FruFiolett Skrevet 24. juli 2018 Forfatter #201 Del Skrevet 24. juli 2018 9 minutter siden, bondekone skrev: Om vi ikke blir gravide ila sommeren blir vi henvist videre til gynekolog☺ ingen barn fra før av nei,så er en veldig spennende, og som du sier, energikrevende prosess! Da krysser jeg fingrene litt ekstra for deg! 🤞🏼 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Limbo 2014 Skrevet 24. juli 2018 #202 Del Skrevet 24. juli 2018 15 hours ago, FruFiolett said: Hei! ☺️ Vi har prøvd i dagene før eggløsning, men ikke dagen da EL-testene (strimmel) er positiv. Så nærmeste er da altså ca to døgn før EL, ettersom strimmeltesten jo viser positivt omtrent et døgn før egget slipper. Dette er fordi vi prøver ut alle de tips og triks som finnes for å få jentebaby, og teoriene sier at guttesædcellene kun overlever det første døgnet mens jentecellene lever lenger og derfor er de som ligger igjen når egget slipper ca to døgn senere. Hm, har ikke sjekket hormonnivåene - kan det være lurt? Jeg er 31, og fikk et barn for to år siden som satt på aller første forsøk. Har du testet hormonverdier? Hvordan foregår det i så fall? Hormontest får du gjort hos gynekolog/fertilitetsspesialist ved å ta en blodprøve. Jeg fikk gjort det, men var da ti år eldre enn deg. Men siden du er «bare» 31 / godt under 35-36, så har du neppe behov for det - legen vil sikkert si at dere bør prøve et drøyt år først uansett. Og siden du fikk barn for bare to år siden, er det enda mindre grunn til bekymring. Det er mest sannsynlig bare et tidsspørsmål før dere lykkes (med å bli gravide - om det blir jente blir spennende å se). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 24. juli 2018 #203 Del Skrevet 24. juli 2018 Synd at det ikkje klaffa denne gangen heller, og at det er ei stund til neste ordentlige prøveperiode. Håpar tida går fort, og at det klaffar på neste forsøk!👍😃 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruFiolett Skrevet 25. juli 2018 Forfatter #204 Del Skrevet 25. juli 2018 8 timer siden, Limbo 2014 skrev: Hormontest får du gjort hos gynekolog/fertilitetsspesialist ved å ta en blodprøve. Jeg fikk gjort det, men var da ti år eldre enn deg. Men siden du er «bare» 31 / godt under 35-36, så har du neppe behov for det - legen vil sikkert si at dere bør prøve et drøyt år først uansett. Og siden du fikk barn for bare to år siden, er det enda mindre grunn til bekymring. Det er mest sannsynlig bare et tidsspørsmål før dere lykkes (med å bli gravide - om det blir jente blir spennende å se). Hmm, ok, da stresser jeg ikke noe med det enda i alle fall! Tusen takk for info! ☺️ Satser på at det ikke blir så altfor mange prøveperioder til før det klaffer! 🤞🏼 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruFiolett Skrevet 25. juli 2018 Forfatter #205 Del Skrevet 25. juli 2018 6 timer siden, Mirabella76 skrev: Synd at det ikkje klaffa denne gangen heller, og at det er ei stund til neste ordentlige prøveperiode. Håpar tida går fort, og at det klaffar på neste forsøk!👍😃 Takk, ja, det håper jeg også! Det føles som en evighet til september, men jeg vet jo at ukene går fort når ferien er over og hverdagen setter inn for fullt, så håper at vi plutselig bare er i september før jeg får sukk for meg! ☺️🤞🏼 (IKKE at jeg ønsker at sommeren skal være over altså, for den kan godt vare ut til september den også!☺️) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruFiolett Skrevet 25. juli 2018 Forfatter #206 Del Skrevet 25. juli 2018 Vi sitter litt i et slags dilemma mellom to ønsker her i heimen nå, hvor vi er usikre på hvilket som veier tyngst. Vi vet jo at hvis vi begynner å ha sex på selve eggløsningen så øker jo sjansene for å bli gravid ganske så mye. Men så tror vi jo da også at sjansene for å få gutt også øker (vi må jo ha troen på disse kjerringrådene og den lille forskningen som er på nettopp dette). Så spørsmålet er jo nå om ønsket om et barn til - uansett kjønn - begynner å veie tyngre enn ønsket om en jente. I så fall blir jo neste prøveperiode (og da mener jeg neste ordentlige, hvor vi er på samme sted begge to) litt annerledes fordi vi kan ha sex hver dag/annenhver dag gjennom hele eggløsninga, og ikke bare i dagene før. Skal vi bare kjøre på liksom? Vi er jo ikke garantert jente med de metodene vi prøver nå heller, så er det egentlig verdt å prøve videre på denne måten? Jeg er usikker. Men jeg ser på alle de rundt meg som har et barn av hvert kjønn blir jeg sånn ordentlig sjalu, og ikke bare sånn «åh, det virker så hyggelig», men mer i retning av «jeg kidnapper en jentebaby og rømmer til ukjent sted hvis jeg bare får gutter». Neidaaaa, eller joda, men neida, ikke sånn selvfølgelig, men jeg har et så innmari stort ønske om en jente denne gangen her at jeg slites litt mellom det og det ønsket som ligger helt til grunn; nemlig at vi ønsker oss flere barn uansett. Og akkurat nå blir vi ikke helt enige med oss selv om hvilket ønske som veier tyngst. Vi får se når september kommer, kanskje vi har klarere tanker om det da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 25. juli 2018 #207 Del Skrevet 25. juli 2018 Jeg ville nok bare kjørt på med sex hver dag. Det er ikke sikkert sex før el gir jente uansett. Finnes det noen studier på dette forresten? Jeg vet det sies at jentene lever lenger, og gutta svømmer fortere, men kanskje det egentlig ikke utgjør så stor forskjell i praksis. Kanskje jentene lever i 30 min lenger, og gutta svømmer bittelitt fortere liksom? Jeg har ikke lest noe om det, så vet ikke altså Jeg ville prøvd å bli gravid uansett kjønn, og så ville jeg jobbet med tankene mine om det å få jente, så du ikke blir for skuffet. Jeg ønsker meg jente selv, har en gutt. Men jeg måtte bare innse at jeg får ikke gjort noe som helst for å påvirke det, og da må jeg heller prøve å se fordeler med en gutt til. Tenk så gøy for sønnen din med en bror 😍 Gutter kan du. De vil kanskje ha mer felles, og det blir enklere når man skal på ferier/turer. Jeg har klart å snu tankene mine ganske bra, og blir litt lei meg om jeg ikke får gutt... Men jeg vil jo egentlig mest ha jente allikevel. Jordmora sa at hun tror jeg venter en jente, og da ble jeg veldig glad og klarte ikke å kontrollere følelsene mine. Men så kom jeg på gutten som jeg da ikke får... Ikke lett det her 😂 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Limbo 2014 Skrevet 25. juli 2018 #208 Del Skrevet 25. juli 2018 Ville også kjørt på fordi sannsynlighetsforskjellen er så liten; det er jo fortsatt nesten 50% sjanse for jente og det er jo hyggelig om du og venninnen er i perm samtidig. Blir det to gutter så er det jo koselig det og i mine øyne - og dere har jo blitt enige om å få en tredje. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruFiolett Skrevet 25. juli 2018 Forfatter #209 Del Skrevet 25. juli 2018 Åh, jeg er egentlig så enig med dere altså! Og jeg vet jo at jeg kommer til å elske å få en gutt til! Men så vet jeg også at hvis vi bare kjører på nå, og får en gutt til, så kommer jeg nok til å tenke at jeg ga opp jente-prosjektet litt vel fort🙄 Men argumentet om å være i permisjon med min Queen B (altså det jeg kaller min bestevenninne, og det føles så rart å omtale henne som noe annet🙊) er ganske tungtveiende for øyeblikket. Samtidig må jeg innrømme at jeg har litt troa på disse jente-triksene også da! Og hvor mye forskning som støtter og ikke vet jeg ikke, men akkurat det som kalles Shettles metode føler jeg liksom at det er litt hold i. Men jeg vet selvfølgelig at ingen ting er garantert uansett, og jeg har ikke mistet holdet helt oppi dette altså; jeg er fortsatt klinkende klar på at en frisk baby er viktigere enn noe annet, og at jeg kommer til å elske en baby like høyt uansett kjønn! Føler jeg bare må si dette av og til☺️🙄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 25. juli 2018 #210 Del Skrevet 25. juli 2018 Eg synst ikkje du trenger å gi opp jenteprosjektet ditt heilt enda, etter kun to prøveperiodar. Var eg deg, ville eg iallfall ha fortsett prosjektet i nokre syklusar til. Men går det mange månader, og du fortsatt ikkje har blitt gravid, ville eg nok vurdert å begynna å ha sex rundt eggløsning og, for å auka sjansane for å bli gravid. Men eg synst du kan ha is i magen ei stund til, for å sjå om prosjekt jentebaby gir resultat! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruFiolett Skrevet 26. juli 2018 Forfatter #211 Del Skrevet 26. juli 2018 8 timer siden, Mirabella76 skrev: Eg synst ikkje du trenger å gi opp jenteprosjektet ditt heilt enda, etter kun to prøveperiodar. Var eg deg, ville eg iallfall ha fortsett prosjektet i nokre syklusar til. Men går det mange månader, og du fortsatt ikkje har blitt gravid, ville eg nok vurdert å begynna å ha sex rundt eggløsning og, for å auka sjansane for å bli gravid. Men eg synst du kan ha is i magen ei stund til, for å sjå om prosjekt jentebaby gir resultat! Du har så rett, for to perioder er jo egentlig ingenting😳 Men jobben blir å takle min egen utålmodighet, for den gnager veldig. Det er i tillegg denne kinesiske fødselskalenderen da, som jeg også prøver å ta med i beregningen (og det er selvfølgelig lov til å le av hvor teit det egentlig er😅), men den har jentemåneder i september, oktober og november, men så kommer det noen guttemåneder. Så ideelt sett så bør jeg jo bli gravid i løpet av de tre månedene der i alle fall🙄 Enn at dette skal ta så mye tankekapasitet da! Men i bunn og grunn ER jeg SÅ spent på om det faktisk har noe å si! Det hadde jo vært utrolig festlig om jeg ble gravid og fikk en gutt til, tross alle disse tingene jeg forholder meg til og tester ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 26. juli 2018 #212 Del Skrevet 26. juli 2018 Jeg syns heller ikke at du skal gi opp jenteprosjektet helt enda. Du har jo bare så vidt begynt! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 26. juli 2018 #213 Del Skrevet 26. juli 2018 Jeg leter etter litt forskning til deg, som kan si noe om sjansene for å få jente ved å ha sex før eggløsning. Har foreløpig funnet denne studien som ikke gir noe medhold i at man kan påvirke kjønn ved å time sex. Men ser den er fra 1995, så den er litt gammel. Skal fortsette å søke, for jeg syns det er spennende selv 😀 https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJM199512073332301 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 26. juli 2018 #214 Del Skrevet 26. juli 2018 Het fant jeg en annen studie fra 2010 som har funnet ut at kombinasjonen av tidlig sex og kosthold gav 81 % jentebabyer. https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1472648310005493 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 26. juli 2018 #215 Del Skrevet 26. juli 2018 Metoden heter visstnok Shettles Method. Har fått litt trua etter å ha lest litt mer om det 😀 https://en.m.wikipedia.org/wiki/Shettles_method Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruFiolett Skrevet 26. juli 2018 Forfatter #216 Del Skrevet 26. juli 2018 36 minutter siden, Pupsilure skrev: Metoden heter visstnok Shettles Method. Har fått litt trua etter å ha lest litt mer om det 😀 https://en.m.wikipedia.org/wiki/Shettles_method Jeg har også lest alt det du linker til, og jo mer jeg leser jo mer troa får jeg. Jeg er allikevel ikke helt overbevist, fordi - som med det meste annet - vet man jo ikke hvordan det hadde gått hvis alle de som forskes på hadde blitt gravide på et annet tidspunkt - kanskje da hadde fått jenter uansett! Men jeg syns også det virker troverdig, det er jo derfor vi har prøvd de tingene vi har gjort til nå☺️ Det skal bli enda mer fokus på matvarer for min del nå, jeg skal blant annet kjøre på med sitrus og eplesidereddik for å lage et mest mulig surt miljø - i tillegg til magnesium så klart☺️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruFiolett Skrevet 26. juli 2018 Forfatter #217 Del Skrevet 26. juli 2018 1 time siden, Hulderen skrev: Jeg syns heller ikke at du skal gi opp jenteprosjektet helt enda. Du har jo bare så vidt begynt! Det er så sant! Det blir nok i alle fall eg skikkelig jenteforsøk til (altså i september), men så får vi bare vurdere fortløpende tror jeg🙄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruFiolett Skrevet 27. juli 2018 Forfatter #218 Del Skrevet 27. juli 2018 Syklusdag 6, og mensen er over for denne gang. Så da er vi vel igang med ny prøveperiode da? Eller, teller man egentlig med perioder hvor man vet man ikke får gjort et reelt forsøk? Jeg tar meg selv i å gå å håpe på at akkurat denne syklusen skal være litt annerledes da, sånn at eggløsninga dukker opp til «normal tid», altså på dag 14/15/16 isteden for 19/20. Det hadde vært så utrolig deilig hvis det kunne skje akkurat denne måneden, sånn at vi rekker et ordentlig forsøk før mannen reiser. Så jeg drikker grapefruktjuice hver morgen nå, for det har jeg hørt skal være så fint for eggløsning!? Kanskje egentlig mest for bedre forhold når eggløsninga faktisk skjer da, og ikke for å fremskynde den, men hei, det kan jo ikke skade! Det er i tillegg sitrus, som skal hjelpe til med å lage et surt miljø oppi hufsa, som visstnok skal gi bedre groforhold for jenteceller, så her er det flere gevinster med å helle nedpå med grapefrukt! Skulle bare ønske det smakte litt bedre😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 28. juli 2018 #219 Del Skrevet 28. juli 2018 Jeg googler mye om dagen, fordi jeg er så nysgjerrig på kjønnet på babyen min, og har lest mye om nub-theory. Ser nemlig nuben på ul-bildet. Har da klart å forville meg inn på et engelskspråklig forum som handler om kjønn. Mens jeg har holdt på der inne har jeg kommet over metoder som blir brukt for å lage jenter. Blant annet å blande sperm med eggehvite og la de raskeste spermiene svømme til toppen, for så å fjerne dem, og kun inseminere de som ligger igjen. En annen metode går ut på å blande spermen med limejuice fir å endre ph-verdien. Har du hørt om disse metodene? Kilde: http://www.ingender.com/forum/Thread.aspx?ID=5082 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruFiolett Skrevet 29. juli 2018 Forfatter #220 Del Skrevet 29. juli 2018 11 timer siden, Pupsilure skrev: Jeg googler mye om dagen, fordi jeg er så nysgjerrig på kjønnet på babyen min, og har lest mye om nub-theory. Ser nemlig nuben på ul-bildet. Har da klart å forville meg inn på et engelskspråklig forum som handler om kjønn. Mens jeg har holdt på der inne har jeg kommet over metoder som blir brukt for å lage jenter. Blant annet å blande sperm med eggehvite og la de raskeste spermiene svømme til toppen, for så å fjerne dem, og kun inseminere de som ligger igjen. En annen metode går ut på å blande spermen med limejuice fir å endre ph-verdien. Har du hørt om disse metodene? Kilde: http://www.ingender.com/forum/Thread.aspx?ID=5082 Oi! Nei, dette har jeg ikke hørt om! Leste noe om å smøre inn hufsa med limejuice, sikkert i samme gate som å blande svømmerne med lime, altså, for å skape best mulig groforhold for jentecellene☺️ Men jeg tror tok at dette blir hakket for ekstremt for meg altså😅 Jeg har et slags håp om å bevare noe romantikk i forholdet oppi det hele, og dette tror jeg ville tatt knekken på siste rest😅 Skal heller vurdere det på tredje ungen hvis dette også blir gutt - det, og dykkerkurs på mannen☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå