Pupsilure Skrevet 29. juli 2018 #221 Del Skrevet 29. juli 2018 Haha, det er ganske ekstremt ja! 😂 Folk kjøpe inkubator og alt mulig, så spermen skal ha gode forhold mens den svømmer gjennom eggehviten 🤣 Skjønner du vil bevare litt romantikk. Tenk å styre så fælt, og så får man gutt... Jeg hadde aldri orket det selv, men syntes det var spennende å lese om. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
langbein86 Skrevet 29. juli 2018 #222 Del Skrevet 29. juli 2018 Jeg skulle ifølge den kinesiske kalenderen få en gutt, men fikk en jente.. tror ikke den kalenderen har noe for seg altså..😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruFiolett Skrevet 29. juli 2018 Forfatter #223 Del Skrevet 29. juli 2018 6 timer siden, langbein86 skrev: Jeg skulle ifølge den kinesiske kalenderen få en gutt, men fikk en jente.. tror ikke den kalenderen har noe for seg altså..😅 Nei, altså, det tror ikke mannne min heller😅 Eller, han sier han tror den har ca 50% sjanse for å være riktig🙈 Men av ALLE de jeg har sjekket ut på den kalenderen (og det er ganske mange altså), så er det overraskende stor treffprosent, så jeg må bare tro at den har bittelitt å si. Men ikke så mye at jeg kommer til å hoppe over gutte-månedene i den altså! 😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruFiolett Skrevet 29. juli 2018 Forfatter #224 Del Skrevet 29. juli 2018 6 timer siden, langbein86 skrev: Jeg skulle ifølge den kinesiske kalenderen få en gutt, men fikk en jente.. tror ikke den kalenderen har noe for seg altså..😅 Jeg er forresten fristet til å spørre om du gjorde noe spesielt for å få jente? 🙄😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
langbein86 Skrevet 29. juli 2018 #225 Del Skrevet 29. juli 2018 23 minutter siden, FruFiolett skrev: Jeg er forresten fristet til å spørre om du gjorde noe spesielt for å få jente? 🙄😅 Hehe nei gjorde ikke noe spesielt, hadde samleie omkring de fruktbare dagene, men hverken testet eller terpet etter el så ikke godt å si når det klaffet ☺️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stavangebrud2012 Skrevet 29. juli 2018 #226 Del Skrevet 29. juli 2018 Så spennende dagbok! Jeg håper du lykkes snart! Jeg har to gutter, og med nummer to ble jeg svært skuffet på ul. Fordi jeg «mistet»jenta jeg alltid har sett for meg å få. Mitt tips er å innstille deg på at deg blir gutt og heller bli positivt overrasket om det er jente. Jeg var sikker på at det var jente med nummer to, og jeg var mye mer kvalm og alt kjentes annerledes ut! Likevel kom det en gutt! Bestevenninna mi var gravid samtidig og fikk jente. Det var ekstra sårt, og den dag i dag er dette litt sårt. Barna våre er i dag 3 år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamant Skrevet 29. juli 2018 #227 Del Skrevet 29. juli 2018 Hei Har ikke skrevet noe her før, men etter å ha lest litt her ble jeg litt nysgjerrig på det kinesiske fødselskartet. Sjekket det bare for gøy, siden jeg allerede har de to barna jeg skal ha. Det stemte på min første, men ikke på min andre. Så jeg vet ikke helt om jeg tror på det der 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruFiolett Skrevet 29. juli 2018 Forfatter #228 Del Skrevet 29. juli 2018 47 minutter siden, Stavangebrud2012 skrev: Så spennende dagbok! Jeg håper du lykkes snart! Jeg har to gutter, og med nummer to ble jeg svært skuffet på ul. Fordi jeg «mistet»jenta jeg alltid har sett for meg å få. Mitt tips er å innstille deg på at deg blir gutt og heller bli positivt overrasket om det er jente. Jeg var sikker på at det var jente med nummer to, og jeg var mye mer kvalm og alt kjentes annerledes ut! Likevel kom det en gutt! Bestevenninna mi var gravid samtidig og fikk jente. Det var ekstra sårt, og den dag i dag er dette litt sårt. Barna våre er i dag 3 år. Hei! Takk for at du beskrev akkurat de tingene jeg selv er så redd for! Jeg er så redd for å bli skuffet, så redd for å ha følelsen av at noe er «mistet», og redd for at det skal føles sårt - ikke bare med en gang, men også lenge etterpå. Det er nøyaktig det jeg er redd for hvis det viser seg at søsteren min får en jente, og vi eventuelt får en gutt til. Jeg tror faktisk sånne følelser er vanligere enn man kanskje tenker at det er, og jeg blir så glad når noen tørr å si det! Har du vurdert et tredje barn for å forsøke å få en jente? Jeg tviler ikke et sekund på at du elsker guttene dine over alt på jord altså, og det vet jeg at jeg også kommer til å gjøre hvis det blir sånn for meg også! Kan jeg spørre hvordan du reagerte ved OUL? Ble du skuffet med en gang? Eller klarte du å holde det for deg selv til du var alene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruFiolett Skrevet 29. juli 2018 Forfatter #229 Del Skrevet 29. juli 2018 27 minutter siden, Diamant skrev: Hei Har ikke skrevet noe her før, men etter å ha lest litt her ble jeg litt nysgjerrig på det kinesiske fødselskartet. Sjekket det bare for gøy, siden jeg allerede har de to barna jeg skal ha. Det stemte på min første, men ikke på min andre. Så jeg vet ikke helt om jeg tror på det der Hei! Så koselig at du legger igjen spor☺️ Jeg tror som sagt heller ikke fullt og helt på det altså - og til syvende og sist vet jeg faktisk ikke om jeg tror det går ann å påvirke kjønn i det hele tatt på noen som helst måte😅 Meeeen, det er jo gøy å tro at noe kan påvirke da, inkludert den kalenderen☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stavangebrud2012 Skrevet 29. juli 2018 #230 Del Skrevet 29. juli 2018 Under ultralyd ble jeg utrolig skuffet. Ønsket bare å reise meg og gå. Jeg fikk ikke med meg resten av det jordmora sa. Jeg gråt mye når jeg kom hjem, og mamma var til god trøst og hjelp, fordi hun forsto meg så godt. Jeg elsker guttene mine overalt, og jeg fikk en fantastisk gutt, men likevel kjenner jeg meg ikke igjen i dem. Alle mine referanserammene fra barndommen er annerledes for dem. De vil ikke leke med dukkehus eller barbie. De vil heller ikke handle klær i butikken med meg. Jeg er redd ar faren blir den viktigste når de blir større fordi deres interesser er så like. Jeg har lyst på et tredje barn. Mannen er mer betenkt. Jeg håper at du lykkes. Du vurderer ikke å vente til fødsel med å vite kjønn? Om jeg skal ha en tredje satser jeg på det tror jeg.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruFiolett Skrevet 29. juli 2018 Forfatter #231 Del Skrevet 29. juli 2018 12 minutter siden, Stavangebrud2012 skrev: Under ultralyd ble jeg utrolig skuffet. Ønsket bare å reise meg og gå. Jeg fikk ikke med meg resten av det jordmora sa. Jeg gråt mye når jeg kom hjem, og mamma var til god trøst og hjelp, fordi hun forsto meg så godt. Jeg elsker guttene mine overalt, og jeg fikk en fantastisk gutt, men likevel kjenner jeg meg ikke igjen i dem. Alle mine referanserammene fra barndommen er annerledes for dem. De vil ikke leke med dukkehus eller barbie. De vil heller ikke handle klær i butikken med meg. Jeg er redd ar faren blir den viktigste når de blir større fordi deres interesser er så like. Jeg har lyst på et tredje barn. Mannen er mer betenkt. Jeg håper at du lykkes. Du vurderer ikke å vente til fødsel med å vite kjønn? Om jeg skal ha en tredje satser jeg på det tror jeg.. Åh💔 Nå fikk jeg ordentlig vondt av deg - og føler meg så truffet også, fordi du beskriver akkurat de tankene jeg selv har. Jeg vet at man ikke er garantert noe dukke-og-barbie-og-prinsesse-barn selv om man får jente, og det er ikke heller det jeg ønsker meg, men den relasjonen mor-datter (spesielt fra tenårene og oppover) tror jeg er spesiell, og det ønsker jeg så intenst å oppleve. Og jeg vet at ikke det heller er noen garanti, men ved å få jente er i alle fall muligheten der. Hvorfor tenker du å vente til fødselen? For å slippe den skuffelsen ved UL? Jeg kunne aldri ventet, jeg er altfor utålmodig og nysgjerrig så jeg hadde rett og slett ikke holdt ut. Men det hadde kanskje vært lurt? Man blir kanskje ikke så skuffet da, men bare lettet for at barnet er ute? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamant Skrevet 29. juli 2018 #232 Del Skrevet 29. juli 2018 28 minutter siden, FruFiolett skrev: Hei! Så koselig at du legger igjen spor☺️ Jeg tror som sagt heller ikke fullt og helt på det altså - og til syvende og sist vet jeg faktisk ikke om jeg tror det går ann å påvirke kjønn i det hele tatt på noen som helst måte😅 Meeeen, det er jo gøy å tro at noe kan påvirke da, inkludert den kalenderen☺️ Ja, det er jo verdt et forsøk ihvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stavangebrud2012 Skrevet 29. juli 2018 #233 Del Skrevet 29. juli 2018 8 minutter siden, FruFiolett skrev: Åh💔 Nå fikk jeg ordentlig vondt av deg - og føler meg så truffet også, fordi du beskriver akkurat de tankene jeg selv har. Jeg vet at man ikke er garantert noe dukke-og-barbie-og-prinsesse-barn selv om man får jente, og det er ikke heller det jeg ønsker meg, men den relasjonen mor-datter (spesielt fra tenårene og oppover) tror jeg er spesiell, og det ønsker jeg så intenst å oppleve. Og jeg vet at ikke det heller er noen garanti, men ved å få jente er i alle fall muligheten der. Hvorfor tenker du å vente til fødselen? For å slippe den skuffelsen ved UL? Jeg kunne aldri ventet, jeg er altfor utålmodig og nysgjerrig så jeg hadde rett og slett ikke holdt ut. Men det hadde kanskje vært lurt? Man blir kanskje ikke så skuffet da, men bare lettet for at barnet er ute? Så bra at vi forstår den andre, haha. Det er veldig tabu å si sånne ting høyt, i hvert fall til noen. Jeg tenker kanskje at det er lettere å ikke bli så skuffet da, fordi man har så mye hormoner og blir forelsket med en gang i det nyfødte barnet. Etter ultralyden var jeg skuffet i så lang tid.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tonio Skrevet 30. juli 2018 #234 Del Skrevet 30. juli 2018 Sånn angående fødselskartet så gikk jeg og to venninner gravid samtidig. Ifølge kartet skulle jeg få gutt og de to andre jenter. Det ble motsatt, altså de fikk gutt og jeg jente. Jeg synes det er bra du ikke skaffer deg inkubator. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruFiolett Skrevet 30. juli 2018 Forfatter #235 Del Skrevet 30. juli 2018 11 timer siden, Stavangebrud2012 skrev: Så bra at vi forstår den andre, haha. Det er veldig tabu å si sånne ting høyt, i hvert fall til noen. Jeg tenker kanskje at det er lettere å ikke bli så skuffet da, fordi man har så mye hormoner og blir forelsket med en gang i det nyfødte barnet. Etter ultralyden var jeg skuffet i så lang tid.. Ja, det tror jeg nok du har helt rett i! Der og da er man jo bare lykkelig over at fødselen er over og man får se babyen sin for første gang! Jeg vet bare med meg selv at jeg aldri hadde klart å vente😅🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruFiolett Skrevet 30. juli 2018 Forfatter #236 Del Skrevet 30. juli 2018 2 timer siden, Tonio skrev: Sånn angående fødselskartet så gikk jeg og to venninner gravid samtidig. Ifølge kartet skulle jeg få gutt og de to andre jenter. Det ble motsatt, altså de fikk gutt og jeg jente. Jeg synes det er bra du ikke skaffer deg inkubator. Haha, ja, se det, den er nok ikke så veldig troverdig den kalenderen😅 Nei, altså, det er jo fristende å vurdere det et sekund eller to, men jeg tror vi får holde oss til naturlig inseminasjon enn så lenge😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruFiolett Skrevet 30. juli 2018 Forfatter #237 Del Skrevet 30. juli 2018 Idag er syklusdag 9, og jeg har fortsatt ikke begynt å teste for EL enda. Jeg venter til august, for da er det liksom neste måned som er ordentlig prøveperiode igjen. Nå som vi fortsatt er i juli føles det eeeeekstremt lenge å vente helt til september. Hater det! Men ja, jeg kommer jo til å teste for EL allikevel, det er jo greit å opprettholde oversikten. I tillegg kommer jeg til å gå i to uker og i all hemmelighet håpe at en enkelt sædcelle overlever alle de dagene mannen er vekk og klarer å befrukte egget når det kommer. Jeg vet det, det er helt håpløst, men jeg kan ikke noe for det. Jeg kommer til å håpe, selv om jeg egentlig vet at det ikke kommer til å skje. I verste fall blir det fem dager mellom sex og EL, og jeg vet jo at det er for mye. Så dere, kan vi ikke bare hoppe over hele august i år da? Og bare gå rett på september? Vi har vel hatt nok sommer nå vel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mmmwhatever Skrevet 30. juli 2018 #238 Del Skrevet 30. juli 2018 På 25.7.2018 den 12.50, FruFiolett skrev: Vi sitter litt i et slags dilemma mellom to ønsker her i heimen nå, hvor vi er usikre på hvilket som veier tyngst. Vi vet jo at hvis vi begynner å ha sex på selve eggløsningen så øker jo sjansene for å bli gravid ganske så mye. Men så tror vi jo da også at sjansene for å få gutt også øker (vi må jo ha troen på disse kjerringrådene og den lille forskningen som er på nettopp dette). Så spørsmålet er jo nå om ønsket om et barn til - uansett kjønn - begynner å veie tyngre enn ønsket om en jente. I så fall blir jo neste prøveperiode (og da mener jeg neste ordentlige, hvor vi er på samme sted begge to) litt annerledes fordi vi kan ha sex hver dag/annenhver dag gjennom hele eggløsninga, og ikke bare i dagene før. Skal vi bare kjøre på liksom? Vi er jo ikke garantert jente med de metodene vi prøver nå heller, så er det egentlig verdt å prøve videre på denne måten? Jeg er usikker. Men jeg ser på alle de rundt meg som har et barn av hvert kjønn blir jeg sånn ordentlig sjalu, og ikke bare sånn «åh, det virker så hyggelig», men mer i retning av «jeg kidnapper en jentebaby og rømmer til ukjent sted hvis jeg bare får gutter». Neidaaaa, eller joda, men neida, ikke sånn selvfølgelig, men jeg har et så innmari stort ønske om en jente denne gangen her at jeg slites litt mellom det og det ønsket som ligger helt til grunn; nemlig at vi ønsker oss flere barn uansett. Og akkurat nå blir vi ikke helt enige med oss selv om hvilket ønske som veier tyngst. Vi får se når september kommer, kanskje vi har klarere tanker om det da! Jeg har fulgt dagboken din uten å kommentere en stund, men jeg har tenkt nettopp dette. Dere følger nå bevisst et regime dere vet vil gi mindre sannsynlighet for å bli gravid, på grunn av et «kjerringråd» som etter det jeg forstår er dårlig/ikke dokumentert. Er det verdt det? Det spørsmålet kan bare du/dere svare på, men det er fint at du stiller deg selv spørsmålet. Jeg vil også oppfordre deg til å jobbe litt med å justere forventningene dine. Nå har du et sterkt ønske om et helt spesifikt utfall - det må være en jente, født på våren, samtidig som bestevenninna di etc. Og da blir fallhøyden så stor! So what om det blir en gutt født på høsten? Er det egentlig SÅ farlig? Jeg har tre gutter selv (alle født høst/vinter hehe) og innrømmer villig at jeg ønsket meg en jente da jeg var gravid med spesielt tredjemann, men den lille gutten min er jo så skjønn, og akkurat den jeg skulle få. ❤️ Jeg var endel eldre enn deg, og av praktiske/økonomiske årsaker var det litt «nå eller aldri» med den tredje graviditeten. Vi hadde et vindu på ca et halvt år på å få det til, og det gikk i måned nummer sju... i løpet av den tiden rakk jeg å fortvile mye, og innse at det var ikke noe viktig i det hele tatt med den jenta (vi prøvde aldri noe timing), jeg ville bare ha et barn! Og så gikk det heldigvis, omtrent på siste sjanse, og så kom han. ❤️ Jeg har sett endel andre på diverse forum gå på en kjempesmell psykisk pga sterkt ønske om å få en jente, og så ble de gravide med gutt nummer to/tre likevel. Realiteten er at det er ca 50/50 uansett hva du gjør, med mindre du tyr til drastiske tiltak og reiser utenlands for kjønnsseleksjon. Lykke til videre! Jeg hadde bare kjørt på, maksimert sjansene for å bli gravid jo før, jo heller, og så er det omtrent 50/50 med kjønn. 😉 Det er faktisk ganske gode odds, hvis du velger å se sånn på det! 😉 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bondekone Skrevet 30. juli 2018 #239 Del Skrevet 30. juli 2018 Syns absolutt vi har hatt nok sommer ja😂 kjedelig det ikke er så lett å treffe EL denne gang, men er jo kun en PP (ja, vet det ikke er så lett når man er der 😅) satser på neste PP! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruFiolett Skrevet 30. juli 2018 Forfatter #240 Del Skrevet 30. juli 2018 3 timer siden, Mmmwhatever skrev: Jeg har fulgt dagboken din uten å kommentere en stund, men jeg har tenkt nettopp dette. Dere følger nå bevisst et regime dere vet vil gi mindre sannsynlighet for å bli gravid, på grunn av et «kjerringråd» som etter det jeg forstår er dårlig/ikke dokumentert. Er det verdt det? Det spørsmålet kan bare du/dere svare på, men det er fint at du stiller deg selv spørsmålet. Jeg vil også oppfordre deg til å jobbe litt med å justere forventningene dine. Nå har du et sterkt ønske om et helt spesifikt utfall - det må være en jente, født på våren, samtidig som bestevenninna di etc. Og da blir fallhøyden så stor! So what om det blir en gutt født på høsten? Er det egentlig SÅ farlig? Jeg har tre gutter selv (alle født høst/vinter hehe) og innrømmer villig at jeg ønsket meg en jente da jeg var gravid med spesielt tredjemann, men den lille gutten min er jo så skjønn, og akkurat den jeg skulle få. ❤️ Jeg var endel eldre enn deg, og av praktiske/økonomiske årsaker var det litt «nå eller aldri» med den tredje graviditeten. Vi hadde et vindu på ca et halvt år på å få det til, og det gikk i måned nummer sju... i løpet av den tiden rakk jeg å fortvile mye, og innse at det var ikke noe viktig i det hele tatt med den jenta (vi prøvde aldri noe timing), jeg ville bare ha et barn! Og så gikk det heldigvis, omtrent på siste sjanse, og så kom han. ❤️ Jeg har sett endel andre på diverse forum gå på en kjempesmell psykisk pga sterkt ønske om å få en jente, og så ble de gravide med gutt nummer to/tre likevel. Realiteten er at det er ca 50/50 uansett hva du gjør, med mindre du tyr til drastiske tiltak og reiser utenlands for kjønnsseleksjon. Lykke til videre! Jeg hadde bare kjørt på, maksimert sjansene for å bli gravid jo før, jo heller, og så er det omtrent 50/50 med kjønn. 😉 Det er faktisk ganske gode odds, hvis du velger å se sånn på det! 😉 Hei! Så koselig at du legger igjen spor, det er alltid så hyggelig! Og du har så rett i så mye du sier, og jeg tipper du har tre helt fantastiske gutter! Og jeg vet også med meg selv at jeg ville følt meg heldig og takknemlig hvis jeg noen gang skulle være så heldig at jeg får tre friske barn - uansett kjønn. Fordi selv om jeg ønsker meg jente/barn født på våren/samtidig som bestevenninna mi, så er absolutt ikke dette noe jeg MÅ. Det er absolutt ingen krise om ingen av disse tingene faller på plass, men det må allikevel være lov å ønske seg. Det hadde vært innmari koselig med en jente, men jeg kommer til å elske en gutt like høyt. Et barn på våren hadde vært mest praktisk for oss på mange måter, men nå er det allerede for sent, og det er også helt uproblematisk for oss. Angående å få barn sammen med min bestevenninne hadde det vært innmari koselig, men hvis vi ikke får til det heller så går det også fint. I mine øyne er det en forskjell på å ønske seg noe (som denne dagboka handler om), og å måtte ha noe - heldigvis! Og hvis jeg har kryssa over grensa til å være besatt av å få noe så skal jeg virkelig skjerpe meg, for det er absolutt ikke poenget mitt. Ønske seg, og så være litt skuffa når det ikke går; ja. Men besatt og mannevond, crazy lady-vibber; nei! ☺️ Og jeg tror ikke det blir så mange runder til før vi setter inn støtet for å bli gravide uansett timing, men enn så lenge er jenteønsket såpass stort at vi er villig til å prøve en runde til - eller to☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå