Gå til innhold

Han inviterer med hjem, men prøver seg ikke


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Minesveiper
On 4/21/2018 at 6:54 PM, AnonymBruker said:

Kanskje litt uklart - jeg spurte ikke om vi skulle være venner, jeg spurte om HAN kun var interessert i vennskap med meg ("er det slik at du bare vil være venner?"). Det var altså tydelig at det ikke var mitt ståsted.

Det overrasker meg ikke at mange menn synes det er ukomfortabelt å ta initiativ, og synes det er "urettferdig" i likestillingens navn at de er tvunget til det. Men der er jeg ganske konsekvent, og tradisjonell, og mener det er gode grunner til at ting er som de er. Vi kvinner sitter ikke bare og blomstrer (dog det skal understrekes at det ligger mye jobb i å være så appellerende "blomster" som mulig), men vi har også jobben med å filtrere ut de kun seksuelt interesserte fra de genuint interesserte, og den jobben er til tider vanskelig, samt at vi som oftest sitter med de negative konsekvensene i etterkant. At kvinner tar mer initiativ løser problemer for sjenerte menn, men det løser ingenting for oss. Kanskje tok han jo sexen bare fordi han fikk den - lysten var ikke sterk nok til å bryte barrieren sjenansen er. 

Jeg var mao ikke veldig overrasket over at han tenkte slik, men jeg synes det er veldig enkelt og selvrettferdig. 

Anonymkode: a2fd8...9ae

Jeg forstår argumentasjonen din. Personlig er ikke jeg så opptatt av hva som er mest rett i likestillingens navn, men heller hva som funker, og som gir resultater. Menn burde for sin egen del lære å "prøve seg" og eskalere på en bra måte. Selv om det er noen kvinner som er uenige i dette fordi de liker menn som er mer passive, så er det dessverre slik at pågangen fra kvinner som vanlige menn opplever er for lav til at man kan tillate seg å være passiv. Det skjer for sjeldent at en kvinne som liker å være frempå, også når det gjelder å gjøre relasjonen fysisk er frempå med akkurat deg. Samtidig skal man også være interessert i denne damen, og det er ikke slik at man blir interessert i alle damer som viser interesse. Dermed lønner deg seg ikke å være passiv, for da må man regne med å gå lenge mellom hver gang noen man faktisk liker prøver seg. Samtidig vil man miste alle damene man er interessert  som venter på at du som mann skal ta initiativ. Sum alla sum vil de aller fleste menn vil tape på å være passive med noen få unntak.  

On 4/21/2018 at 7:05 PM, Aviale said:

Veldig bra skrevet, jeg er helt enig! Har selv opplevd flere snille gutter som ikke tør å ta initiativ, selv til enkle ting som å holde hender eller kose i sofaen. En gang inviterte jeg til og med på overnatting (etter en flaske vin) uten at noe skjedde... Hvis jeg er interessert nok i fyren, tar jeg initiativ selv og tenker at etter første kyss, så vil det nok løsne litt. Andre ganger er det manglende initiativ som er spikeren i kista.

Jeg har også møtt gutter som raskt tar initiativ til kyss/klining, noe som kan være fint. Problemet er at de jeg har møtt som er slik, har vært ute etter sex.

Jeg tror ikke at alle menn som tidlig tar fysiske initiativ bare vil ta sex, men sånn generelt tror jeg at det er høyere sannsynlighet for at de bare er ute etter sex sammenlignet med menn som er mer "skikkelige", og som ikke tørr å prøve seg. Litt uheldig at det er slik, og jeg mener derfor at man som dame tjener på å hjelpe til når en mann ikke tørr å gjøre relasjonen fysisk selv. Med å "hjelpe til" mener ikke jeg at man som dame skal gjøre alt, og ta alle initiativ, men bare "dytte" mannen i riktig retning slik at han tar styringen der i fra. Det kan være noe så enkelt som å klemme og stryke på han. Dersom man klarer å få en "skikkelig" mann til å bli mer frempå ved å gjøre han mer trygg, så vil jo man til slutt sitte igjen med en skikkelig mann som behandler en bra. Om mannen ikke får fingen ut selv når man "hjelper til" så er det ikke så mye mer man kan gjøre. Det går jo an å snakke om det til mannen, men som ts og andre snakker om, så er det at det faktisk må komme til det. Det ødelegger spenningen og den seksuelle kjemien.

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS her

Fikk som sagt melding av han om å finne på noe. Jeg måtte svare at jeg ikke helt skjønner hva vi holder på med, for det har jo ikke akkurat tatt av det der... Han var enig der og vi trengte ikke å treffes mer hvis jeg ikke ville. Jeg sa han virket grei og alt det der, men var så usikker på hans intensjoner. Han satt egentlig og følte på det samme. Han hadde også håpt noe skulle skje sist gang (MEN HVORFOR SATT DU SÅ FORBANNA LANGT FRA MEG DA)...

Så, skulle vi treffes? Mja, nei, vet ikke. Så da sa jeg "Hva om vi treffes, og kommer til det punktet vi burde være på dette tidspunktet i denne relasjonen, også ser vi?". Joda var greit det. Det jeg egentlig sa var: Skal vi ligge sammen og bli ferdig med det? Men tror ikke han tok det helt... Så jeg var egentlig fornøyd i går.

I dag føles det annerledes... Er jeg egentlig så veldig interessert i fyren? Jeg VAR ganske interessert, men denne tafattheten er så avtennende.

Anonymkode: 5e4e1...a47

Åh herre..."vi trenger ikke treffes mer hvis du ikke vil". Hva er det for noe? Har han ikke noen EGEN formening i det hele tatt? Jeg kan ikke fordra folk som ordlegger seg slik. 

Jeg tror du må ordlegge deg mer i klartekst. Slik det arter seg nå er det god sjanse for at det går ad undas, og da har du vel ingenting å tape? Jeg ville nok ordrett spurt om han var tiltrukket av deg fysisk. 

Anonymkode: a2fd8...9ae

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her

Da kan jeg vel komme med en slags siste oppdatering.

Til tross for at jeg sa at jeg gjerne ville treffes igjen (ble enige om tirsdag eller torsdag, alt etter været), fikk jeg melding i går der det stod noe a la "Vi bør ikke møtes mer fordi du er så usikker"... WTF liksom :P leser han tankene mine? Leser han på KG? Jeg var i tvil ja, men det var jo JEG som sa at vi burde treffes likevel. Jeg tror ikke han var så interessert i meg likevel og avsluttet det, men hadde ikke baller til å si fra at HAN ikke ville, men skyldte på MEG.

Men jeg er en erfaring rikere :) 

Anonymkode: 5e4e1...a47

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her

Da kan jeg vel komme med en slags siste oppdatering.

Til tross for at jeg sa at jeg gjerne ville treffes igjen (ble enige om tirsdag eller torsdag, alt etter været), fikk jeg melding i går der det stod noe a la "Vi bør ikke møtes mer fordi du er så usikker"... WTF liksom :P leser han tankene mine? Leser han på KG? Jeg var i tvil ja, men det var jo JEG som sa at vi burde treffes likevel. Jeg tror ikke han var så interessert i meg likevel og avsluttet det, men hadde ikke baller til å si fra at HAN ikke ville, men skyldte på MEG.

Men jeg er en erfaring rikere :) 

Anonymkode: 5e4e1...a47

Jeg vil anta det var måten du klaget på at ting gikk sakte fram, som er årsak i at han ikke ville mer. Du framstår ikke veldig hyggelig, slik du har beskrevet de meldingene du har sendt. Som kvinne i trettiårene må jeg dessuten si jeg synes det er noe sært hvordan du blir snurt og furt fordi det har gått tre dates uten sex. Hjelpes. Han får det trolig bedre med en mer ‘ordentlig’ dame.

Anonymkode: d3687...01c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil anta det var måten du klaget på at ting gikk sakte fram, som er årsak i at han ikke ville mer. Du framstår ikke veldig hyggelig, slik du har beskrevet de meldingene du har sendt. Som kvinne i trettiårene må jeg dessuten si jeg synes det er noe sært hvordan du blir snurt og furt fordi det har gått tre dates uten sex. Hjelpes. Han får det trolig bedre med en mer ‘ordentlig’ dame.

Anonymkode: d3687...01c

Jeg synes det er innafor å spørre hva man holder på med, når man ikke helt får så veldig god respons på noe. Jeg blir ikke snurt fordi jeg ikke får sex, jeg blir frustrert når relasjonen ikke får en naturlig fremdrift.

Anonymkode: 5e4e1...a47

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil anta det var måten du klaget på at ting gikk sakte fram, som er årsak i at han ikke ville mer. Du framstår ikke veldig hyggelig, slik du har beskrevet de meldingene du har sendt. Som kvinne i trettiårene må jeg dessuten si jeg synes det er noe sært hvordan du blir snurt og furt fordi det har gått tre dates uten sex. Hjelpes. Han får det trolig bedre med en mer ‘ordentlig’ dame.

Anonymkode: d3687...01c

Jeg er enig. Du virker gammeldags, TS, og slike jenter kan nok være veldig slitsomme å forholde seg til.

Dere passet ikke sammen, enkelt og greit. Jeg datet en mann som var lik din, det tok faktisk hele seks dates før vi kysset første gang, og enda flere før sex. Forskjellen er at dette var helt perfekt timing for oss begge så det funket helt ypperlig, og vi har nå vært sammen i ett år.

Hva som er naturlig framdrift er individuelt, ikke objektivt styrt.

Du bør finne noen som er på samme «side» som deg selv, som liker å ta initiativ og er like «utålmodig» (ikke misforstå) når det gjelder det fysiske som du er. :) 

Anonymkode: e510a...c5f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg vil anta det var måten du klaget på at ting gikk sakte fram, som er årsak i at han ikke ville mer. Du framstår ikke veldig hyggelig, slik du har beskrevet de meldingene du har sendt. Som kvinne i trettiårene må jeg dessuten si jeg synes det er noe sært hvordan du blir snurt og furt fordi det har gått tre dates uten sex. Hjelpes. Han får det trolig bedre med en mer ‘ordentlig’ dame.

Anonymkode: d3687...01c

Er så lei av at man kan definere hva en 'ordentlig' dame er utifra hennes seksualitet.

 

4 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er enig. Du virker gammeldags, TS, og slike jenter kan nok være veldig slitsomme å forholde seg til.

Dere passet ikke sammen, enkelt og greit. Jeg datet en mann som var lik din, det tok faktisk hele seks dates før vi kysset første gang, og enda flere før sex. Forskjellen er at dette var helt perfekt timing for oss begge så det funket helt ypperlig, og vi har nå vært sammen i ett år.

Hva som er naturlig framdrift er individuelt, ikke objektivt styrt.

Du bør finne noen som er på samme «side» som deg selv, som liker å ta initiativ og er like «utålmodig» (ikke misforstå) når det gjelder det fysiske som du er. :) 

Anonymkode: e510a...c5f

Både du og TS over virker til å misforstått poenget her: Poenget er ikke at det ikke er sex, men at det ikke er flørting, intensjon og kjemi. For å ha kjemi må man faktisk flørte begge veier.

Om man ikke føler at motparten egentlig vil noe med deg, så er det ingen vits i å fortsette.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg ts. Men har du følelser for han? 

Jeg sliter også med å bli tiltrukket av menn som er veldig forsiktig av seg. Føler ikke de er menn på en måte. veldig vanskelig og vite hvor man har slike og, når man ikke vet selv hvor mye en kan flørte,

Anonymkode: 0f70f...56f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.4.2018 den 2.19, AnonymBruker skrev:

og kanskje du til og me bare må være den som faktisk lener helt inn og gir et lett kyss.

Anonymkode: eabe9...8c9

Hva i alle dager. Sitter du her å anbefaler seksuelle overgrep? Kysse noen uten å spørre om lov først...

#MeToo

På 22.4.2018 den 20.24, AnonymBruker skrev:

hvor skal dere trefffes? hjemme hos deg eller skal dere dra ut? her har du ikke annet enn å kle deg utfordrende, da tror jeg tenningen skal komme fort.

Anonymkode: 38703...776

Kle seg utfordrende? En kvinne skal da kunne kle seg hvordan som helst uten at det skal føre til noe som helst reaksjoner fra menn.

#MeToo igjen.

Anonymkode: 4cbc5...dea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.4.2018 den 10.49, AnonymBruker skrev:

Ts her

 Nei det har vi ikke. Jeg forventet å få en melding fra han når jeg kom hjem (fordi vi har sendt «komt deg trygt hjem»-mld hver gang før), men den kom ikke. Kanskje sender han melding idag, for det pleier han å gjøre. Samtidig så kan det være han har innsett vi ikke er en match likevel. 

For min egen del, hvis ingen av oss tar opp kontakten igjen så er det helt greit. Jeg synes det er vanskelig å forholde meg til en som det ikke finnes kjemi med, og enda vanskeligere å flørte og vise jeg er interessert når han ikke viser noe sånn. 

Han er en allright fyr, men hadde han i det minste bare flørtet litt og gitt inntrykk av at han var interessert(foruten det at han sender mld først), så hadde det vært mer aktuelt. 

Anonymkode: 5e4e1...a47

ikke lyv, alle her skjønner at du skulle ønske at han tok initiativ og mer kontakt. Er bare en måte å skjule bitterheten på å late som du ikke bryr deg...men det gjør du

Anonymkode: 797a8...d1f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det sklidde helt ut dette, trådstarter opptrådte som eksperten og lurte alle lesere til å tro hun var synd på, men som visste seg til å bli taperen. Hun fortalte skyldte på gutten, og klarte ikke selv å by på hva hun ville ha av han. 

En skandale tråd.

Anonymkode: 38703...776

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

det sklidde helt ut dette, trådstarter opptrådte som eksperten og lurte alle lesere til å tro hun var synd på, men som visste seg til å bli taperen. Hun fortalte skyldte på gutten, og klarte ikke selv å by på hva hun ville ha av han. 

En skandale tråd.

Anonymkode: 38703...776

Og innlegget ditt skulle være godt for? En tåpelig oppsummering, med elendig grammatikk? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, B.Wooster skrev:

Og innlegget ditt skulle være godt for? En tåpelig oppsummering, med elendig grammatikk? 

for at tråden skal reddes, så er vi nødt til å innkalle mannen til denne tråden for at han skal kunne fortelle sin versjon. 

Anonymkode: 38703...776

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 4/23/2018 at 7:21 AM, AnonymBruker said:

TS her

Fikk som sagt melding av han om å finne på noe. Jeg måtte svare at jeg ikke helt skjønner hva vi holder på med, for det har jo ikke akkurat tatt av det der... Han var enig der og vi trengte ikke å treffes mer hvis jeg ikke ville. Jeg sa han virket grei og alt det der, men var så usikker på hans intensjoner. Han satt egentlig og følte på det samme. Han hadde også håpt noe skulle skje sist gang (MEN HVORFOR SATT DU SÅ FORBANNA LANGT FRA MEG DA)...

Så, skulle vi treffes? Mja, nei, vet ikke. Så da sa jeg "Hva om vi treffes, og kommer til det punktet vi burde være på dette tidspunktet i denne relasjonen, også ser vi?". Joda var greit det. Det jeg egentlig sa var: Skal vi ligge sammen og bli ferdig med det? Men tror ikke han tok det helt... Så jeg var egentlig fornøyd i går.

I dag føles det annerledes... Er jeg egentlig så veldig interessert i fyren? Jeg VAR ganske interessert, men denne tafattheten er så avtennende.

Anonymkode: 5e4e1...a47

Men hvorfor satt du så langt unna han da? :klo: Har du egentlig gjort noe for å eskalere situasjonen selv? Kanskje han tenker at du er like tafatt som du selv mener at han er? Jeg greide forresten ikke å tolke "skal vi ligge sammen" ut av det du sendte han. Ikke i det heletatt faktisk, så skjønner godt hvis han blir forvirret av deg.

Anonymkode: 0bec0...c5d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor satt du så langt unna han da? :klo: Har du egentlig gjort noe for å eskalere situasjonen selv? Kanskje han tenker at du er like tafatt som du selv mener at han er? Jeg greide forresten ikke å tolke "skal vi ligge sammen" ut av det du sendte han. Ikke i det heletatt faktisk, så skjønner godt hvis han blir forvirret av deg.

Anonymkode: 0bec0...c5d

Han hadde to lenestoler, jeg satt og lente meg mot han hele kvelden. Når han var hos meg satt jeg meg nærme han i sofaen. Nærme som i inntil.

Nei, kanskje ikke det kan tolkes slik, men jeg sa jo jeg hadde lyst å møte ham igjen.

Anonymkode: 5e4e1...a47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Han hadde to lenestoler, jeg satt og lente meg mot han hele kvelden. Når han var hos meg satt jeg meg nærme han i sofaen. Nærme som i inntil.

Nei, kanskje ikke det kan tolkes slik, men jeg sa jo jeg hadde lyst å møte ham igjen.

Anonymkode: 5e4e1...a47

hvorfor sa du det ikke bare rett ut? hvorfor brant du med alt inne? regner med parfymen du hadde på deg, ville gjort at han ble tiltrukket av deg.

Anonymkode: 38703...776

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

hvorfor sa du det ikke bare rett ut? hvorfor brant du med alt inne? regner med parfymen du hadde på deg, ville gjort at han ble tiltrukket av deg.

Anonymkode: 38703...776

Å herregud slutt med det parfymetøvet da. Du fremstår som en creep.

Anonymkode: 5e4e1...a47

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎25‎.‎04‎.‎2018 den 2.18, AnonymBruker skrev:

Skjønner deg ts. Men har du følelser for han? 

Jeg sliter også med å bli tiltrukket av menn som er veldig forsiktig av seg. Føler ikke de er menn på en måte. veldig vanskelig og vite hvor man har slike og, når man ikke vet selv hvor mye en kan flørte,

Anonymkode: 0f70f...56f

Jeg er også slik... Kall meg gjerne gammeldags, men jeg liker menn som tar litt initiativ.

Anonymkode: 0d2ad...f1a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎25‎.‎04‎.‎2018 den 10.44, AnonymBruker skrev:

Han hadde to lenestoler, jeg satt og lente meg mot han hele kvelden. Når han var hos meg satt jeg meg nærme han i sofaen. Nærme som i inntil.

Nei, kanskje ikke det kan tolkes slik, men jeg sa jo jeg hadde lyst å møte ham igjen.

Anonymkode: 5e4e1...a47

Det hadde også frustrert meg om han ikke tok litt initiativ i de settingene... Bare det at han forsiktig kom borti handa, låret, kinnet, håret eller noe hadde hjulpet for min del :P Jeg hadde ikke forventet sex før etter litt flere dater, men litt kontakt hadde jeg ventet.

Anonymkode: 0d2ad...f1a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...