Gå til innhold

Mysimba - erfaringer?

Krøllalfa

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Dere som har fått resept på disse pillene av fastlegen.. har dere allerede vært i dialog med legen angående overvekt og/eller vektnedgang? 

Ble interessert i å teste disse pillene selv, men er «aldri» hos legen, og er usikker på om jeg vil få disse bare ved å be om det.. altså unngå mer styr med vekt osv. Vil ikke bli henvist videre osv.. :rodme:

bmi på 40, går på medisiner mot høyt blodtrykk. Men legen har ikke nevnt noe på vekten min tidligere (egentlig litt rart med tanke på blodtrykket).

Anonymkode: a6489...7bf

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg spurte etter dem selv, uten foregående dialog om overvekt. Han var i grunn godt fornøyd med at jeg tok det opp og ville ta tak i det. Det ble ikke noe snakk om andre metoder eller henvisninger, men han poengterte at disse må kombineres med en vettug diett. 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere som har fått resept på disse pillene av fastlegen.. har dere allerede vært i dialog med legen angående overvekt og/eller vektnedgang? 

Ble interessert i å teste disse pillene selv, men er «aldri» hos legen, og er usikker på om jeg vil få disse bare ved å be om det.. altså unngå mer styr med vekt osv. Vil ikke bli henvist videre osv.. :rodme:

bmi på 40, går på medisiner mot høyt blodtrykk. Men legen har ikke nevnt noe på vekten min tidligere (egentlig litt rart med tanke på blodtrykket). 

Dette lurer jeg også på! Bare at jeg har lavere BMI (36) og ingen tilleggsykdommer.

Er nesten litt fristet til å bare prøve å bestille resept via nettsiden til legekontoret 😂 Hater å gå til legen!

Har inntrykk av at fastlegene rundt omkring stiller veldig forskjellige "krav" med hensyn til tester og slikt før de skriver resept på Mysimba, og også ulik oppfølging og kontroller under behandlingen. Noen krever ukentlig eller månedlig kontroll, mens andre bare skriver ut resept for det neste halvåret med en gang, liksom...

Anonymkode: 9fa3b...2f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk resept for tre måneder første gang (er ikke ferdig med dem enda). Han har ikke spurt noe særlig om hvordan det går, men jeg har sagt at de fungerer bra for meg. Legen min hadde ingen betenkeligheter med å skrive dem ut, men jeg har ingen tilleggsdiagnoser å ta hensyn til heller. Da jeg begynte på pillene var bmi ca. 31. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det noen som har fått nei når de har spurt om å prøve pillene? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Begynte på min første dose i morges. Gikk helt fint frem til jeg skulle lage lunsj nå kl 14, ble kaldsvett og kvalm. Har nok aldri spist så lite av lunsjen noensinne. Men er jo mest fordi jeg ble så kvalm. Har ikke spist siden frokost kl 08.

Anonymkode: 890a2...be9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg har blitt veldig nysgjerrig på Mysimba etter å ha lest denne tråden og kunne tenke meg å prøve, men er skeptisk til noen av bivirkningene. Sliter litt med emetofobi (heldigvis ikke så ekstremt som før), så min største frykt er at jeg plutselig skal kaste opp blant masse folk, f.eks. på bussen eller på jobb.

Ser at det har blitt skrevet litt om kvalme og oppkast, men vil gjerne høre flere erfaringer. Hvis det er vanligst akkurat den dagen man øker dosen, kan jeg nok takle det ved å holde meg hjemme, men hvis det er helt uforutsigbart, bør jeg kanskje slå fra meg tanken på å prøve medisinen...

Anonymkode: 5ea92...4ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært lite plaget med kvalme, hos meg har det gått mer på magen. Om jeg var deg ville startet på en lørdag slik at alle opptrappingsdagene kommer i helgen. Hos meg har bivirkningene vært verst akkurat når jeg har økt dosen, så om du skulle få noen problemer går de forhåpentlig over til ukestart. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 minutter siden, Asus skrev:

Jeg har vært lite plaget med kvalme, hos meg har det gått mer på magen. Om jeg var deg ville startet på en lørdag slik at alle opptrappingsdagene kommer i helgen. Hos meg har bivirkningene vært verst akkurat når jeg har økt dosen, så om du skulle få noen problemer går de forhåpentlig over til ukestart. 

Takk for svar! :) Ja, håper liksom at det kan være trygt å starte på en lørdag og så holde meg inne noen helger.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På ‎26‎.‎06‎.‎2018 den 14.42, AnonymBruker skrev:

Begynte på min første dose i morges. Gikk helt fint frem til jeg skulle lage lunsj nå kl 14, ble kaldsvett og kvalm. Har nok aldri spist så lite av lunsjen noensinne. Men er jo mest fordi jeg ble så kvalm. Har ikke spist siden frokost kl 08.

Spiste litt middag på kvelden men ikke mye.

Dag 2: Mindre kvalm, men kommer i bølger. Kunne sove på formiddagen så da ble det bedre. Magen knurrer og bobler, men mat frister ikke! Åt en halv brødskive til frokost og litt salat til lunsj. Vann smaker merkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Begynte på fredag. Merker ikke stort til bivirkninger enda. Litt hodepine, kanskje.  Men det kan være varmen også. Litt dårlig på å drikke nok vann. Merker jeg er mindre sulten,  men har ikke tatt godtesuget. Kanskje ved større dose🤞🤞

Anonymkode: f9285...8a0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På ‎27‎.‎06‎.‎2018 den 16.21, AnonymBruker skrev:

Spiste litt middag på kvelden men ikke mye.

Dag 2: Mindre kvalm, men kommer i bølger. Kunne sove på formiddagen så da ble det bedre. Magen knurrer og bobler, men mat frister ikke! Åt en halv brødskive til frokost og litt salat til lunsj. Vann smaker merkelig.

Gått en uke nå. Økte dosen etter 5 dager, pga lite bivirkninger siste dagene. Grusomme mareritt, når jeg begynte på første kveldsdose. :( 

Men kvalmen har gitt seg og appetitten har økt igjen, men er kontrollerbart. Varierer veldig i vekta, er nemlig litt forstoppet. Men generellt en nedgang allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 24.6.2018 den 23.13, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk disse av legen pga høyt blodtrykk. Har en bmi på 30, og har slitt med å gå ned etter graviditeter. Jeg spurte legen selv om det var noe hjelp å få, han foreslo mysimba. Hadde sannsynligvis ikke fått de om det ikke var for blodtrykket.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

AnonymBruker

Noen flere som vil dele erfaringer? Vil veldig gjerne høre mer fra dere som har holdt på en stund også.

Jeg bestilte legetime for å be om resept i slutten av juni, men pga. ferieavvikling fikk jeg ikke time før i midten av august. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg begynte i dag. 

Merker ingenting foreløpig. 😛

Anonymkode: 1c07d...a30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg startet på disse pillene for snart 2 uker siden, er trøtt, men ingen andre bivirkninger. Når begynte dere å merke bivirkninger og når begynte effekten å komme? Tenker fortsatt hele tiden på sjokoladen i skapet, liksom, og ferien er en dårlig tid å starte diett på🙄

Takknemlig for svar, jeg er ny her på siden og vet ikke helt hvordan det fungerer 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg synes jeg hadde best effekt første uka. Da merket jeg at matlysten var mindre. Måtte ta et stopp pga omgangssyke,  så da begynte jeg opptrapping på nytt. Merker mindre til det denne runden, men er kun på én morgen og én kveld. På de tre ukene jeg har tatt Mysimba har jeg gått ned ca 3 kg. Omgangssyken står vel for minst 1 av de kiloene antar jeg 😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Begynte for en uke siden. Trappet opp til to om dagen i går.

Har merket hodepine og svimmelhet. Og nå når du sier det, så har jeg faktisk ikke tenkt på godteri og mat så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

^jeg over her. 

Glemte å si at jeg har ikke veid meg. Gjorde det nå, og har gått ned 2 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra med 2 og 3 kilo👍1.5 her på 2 uker, men har ikke gitt jernet for fullt med maten. Merker litt mindre appetitt, men like lyst på sjokolade m.m🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...