka handler om), og å måtte ha noe - heldigvis! Og hvis jeg har kryssa over grensa til å være besatt av å få noe så skal jeg virkelig skjerpe meg, for det er absolutt ikke poenget mitt. Ønske seg, og så være litt skuffa når det ikke går; ja. Men besatt og mannevond, crazy lady-vibber; nei! ☺️ Og jeg tror ikke det blir så mange runder til før vi setter inn støtet for å bli gravide uansett timing, men enn så lenge er jenteønsket såpass stort at vi er villig til å prøve en runde til - eller to☺️ Det tror jeg er en veldig fin holdning til det hele. Masse lykke til videre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruFiolett Skrevet 30. juli 2018 Forfatter #243 Del Skrevet 30. juli 2018 49 minutter siden, Mmmwhatever skrev: Det tror jeg er en veldig fin holdning til det hele. Masse lykke til videre! Tusen takk☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruFiolett Skrevet 31. juli 2018 Forfatter #244 Del Skrevet 31. juli 2018 Jeg har gitt meg selv et prosjekt i denne ventetiden, nemlig å gå ned noen kilo i vekt. Det er virkelig helt kritisk nødvendig også, jeg veier aaaaltfor mye, og er virkelig ukomfortabel med egen kropp. Det skal sies at jeg har vært det en stund, men det har aldri passet helt å ta tak i det, eller jeg har rett og slett ikke vært motivert nok. Men etter å ha sett på feriebildene eller sommerens ferie, samt gått på vekta innser jeg at jeg bare må. Så nå har jeg tatt meg selv i nakkeskinnet, og har startet med lavkarbo. Det har funket før, så derfor tyr jeg til den metoden igjen. Jeg burde egentlig gå ned type 30 kilo, men jeg har ingen intensjon om å gå så hardt ut nå altså. Men kanskje jeg kan få til ca en halv til en kilo i uka? Det er 20 uker igjen av året, så kaaaanskje jeg kan klare ti kilo? Det kommer selvfølgelig ann på veldig mye, blant annet hvor fort jeg blir gravid, men det kan jo være et mål i alle fall. Første delmål er å ta av 5 kilo, jeg må finne noe som kan friste som belønning når jeg kommer dit, noe som kan hjelpe på motivasjonen! Dette skal ikke bli en slankedagbok altså, jeg lover! ☺️ Men akkurat nå er det lite som skjer i jentebabyprosjektet, annet enn at jeg truer nedpå et glass grapefruktjuice hver morgen😅 Og sutrer til mannen fordi han skal reise bort den viktigste uka i måneden🙄 Dårlig gjort, jeg vet, og det hjelper jo ikke, for han må dra uansett hva jeg sier. Men det hjelper litt å sutre litt faktisk🙈 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stavangebrud2012 Skrevet 1. august 2018 #245 Del Skrevet 1. august 2018 På 31.7.2018 den 8.28, FruFiolett skrev: Jeg har gitt meg selv et prosjekt i denne ventetiden, nemlig å gå ned noen kilo i vekt. Det er virkelig helt kritisk nødvendig også, jeg veier aaaaltfor mye, og er virkelig ukomfortabel med egen kropp. Det skal sies at jeg har vært det en stund, men det har aldri passet helt å ta tak i det, eller jeg har rett og slett ikke vært motivert nok. Men etter å ha sett på feriebildene eller sommerens ferie, samt gått på vekta innser jeg at jeg bare må. Så nå har jeg tatt meg selv i nakkeskinnet, og har startet med lavkarbo. Det har funket før, så derfor tyr jeg til den metoden igjen. Jeg burde egentlig gå ned type 30 kilo, men jeg har ingen intensjon om å gå så hardt ut nå altså. Men kanskje jeg kan få til ca en halv til en kilo i uka? Det er 20 uker igjen av året, så kaaaanskje jeg kan klare ti kilo? Det kommer selvfølgelig ann på veldig mye, blant annet hvor fort jeg blir gravid, men det kan jo være et mål i alle fall. Første delmål er å ta av 5 kilo, jeg må finne noe som kan friste som belønning når jeg kommer dit, noe som kan hjelpe på motivasjonen! Dette skal ikke bli en slankedagbok altså, jeg lover! ☺️ Men akkurat nå er det lite som skjer i jentebabyprosjektet, annet enn at jeg truer nedpå et glass grapefruktjuice hver morgen😅 Og sutrer til mannen fordi han skal reise bort den viktigste uka i måneden🙄 Dårlig gjort, jeg vet, og det hjelper jo ikke, for han må dra uansett hva jeg sier. Men det hjelper litt å sutre litt faktisk🙈 Hei! Det var smart! Det er jo lettere å bli hurtig gravid når man er normalvektig også:) Lykke til med slankeprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruFiolett Skrevet 1. august 2018 Forfatter #246 Del Skrevet 1. august 2018 2 timer siden, Stavangebrud2012 skrev: Hei! Det var smart! Det er jo lettere å bli hurtig gravid når man er normalvektig også:) Lykke til med slankeprosjekt Tusen takk! ☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruFiolett Skrevet 1. august 2018 Forfatter #247 Del Skrevet 1. august 2018 Idag tok jeg første EL-test, og den var selvfølgelig negativ. Den kommer jo til å være negativ en hel uke til, men jeg må jo bare følge med allikevel. Kaaaanskje EL kommer bittelitt tidligere akkurat denne gangen? Sykt naivt, I know...😅 Når det gjelder disse små kvisene er de verre enn noen gang. Altså, hver gang jeg går på do har det kommet frem et par nye! Jeg klemmer de ut, og så er de borte, men hei, noen timer senere er det kommet nye på andre steder. Det MÅ jo være pga stress? I ferien har det muligens vært bittelitt mindre enn det var i ukene før, og nå etter jobbstart har det bare eksplodert! Sykt irriterende...! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bondekone Skrevet 1. august 2018 #248 Del Skrevet 1. august 2018 (endret) Jeg får iallefall noe voldsomt med kviser når jeg stresser! Men har du akkurat sluttet på hormonprevansjon? Jeg styrte lenge med de i etterkant iallefsll☺ Og håper på tidlig EL! Bare slapp litt ekstra av, så forsvinner kvisene og EL kommer😂 Endret 1. august 2018 av bondekone 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 1. august 2018 #249 Del Skrevet 1. august 2018 Har du lest om metoden o+12? Jeg syns det er vanskelig å vite om shettles eller o+12 er mest troverdig. Ser ut som folk stoler mest på o+12 på ingender forumet. Men det kan være tilfeldig hvilke tråder jeg har lest. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruFiolett Skrevet 2. august 2018 Forfatter #250 Del Skrevet 2. august 2018 14 timer siden, Pupsilure skrev: Har du lest om metoden o+12? Jeg syns det er vanskelig å vite om shettles eller o+12 er mest troverdig. Ser ut som folk stoler mest på o+12 på ingender forumet. Men det kan være tilfeldig hvilke tråder jeg har lest. Ja, jeg har lest litt om det, men jeg syns det virker litt for vanskelig å forholde seg til! Det er jo nesten umulig å få til? Er det noen som vet akkurat når egget slipper liksom? (Det kan godt hende det finnes mye info om dette altså, jeg har bare lest akkurat hva det er😅) Jeg tror nok heller det er mer sannsynlig - og enklere å forholde seg til - shettles metode. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruFiolett Skrevet 5. august 2018 Forfatter #251 Del Skrevet 5. august 2018 Testene er fortsatt like negative, og det er jo ingen overraskelse det. Jeg har jo et naivt ønske om at testen skal være positiv imorgen, det hadde vært det aller beste, siden vi så klart kommer til å ha sex idag før mannen reiser bort imorgen. Hadde også sex igår kveld, sånn at det skal være mange svømmere som ligger klare i håp om å overleve til egget slipper. Det er syklusdag 15 idag, så hvis kroppen min bare kunne oppført seg normalt hadde jo EL vært idag! Men neida...😅 Det blir spennende å se om det har stabilisert seg med EL på dag 19, eller om det kanskje har kortet ned en dag eller to. Håper selvfølgelig det siste😉🤞🏼 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kim91 Skrevet 5. august 2018 #252 Del Skrevet 5. august 2018 Så spennende å lese dagboken din. Er skikkelig spent på om det kommer til å klaffe for deg mtp kjønn. Jeg har det motsatt, da jeg har store ønsker om en gutt, men mest av alt ønsker jeg et barn. Ønsket meg en bror i hele oppveksten og fikk 3 søstre. Hehe. Har du tips til å få gutt til meg? Og hvilken type grapefruktjuice drikker du?😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruFiolett Skrevet 5. august 2018 Forfatter #253 Del Skrevet 5. august 2018 1 time siden, Kim91 skrev: Så spennende å lese dagboken din. Er skikkelig spent på om det kommer til å klaffe for deg mtp kjønn. Jeg har det motsatt, da jeg har store ønsker om en gutt, men mest av alt ønsker jeg et barn. Ønsket meg en bror i hele oppveksten og fikk 3 søstre. Hehe. Har du tips til å få gutt til meg? Og hvilken type grapefruktjuice drikker du?😊 Hei!☺️ Prøver du aktivt på barn? For å få gutt er trikset å ha sex på selve eggløsningsdagen, altså den dagen egget slipper - og gjerne også dagen etterpå. Guttecellene svømmer fortere enn jentecellene, så det gjelder å ha egget tilgjengelig når svømmerne kommer! Tester du for eggløsning? Hvis du bruker strimler må du altså sørge for å ha sex dagen etter positiv test - da testen er positiv ca 24 timer før egget slipper☺️ Så spennende at du også ønsker deg et spesifikt kjønn☺️👏🏼 Altså, jeg drikker bare vanlig grapefruktjuice som jeg kjøper på butikken jeg🙄 Altså sånn i kartong, er det Sunniva sin da tro? Usikker på om det i det hele tatt har noe å si, men det er jo uansett med på å surne slimhinnene, noe som gir best feste for jentecellene (har jeg også lest nemlig😅). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruFiolett Skrevet 6. august 2018 Forfatter #254 Del Skrevet 6. august 2018 Da har mannen reist, og EL-testen er fortsatt helt blendahvit. Mannen er tilbake på lørdag, jeg estimerer positiv test onsdag og EL torsdag. Med andre ord helt umulig å bli gravid denne runden. Hadde liksom klamret meg til et ørlite håp om litt tidligere EL, men det ser visst ikke sånn ut! 🤔 Nå må bare denne syklusen gå kjapt som f, så vi kan prøve på ordentlig igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bondekone Skrevet 6. august 2018 #255 Del Skrevet 6. august 2018 Kjipt at EL ikke kom tidligere! Er jo et lite håp da, men krysser fingrene for neste syklus iallefal😜 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruFiolett Skrevet 6. august 2018 Forfatter #256 Del Skrevet 6. august 2018 2 timer siden, bondekone skrev: Kjipt at EL ikke kom tidligere! Er jo et lite håp da, men krysser fingrene for neste syklus iallefal😜 Joda, det er jo det, men når ikke det har klaffet med to dager før EL, har jeg absolutt ingen tro på at det skal klaffe fem dager før! 😅🙈 Skal heller satse alt på neste runde! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruFiolett Skrevet 6. august 2018 Forfatter #257 Del Skrevet 6. august 2018 Jeg gikk forresten på vekta i morges, etter en uke med lavkarbo. Og den viste minus 3,9 kilo! Jeg skjønner at det hovedsakelig er vann og avfallsstoffer altså, men det var jo en god motivasjon og boost for å fortsette! Da er det jo neimen ikke så langt til første målet på 5 kilo! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruFiolett Skrevet 7. august 2018 Forfatter #258 Del Skrevet 7. august 2018 (endret) Status: Masse EL-slim (tydelig at den grapefruktjuicen har noe for seg!) Negativ EL-test (helt blendahvit, tok to stykker just in case. Samme resultat på begge) Gikk på en kjempe-karbo-smell og spiste meg kvalm på is. Litt av en dag...🙄 Endret 7. august 2018 av FruFiolett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jeey Skrevet 7. august 2018 #259 Del Skrevet 7. august 2018 Snikleser her😃 spennende å lese å følge med! Håper det blir full klaff for dere snart, og en jentebaby😁 du skal aldri si aldri at denne pp-en ikke funker altså! Vi hadde sex 5 dager før eggløsning og dagen etter positiv el test! Ooog det ble jo klaff! Men om det var pga 5 dager før eller dagen etter som gjorde meg gravid det vet vi ikke! Men jentebaby ble det! 😃 og itillegg hadde vi prøvd i 2 år! Så den ene gangen vi ikke hadde sex mye før eggløsning klaffet det! Rart dette! Jeg har troa på denne mnd og jeg! Og hvis den funker så er det jo itilegg stoor sjanse for jentebaby😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruFiolett Skrevet 8. august 2018 Forfatter #260 Del Skrevet 8. august 2018 9 timer siden, Jeey skrev: Snikleser her😃 spennende å lese å følge med! Håper det blir full klaff for dere snart, og en jentebaby😁 du skal aldri si aldri at denne pp-en ikke funker altså! Vi hadde sex 5 dager før eggløsning og dagen etter positiv el test! Ooog det ble jo klaff! Men om det var pga 5 dager før eller dagen etter som gjorde meg gravid det vet vi ikke! Men jentebaby ble det! 😃 og itillegg hadde vi prøvd i 2 år! Så den ene gangen vi ikke hadde sex mye før eggløsning klaffet det! Rart dette! Jeg har troa på denne mnd og jeg! Og hvis den funker så er det jo itilegg stoor sjanse for jentebaby😊 Hei du! Så koselig med snikleser som melder seg altså☺️😍 Jeg har også lest om tilfeller hvor det kan skje, så helt umulig er det absolutt ikke! Men jeg tenker litt sånn at når det ikke har klaffet de andre gangene hvor vi har hatt sex bare to dager før, er det veeeeldig lite sannsynlig at det skal klaffe så lenge før denne gangen her. Men altså, vi får se, man må jo bare håpe så klart☺️ Det blir spennende å se om EL-testen faktisk er positiv idag da, eller om kroppen er enda kjipere denne måneden og utsetter EL enda mer😳 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå